• Lid sinds 25 september 2011

3. 6,8

De Rotonde

Vorden
Nieuwe recensie

Ruud Limbeck heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Aetcafé 't Kesjotje

Opnieuw is er een geschikt moment om met het voltallige smulteam er op uit te trekken. Dit keer viel de keuze op 't Kesjotje in Swalmen.
    Waarom dit eetcafé ons niet eerder is opgevallen weten we nog steeds niet. Afgaande op de goede recensies, maar vooral de Limburgse menukaart en het beschikbare beeldmateriaal was de keuze eigenlijk heel snel gemaakt. De gebruikte online reserveringsprovider was mij nog onbekend maar werkte verder feilloos. Dat is al een eerste geruststelling. De reservering voor 6 personen op een zondagavond werd al snel bevestigd. We waren welkom.

Op de dag zelf was het warm en het kleine terras voor het eetcafé zat al vol. De auto's konden overigens bijna voor de deur geparkeerd worden en dat is ook altijd wel fijn. De ontvangst was vriendelijk en we werden al snel naar onze plaats bij het heuse Kesjot gebracht. Het is een stijlvol restaurant. Veel historische foto's waarin onder andere het verleden van het pand aan bod komt. Zo leren we dat het café vroeger oa. Een politiebureau geweest was. Vandaar de gevangenis (kesjot) in het pand. Ik neem aan dat het nog een originele deur is waar we tegenaan kijken. Rokers kunnen zich volgens de groene 'rookstikker' in het rokershol begeven. Iets wat we overigens gedurende de avond niet gezien hebben.

Een eerste drankenrondje werd opgenomen en ook snel uitgeserveerd. Daarna was het wel even wachten. In de tussentijd konden we ons amuseren met de leuke Limburgse spreuken, de geschiedenis en de foto van de kok samen met Herman den Blijker… Dat beloofd wat.

Toen de gastvrouw de lopende couverts had afgehandeld kregen wij de aandacht inclusief de menukaarten. Voor de helft van ons gezelschap was de kaart al bekend. Ik vraag me nog steeds af of er ook een Nederlandstalige kaart bestaat… In het Limburgs is het in ieder geval erg leuk om te lezen. Zie website van 't Kesjotje zelf. Omdat de menukaart niet erg pretentieus is, staan alle (h)eerlijke bekende gerechten er op. Verwacht hier geen exotische zaken als luxe kreeft of een kangoeroesteak en dat hoeft ook helemaal niet. De keuken bewijst dat men toegankelijke gerechten als diverse soorten vleesspiesen, konijnenbout, kalfslever of zuurvlees perfect kan bereiden. We hadden een grote verscheidenheid aan gerechten maar alles, werkelijk alles, was van een goed tot zeer goed niveau. Het eten werd overigens zeer heet opgediend. Wellicht zelfs iets te heet, maar dat is altijd nog beter dan lauw of zelfs koud. De garneringen klopten en de frietjes waren goed gebakken. De spiesen hingen aan een haak boven je bord te bungelen en dat blijft toch altijd weer een leuk gezicht. Regelmatig kwam het drankenrondje voorbij en er werd 2× tussendoor gevraagd of alles naar wens was. Bij het afruimen van een gang werd hier (uiteraard) nogmaals naar geïnformeerd.

We hebben een toffe avond gehad. Voor een eetcafé zijn de prijzen iets aan de hoge kant maar je krijgt uiteindelijk wel (veel) waar voor je geld.
    Samengevat: Goed tot zelfs heel goed eten. (Carpaccio, boeren tomatensoep, uiensoep, stokbrood met tapenade, gekruide kipspies, satéspies, gekruide spies van varkenshaas, kalfslever, zuurvlees en konijnenbout en overwegend het trio van de chef als afsluiter). We zullen hier zeker nog eens terugkomen.

Aanrader!

2. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Stadscafé Amersfoort

Als toerist hadden we het pleintje waar dit stadscafé aan ligt natuurlijk al eens eerder gespot. In de zomermaanden is het hier vanwege de vele horeca uiteraard gezellig druk. Bij ons bezoek was het stukken minder mooi weer. We waren op zoek naar een cappuccino en bij het stadscafé was het het drukst dus de keuze was eigenlijk al snel gemaakt. We hebben uiteindelijk niet gegeten in het stadscafé maar vonden het vanwege de drukte toch belangrijk genoeg om een recensie achter te laten. Op naar binnen dus!

We waren nog geen 5 seconden binnen en we werden al gevraagd wat we wilden drinken! Zo snel hadden we nog nooit eerder iemand aan onze zijde gehad. In een cafe kon ik me dat nog wel voorstellen, maar hier dachten we toch ergens anders te zijn beland. Enfin... we kwamen voor cappuccino dus dat werd dan ook maar meteen besteld. Een tafeltje vooraan was niet meer mogelijk. Alles was er al bezet, dus dan maar wat verder de zaak in. Geen probleem. De cappuccino kwam (uiteraard) al vrij snel. Er was verder geen bijzondere begeleiding bij van een speciaal koekje of bonbon. Dat hebben we wel eens anders gezien, maar ok. De smaak was ook 'normaal'. Wel was er een stevige schuimlaag. Heel stevig, maar dat is een kwestie van smaak. Mij bevalt het wel. Even wennen. De menukaart zag er overigens ook wel goed uit. Niet dat we veel menu's voorbij hebben zien komen (integendeel, geen een zelfs maar het was nog iets te vroeg voor een lunch) maar het was een mooie standaard kaart.

Wat mij het meest opviel was de gejaagdheid van menig lid van de bediening. Er was veel bediening (vanwege de naderende lunch?) aanwezig. Meerdere malen heb ik gezien dat mensen nog aan het opstaan waren en dat bediening zich er nog even snel tussen drong om de plek alweer netjes te maken voor de volgende gasten. Dit kon toch ook even een minuutje wachten of is de drang naar omzet echt zo hoog?

