Activiteiten van Ruud Limbeck

1. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor KEEK | Winkel

Zaterdagmiddag 13 uur in Utrecht. Normaliter hangt men dan in menige lunchroom met de benen buiten. Ook wij waren onderweg naar een van te voren uitgezocht lunchplekje waar we niet van te voren konden reserveren. Toevallig liepen we langs de KEEK-bakkerij en zagen dat er nog net een paar plekjes beschikbaar waren. Eigenlijk waren we alleen maar op zoek naar een kopje koffie en 'iets voor erbij' en dat bood men bij KEEK. Dus.... even terug lopen en een plekje uitzoeken.

We hebben er zeker geen spijt van gehad. De dames waren allen zeer vriendelijk, ook al was het druk aan de (afhaal-)balie. Het concept staat ons wel aan. Eerlijk eten in een gezellige omgeving. Velen blijkbaar ook want er zijn sinds de start in 2008 nu toch al 3 filialen in de Utrechtse binnenstad. Het interieur doet een beetje skandinavisch aan. Als het echt druk is kunnen wat uitstekende tafel- en stoelpoten in de weg zitten. Zo ook de toegang tot het toilet. Deze is wat verstopt achter een zuil. Rolstoelers zullen moeite hebben om zich hier te verplaatsen, tenzij ze een plekje kunnen bemachtigen nabij de ingang.

De gerechten zijn zeker goed te noemen. Helaas was men al op 1 exemplaar na door de voorraad scones heen maar het alternatief van de cheesecake was niet minder lekker. Terwijl we er waren zagen we zeer mooi opgemaakte borden met brood/belg voorbij komen, dus ook dat zit vast en zeker wel snor.

De prijzen zijn waarschijnlijk normaal voor zo'n goede lokatie: 27 euro voor 2 cappuccino' s, 2 zelfgemaakte ijskoffie en zoals gezegd de eveneens geheel verantwoorde en zelfgemaakte scone en cheesecake. We betalen overigens graag voor de eerlijke ingredienten, het over-all concept en een glimlachend personeel.

Kortom: een aanrader, zeker als het wat minder druk is.

2. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt KEEK | Winkel leuk

3. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Bram Ladage

Soms heb je geen zin in allerlei culinair gedoe en wil je gewoon frietjes. Uit een puntzak. Het liefst met mayo zodat je knokkels op je handen naarmate de tijd verloopt heerlijk vol zitten met saus. Tjeh… wie herkent dat niet?

De 'kaart' is goed gevuld en bevat alle bekende hapjes die je verwacht. Hier en daar wat voor ons onbekende sausjes en snacks, maar zoals gezegd komen wij niet zo heel vaak in een snackbar maar zijn ook weer niet onbekend op snackterrein…
    Van wat ik zo snel kon zien werkte men zeer netjes. Ook in het drukke voorportiek was alles toch nog steeds netjes opgeruimd rond dit drukke uur.

Men heeft het tijdens topdrukte (zaterdagavond rond 17 uur) hier goed voor elkaar. Het team is zeer goed op elkaar ingespeeld. Iedereen kent zijn rol. Vanwege Corona is het veeeeeel te druk om in het kleine etablissement te wachten, dus als je eenmaal besteld hebt kun je beter buiten even wachten. Het tempo is er erg hoog. Er wordt zeer goed samengewerkt en de dames schreeuwen om het hardst zodat iedereen weet wat er nu weer gereed is.

Ook al bestelden we maar een uiterst beperkte subset van hetgeen men kan aanbieden, maar hetgeen er in de zakjes zit is werkelijk vers, heet, en vooral erg lekker. Niet te zout. Precies goed. En dat is uiteindelijk toch waar het om gaat.

4. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Juuls
    Eetcafé Gouda

Eerlijk is eerlijk. We zijn hier op vakantie en het is druk rond deze tijd op de markt. Heel druk en we zijn blij dat we bij Juuls nog een vrij plekje op het terras zagen. Eigenlijk wilden we alleen maar een cappuccino en Westmalle, maar op de kaart zagen we meerdere lekkere zaken staan dus er kwam een cheesecake en carrotcake bij. We kenden 'het bedienconcept' van Juuls niet.

