Ruud Limbeck's profielfoto

Zwolle
  3. 8,6

Potjandorie! Eetkamer

Apeldoorn

Ruud Limbeck heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Echt Genieten
    Nederlands Echt

Echt Genieten krijgt van ons alles hoge cijfers want dat verdienen ze!

Dit keer met 6 personen ons een avondje culinair laten verwennen. Vanaf het eerste moment voel je je er als gast welkom. De bediening bleef de gehele avond (18.30-22.30 uur) atent en aardig. Het concept werd duidelijk uitgelegd en ook daarna werd je van de mogelijkheden goed op de hoogte gehouden. Wij zaten binnen en kunnen ons voorstellen dat als je buiten naast de Rijksweg zou eten, je last kunt hebben van het verkeer maar dat is nu eenmaal onvermijdelijk.

De inrichting binnen is rustig en overwegen groen/grijs van kleur. De industriele lampen komen hier goed tot zijn recht. De zaak is niet te donker zodat je de gerechten goed kunt lezen. Vooraf werd vers brood, met boter en een huisgemaakte bietenspread geserveerd. Ivm de planning in de keuken bestel je eerst 3 gerechten. Deze worden ook in volgorde van opgeven per ronde geserveerd. Het all you can eat principe kom vanwege de doorlooptijd ietwat in het gevaar want ondank dat wij om 18.30 aanwezig waren moesten we op het einde nog even vaart maken met het bestellen tot de desserts. Die konden maar tot 22 uur besteld worden. Over de gerechten kan ik kort zijn. Voor elk wat wils. Zo dus ook meerdere vegetarische gerechten. Er echt uitspringend waren voor mij wel de verrassend heerlijke rauwe zalm met ijs, de Thai beef met noedels, de mini hamburger en de werkelijk heerlijke zoetpikante satésaus. Maar alle andere hapjes bleken ook zeer in de smaak te vallen, of het nu de carpaccio, de kangoeroe of de champignons waren. De desserts waren zoniet nóg beter. De op de kaart al aangeprezen bokkenpootjes met ijs waren inderdaad zeer lekker maar ook de rest was erg lekker. Doe daar nog een goede fles rosée en wat speciaalbiertjes bij en je hebt een geweldige avond gehad. Wij waren hier ong. 50 euro pp kwijt maar dan hebben we ook wel speciale drankjes gehad.

Nogmaals: verdiende hoge cijfers en een aanwinst voor Midden-Limburg. Wij komen hier vast en zeker nog eens terug. Sterker nog....: wel vaker!! Team Echt-Genieten bedankt voor het waarmaken van de naam!!

2. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Villa Suikerberg

Via een zeer goede klant van kantoor hebben we de tip gekregen om eens (als we dan toch al naar Zwolle gaan) bij haar broer langs te gaan voor een lunch of High Tea of zo. Welnu… het is nog vroeg als we in Zwolle aankomen (rond 10 uur) en we staan nog geen half uur later op het bijna lege terras van Villa Suikerberg. Wat nu? Doorlopen en straks terugkomen voor een lunch, of nu toch een kopje cappuccino? We hebben een lange reis gemaakt en besluiten om nu al de familiaire groeten over te brengen en een kopje cappuccino met appelgebak te nemen. We zien al rondkijkend een aantal zeer sfeervolle ruimtes. De lunchkaart ziet er veelbelovend uit. De schoolborden verraden dat je hier speciale gerechten kunt bestellen. In een kwartier tijd zit het terras een stuk voller en neemt de sfeer nog meer toe. Nogmaals… echt gegeten hebben we hier niet, maar de bediening was zeer correct en uiterst vriendelijk. Ik denk dat die lijn ook wel wordt doorgezet in de gerechten. Onze cappuccino en appeltaart waren in ieder geval zeer lekker. Zeker de moeite waard om nog eens later terug te komen en dan eens écht te gaan lunchen.

3. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Potjandorie! Eetkamer

Eerlijk gezegd wisten we niet goed wat we hier zouden kunnen verwachten. De plek was verrassend midden in een woonwijk maar we vonden dat we daar doorheen moesten kunnen kijken. De recensies waren nl. Bovengemiddeld met mooie scores. Dus een reservering was snel gemaakt. Omdat het een voormalig woonhuis betreft waren we heel even uit het veld geslagen toen we de ingang moesten zien te ontdekken. Er was weliswaar een voordeur (en daar hebben we ook aangebeld…) maar als je even verder kijkt dan je neus lang is zie je allerlei sporen naar de zijkant van het huis leiden want daar is de echte ingang. We waren de eerste gasten en hoopten vurig dat dat niet zo zou blijven. Toegegeven, vrijdagavond om 18 uur is wellicht wat vroeg maar toch waren er meerdere mensen die rap na ons allen aanschoven op de paar tafeltjes buiten onder het uitgevouwen zonnescherm. Vanaf het allereerste begin zat de sfeer er al meteen goed in. Een uiterst vriendelijke, attente en voor ons zo belangrijke humoristische bediening weten wij wel te waarderen. Omdat we zoals gezegd de eersten waren ging alles lekker vlot maar niet té. Als snel hadden we van de kok persoonlijk een gazpacho. Dit keer eindelijk niet eens murw gepureerd met een staafmixer, maar met lekker kleine stukjes groente. Wat een verademing. Dat begon al goed. Zeker toen er een relatief groot warm, stokbroodje op tafel kwam. De knoflooksaus was prima zoetzuur. De boter was iets te koud en dat was wat lastig uitsmeren maar daarentegen waren de zoete (!) olijven weer eens een hele leuke twist. De voorgerechten (een mosterdsoep en de garnalen die inderdaad krom stonden van de knoflook) waren heerlijk maar vooral ontzettend heet geserveerd. Ik denk dat de oven behoorlijk hoog stond want de soep pruttelde nog een hele tijd na, net als de knoflookgarnalen overigens. De hoofdgerechten waren normaal van portie. Van ons precies goed. Omdat ik zelf nogal van verrassingen hou werd de vraagtekenpot besteld. Mijn vrouw koos voor de meer veilige weg en koos witvis in tomatensaus. Binnen in het restaurant had men een eenvoudige doch doeltreffende saladebar gemaakt. Er waren meer dan voldoende dressings beschikbaar. De verrassing was dit keer een zoete kipkerrie. Opnieuw erg heet van temperatuur. De gebraden aardappeltjes waren zeer goed op smaak. Als nagerecht werd het voor mij onbekende Friese toetje genomen. Zoals gezegd hou ik van verrassingen… Ik heb er geen spijt van. Kaneelbrood met kaneelijs en slagroom met een kaneellikeurtje. Bij het limoncello-ijs was er ook een glaasje limoncello. Gedurende de hele avond was het gezellig babbelen met de bediening. Ze hebben heel goed in de gaten bij wie humor toegestaan is en bij wie niet. Ik zal u de details besparen maar het was er beregezellig wat hun uiteindelijk dus een mooie score op eet.nu gaat opleveren. De afsluitende cappuccino (met erop een drijvend minichoclaatje) was nog nooit eerder gezien (en zal ook wel niet meer zo heel snel gezien worden) maar dat maakt voor ons niet uit. Wederom een kleine glimlach. De grote doos met begeleidende suikers en zoete speculaasachtige harde koek zorgde voor een mooie afsluiter. Wie houdt van een lekker hapje zonder al te veel formaliteit (lekker gewoon de Bitter Lemon in een wijnglas bijvoorbeeld) moet hier zeer zeker eens langsgaan. Deze aardige mensen doen op alle fronten goed hun best en dat merk je. Een echte aanrader dus!

4. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor De Verbeelding Delft

Bij de voorbereidingen van ons weekende Delft moest er natuurlijk ook een plekje gezocht worden voor het diner. Dat was nog niet zo heel makkelijk. Normaliter pak je dan een stuk of wat vergelijkingssites en vult wat gegevens in en ziedaar… een paar goed aangeschreven eettentjes rollen over je scherm. Op de een of andere manier kwam "De Verbeelding" echter maar niet 'op mijn radar'. Uiteraard waren de voorstellen allemaal wel 'ok' maar ik wilde eigenlijk geen Italiaan of Sushi. Toen viel uiteindelijk toch mijn oog op dit Eetcafe en vanaf het allereerste moment stond vast dat dit 'm zou gaan worden en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad!