Gelukkig kon het ook anders. Onze buurtafel vroeg aan een jongeman of er ergens in de buurt een pinautomaat was. Helaas was deze niet in de buurt en de jongeman bood aan om bij hun zelf voor 50 euro te pinnen. Kijk, dat is pas klantgericht bezig zijn in mijn ogen.

De inrichting is eh... laten we zeggen bijzonder. Het overdekte "binnenterras" aan de voorzijde van het pand was erg populair blijkbaar. Alle stoelen waren bezet. De geel/groene tegeltjes doen een beetje denken aan een slagerij maar daar houdt het dan ook mee op. De verdere inrichting is prima, schoon en functioneel. Niet exclusief of zo maar dat hoeft ook niet bij een stadscafé. Een beetje minder licht zou de sfeer wel eens kunnen verhogen.

Mocht je overigens slecht ter been zijn en naar het toilet willen, bedenk dan even of je dat hier wel wilt. De erg steile trap is gedraaid. Gelukkig zijn er veel leuningen links en rechts en dat is geen overbodige luxe. Geloof me. Ik heb mijn hart vastgehouden toen een hoogbejaarde man naar boven moest klimmen. Met wat hulp is hij gelukkig weer heelhuids beneden gekomen. Dan ook nog even de tip om de deur van de kelder af te sluiten. Ik heb een vrouw die op zoek was naar de toiletten, net niet naar beneden zien kuukelen. Zeker ook omdat er geen licht brandde. (uiteraard) De bediening kon nog net erger voorkomen.

Al met al geen al te hoge cijfers helaas, maar ik denk dat er veel meer inzit dan wat mij hebben meegemaakt. Men krijgt van mij het voordeel van de twijfel. We moeten daarom nog eens een keertje terugkomen voor een uitgebreid hapje. Wellicht komen er dan wat hogere cijfers uit de hoed.

3. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Rotonde

Zelden zie ik recensies die structureel zo uiteen lopen als bij dit restaurant. "You love it or you hate it" lijkt het wel. Wij kwamen toevallig in dit (overigens mooie plaatsje) uit. We waren op zoek naar een kopje cappuccino en deze plek leek ons wel wat. Er was op het zeer ruime terras nog een plekje bezet dus het leek dat men al 'open' was. Maar dat was niet zo… 2 minuten later echter wel… Klokslag 12 uur (het was dinsdag) werd het 'geopend' bordje getoond. Phoe… we hadden echt geluk :)

hier en daar werden nog wat opstartzaken geregeld maar de serveerster stond niettemin toch al snel bij ons voor de bestelling. Zoals gezegd kwamen we alleen maar voor koffie maar wilde toch graag de ervaringen delen. De cappuccino was ok. Niet heel speciaal. Wel speciaal was een lekker relatief groot stukje chocoladecake (?) welke erg vers proefde. Daarom een puntje extra. Tijdens het toiletbezoek eens even binnen (en boven dus) wat rondgekeken. De zaak is echt groot en lijkt me zeer geschikt voor feesten en vergaderingen en zelfs voor koffietafels zo dicht bij de kerk…

Alles was zeer proper. Mooie inrichting. Ik meen zelfs een lift naar de 1e verdieping gezien te hebben? Je kon ook de keuken in kijken en daar was men aan het werk en ook dat zag er goed en netjes uit. Nogmaals, gegeten hebben we niet maar we hebben wel de prijzen en de menukaarten gelezen. Veelzijdig en redelijke prijzen maar wellicht net iets meer van wat je in een grotere stad zou verwachten. Ik zou graag nog eens terugkomen voor een etentje maar voor mij is het te ver uit de richting, maar ALS ik er nog eens kom… Ze krijgen van mij zeker het voordeel van de twijfel, ongeacht de lagere recensies van anderen.

4. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Speulderbos

Tijdens ons verblijf in het Bilderberg hotel hebben we ook een hapje gegeten in deze door het personeel genoemde 'bistro'. Nu heb ik altijd begrepen dat een bistro per definitie een eenvoudige eetgelegenheid is. Een soort eetcafé eigenlijk, maar hier is het dus een 4 sterren bistro zeg maar. Geheel in stijl van de rest van het recent nog deels opgeknapte hotel. Veel smaakvol grijs/zwart met net voldoende warme gele/okertinten om het net weer wat zachter te maken.
    De reservering voor het restaurant was bij onze ontvangst bij de balie weliswaar al gemaakt maar was niet nodig geweest. Er was nog volop plek. Het was geen toeval dat iedereen bij de ramen wilde zitten want de tuin voor het restaurant is werkelijk schitterend in de avondzon. Groen zover je maar kunt kijken. De bediening was vanaf het eerste moment erg goed. Strak, heel correct maar gelukkig ook met de nodige luchtigheid en humor. Het team heeft alles goed in de gaten. Ze geven duidelijk uitleg over de overigens kleine kaart. Dat de kaart geen ellenlange rits gerechten is snap ik ook wel weer voor een 'bistro'. Er staan diverse voor- hoofd en nagerechten op en zelfs een paar specials. Tegenover ons tafeltje werd een hele kleine meid op ooghoogte door een lange man van de bediening op uiterst leuke wijze op de hoogte gebracht van wat kindergerechten. Ik moet zeggen dat ik dat jammer genoeg niet meer zo heel vaak zie. Maar terug naar het menu…