De bestelling ging snel, maar het duurde best wel een tijdje voordat we de drankjes en cakes kregen, maar toen snapten we ook meteen hoe Juuls met personeel omgaat. Geweldig! Heel fijn inderdaad om te zien dat het personeel zo supergemotiveerd en vriendelijk is. Zij scoren vandaag de hoogste punten. Helaas was de cheesecake niet meer geheel vers en had deze een rare structuur en apart bijsmaakje. De carrotcake was daarentegen goed gevuld, en gewoon heerlijk. We hebben dus geen ervaring met een lunchgerecht maar de hoogste cijfers gaan dit keer niet naar het gerecht, maar naar het personeel!

5. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Bubbles & Bites
    Internationaal Roermond

Het is alweer bijna 5 jaar geleden dat we hier voor het eerst te gast waren. Inmiddels kunnen en mogen we gelukkig weer reserveren. Toegegeven, het was via een Social Deal, maar toch. Het was eigenlijk meteen weer als vanouds: Plezierige ontvangst, goede begeleiding door de avond heen, en vooral lekker eten vanuit de keuken. Het blijft even wennen met het aparte bestek, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

B&B is natuurlijk bekend geworden met het 3x5-Menu-to-share-concept maar vanwege de SD was er nu "alleen maar" het 3-gangenmenu maar waar we blijkbaar toch nog voor lastige keuzes kwamen te staan. Je hebt alleen maar een naam op de menukaart en een paar ingrediënten maar uit ervaring weten we dat het vast wel goed komt. We kiezen het "Trio van tomaat" (vegetarische verrassing van de chef en de "crispy sushi" (spicy makreel, oosterse groenten, wasabi crème).
    Beiden zijn echt heel verrassend lekker. Hoogtepunt waren eigenlijk wel de Crème Brûlée van tomaat en de 'bitterbal' met tomaat. Ook de presentatie was weer B&B-waardig.

Voor het hoofdgerecht viel de keuze op de op huid gebakken zeebaars met kruidenrisotto van oa. truffel, shiitake, doperwtencrème, Parmezaanse kaas en beurre blanc. Het andere gerecht werd de gegrilde diamanthaas met chimi churri en geroosterde/gerookte(?) groenten. De diamanthaas kon overigens tegen een kleine meerprijs worden vervangen door mager rundvlees (bavette). Doe daarbij wat heerlijk krokante smalle frietjes, rose, een B&B-Mocktail en een heerlijke en de avond kan niet meer stuk.

Als nagerecht heb je toch weer even de link met de 'oude' B&B want er komen per persoon 5 mini-desserts en er waren gelukkig nog steeds een paar oude bekenden.

Al met al weer een geslaagde ervaring met dit keer een extra compliment voor de bediening. Toegegeven, je ziet heel wat gezichten, maar allen even vriendelijk en behulpzaam en dan hebben we daar helemaal geen moeite mee.

6. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Strandpaviljoen DOK 14

Na een lange strandwandeling vanuit Breskens heb je natuurlijk wel even zin in wat warms. Dus toen Dok-14 in zicht kwam waren we blij om even bij te tanken. De binnenkomst was een beetje raar. Ok, het was nog steeds Covid-time, maar dan nog. Vanaf een afstandje werd er gesommeerd om DAAR even wat gegevens in te vullen. Zelf had men het mondkapjestijdperk al achter zich gelaten. Ok. Dat zien we al vaker. Het gaat echter om de manier waarop. We kregen een plaatsje toegewezen en meteen kwam al de vraag of we wat wilden drinken. Zonder dat we de kaart al hadden kunnen inzien. Even wachten dus nog svp. Meteen al daarna de vraag of we later ook wat bleven eten… Ehhh… Laten we eerst eens even de kaart bekijken aub… "De appeltaart is lekker" werd er nog even bovenop gedaan. Ik snap dat men omzet wil scoren. Ook snel opdrinken, en ruimte maken voor de volgende gasten die wellicht WEL blijven om te eten. De drankronde werd opgenomen en relatief snel uitgeserveerd. Bij de 2e drankbestelling wederom de vraag of we bleven eten. Wat is dat toch? Het geeft je echt het gevoel pas welkom te zijn als je boven de 15 euro besteld of zo? We hebben afgerekend en zijn elders wat gaan eten. Jammer. Er liep volgens mij ook personeel rond wat wel degelijk oog voor de gast had (of minder commercieel ingesteld was).

7. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Strandpaviljoen BAZ

Er zijn niet veel strandtenten (of strandpaviljoens) in Breskens. We hebben ze allemaal leren kennen en eigenlijk.... deze beviel het beste. Waarom? Vanwege het personeel en de kwaliteit van het eten. Toch twee belangrijke pluspunten. Het paviljoen zelf is zoals hun website. Eenvoudig, netjes en overzichtelijk. Wellicht iets minder modern als de 'normale' strandtent, maar wat is 'normaal' vandaag de dag. In ieder geval is het er druk rondom een uur of 4 in de middag. En dat op een doorsnee woensdag. Gaandeweg wordt het zelfs nog drukker.

De (overigens zeer attente, vriendelijke en gevoel voor humor hebbende) bediening kan het werk goed aan. Dat zie je wel eens anders. Men let goed op en houdt elkaar goed op de hoogte. We kwamen eigenlijk voor een drankje en klein hapje, maar als je de menukaart hebt gezien, EN hebt gezien wat er zoal naar andere tafels wordt gebracht, dan weet je dat er meer besteld gaat worden dan gepland. We lieten ons verrassen en vertrouwen op de gerechten waarin het woord BAZ voorkomt. Dat bleek een goed uitgangspunt. De visproeverij BAZ, maar ook het nagerecht BAZ zijn beide aanraders. Je proeft als het ware dat de vis 'om de hoek' werd ingekocht. het roomsausje mocht iets warmer zijn, maar verder alles top en ultiem vers en goed bereidt. De drie-eenheid van het toetje was een voltreffer en maakte het dineetje compleet.

Al met al dus zeer zeker een bezoekje meer dan waard, al was het alleen al voor de bovengemiddelde vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Dat eet toch net wat relaxter dan wanneer je tafel 23 bent.

8. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor The Bull
    Steakhouse Breskens

De versoepelingen van de Coronaregels brengt velen eindelijk terug de restaurants in. Van te voren was er nog de twijfel of reserveren nodig was maar dat bleek achteraf geen enkele overbodige luxe. Het is druk. Zeer druk. Even leek het of de reservering via deze site niet was aangekomen. We stonden niet in het boek, maar de eigenaar had hem wel in zijn telefoon staan… Pfff… gelukkig maar.

Na even wachten was ons tafeltje gereed. Nogal vochtig, dat tafeltje maar vanwege de hitte droogt het al snel op. De menukaart ziet er goed uit. We hebben ons huiswerk gedaan. We kiezen de entrecote, 2× surf en turf en een salade. Ondertussen wordt een drankje opgenomen en gebracht. Het brood met smeersels komt relatief snel. Het brood is koud maar wel vers. De smeersels zijn zeer zeker lekker. De guacamole- en tomatensmaakjes zijn veruit favoriet. Het duurt vervolgens toch net wat te lang voordat de hoofdgerechten worden gereserveerd. Maar ok, het is druk denken we dan maar. De gerechten worden smaakvol opgediend. We houden zelf wel van een zwart gegrild randje maar we kunnen ons voorstellen dat niet iedereen dit even lekker vindt. Zeker als er toch grote delen verschroeid zijn. Maar nogmaals… ons deert het niet. Frietjes moeten worden gedeeld. Op zich geen probleem. De salade is eenvoudig maar verder wel ok. De nagerechten zijn boven verwachting mooi opgediend en smaakvol (Meringe met aardbei-ijs). De koffie met ijs is ook prima. De Dame Blanche had wat meer kleur mogen hebben, maar verder ook meer dan voldoende qua grootte.

De bediening had veel meer drank kunnen 'verkopen' als men wat beter oplette. Ook al was er aardig wat personeel op de been, men rende zichzelf voorbij toen het echt druk was. En dat op een dinsdagavond in het voorseizoen. Al met al een goede plek om te eten, maar dan wel als het minder druk is en het personeel wat tijd voor je heeft. Toch een goed punt.

9. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Aetcafé 't Kesjotje

Opnieuw is er een geschikt moment om met het voltallige smulteam er op uit te trekken. Dit keer viel de keuze op 't Kesjotje in Swalmen.
    Waarom dit eetcafé ons niet eerder is opgevallen weten we nog steeds niet. Afgaande op de goede recensies, maar vooral de Limburgse menukaart en het beschikbare beeldmateriaal was de keuze eigenlijk heel snel gemaakt. De gebruikte online reserveringsprovider was mij nog onbekend maar werkte verder feilloos. Dat is al een eerste geruststelling. De reservering voor 6 personen op een zondagavond werd al snel bevestigd. We waren welkom.