Het online reserveren is vandaag de dag een fluitje van een cent. Binnen een paar minuten was de bevestiging een feit. Zaterdagavond om 18.30 Was het moment daar. Op de achter het restaurant gelegen parkeerplaats waren er nog voldoende lege plekjes. Bij het benaderen van het restaurant hoorden we al een gezellige drukte uit een openstaand raam. Eenmaal voorbij de krakende vloerdelen en het zware gordijn stonden we nagenoeg midden in het restaurant. Meteen was er bediening aanwezig om je op te vangen. Onze tafel was keurig gereserveerd maar werd toch nog snel op het laatst even wat efficienter neergezet. De bediening was steeds erg vriendelijk en enthousiast. Onze bediende was wellicht wat overenthousiast maar wij vonden het allemaal zeer vermakelijk en niet storend. We hebben wel eens anders meegemaakt. De bestelling van het drinken werd meteen opgeschreven. We hebben geen gebruik gemaakt van wijnen.

De menukaart bestaat uit een groot (zwaar) bord waarmee met schoolkrijtverf de gerechten beschreven staan. Het bord wat schuin op het einde van de tafel (achterover leunend tegen de muur) gezet. De meeste gerechten spreken voor zich maar daar waar een aanvulling nodig was werd dit ook keurig uitgelegd. De optie van het wisselen van het hoofdgerecht op het bord met het hoofdgerecht uit het dagmenu werd ook uitgelegd. De menukaart (voor- hoofd- nagerecht) is niet al te groot maar dat hoeft ook niet. Beter kwaliteit dan kwantiteit. We merkten op dat er voor iedereen wel wat lekkers tussen zat. Er werd gevraagd of we vooraf nog wat brood wilden hebben en dat wilden we natuurlijk ook wel proberen. Naast de 2 gesneden mini stokbroodjes kregen we lichte boter en olijntapenade geserveerd. Bij de voorgerechten werden de "Rundercarpaccio met een pestodressing", "Uiensoep met een kaas crostini", de "Gerookte eendenborst met rode port vijgensaus" en het "Tonijn tartaartje met wasabi mayonaise" genomen. Alle vier de gerechten waren voortreffelijk te noemen. De soep was heerlijk pikant, de eendenborst mals en ga zo maar door.

Bij de hoofdgerechten werden de "Parelhoen supreme met Grand Marnier saus", het "Beenhammetje met honing mosterd saus", 2× de "met witte wijn afgebluste Knoflookgamba’s"en de "Varkenshaas van de grill met champignonsaus" besteld. Wederom dus een flinke dwarsdoornede van het aanbod. Wederom waren we allen zeer te spreken over de kwaliteit van al het gebodene. De bijgevoegde dikke frieten en begeleidende groeten waren eveneens zeer smaakvol. Ook nu viel het vlees (beenhammetje en de parelhoen) bij aanraken al haast uit elkaar zo gaar was deze. Ook dit hebben we wel eens anders meegemaakt. Bij de (ongepelde) gamba's werd een kommetje met water en citroen geserveerd.

Bij de nagerechten werd er naast de frambozen kwarktaart met spanning naar de "zoete Mexicaan met honing én kaneelijs" uitgekeken. Ook nu werden we niet teleurgesteld. De in repen gesneden wraps waren krokant, zoet (maar niet tè) van de poedersuiker en honing. Heerlijk. De opties voor de likeurtjes welke bij een eventuele koffie geserveerd konden worden, stonden origineel aangegeven op een stenen 'Bols'-kruik. Leuk gevonden, net als die grote menukaart die ik eerder al noemde.

Samengevat: Wat een geweldig adres om zeer lekker uit te gaan eten. Het was er druk, (lees: vol) waardoor er dus veel mensen binnen zijn. Sommige 'tweetjes' zitten redelijk dicht bij elkaar of bij grotere gezelschappen, maar dat heeft ook wel weer wat. Zeker in een 'eetcafe'. De vriendelijkheid en oplettendheid van het personeel is ver boven gemiddeld, net als de aankleding, maar vooral ook van het eten zelf. Daarom krijgt "De Verbeelding" zeer hoge punten. Goed gedaan! Als we in de buurt zijn komen we zeer zeker terug!

5. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Elfde Gebod
    West-Europees Echt

Via eet.nu voor vrijdagavond gereserveerd. Binnen dezelfde minuut was ook al de bevestiging vanuit 't Elfde Gebod binnen. Dat was snel. Zeer snel. Wellicht tè snel?

Onze voorkeur zou deze avond uitgaan naar het tapas-menu waarover we zo veel lovende woorden hadden vernomen, echter... daar had blijkbaar van te voren apart voor gereserveerd moeten worden. Helaas dus geen lekkere tapasschotel voor ons dit keer.