We kozen voor brood met lekkere 'smeersels' en een salade van geitenkaas met balsamicosaus en geroosterde noten. Het brood was een leuke verrassing. Een flink stuk brood met een mes er rechtop in. Daaronder 4 kleinere botermesjes voor 4 begeleidende heerlijke smeersels/tapenades. Het brood was zacht en een beetje zoet. In ieder geval heerlijke appetizer. De salade met geitenkaas was ook goed. Ook qua verdeling en opmaak. Er had iets meer balsamico bij gemogen maar dat is persoonlijk. Als hoofdgerecht hadden we de risotto en het stoofpotje. Bij die laatste was er gekozen voor de lamsstoofpot. Hier worden overigens een salade en frietjes bij geserveerd. De opmaak wederom mooi. Bij de risotto was het even nadenken of dit wel het bestelde gerecht was maar na het optillen van wat salade was er dan duidelijk de tomatenrisotto :). Ook nu alles weer goed op smaak en temperatuur. De stoofpot werd netjes uitgeserveerd in een borrelend gietijzeren pannetje op een stuk hout. Ook bij ons voltrok zich een prachtig ingestudeerd draaiboekje over de vraag of er wellicht een apart bord bij moest komen zodat je het stoofvlees, frietjes en salade wat beter kon eten. We hadden dit tafereel ook al bij andere tafels gezien en nu waren wij aan de beurt. Uiteraard wilde ik wel een apart bord en binnen 10 tellen was er daar de collega met het bord… Ik weet nog steeds niet hoe ze het flikken, maar binnen een paar tellen heb je het extra bord. Geinig om dat tafereel te zien.

Tussen de gerechten door houdt de bediening de tijd goed in de gaten. Niet te snel, en niet te langzaam bedienen. Lege glazen en flessen worden (uiteraard) op tijd weggehaald. Nog even naar de kaart voor het nagerecht kijken. We kiezen voor de cappuccino en de cheesecake. De cappuccino wordt relatief 'plain' opgediend. Een kleine kokosmakron is er gelukkig wel bij. De prijzige cheese cake (19 euro) ziet er echter wel uit als een plaatje. Zeer mooi opgediend. We weten nu nog steeds niet hoe de rode fruitspetters over het hele zijn gemaakt. Het moet iets met luchtdruk zijn geweest schat ik. De cheese cake was zeer stevig van structuur en smaak en dan heb je al heel snel meer dan genoeg toetje gehad.

Samengevat was het een goede avond. Complimenten aan de bediening. De prijzen zijn zeer zeker op nivo (2 personen, 85 euro zonder wijn) maar dat weet je al een beetje van te voren. Advies: Neem een vestje mee. De airco werkt er prima…

5. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt 't Speulderbos leuk

6. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Mr. Sammi
    Internationaal Roermond

Omdat er weer eens een heel leuke aanleiding was konden we het niet laten om nog eens een keertje bij Mijnheer Sammi op bezoek te gaan. Het werd dit keer een lunchafspraak. Om 12.30 uur waren we (3 personen) welkom. Bij het reserveren hadden we al aangegeven dat als het zonnig weer was we graag buiten langs het water konden zitten. En wat bleek? Men had voor ons de 'mooi weer' optie aangezet en we konden dus naar een mooi tafeltje onder de parasols. Wat een service!

Vanwege de toch al warme temperatuur was de gekoelde fles met water al meteen welkom. De home made icetea en een Fizz met Crodino waren de volgende items die de bestellijst opgingen. De menukaart is bij Sammi altijd een kwelling om uit te kiezen want er staat gewoonweg veel lekkers op. Uit ervaring hebben we eerder al een en ander mogen proeven maar nu zijn dan de tonijn en Cesar's salade aan de beurt. Ook nu werden we niet teleurgesteld. De tonijn was mede dankzij de heerlijke crème van avocado en de geraffineerde oosterse marinade erg goed op smaak. De frietjes met dragon en Parmezaanse kaas maakte het geheel af. De maaltijdsalade was gemaakt met oa. kippendij en op smaak gebracht met bacon en ansjovisdressing. Een goed bereidt gepocheerd ei zorgde voor een goede substantie. Al de tijd was het personeel erg klantvriendelijk en laagdrempelig.

Reken daar nog als afsluiter de rabarbercompote met bavarois en de gegrilde ananas met tig ingrediënten bij, en je lunch is meer dan geslaagd.

Kortom: Wederom een geweldige beleving zo langs het water. Aanrader!!

7. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt Mr. Sammi leuk
    Internationaal Roermond

8. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Hompesche Molen

Laten we positief beginnen: De locatie is hier gewoon geweldig. Na een aantal grotere en kleinere verbouwingen is het een prima plek om hier te vertoeven. Ook is er nu voor de kids een mooie 'doe-en-ontdektuin'. Positief ook dat er een oplaadpunt voor e-bikes is. Bekijk ook even wanneer je molen voor bezoek geopend is. Erg leuk.

Getuige het regelmatig aantreffen van de vele auto's en fietsen van dagjesmensen en/of wandelaars, zou je verwachten dat het er bij het restaurantgedeelte van de molen ook alleszins goed (lees: professioneel) aan toe gaat. En daar zit nu net het grote probleem. Al jaren komen we er. Niet zo zeer voor de bediening, maar voor de plek. Keer op keer verbazen we ons over de uiterst klantonvriendelijke manier van werken. Wellicht missen we steevast het bordje: 'Indien je iets van ons wil, laat het ons weten', maar je kunt hier makkelijk een half uurtje zitten voordat er toevallig iemand voorbij komt en vraagt of je iets wil nuttigen ook al worden er aan je tafel bordjes neergezet of peper- en zoutvaatjes verschoven. Uiteraard kun je zelf ook wel vragen om bijv. koffie, maar dat lijkt me niet bepaald de juiste manier van hoe het hoort. Bestellingen komen te traag, niet, of juist dubbel. Soms heb je iemand van de bediening die wél snapt hoe het moet en dat is dan een regelrechte verademing! Let ook heel goed op bij het afrekenen want daar kan ook nog heel veel op verbeterd worden. Controleer altijd even of hetgeen er op de rekening staat ook daadwerkelijk genuttigd is.