Op de dag zelf was het warm en het kleine terras voor het eetcafé zat al vol. De auto's konden overigens bijna voor de deur geparkeerd worden en dat is ook altijd wel fijn. De ontvangst was vriendelijk en we werden al snel naar onze plaats bij het heuse Kesjot gebracht. Het is een stijlvol restaurant. Veel historische foto's waarin onder andere het verleden van het pand aan bod komt. Zo leren we dat het café vroeger oa. Een politiebureau geweest was. Vandaar de gevangenis (kesjot) in het pand. Ik neem aan dat het nog een originele deur is waar we tegenaan kijken. Rokers kunnen zich volgens de groene 'rookstikker' in het rokershol begeven. Iets wat we overigens gedurende de avond niet gezien hebben.

Een eerste drankenrondje werd opgenomen en ook snel uitgeserveerd. Daarna was het wel even wachten. In de tussentijd konden we ons amuseren met de leuke Limburgse spreuken, de geschiedenis en de foto van de kok samen met Herman den Blijker… Dat beloofd wat.

Toen de gastvrouw de lopende couverts had afgehandeld kregen wij de aandacht inclusief de menukaarten. Voor de helft van ons gezelschap was de kaart al bekend. Ik vraag me nog steeds af of er ook een Nederlandstalige kaart bestaat… In het Limburgs is het in ieder geval erg leuk om te lezen. Zie website van 't Kesjotje zelf. Omdat de menukaart niet erg pretentieus is, staan alle (h)eerlijke bekende gerechten er op. Verwacht hier geen exotische zaken als luxe kreeft of een kangoeroesteak en dat hoeft ook helemaal niet. De keuken bewijst dat men toegankelijke gerechten als diverse soorten vleesspiesen, konijnenbout, kalfslever of zuurvlees perfect kan bereiden. We hadden een grote verscheidenheid aan gerechten maar alles, werkelijk alles, was van een goed tot zeer goed niveau. Het eten werd overigens zeer heet opgediend. Wellicht zelfs iets te heet, maar dat is altijd nog beter dan lauw of zelfs koud. De garneringen klopten en de frietjes waren goed gebakken. De spiesen hingen aan een haak boven je bord te bungelen en dat blijft toch altijd weer een leuk gezicht. Regelmatig kwam het drankenrondje voorbij en er werd 2× tussendoor gevraagd of alles naar wens was. Bij het afruimen van een gang werd hier (uiteraard) nogmaals naar geïnformeerd.

We hebben een toffe avond gehad. Voor een eetcafé zijn de prijzen iets aan de hoge kant maar je krijgt uiteindelijk wel (veel) waar voor je geld.
    Samengevat: Goed tot zelfs heel goed eten. (Carpaccio, boeren tomatensoep, uiensoep, stokbrood met tapenade, gekruide kipspies, satéspies, gekruide spies van varkenshaas, kalfslever, zuurvlees en konijnenbout en overwegend het trio van de chef als afsluiter). We zullen hier zeker nog eens terugkomen.

Aanrader!

10. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Stadscafé Amersfoort

Als toerist hadden we het pleintje waar dit stadscafé aan ligt natuurlijk al eens eerder gespot. In de zomermaanden is het hier vanwege de vele horeca uiteraard gezellig druk. Bij ons bezoek was het stukken minder mooi weer. We waren op zoek naar een cappuccino en bij het stadscafé was het het drukst dus de keuze was eigenlijk al snel gemaakt. We hebben uiteindelijk niet gegeten in het stadscafé maar vonden het vanwege de drukte toch belangrijk genoeg om een recensie achter te laten. Op naar binnen dus!

We waren nog geen 5 seconden binnen en we werden al gevraagd wat we wilden drinken! Zo snel hadden we nog nooit eerder iemand aan onze zijde gehad. In een cafe kon ik me dat nog wel voorstellen, maar hier dachten we toch ergens anders te zijn beland. Enfin... we kwamen voor cappuccino dus dat werd dan ook maar meteen besteld. Een tafeltje vooraan was niet meer mogelijk. Alles was er al bezet, dus dan maar wat verder de zaak in. Geen probleem. De cappuccino kwam (uiteraard) al vrij snel. Er was verder geen bijzondere begeleiding bij van een speciaal koekje of bonbon. Dat hebben we wel eens anders gezien, maar ok. De smaak was ook 'normaal'. Wel was er een stevige schuimlaag. Heel stevig, maar dat is een kwestie van smaak. Mij bevalt het wel. Even wennen. De menukaart zag er overigens ook wel goed uit. Niet dat we veel menu's voorbij hebben zien komen (integendeel, geen een zelfs maar het was nog iets te vroeg voor een lunch) maar het was een mooie standaard kaart.