Het restaurant is qua inrichting duidelijk 'eigenwijs' en daar houden we wel van. Er is volgens mij nagenoeg geen ene stoel hetzelfde. De moderne vormgeving van de stoelen en de aankleding is toch wel verrassend. Niet meteen 'gezellig' maar gewoon anders. Dankzij de aardige en laagdrempelige bediening voel je je er toch zeer welkom. Is het er gehorig? Tjeh... ik zou het eerder omschrijven als 'levendig'. Veel mensen zaten daarbij buiten (in de achtertuin) en wij namen plaats aan een tafel in het rechter gedeelte binnen.

Zoals gezegd helaas geen mogelijkheid voor de tapas... Dus dan wordt het kiezen vanaf de menu kaart. De kaart is overzichtelijk en niet al te uitgebreid en dat is ook wel eens fijn. Wat vooral leuk was dat wij (als Limburgers zijnde) de Limburgse variant kregen. Er is niet naar gevraagd maar er zal ongetwijfeld ook een Nederlandse variant zijn geweest. De inhoud van de kaart is niet heel bijzonder hooggegrepen, maar ook dat hoeft niet altijd. Zeker voor een eetcafé is het een hele nette lijst. Voor mensen met allergieën of speciale diëten wordt het wat lastiger maar wellicht is er in overleg met de keuken best wel e.e.a. te regelen. Er zijn in ieder geval 3 vegetarische gerechten op de kaart en ook aan de kids is gedacht.

De voorgerechten (carpaccio / salade met garnalen) waren prima. Vooral de combi van kleine blokjes mango en komkommer bij de salade was verrassend.
    De hoofdgerechten waren ook goed. Het 'zuur'vlees was eerder zoet, dan zuur, maar dat komt wel vaker voor :)... Beetje vreemd was dat er zo vroeg in de avond niet meer voldoende varkenshaasjes (3x) beschikbaar waren. Nu zijn wij niet moeilijk en is een bief ook prima. De begeleidende salades, frietjes en groente waren voldoende en smaakvol bereid. Er wordt regelmatig gevraagd of alles nog naar wens is. Ook het opnemen van de drank is redelijk vaak gedaan. Klein minpuntje is dat de tijden tussen de gerechten (te) lang is en er te lang lege schalen/glazen bleven staan. Toegegeven: het was druk buiten, maar daar moet op gerekend zijn. Binnen was het immers op een paar kleine tafeltjes verder nagenoeg leeg. Al met al hadden we toch ruim 3 uur nodig voor de voor-, hoofd- en nagerechten. De nagerechten waren overigens ook netjes en smaakvol.

Samengevat was het natuurlijk jammer dat de tapas niet mogelijk waren, maar scoort men toch ruim voldoende voor de rest. De sfeerbeleving is heel persoonlijk maar met de prijs/kwaliteit van het gebodene zit het hier met een 8 toch best wel goed.

6. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Raadhuis
    Nederlands Wanroij

Wellicht een saaie score, maar wel een dik verdiende 9.

Ondanks de wellicht rare tijd (maandagmiddag rond 13.30 uur) was deze zaak volop open. Er waren verder (nog) geen gasten aanwezig, maar alles was er wel al klaar voor om ze zo nodig te ontvangen. De terrasdeuren stonden wagenwijd open en de eigenaar nodigde ons vriendelijk uit om op het terras plaats te gaan nemen. Zijn joviale manier van doen gaf meteen een goede eerste indruk.

De keuze voor 't Raadhuis was niet zo maar een toeval. Afgekomen op de hoge scores was onze aandacht voor een kleine lunch al snel hier naar toe getrokken. En we werden in het geheel niet teleurgesteld. Het uiterst knapperige speltbroodje met kaas en diverse groente was heel goed klaargemaakt. Verrassend was de kruidenboter die we ook op het brood aantroffen op de met maar liefst 4 eitjes gemaakte uitsmijter. Een goed gebalanceerde garnituur maakte deze 'standaard lunch' dan toch opeens heel bijzonder.

Dus hier past eigenlijk alleen maar lof: Leuke plek, ook al rijdt er behoorlijk wat (landbouw)verkeer langs, leuke eigenaar, maar vooral eerlijk en lekker eten!

7. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Mangú
    Mexicaans Apeldoorn

Dit restaurant mede op basis van de alhier afgegeven recensies voor een nadere kennismaking gereserveerd.

De online reservering (via eet.nu) werd redelijk vlot bevestigd. De reservering stond voor een woensdagnamiddag om 17.00 uur. Bij binnenkomst bleek al snel dat we de eerste gasten waren. Normaal voelt het een beetje ongemakkelijk als je alleen in een restaurant zit, maar vanwege de natuurlijke charmes en het gevoel voor humor van onze gastheer, voelde het toch anders.
    Een 7-8-tal tafeltjes in het voorste gedeelte van de zaak maakten het een (ondanks de iets te harde muziek) toch wel intieme ruimte.

De chille laagdrempeligheid van het serverend team is overigens wel fijn om te ervaren. Een kort en gepast grapje weten we wel te waarderen. Na een half uur raakte het steeds voller en vanwege het mooie zomerse weer werden de plekken voor het restaurant ook al snel bezet.

We lieten deze keer de aanlokkelijke tapaskaart voor wat het was en gingen voor de 'gewone' menukaart. De "entrada's" waren: Gamba’s al Ajillo en de 'Empanadas De Carne'. Beide gerechten werden zeer smaakvol geserveerd. Koud wat koud moest zijn, en heet wat heet moest zijn. Helemaal niets op aan te merken. Voldoende gamba's en een knapperig korstje om de Empanadas.

Het hoofdgerecht bestond uit de Witvis met dille mosterdsaus en het gegrilde vlees de Mangú Fiesta. Ondanks dat we vooraf toch wel flinke trek hadden konden we niet alles opeten. De gerechten werden geserveerd met goed gebakken dunne frietjes, warme groente en de bekende koude groenten. De borden zelf waren overvol. Wellicht iets tè vol, maar wat erop lag smaakte goed en had de juiste structuren. Vandaar dat de prijs/kwaliteitmeter een 9 aangeeft bij deze beoordeling. Een beetje kijkend naar de andere gerechten die we voorbij zagen komen, snap ik wel waarom dit restaurant zo'n hoge score krijgt. Veel terugkerende gasten blijkbaar want soms hoefde de nieuwe besteltablets niet meer uitgelegd te worden, en dat is een goed teken.

Vanwege de warme dag stonden de ramen open en was het lawaai op de straat goed te horen. Als de muziek dan ook nog vrij hard staat (wel leuke muziek overigens) dan is een rustig dineetje ver te zoeken. Maar... zoals reeds eerder gezegd. Op de een of andere manier is het al met al toch niet als storend ervaren. Later zagen we op de achter het pand gelegen parkeerplaats (tip) dat men ook een buitenterras heeft, dus met die mogelijkheid kunt u ook nog rekening houden bij het reserveren.

Het restaurant is overigens minder tot niet geschikt voor rolstoelgebruikers omdat de toiletten zich beneden bevinden. Verder voor iedereen die van de Mexicaanse keuken houdt een aanrader.

8. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Grand Café Dikke van Dale

Tijdens het oplossen van het "Deventer moordspel" moesten we hier binnen om aanvullende forensische informatie vragen. Omdat het toch ook al lunchtijd was, maar ook omdat het buiten erg koud was, hebben we hier ook maar meteen wat gegeten en gedronken.

Over de inrichting kun je kort zijn. Mede namens de nog hangende kerstversieringen zag het er erg gezellig en knus uit. Daarop scoren ze bij ons dan ook de hoogste score. We hadden een 10% kortingsbon van het spel niet bij ons dus dat feest ging even niet door. De bediening was verder wel "ok". Niet meer en niet minder. Zakelijk, maar niet geheel attent of warm. Je merkt dat over het algemeen het beste met hoeveel zorg bestek op tafel wordt gelegd. In dit geval niet goed dus.

De menukaart is overzichtelijk, maar het is beter beschreven dan dat je daadwerkelijk krijgt en scoort daarom bij ons allen een mager zesje. We kunnen er niet meer van maken. Een weinig smaakvolle begeleidende 'mini-salade' zonder dressing. Geen boter op het broodje warm vlees. Jammer dat de bovenkant gewoon 'open' naast de onderkant ligt. Dat ziet toch een beetje raar uit. De satesaus was volgens mij niet zelfgemaakt, maar uit een potje. Ik herkende in ieder geval de typische smaak. Het broodje met garnalen was erg kaal. Maar het was voeding, en daar ging het nu even om. De prijs/kwaliteitverhouding was dan ook scheef. Jammer, want men kan hier volgens ons een echt goudmijntje hebben.