Wellicht dat het er bij bruiloften en andere feesten heel anders aan toe gaat, maar voor de gemiddelde bezoeker is het dus goed opletten, terwijl je juist daar niet op zit te wachten.

Samengevat lijkt het er op dat men zwaar gesubsidieerd wordt (dat zal wel niet, maar voor het gevoel lijkt het er zeer sterk op) en dat men geen enkele moeite hoeft te doen om te tent goed draaiende te houden. Klanten (en dus omzet) lijken wel zwaar ondergeschikt. Jammer, want met een paar kleine wijzigingen kan men hier echt een toplocatie maken, en dan bedoel ik dus niet qua ligging...

9. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor M'Blend
    Internationaal Maasbracht

Waarschijnlijk hebben we twee maal geluk gehad want eerlijk gezegd kan er vanuit onze kant geen negatief geluid komen over het personeel. Dus ook die ervaring mag dan wel even hier gemeld worden.

De ligging van M'Blend is natuurlijk geweldig zo dicht bij de haven. Dat hier veel dagjesmensen (vooral fietsers) voorbij komen is natuurlijk in het verdienmodel mee berekend. De laatste paar jaren (zeker na de renovatie) is er hier een boost voor de lokale horeca gekomen en dat is voor de consument natuurlijk mooi meegenomen. Op zonnige dagen kan men hier gebruik maken van een terras. Binnen is het ondanks de grote ramen relatief donker, maar in ieder geval wel koel. De binnenruimte is door het hele open karakter weliswaar overzichtelijk, maar daardoor wellicht voor sommigen net wat minder gezellig. Het is altijd een kwestie van smaak, maar ons bevalt de rustige uitstraling wel.

Zoals al aangekondigd hebben we niets op het personeel aan te merken. Er is voldoende tijd tussen het eerste moment van binnen komen en de 1e drankenronde. Ook de volgende 'contact'-momenten zijn prima. Uiteraard kan het als het echt druk is anders zijn. Wij waren er voor een lunch met minimaal een 10-tal tafels bezet. De kaart is met zorg samengesteld en er is echt voor iedereen wel wat lekkers. Er wordt rekening gehouden met allergieën en via een klein raampje achter in de zaak kun je een blik werpen richting de keuken. De porties zijn voldoende groot. Eerder aan de te grote kant dan aan de kleine. De borden worden netjes opgemaakt. Niet te veel of te weinig poespas, maar gewoon zoals het in onze ogen zou moeten. De prijs/prestatie is dan ook in onze ogen in balans. Is er dan helemaal niets negatiefs te bedenken? Eigenlijk niet nee, tenzij je valt over het feit dat bij het afrekenen de medewerker niet gemachtigd was om de kassa te bedienen. Nou, als dat het enige is wat ik op een restaurant kan aanmerken....

Kortom:
    Volgende keer eens de dinerkaart proberen. De 2x lunch is goed bevallen en ik kan M'Blend voor dát gedeelte in ieder geval al aanraden. Een aanwinst voor Maasbracht dus.

10. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt M'Blend leuk
    Internationaal Maasbracht

11. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt JaggerZ leuk

12. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor JaggerZ

In het mooie Maasbracht zit nu toch al weer inmiddels ruim 3 jaar de kleine, maar fijne lunchgelegenheid Jaggerz.
    Hun overzichtelijke website straalt een eigentijdse stijl uit, net als eigenlijk alles bij Jaggerz. Het interieur, de menukaart en de foto's op hun eigen facebookpagina. Je kunt het interieur misschien wel het best omschrijven als "gezellig industrieel". Eerst eigenaar van café "Donkiesjot" (Donkie voor de localo's) en nu dus een restaurant.

Het was op een donderdagmiddag rond lunchtijd gezellig druk. Ok, de scholen zijn dan wel dicht en menigeen heeft vakantie, maar toch altijd fijn om niet alleen in een restaurant te zitten. We komen hier overigens vaak genoeg voorbij en zien toch altijd wel klandizie. Zeker als het mooi weer is en het terras op de stoep gebruikt mag worden.

Men heeft hier echt wel verstand van hoe je iemand voor bijvoorbeeld een lunch moet verwennen. Verse ingrediënten en veel zelf maken zijn natuurlijk gouden sleutelwoorden die zich uiteindelijk rond spreken. De bediening is er correct. De gerechten zijn van meer dan voldoende grootte en netjes opgemaakt. De cappuccino is ook heerlijk. Blijft nog eigenlijk over de prijs en dat is alleszins heel erg netjes te noemen want voor zo'n 15 Euro krijg je dus een zeer degelijk lunch inclusief 2 cappu.

Omdat alle apparatuur, kennis en vakmanschap nu eenmaal al aanwezig is, kun je er ook makkelijk terecht voor bijv. Je High Tea of ontbijtservice. Ook bedrijven kunnen er hun lunch laten verzorgen.

Is er dan helemaal niets negatiefs te bedenken? Nee, of het moet zijn dat je wel heel veel geluk moet hebben om er voor de deur te parkeren, maar er zijn meer dan voldoende parkeerplekken op loopafstand beschikbaar.

Kortom: Er is een goed breed concept opgezet, en dat zie je niet zo heel erg vaak en dus een aanwinst voor Maasbracht.

Wellicht wat saaie cijfers, maar toch een hele mooie score!

13. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is Chris gaan volgen.
  14. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Friture de Baek

Ook al is in menig gezin de airfryer niet meer weg te denken, deze friture is nog steeds bij velen de favoriet in de buurt. Zo waren ook wij tot een tijd geleden hier elke week met plezier een vaste gast. Wegens omstandigheden komen we er nu niet zo vaak meer maar toch voldoende vaak voor een recensie. Het gerucht gaat dat de kwaliteit wat wisselend is, maar dat hebben wij nooit zo ervaren. Het team is inderdaad een stabiele factor. Ongeacht hoe druk het ook is, er is altijd naar buiten een indruk van efficiënte rolverdeling waarbij eenieder zijn taken goed kent. Er wordt volgens mij goed gecommuniceerd. Er is inderdaad nooit onderling gestechel te zien en men straalt het plezier dan ook uit.

Uiteraard is er wel eens in het verleden iets verkeerds (of soms zelfs niet) in het zakje gekomen, maar dat kan altijd wel gebeuren. Men doet er (bij mij althans) ook niet moeilijk over en wordt passend opgelost. Helaas zijn er voglens mij echter weinig tot geen echte 'in huis' gemaakte producten waarmee je extra klandizie zou kunnen krijgen. Sommige collega's zijn bekend om hun eigen zuurvlees, of gehaktballen maar hier komt toch wel het grootste deel uit de toeleveringsbedrijven. De keuze is hierdoor dan wel weer meer dan voldoende en zie je ook bijvoorbeeld iets als een Javaanse frikandel in de koeling liggen.

Na een grondige verbouwing is het daarnaast ook nog eens een leuke friture om te zien. Er zijn diverse plekjes om het fastfood op te eten. Er is zelfs een inpandige wc beschikbaar. Er zijn in mijn ogen een paar dingen die men nog kan verbeteren en ik snap best wel dat dit investeringen zijn. Het eerste is het ontbreken van een pinautomaat. Die zie je bij collega's toch echt wel steeds vaker staan. Ook het ontbreken van een broodjesservice zou echt bijdragen aan het versterken van de marktpositie. Ik zag in Helden-Panningen bijvoorbeeld erg veel vrouwen naar het beroemde "broodje gezond"grijpen terwijl de mannen wat meer de hartige snacks en friet tot zich namen. De openingstijden (vanaf 17.00 Uur) moet je ook even in de gaten houden. Verder gun ik ze een echte mooie website ipv alleen een facebookpagina.

Dus: al met al een gewoon goede frituur met hier en daar nog wat kleine verbeterpuntjes waarmee ze zich zelf ook een plezier zouden doen.

15. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Wagamama

Deze keten kennen we nog van jaren geleden uit Londen. Daar waren ze toen al bijna net zo eenvoudig te vinden als andere grote ketens als McDonalds of de KFC. In Nederland is deze keten nog niet zo heel erg bekend en staan er alleen in de zeer grote steden een vestiging. Gelukkig hebben we in Roermond een zeer goed draaiende Designer Outlet met daarin dus ook een filiaal. In Londen zijn er in het (verre) verleden wat relletjes geweest over de duurzame herkomst van producten, maar die werden weer ingetrokken toen bleek dat men het toch wel allemaal op orde had…

Wij zijn al meerdere jaren achtereen in December (TIP: in de latere avond als de verlichting in het DOC op zijn mooist is) bij Wagamama geweest. Het is er dan altijd nog relatief druk. Soms moet je nog wachten totdat er een plaatsje beschikbaar komt. Dat is wel een goed moment om te bepalen hoe het met de klantvriendelijkheid zit. Gelet op de drukte en het beschikbare personeel op de werkvloer doen ze het redelijk goed. We hadden niet het idee dat er een speciale 'ontvangst'-medewerker was. Je merkt wel dat ze het druk hebben, maar het komt niet echt storend over. Dat komt wellicht ook omdat je weet dat het nu eenmaal ook geen heus traditioneel restaurant is, maar eerder valt in de categorie 'Informeel dineren', net als bij een Pizza Hut. Verwacht dan ook bijvoorbeeld geen uitgebreide uitleg van het bestelde eten. Het nummer van je gekozen gerecht wordt met een markeerstift op je papieren placemat geschreven zodat een andere collega niet hoeft te vragen wie welk exotisch genaamd gerecht besteld heeft. Best wel slim eigenlijk want tegen de tijd dat het gerecht gebracht wordt is iedereen de Japanse benaming op de menukaart natuurlijk allang weer vergeten.

De sfeer bij een Wagamama is vaak hetzelfde. Een grote open ruimte met minimale tussenschermen. Lange banken, kleine tafeltjes (die al snel tegen elkaar aan moeten worden geschoven) en veel hout. De verlichting in Roermond is wel apart te noemen. Ga maar eens kijken. Op tafel staan standaard al wat smaakversterkers voor wie het graag nog wat spicier wil. In de keuken staan meerdere koks (met mutsen of haarnetjes op). Regelmatige zie je grote steekvlammen uit de wok opstijgen. Bestellingen worden in onze ogen redelijk snel geleverd. Ook is er in ons geval nog nooit iets misgegaan met een bestelling. Over smaken valt altijd te twisten en het is altijd maar weer de vraag welke Japanse culinaire lijn men in de keuken aanhoudt, maar wij hebben er altijd heerlijk gegeten. De Pad Thai is er altijd verrukkelijk: goed op smaak en goed genoeg gevuld. De keuze uit nagerechten is in onze ogen wat te beperkt vandaag de dag. Als je iets wil drinken moet je er zelf om vragen en dan komt het weer snel goed. Het is er zeker niet goedkoop, maar de overall ervaring is wel leuk en de kwaliteit is ook wel in orde. Al met al dus een net boven gemiddelde beoordeling en deze is zeker niet slecht voor het opgezette concept. We komen in december weer terug natuurlijk…

16. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Oude Vismarkt

24/9/2018:
    Van te voren al een beetje ingelezen bij wie je nu op Texel eigenlijk moet zijn voor een broodje met vis (of zo). Welnu... zoek niet langer want hier hebben ze het allemaal. Leuk is overigens ook nog dat er een kleine expositie is over het wel en wee van de visser. De diverse gerechten zijn wat moeilijk op de displays te lezen maar men helpt je graag persoonlijk verder. De kibbeling was verrukkelijk gebakken. Niet vet en een lekker krokant en pikant jasje. Broodjes zalm, paling etc allen even vers en lekker. Niet echt goedkoop maar dan heb je wel kwaliteit in een leuke ambiance. Er zijn mogelijkheden om mee te kijken bij het schoonmaken van de vis. Kijk ook even naar de aquarium en de bak met levende schaaldieren.

17. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt Restaurant Chambor leuk

18. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt de recensie door Tiny Hanssen voor Het Gerecht leuk

Tiny Hanssen

Sinds een week runnen de nieuwe eigenaren restaurant "Het Gerecht.
    Ik had bij de vorige eigenaar een reservering gedaan met collega's ter ere van mijn pensionering. Wist dus niets van de overname.
    De nieuwe eigenaren hebben echter alles op alles gezet om het voor mij en mijn gasten een mooie avond te maken. En dat is heel goed gelukt.
    Het restaurant is sfeervol ingericht, de tafels mooi gedekt en de gerechten (tafeltje vol) waren verrassend en heel… heel erg lekker.
    Ik kan dan ook niet anders dan een 10 geven.
    Bedankt voor jullie geweldige gastvrijheid en succes verder.
    Groetjes. Tiny.

19. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is Rob gaan volgen.
  20. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is osmen27 gaan volgen.
  21. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is men. gaan volgen.
  22. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is Rene gaan volgen.
  23. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is Anneke gaan volgen.
  24. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck is Marc gaan volgen.
  25. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Lunchroom In de Kroon

Eerlijk is eerlijk... Een paar jaar geleden zou het niet in me opkomen om deze lunchroom te bezoeken. Eigenlijk was dat voor 100% aan vooroordelen en geen feiten. In mijn hoofd was In de Kroon een echt zaak voor pensionado's die het wel een beetje gemaakt hadden in de Roermondse detailhandel of zo. Ook herinner ik me er ooit eens in een ver vergrijsd verleden een mokkagebakje te hebben gegeten met mijn moeder. Nu is dat ook niet meteen het lekkerste gebakje wat je je als kind kunt wensen maar in de jaren 60 was er nu eenmaal een ander aanbod dan vandaag de dag. En dat is maar goed ook want tijden veranderen en (gelukkig) ook "In de Kroon". Aangemoedigd door de positieve reacties hier op 'eet.nu' de stoute schoenen maar eens aangetrokken en weer eens een voorzichtige kennismaking met deze patisserie/lunchroom gemaakt. Het toeval wil dat we net voor het naar binnen gaan een wat bejaard echtpaar met wandelstokken voor moesten laten gaan... Een glimlachje maakte van ons meester. Waar zouden we zelf naar toe gaan als we de 75 zijn gepasseerd??

Ook al loop je hier regelmatig langs, de verbouwing was ons niet opgevallen en we waren aangenaam verrast!! De gebakafdeling aan de linkerkant zag er uit om op te eten (...) en dankzij de goede warme belichting kwam het uitgestalde allemaal extra luxe over. Je merkt eigenlijk aan alles dat kwaliteit en vakmanschap hier nog altijd zeer hoog in het vaandel staat geschreven. We nemen toch de deur rechts naar de lunchroom zelf. Het is er toch al rond 11 uur gezellig druk en tot mijn vreugde niet alleen maar ouderen. Okee... toegegeven, jeugd zat er ook niet, maar dat lijkt me logisch, Die hebben de ietwat verderop gelegen MD. Ook in de lunchroom heeft de verbouwing goed werk nagelaten. Het is en blijft een historisch pand en hoe geef je daar nu een moderne twist aan? Simpel, door goed kleurgebruik te kiezen en goede kunst te gebruiken. De overwegend witte lange muur was voorzien van mooi bovenformaat schilderij. Paarse kleuraccenten (gordijnen en echte waxinelichtjes in een paarse glazen behuizing) zorgen voor de detail. Fijne moderne stoelen waarvan sommigen met een armleuning. Ik kon het niet goed zien, maar volgens mij lag er in het midden van de zaak nog een oud tapijt van 'hoe het vroeger was'. Ik zou het 'mooi versleten' willen noemen. Vele honderden (wellicht wel duizenden?) gasten moeten er over gelopen hebben.

Tja, en dan het hapje en drankje. Het was nog vroeg dus we hielden het nu op een cappuccino en een gebakje want dat laatste was toch wel door iedereen hier aanbevolen. De kaart heeft op dat gebied natuurlijk veel te bieden. Het was helaas nog geen tijd voor een gebakje met verse blauwe bessen anders hadden we die genomen. Het werd uiteindelijk een klein aardbeientaartje. Omdat kiezen soms toch moeilijk is werd ik voor 'een gebakje' uitgenodigd om in het aangrenzende verkooppunt gewoon iets lekkers aan te wijzen. De kleine vruchtengebakjes schreeuwden gewoon om lekkere aandacht. Zo gezegd zo gedaan. De cappuccino was lekker sterk en zeer heet. Het erbij geserveerde kleine stukje knapkoek deed me meteen aan mijn oma denken. Die had dat vroeger ook altijd in huis en meteen was het linkje er weer naar 'vroeger'. Jaaaaaren niet meer gehad, maar ik weet zeker dat de nieuwe generatie het mega-lekker zullen vinden!