Wat mij het meest opviel was de gejaagdheid van menig lid van de bediening. Er was veel bediening (vanwege de naderende lunch?) aanwezig. Meerdere malen heb ik gezien dat mensen nog aan het opstaan waren en dat bediening zich er nog even snel tussen drong om de plek alweer netjes te maken voor de volgende gasten. Dit kon toch ook even een minuutje wachten of is de drang naar omzet echt zo hoog?

Gelukkig kon het ook anders. Onze buurtafel vroeg aan een jongeman of er ergens in de buurt een pinautomaat was. Helaas was deze niet in de buurt en de jongeman bood aan om bij hun zelf voor 50 euro te pinnen. Kijk, dat is pas klantgericht bezig zijn in mijn ogen.

De inrichting is eh... laten we zeggen bijzonder. Het overdekte "binnenterras" aan de voorzijde van het pand was erg populair blijkbaar. Alle stoelen waren bezet. De geel/groene tegeltjes doen een beetje denken aan een slagerij maar daar houdt het dan ook mee op. De verdere inrichting is prima, schoon en functioneel. Niet exclusief of zo maar dat hoeft ook niet bij een stadscafé. Een beetje minder licht zou de sfeer wel eens kunnen verhogen.

Mocht je overigens slecht ter been zijn en naar het toilet willen, bedenk dan even of je dat hier wel wilt. De erg steile trap is gedraaid. Gelukkig zijn er veel leuningen links en rechts en dat is geen overbodige luxe. Geloof me. Ik heb mijn hart vastgehouden toen een hoogbejaarde man naar boven moest klimmen. Met wat hulp is hij gelukkig weer heelhuids beneden gekomen. Dan ook nog even de tip om de deur van de kelder af te sluiten. Ik heb een vrouw die op zoek was naar de toiletten, net niet naar beneden zien kuukelen. Zeker ook omdat er geen licht brandde. (uiteraard) De bediening kon nog net erger voorkomen.

Al met al geen al te hoge cijfers helaas, maar ik denk dat er veel meer inzit dan wat mij hebben meegemaakt. Men krijgt van mij het voordeel van de twijfel. We moeten daarom nog eens een keertje terugkomen voor een uitgebreid hapje. Wellicht komen er dan wat hogere cijfers uit de hoed.

11. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Rotonde

Zelden zie ik recensies die structureel zo uiteen lopen als bij dit restaurant. "You love it or you hate it" lijkt het wel. Wij kwamen toevallig in dit (overigens mooie plaatsje) uit. We waren op zoek naar een kopje cappuccino en deze plek leek ons wel wat. Er was op het zeer ruime terras nog een plekje bezet dus het leek dat men al 'open' was. Maar dat was niet zo… 2 minuten later echter wel… Klokslag 12 uur (het was dinsdag) werd het 'geopend' bordje getoond. Phoe… we hadden echt geluk :)

hier en daar werden nog wat opstartzaken geregeld maar de serveerster stond niettemin toch al snel bij ons voor de bestelling. Zoals gezegd kwamen we alleen maar voor koffie maar wilde toch graag de ervaringen delen. De cappuccino was ok. Niet heel speciaal. Wel speciaal was een lekker relatief groot stukje chocoladecake (?) welke erg vers proefde. Daarom een puntje extra. Tijdens het toiletbezoek eens even binnen (en boven dus) wat rondgekeken. De zaak is echt groot en lijkt me zeer geschikt voor feesten en vergaderingen en zelfs voor koffietafels zo dicht bij de kerk…

Alles was zeer proper. Mooie inrichting. Ik meen zelfs een lift naar de 1e verdieping gezien te hebben? Je kon ook de keuken in kijken en daar was men aan het werk en ook dat zag er goed en netjes uit. Nogmaals, gegeten hebben we niet maar we hebben wel de prijzen en de menukaarten gelezen. Veelzijdig en redelijke prijzen maar wellicht net iets meer van wat je in een grotere stad zou verwachten. Ik zou graag nog eens terugkomen voor een etentje maar voor mij is het te ver uit de richting, maar ALS ik er nog eens kom… Ze krijgen van mij zeker het voordeel van de twijfel, ongeacht de lagere recensies van anderen.

12. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Speulderbos

Tijdens ons verblijf in het Bilderberg hotel hebben we ook een hapje gegeten in deze door het personeel genoemde 'bistro'. Nu heb ik altijd begrepen dat een bistro per definitie een eenvoudige eetgelegenheid is. Een soort eetcafé eigenlijk, maar hier is het dus een 4 sterren bistro zeg maar. Geheel in stijl van de rest van het recent nog deels opgeknapte hotel. Veel smaakvol grijs/zwart met net voldoende warme gele/okertinten om het net weer wat zachter te maken.
    De reservering voor het restaurant was bij onze ontvangst bij de balie weliswaar al gemaakt maar was niet nodig geweest. Er was nog volop plek. Het was geen toeval dat iedereen bij de ramen wilde zitten want de tuin voor het restaurant is werkelijk schitterend in de avondzon. Groen zover je maar kunt kijken. De bediening was vanaf het eerste moment erg goed. Strak, heel correct maar gelukkig ook met de nodige luchtigheid en humor. Het team heeft alles goed in de gaten. Ze geven duidelijk uitleg over de overigens kleine kaart. Dat de kaart geen ellenlange rits gerechten is snap ik ook wel weer voor een 'bistro'. Er staan diverse voor- hoofd en nagerechten op en zelfs een paar specials. Tegenover ons tafeltje werd een hele kleine meid op ooghoogte door een lange man van de bediening op uiterst leuke wijze op de hoogte gebracht van wat kindergerechten. Ik moet zeggen dat ik dat jammer genoeg niet meer zo heel vaak zie. Maar terug naar het menu…

We kozen voor brood met lekkere 'smeersels' en een salade van geitenkaas met balsamicosaus en geroosterde noten. Het brood was een leuke verrassing. Een flink stuk brood met een mes er rechtop in. Daaronder 4 kleinere botermesjes voor 4 begeleidende heerlijke smeersels/tapenades. Het brood was zacht en een beetje zoet. In ieder geval heerlijke appetizer. De salade met geitenkaas was ook goed. Ook qua verdeling en opmaak. Er had iets meer balsamico bij gemogen maar dat is persoonlijk. Als hoofdgerecht hadden we de risotto en het stoofpotje. Bij die laatste was er gekozen voor de lamsstoofpot. Hier worden overigens een salade en frietjes bij geserveerd. De opmaak wederom mooi. Bij de risotto was het even nadenken of dit wel het bestelde gerecht was maar na het optillen van wat salade was er dan duidelijk de tomatenrisotto :). Ook nu alles weer goed op smaak en temperatuur. De stoofpot werd netjes uitgeserveerd in een borrelend gietijzeren pannetje op een stuk hout. Ook bij ons voltrok zich een prachtig ingestudeerd draaiboekje over de vraag of er wellicht een apart bord bij moest komen zodat je het stoofvlees, frietjes en salade wat beter kon eten. We hadden dit tafereel ook al bij andere tafels gezien en nu waren wij aan de beurt. Uiteraard wilde ik wel een apart bord en binnen 10 tellen was er daar de collega met het bord… Ik weet nog steeds niet hoe ze het flikken, maar binnen een paar tellen heb je het extra bord. Geinig om dat tafereel te zien.

Tussen de gerechten door houdt de bediening de tijd goed in de gaten. Niet te snel, en niet te langzaam bedienen. Lege glazen en flessen worden (uiteraard) op tijd weggehaald. Nog even naar de kaart voor het nagerecht kijken. We kiezen voor de cappuccino en de cheesecake. De cappuccino wordt relatief 'plain' opgediend. Een kleine kokosmakron is er gelukkig wel bij. De prijzige cheese cake (19 euro) ziet er echter wel uit als een plaatje. Zeer mooi opgediend. We weten nu nog steeds niet hoe de rode fruitspetters over het hele zijn gemaakt. Het moet iets met luchtdruk zijn geweest schat ik. De cheese cake was zeer stevig van structuur en smaak en dan heb je al heel snel meer dan genoeg toetje gehad.

