• Lid sinds 2 mei 2017

Fred

Rotterdam

Ruud Zeevat heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ruud Zeevat's profielfoto
    Ruud Zeevat heeft een recensie geschreven voor Fred

Zeer slechte ervaring bij restaurant Fred, echter niet over de kwaliteit van het eten.

Maar we zijn behoorlijk opgelicht door het restaurant en haar sommelier in het bijzonder, die ons i.p.v. de gevraagde Batard Montrachet een Kistler van McCrea Vineyard aanbevelende als 'avontuur'.

De Kistler bleek een klassieke Amerikaanse Chardonnay, weinig subtiel en niet echt verfijnd, die niet in de schaduw kan staan van de gevraagde Batard. De echte verrassing kwam later bij de presentatie van de rekening en enig onderzoek na thuiskomst.

Restaurant Fred rekende voor deze middelmatige Chardonnay € 475 terwijl overal op internet de wijn wordt aangeboden tegen een prijs van 50 tot 80 euro. Schandalig dus en plat gezegd oplichting.

Alvorens deze recensie te schrijven hebben we verhaal gehaald en Fred de kans gegeven haar goede wil te tonen.

Wederom een teleurstelling. Tijdens een kort telefoongesprek werd eerst ontkend dat de wijn voor een dergelijke prijs op internet wordt aangeboden. Door te verwijzen naar diverse websites, bleek Fred te moeten erkennen dat we gelijk hadden en zij de wijn NEGEN KEER over de kop laten gaan.

Dan verwacht je een gebaar, maar dan wordt je geconfronteerd met de ware aard van Fred: money, money, money.

Geen enkele gebaar, alleen de opmerking dat ze voortaan beter zullen opletten bij de inkoop van hun wijnen.

Kort samengevat: we komen nooit meer terug en adviseren iedereen hier weg te blijven, tenzij je graag opgelicht wil worden.

prof. Rudolf Zeevat PhD MBA

4,1