Al met al was het dus een positieve ervaring en recensies kan ik allemaal onderschrijven. "In de Kroon" heeft mede dankzij de verjongeringskuur weer een goede positie ingenomen in het lunchgebeuren in Roermond. De concurrentie is groot maar een echte liefhebber weet zijn plekjes wel te vinden. Ik wil hier absoluut nog eens terugkomen maar dan voor een echte lunch, want de kaart ziet er echt veelbelovend uit. De gegeven cijfers zijn dan ook nu nog wat voorzichtig zodat er nog groeikansen zijn voor de volgende recensie.

PS: Naast de reeds genoemde stijlvolle inrichting en het kwalitatieve eten, heeft men er leuke, vlotte bediening, een leuk klein terras met plantjes in de bakken, en ziet de website er ook nog eens prima en modern uit. Goed hoor!

26. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck vindt Lunchroom In de Kroon leuk

27. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Oude Poorthuys

Samen met vrienden dit restaurant op een zondagavond bezocht. De locatie zelf is bijna perfect. Bijna, want als er bijvoorbeeld nog een haag langs de doorgaande weg was geweest, dan had je nog meer het idee gehad op een klein landgoed te zitten. De ontvangst was overigens hartelijk. Er was van te voren gereserveerd maar dat bleek achteraf niet nodig te zijn want het was er relatief rustig. Het voordeel is dan wel dat we zelf mochten kiezen waar we wilden zitten. We kozen voor een tafel in de lichte, aangebouwde en van veel glas voorziene serre.

De bediening was de hele avond correct en ondanks de wat chiquere aankleding bleef het toch allemaal informeel en "huiskamer"-waardig. De menukaart zelf is niet uitgebreid maar dat hoeft ook niet. Soms is minder meer. Zo ook hier. Een gouden zet is wel de 1e pagina van de menukaart waarop een 3-gangenmenu wordt gepresenteerd met ongeveer 5-6 keuze-opties per gang waardoor eenieder wel iets naar zijn of haar gading kan samenstellen.

Na opname van de gerechten verscheen korte tijd later onverwacht als appetizer een visbitterbal met ravigottesaus en een klein blokje rode biet er op. Het was een beetje priegelen om de snel afkoelende bal met een vorkje te eten maar lukte uiteraard wel. De voorgerechten werden netjes uitgeserveerd. De opmaak was verzorgd en kleurrijk. Afgaande op de beschrijving op de kaart hadden we wat meer smaak van de bij de zalm geserveerde groente verwacht maar het was nu in ieder geval een luchtigere starter. Het begeleidende brood (bruin en wit) was lekker en werd geserveerd met kruidenboter. De hoofdgerechten werden ook netjes opgemaakt opgediend. De 3 schaaltjes met daarin resp. Frietjes, spinazie en een traditionele salade waren voor algemeen gebruik. De porties waren groot genoeg want we hoefden geen gebruik te maken van extra frietjes of groeten, ook al werd dat wel door de bediening op tijd gevraagd. De gerechten zelf waren redelijk goed op temperatuur en smaakvol. In tegenstelling tot menig ander restaurant wordt hier niet te veel om drankjes gevraagd. Dus zelf even aangeven wanneer je het glas weer gevuld wilt hebben. Geen probleem verder. Bij de nagerechten was het inderdaad lastig kiezen en hebben we ons laten leiden door het advies van de gastheer. Van het rabarbertoetje hebben we geen spijt gehad. Goed advies.

Samengevat:
    Het was een aangenaam verblijf. Het is een mooie locatie en er hangt een prettige klassiek/moderne sfeer. De gastheer doet goed zijn best het naar ieders zin te maken. Getuige de vele activiteiten/arrangementen die men op de agenda heeft staan zit er volop leven in dit restaurant. De keuken was deze avond niet op oorlogssterkte en dat merkte je aan een paar kleine details. Vandaar dan ook een iets lager punt, maar desondanks toch overall hele mooie cijfers.

28. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Hinata

Ons voltallig team van 6 personen heeft nu voor de 2e maal Hinata bezocht en wederom scoort dit restaurant voor ons redelijk hoge ogen. Geen perfecte 10/10 maar toch wel een 8/10. Het ligt er bij de beoordeling een beetje aan waar je op zo'n (vrijdag-)avond de nadruk op wil leggen. Je kunt uiteraard altijd wel iets vinden wat je minder bevalt, maar over het algemeen doet men het hier volgens ons bovengemiddeld goed. Uiteraard is de concurrentie voor deze keuken de laatste tijd erg groot.

Ieder restaurant heeft zo zijn eigen draai aan het sushi/tepanyaki-gebeuren gegeven. Op de ene menukaart staan meer Japanse gerechten en op de andere weer meer de Indonesische of zelfs Europese gerechten. Waar het volgens mij voornamelijk om gaat is of de gasten uiteindelijk voor een goede prijs in een leuke ambiance lekker hebben gegeten. En dat was het geval. Voor iedereen was er meer dan voldoende te kiezen. Ik kan me voorstellen dat de moderne manier van bestellen via een tablet niet voor iedereen is weggelegd, maar voor ons werkt het prima. Je bepaalde zelf je eigen snelheid van eten en drinken. Bestellingen werden in onze ogen relatief snel op tafel gezet en ja.... inderdaad is de volgorde niet zoals je die gehoopt had, maar dat is nu eenmaal het risico. Ook krijg je af en toe eten wat niet besteld is, of (erger nog) spullen die je wilde hebben worden niet geleverd. Wat daar dan de echte reden van is weten we niet. Hebben we dan toch verkeerd besteld of is het een foutje van de keuken en/of bediening? Een foutje is nl. snel gemaakt. Zeker als je op het einde van de avond eens naar de lange lijst van bestelde gerechten kijkt.... :)