Samengevat was het een goede avond. Complimenten aan de bediening. De prijzen zijn zeer zeker op nivo (2 personen, 85 euro zonder wijn) maar dat weet je al een beetje van te voren. Advies: Neem een vestje mee. De airco werkt er prima…

13. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt 't Speulderbos leuk

14. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Mr. Sammi
    Internationaal Roermond

Omdat er weer eens een heel leuke aanleiding was konden we het niet laten om nog eens een keertje bij Mijnheer Sammi op bezoek te gaan. Het werd dit keer een lunchafspraak. Om 12.30 uur waren we (3 personen) welkom. Bij het reserveren hadden we al aangegeven dat als het zonnig weer was we graag buiten langs het water konden zitten. En wat bleek? Men had voor ons de 'mooi weer' optie aangezet en we konden dus naar een mooi tafeltje onder de parasols. Wat een service!

Vanwege de toch al warme temperatuur was de gekoelde fles met water al meteen welkom. De home made icetea en een Fizz met Crodino waren de volgende items die de bestellijst opgingen. De menukaart is bij Sammi altijd een kwelling om uit te kiezen want er staat gewoonweg veel lekkers op. Uit ervaring hebben we eerder al een en ander mogen proeven maar nu zijn dan de tonijn en Cesar's salade aan de beurt. Ook nu werden we niet teleurgesteld. De tonijn was mede dankzij de heerlijke crème van avocado en de geraffineerde oosterse marinade erg goed op smaak. De frietjes met dragon en Parmezaanse kaas maakte het geheel af. De maaltijdsalade was gemaakt met oa. kippendij en op smaak gebracht met bacon en ansjovisdressing. Een goed bereidt gepocheerd ei zorgde voor een goede substantie. Al de tijd was het personeel erg klantvriendelijk en laagdrempelig.

Reken daar nog als afsluiter de rabarbercompote met bavarois en de gegrilde ananas met tig ingrediënten bij, en je lunch is meer dan geslaagd.

Kortom: Wederom een geweldige beleving zo langs het water. Aanrader!!

15. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt Mr. Sammi leuk

16. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Hompesche Molen

Laten we positief beginnen: De locatie is hier gewoon geweldig. Na een aantal grotere en kleinere verbouwingen is het een prima plek om hier te vertoeven. Ook is er nu voor de kids een mooie 'doe-en-ontdektuin'. Positief ook dat er een oplaadpunt voor e-bikes is. Bekijk ook even wanneer je molen voor bezoek geopend is. Erg leuk.

Getuige het regelmatig aantreffen van de vele auto's en fietsen van dagjesmensen en/of wandelaars, zou je verwachten dat het er bij het restaurantgedeelte van de molen ook alleszins goed (lees: professioneel) aan toe gaat. En daar zit nu net het grote probleem. Al jaren komen we er. Niet zo zeer voor de bediening, maar voor de plek. Keer op keer verbazen we ons over de uiterst klantonvriendelijke manier van werken. Wellicht missen we steevast het bordje: 'Indien je iets van ons wil, laat het ons weten', maar je kunt hier makkelijk een half uurtje zitten voordat er toevallig iemand voorbij komt en vraagt of je iets wil nuttigen ook al worden er aan je tafel bordjes neergezet of peper- en zoutvaatjes verschoven. Uiteraard kun je zelf ook wel vragen om bijv. koffie, maar dat lijkt me niet bepaald de juiste manier van hoe het hoort. Bestellingen komen te traag, niet, of juist dubbel. Soms heb je iemand van de bediening die wél snapt hoe het moet en dat is dan een regelrechte verademing! Let ook heel goed op bij het afrekenen want daar kan ook nog heel veel op verbeterd worden. Controleer altijd even of hetgeen er op de rekening staat ook daadwerkelijk genuttigd is.

Wellicht dat het er bij bruiloften en andere feesten heel anders aan toe gaat, maar voor de gemiddelde bezoeker is het dus goed opletten, terwijl je juist daar niet op zit te wachten.

Samengevat lijkt het er op dat men zwaar gesubsidieerd wordt (dat zal wel niet, maar voor het gevoel lijkt het er zeer sterk op) en dat men geen enkele moeite hoeft te doen om te tent goed draaiende te houden. Klanten (en dus omzet) lijken wel zwaar ondergeschikt. Jammer, want met een paar kleine wijzigingen kan men hier echt een toplocatie maken, en dan bedoel ik dus niet qua ligging...

17. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor M'Blend
    Internationaal Maasbracht

Waarschijnlijk hebben we twee maal geluk gehad want eerlijk gezegd kan er vanuit onze kant geen negatief geluid komen over het personeel. Dus ook die ervaring mag dan wel even hier gemeld worden.

De ligging van M'Blend is natuurlijk geweldig zo dicht bij de haven. Dat hier veel dagjesmensen (vooral fietsers) voorbij komen is natuurlijk in het verdienmodel mee berekend. De laatste paar jaren (zeker na de renovatie) is er hier een boost voor de lokale horeca gekomen en dat is voor de consument natuurlijk mooi meegenomen. Op zonnige dagen kan men hier gebruik maken van een terras. Binnen is het ondanks de grote ramen relatief donker, maar in ieder geval wel koel. De binnenruimte is door het hele open karakter weliswaar overzichtelijk, maar daardoor wellicht voor sommigen net wat minder gezellig. Het is altijd een kwestie van smaak, maar ons bevalt de rustige uitstraling wel.

Zoals al aangekondigd hebben we niets op het personeel aan te merken. Er is voldoende tijd tussen het eerste moment van binnen komen en de 1e drankenronde. Ook de volgende 'contact'-momenten zijn prima. Uiteraard kan het als het echt druk is anders zijn. Wij waren er voor een lunch met minimaal een 10-tal tafels bezet. De kaart is met zorg samengesteld en er is echt voor iedereen wel wat lekkers. Er wordt rekening gehouden met allergieën en via een klein raampje achter in de zaak kun je een blik werpen richting de keuken. De porties zijn voldoende groot. Eerder aan de te grote kant dan aan de kleine. De borden worden netjes opgemaakt. Niet te veel of te weinig poespas, maar gewoon zoals het in onze ogen zou moeten. De prijs/prestatie is dan ook in onze ogen in balans. Is er dan helemaal niets negatiefs te bedenken? Eigenlijk niet nee, tenzij je valt over het feit dat bij het afrekenen de medewerker niet gemachtigd was om de kassa te bedienen. Nou, als dat het enige is wat ik op een restaurant kan aanmerken....

Kortom:
    Volgende keer eens de dinerkaart proberen. De 2x lunch is goed bevallen en ik kan M'Blend voor dát gedeelte in ieder geval al aanraden. Een aanwinst voor Maasbracht dus.

18. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt M'Blend leuk
    Internationaal Maasbracht

19. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt JaggerZ leuk

20. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor JaggerZ

In het mooie Maasbracht zit nu toch al weer inmiddels ruim 3 jaar de kleine, maar fijne lunchgelegenheid Jaggerz.
    Hun overzichtelijke website straalt een eigentijdse stijl uit, net als eigenlijk alles bij Jaggerz. Het interieur, de menukaart en de foto's op hun eigen facebookpagina. Je kunt het interieur misschien wel het best omschrijven als "gezellig industrieel". Eerst eigenaar van café "Donkiesjot" (Donkie voor de localo's) en nu dus een restaurant.

Het was op een donderdagmiddag rond lunchtijd gezellig druk. Ok, de scholen zijn dan wel dicht en menigeen heeft vakantie, maar toch altijd fijn om niet alleen in een restaurant te zitten. We komen hier overigens vaak genoeg voorbij en zien toch altijd wel klandizie. Zeker als het mooi weer is en het terras op de stoep gebruikt mag worden.

Men heeft hier echt wel verstand van hoe je iemand voor bijvoorbeeld een lunch moet verwennen. Verse ingrediënten en veel zelf maken zijn natuurlijk gouden sleutelwoorden die zich uiteindelijk rond spreken. De bediening is er correct. De gerechten zijn van meer dan voldoende grootte en netjes opgemaakt. De cappuccino is ook heerlijk. Blijft nog eigenlijk over de prijs en dat is alleszins heel erg netjes te noemen want voor zo'n 15 Euro krijg je dus een zeer degelijk lunch inclusief 2 cappu.

Omdat alle apparatuur, kennis en vakmanschap nu eenmaal al aanwezig is, kun je er ook makkelijk terecht voor bijv. Je High Tea of ontbijtservice. Ook bedrijven kunnen er hun lunch laten verzorgen.

Is er dan helemaal niets negatiefs te bedenken? Nee, of het moet zijn dat je wel heel veel geluk moet hebben om er voor de deur te parkeren, maar er zijn meer dan voldoende parkeerplekken op loopafstand beschikbaar.

Kortom: Er is een goed breed concept opgezet, en dat zie je niet zo heel erg vaak en dus een aanwinst voor Maasbracht.

Wellicht wat saaie cijfers, maar toch een hele mooie score!

Oudere updates

Meer updates