Enfin, afgezien van wat schoonheidsfoutjes dus was het eten en drinken zoals je mag verwachten. Gelukkig allemaal goed op koude of juist hete temperatuur. Drank wordt zeer snel geleverd en de oude glazen en flesjes worden meteen weer meegenomen. Een klein beetje de bediening met glazen en bordjes helpen wordt gelukkig zeer gewaardeerd. Persoonlijk contact met de bediening is uiteraard een stuk minder dan in een 'traditioneel' restaurant. Ook dat is nu eenmaal een beetje eigen aan de formule. We zijn het er overigens nog steeds niet over eens of er nu 5 of 6 rondes waren. Beetje vreemd is nl. de wat onduidelijke nagerechtenronde. 2 bolletjes ijs per persoon. Alle gasten tegelijk bestellen? Vreemd, maar de eerlijkheid moet gezegd worden dat we ook geen verdere navraag hebben gedaan bij het bedienende personeel. Het was bij de slotronde prima zo.

De sfeer is modern. Verwacht geen berg rode (Chineese...) lantaarntjes of nep kersenbloesemboompjes. In plaats daarvan een strak restaurant met blauwe lichtaccenten. Als je rustig wilt tafelen reserveer dan in een weekend rond 18.00-18.30. Wij waren rond 22.15 weer buiten, (zonder koffie/thee na) dus er gaat toch altijd wel even wat tijd in zitten, maar zoals gezegd bepalen we mede zelf het tempo.

Wil je een gevarieerde kaart waar iedereen wel wat lekkers uit kan halen, dan ben je hier aan het goede adres. Voor gemiddeld 40 euro p.p. inclusief drank heb je hier een leuke en lekkere avond!

29. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Haarlem

Als onderdeel van een arrangement konden we op de dag van aankomst 's avonds in het restaurant eten. Het was er rond 18.30 al gezellig druk. Je merkt aan alles dat men al heel lang weet hoe je een restaurant moet draaien. Op zich heb je 1 dame/heer die je tafel goed in de gaten houdt. Er kunnen inderdaad meerdere personen eten of drinken brengen maar dat is voor ons totaal niet als storend ervaren. Eerder 'gebruikelijk'.

Zoals gezegd is het een gesmeerde machine terwijl je niet het idee hebt in een voedselschuur te zitten. Je kunt alle tijd tussen de gerechten krijgen want je kunt zelf aangeven wanneer bijv. het hoofdgerecht klaargemaakt mag worden. De porties zijn mooi opgemaakt en zeker voldoende groot. Het is geen haute cuisine, maar voor deze prijs doet VDV het ontzettend goed. Zeer zeker smaakvol, en soms zelfs verrassend.

De sfeer in het restaurant is nu nog wat ouderwets, maar er wordt keihard gewerkt aan het nieuwe restaurant en dat zal zeer zeker niet onder gaan doen voor het huidige. Al met al dus een positieve ervaring.

We zijn al vaker te gast geweest in de 'nieuwe' lijn van Van der Valk hotels en verbazen ons nog steeds over hun vooruitstrevendheid op alle fronten. Goed bezig, dus ook hoge punten..

30. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Spaarne 66

Tijdens een weekendje Haarlem hier voor de zaterdagavond een tafeltje voor 2 personen gereserveerd. Achteraf was dat niet echt nodig geweest, maar de meeste tafeltjes waren rond 18.30 Uur toch al heel aardig bezet. We konden (en mochten) in ieder geval nog kiezen waar we wilden zitten.

Het was er een gezellige drukte waarbij het geproduceerde volume best wel hoog was. Niet dat dat erg is, maar verwacht in dit vol restaurant geen rustige gesprekken te kunnen voeren. De bediening was vanaf het eerste moment erg attent, helder, vriendelijk en dus goed. In de 1e 5 minuten waren moeder en dochters al aan onze tafel geweest. Na het drankje vooraf kwam de menukaart. We wisten op voorhand dat dit een uitdaging ging worden. Dat was juist een extra reden om hier naar toe te komen. De kaart is op het eerste oog niet voor iedereen geschikt, maar… achteraf blijken alle ingrediënten van de gerechten supergoed bij elkaar te passen, hoe gewaagd ze in eerste instantie ook lijken. Je moet maar op het idee komen om rode bieten met rauwe zalm te serveren, maar het was een gouden combi! En zo waren er meer aangename verrassingen. Eigenlijk lijkt de kleine kaart op die van een wereldkeuken. Een soep van zoete aardappel met Indiaase trekjes vanwege de onverwacht pittige en volle smaak, of de Thaise Khao Pad tegenover de stamppot van boerenkool en hertenrookvlees, en dan is er nog de lekker Italiaanse gnocchi… Hoe uiteenlopend wil je het hebben? Zo ook de nagerechten… uiterst divers en onverwacht. Net als de cannelloni gevuld met pistacheroom voor bij de koffie…

Samengevat: De menukaart lijkt dus of een flesje Rivella: Een tikkeltje vreemd, maar wel lekker! De porties zijn in onze ogen voldoende, ook al kon je er de Côte de Bouef van 1 kg krijgen (voor 2 personen wel te verstaan…). De gerechten worden er zeker verzorgd opgemaakt. De prijs van dit alles… Tjeh… het is altijd meer dan alleen maar het eten op zich. Het is er zeker niet goedkoop, maar het is in onze ogen toch meer een beleving en uitdaging geweest die we graag zijn aangegaan. Ik kan het restaurant dan ook alleen maar aanraden. Zeker voor de fijnproevers die hun smaakpapillen willen testen :)

daarom scoren jullie dus hoge ogen. Ga zo door en blijf eenieder verrassen met dit soort menukaarten!

Meer activiteiten