Om dan toch nog even positief af te sluiten:
    Bij het afrekenen kregen we toch nog de 10% korting van het Moordspel ondanks dat we de voucher niet konden overleggen. Daarmee werd de totaalscore van de totaalbeleving toch weer net 'voldoende'.

9. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Bij D'n Open Haard

Het credo van "Bij d'n open haard" staat ons wel aan: Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten!

Mede aangetrokken door de hoge waarderingen moesten we dus wel haast voor dit restaurant kiezen en we hebben er geen spijt van gehad. Vooraf hadden we natuurlijk al een blik op de kaart gehad maar die was gelukkig een beetje in digitale nevelen gehuld waardoor we tot op het laatst niet precies wisten wat ons te wachten stond. Het was de bedoeling om vanuit ons hotel nog voordat we zouden aanschuiven, even door de mooie Zutphense binnenstad zouden lopen. Maar het werd buiten alsmaar kouder en kouder en de magen begonnen al steeds meer te rammelen dus we besloten op goed geluk een drie kwartier te vroeg voor de officiële reservering toch maar naar binnen te gaan. We werden meteen vriendelijk welkom geheten door onze gastvrouwe van vanavond. Het was al redelijk druk in het voorste gedeelte van het restaurant.

De beschrijvingen op de website klopten precies met onze ervaring. Vanaf het eerste moment waan je je in een andere periode. Dat komt natuurlijk door de wetenschap dat we nu in een 15e eeuws huis zijn, maar ook door de aankleding en natuurlijk de kleding van de vrouwe zelf. Uiteraard is het volgens haar geen probleem om eerder aan tafel te gaan. We worden via een klein trapje naar de achterkant van het restaurant geleid. Halverwege worden de jassen opgehangen. Het er naast staande harnas zal onze jassen goed bewaken.... Meteen wordt ook de echte houtkachel aangezet en kunnen we aan een massieve tafel plaatsnemen. De dames nemen uiteraard plaats aan de kant van de kachel terwijl de stoere mannen aan de andere kant plaats nemen.

De sfeer en stemming zit er al goed in. De oud Hollandse spellen worden ontdekt en die zorgen meteen al voor wat vertier. De drankjes worden voor zover mogelijk in oude stenen pullen geserveerd en de gastvrouw blijft haar best doen om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken en dat lukt haar heel erg goed. De menukaart is zoals de eerdere recensisten al schreven erg verrassend. De humoristische namen geven je een beetje een idee wat je gaat krijgen. Gelukkig staat er in een bijzin wat meer details genoemd. Het is nog knap lastig om een keuze te maken en heeeeel even lijkt het er op dat we de 3x4 gerechten van de middeleeuwse menu kiezen maar we zijn te bang dat dat net wat te veel wordt, ondanks onze honger. We kiezen uiteindelijk voor het 3-gangen keuzemenu en ook daar hebben we geen spijt van gehad. Er werden diverse gerechten besteld waardoor we toch een goed beeld kregen van hetgeen men kan presteren in de keuken.

De Zutphense mosterdsoep was vol op smaak en verrassend bereid, net zoals de gebakken paddestoelenmix in kruidenboter. Ook het groentekroketje, geitenkaas met appelstroop was een verrassend lekker voorgerecht.

Het hoofdgerecht was echt bijzonder. Het recept van de rozijnensaus bij de wildzwijnbiefstukjes was voortreffelijk! De gestoomde vis was niet te droog en precies goed van smaak(samenstelling) maar ook het geplet varkentje (....) was verrassend lekker. De grote klapper waren wel de bijgerechten zoals rabarber, grove spinazie en de uiterst smaakvolle knetterbonen en spek. De combinatie van alle gerechten zorgden inderdaad voor een middeleeuwse voedselbeleving. Heel geslaagd. Het nagerecht van de bosvruchtenmousse, koffie en ijs/advocaat, dame blanche was een perfecte afsluiting van een gezellige avond eten.

We kijken dan ook terug op een geslaagde, lekkere en zeer prijsvriendelijke avond. Het hele team bedankt voor de gastvrijheid!

10. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Roerpotje
    Nederlands Roermond

Vanwege onze eerdere positieve ervaringen wilden we zelfs dit keer op eerste Kerstdag graag eens het restaurant 't Roerpotje bezoeken. Er waren twee opties waaruit men kon kiezen. Er was een middag- en een avondsessie. Wij kozen voor de middagsessie en waren om 13.00 uur welkom. Het reserveren ging als vanouds via Internet en er volgde steeds prompte en correcte opvolging vanuit het team. Wijzigingen werden snel opgepikt en twee dagen van te voren werd er een definitieve telefonische check vanuit het team gedaan zodat ook zij definitief wisten waar ze aan toe waren.

Bij binnenkomst zat het erg sfeervol ingerichte restaurant al bijna helemaal vol. Achteraf gezien hadden wij wellicht ook nog iets eerder kunnen aanschuiven om nog een extra ronde te kunnen kiezen, maar we zijn zeer zeker niets tekort gekomen. Genoeg is genoeg, ook al zijn er nog legio andere heerlijke kleine andere gerechtjes. We bewaren ze voor een volgende keer. De bediening had weliswaar de handen meer dan vol, maar het opneem- en uitserveersysteem deed zijn werk. Efficient de volgende ronde opnemen inclusief de drankjes, zodat een tafel altijd verzorgd achter bleef terwijl de gerechten worden klaargemaakt. Een tussentijds bezoek was dan ook niet echt nodig. Van de mogelijkheid om het gezelschap van 7 personen qua bestellen te splitsen in twee 'virtuele' besteltafels werd geen gebruik gemaakt.. Het is allemaal met een beetje overleg goed te doen om steeds vier gerechten te kiezen.

Alle gerechten werden als vanouds mooi opgediend en waren stuk voor stuk heerlijk. Men had voor deze drukke dagen slim gebruik gemaakt van een 'voorbereid' grand dessert zodat de druk op de keuken eenvoudig elders kon liggen.

Kortom: ook voor de Kerstdagen kun je gerust je plekje reserveren bij 't Roerpotje. Het hele team bedankt voor deze mooie ervaring en we wensen jullie allen een goede jaarwisseling en tot ergens weer in 2017 !!!

11. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Will's
    Internationaal Utrecht

Het is druk in Utrecht. Zeer druk. De eettentjes zitten allen overvol rond 14.00-14.30 uur. Bij Will's is er nog net een plekje voor twee. Ondanks de drukte staat er al redelijk rap een vriendelijke serveerster bij ons om een drankje op te nemen. Mooi zo. De menukaart is overzichtelijk. Niet groot of bijzonder maar dat hoeft ook niet. Soms is minder meer. Aangenaam verrast zijn we over de prijzen. Zouden we hier een lucky deal hebben ontdekt? We bestelden vooraf de uiensoep met daarna de Italiaanse bol carpaccio en een hoofdgerecht van gegrilde kipfilet met frietjes en salade. Welnu, de soep was in ieder geval erg heet en werd vergezeld door een stukje hard stokbrood zonder (kruiden-)boter. Raar, maar ok. De soep zelf was net op het randje van hoeveelheid zout en peper maar omdat we al een puur uur in de mist en miezer gelopen hadden was deze toch wel erg gepeperde warmtebron wel welkom. De bol en de kipfilet verklaarden waarom de prijs zo laag was. Er werd precies geserveerd wat er op de kaart stond. Niets meer en niets minder. Een maaltijdsalade bij de super is soms beter opgemaakt. Het veel te grote bord zorgde voor een ietwat komische aanblik. Een stuk kipfilet met rechtsbiven wat losse salade onderdelen. De frietjes werden pas na een paar minuten gebracht. De plastic voorverpakte mayonaise doet een beetje friettentachtig aan. De whiskeycoctailsaius was aan de bovenkant duidelijk verkleur door het lange staan. Jammer allemaal. Het kon ook allemaal net wat anders waardoor het wat meer uitstraling kreeg. De bol was overigens ook redelijk 'plain' uitgevoerd, maar verder wel 'ok'. De toiletten zijn via een moeilijke draaitrap te bereiken. Bij de vrouwen staat geregeld een rij. Bij de heren kwam al een vrouw naar buiten die het wachten bij de dames zat was. Het rook er niet al te fris. De waterkraan op de herenwc deed het niet. Een fris geurtje ontbrak er. Jammer. Ook hie kon het mannelijk.personeel even meehelpen want over het algemeen hadden we niet de indruk dat zij het echt druk hadden. Als dan ook nog eens het verkeerde bonnetje wordt uitgedraaid is het eindoordeel duidelijk. Hier komen we niet snel meer terug. Jammer, want de locatie en inrichting is zeker in orde.

12. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Bubbles & Bites
    Internationaal Roermond

De positieve reacties en hoge scores van dit betrekkelijk nieuwe restaurant in Roermond trok natuurlijk al een tijdje onze aandacht. Het was dus alleen nog maar een kwestie van tijd dat de daadwerkelijke reservering via hun website kon worden verzonden. Reserveren ging soepel en werd zelfs via de whatsapp bevestigd. Dat persoonlijke en directe contact zie je weliswaar steeds vaker, maar het blijft een leuke en attente vorm van betrokkenheid en service. Ook een latere reserveringswijziging werd snel en vriendelijk opgepakt en verwerkt.

Op de avond zelf (een reservering om 18.30 uur op een zaterdag) werden we door meerdere leden van het team opgewacht en welkom geheten. Aan de bar stond de rest van het team op een rijtje duidelijk te wachten totdat het drukker zou worden. Was het nl. eerst nog betrekkelijk leeg in het restaurant, veranderde dat met het kwartier gestaag wat uiteindelijk resulteerde in een bomvol restaurant.

Even terug naar onze eigen beleving. De begeleiding naar de tafel was vriendelijk, ontspannen en correct. Dit bleef overigens de gehele avond zo. Er werd een heldere uitleg gegeven over het concept. Voor ons was dit de eerste kennismaking en aangezien vijf van de zeven tafelgenoten kozen voor de 3x5 gerechtjes geeft al aan dat we ons wilden laten verrassen van het culinaire kunnen van de keuken. Het voorgestelde aperitiefje werd overigens ook grotendeels overgenomen. In tegenstelling tot wat je vaker elders krijgt was deze aperitief nu eens niet te zoet. Het goede begin was gemaakt en dat zette zich eigenlijk de rest van de avond door. De drie gangen waren allen netjes opgemaakt en waren in onze ogen zeker van bovengemiddelde kwaliteit en verrassend lekker van smaak. Vooral degene die de "bites" hadden zag je regelmatig in het potje of glaasje kijken of er nog meer uit te halen viel... helaas... op=op, dus dan maar door naar het volgende stukje verwennerij dat uiteenliep van een klein smaakvol soepje, garnaal, zeeduivel, zalm, stoofpotje, eend tot tiramisu, chocoladecake en warme frambozen. De samenstelling van de diverse bites werd overigens steeds bij aanvang van elke nieuwe gang goed uitgelegd. De bediening bleef gedurende ons bezoek overigens steeds vriendelijk en alert. De prijs is voor hetgeen je geboden krijgt ook in orde.

Kortom: we kijken terug op een zeer geslaagde culinaire en vooral gezellige avond waarbij we de vorige recensies van anderen alleen maar volmondig kunnen onderschrijven.

Roermond heeft er wat ons betreft weer een prachtig, stijlvol en aanbevelenswaardig restaurant bij.

Team B&B:
    Bedankt voor alle gastvrijheid en "Keep up the good work!"

13. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Wieck
    Steakhouse Roermond

Reeds vaker stond het bezoekje bij Wieck op de todo-lijst, maar nu is het er dan toch eindelijk eens van gekomen.

Gelukkig konden we daags van te voren nog een tafeltje reserveren. Bij binnenkomst van dit kleine juweeltje was het erg druk. Waren het wachtenden op een zitplaats of waren het take-away wachters?? Het bleek al snel dat het om de laatste categorie ging.

Het personeel reageerde alert en vriendelijk, kregen we een plekje aangewezen in het pas sinds kort aangebouwde gedeelte. De terras-heater deed zijn werk. Het was al gezellig druk, maar toen we de zaak verlieten waren alle overige zitplekken bezet en soms waren tafels zelfs gedubbeld. Op een donderdagavond is dat een prachtige 'score'. Ok. Toegegeven, het was koopavond, maar de waardering van dit restaurantje zal het toch echt eerder van de goede scores bij TripAdvisor of eet.nu en de mond-op-mond-reklame moeten hebben want je loopt er niet 'zo maar' even toevallig langs.

De sfeer was aangenaam en vanwege de heater en de gekozen materialen en lichtjes bijna huiselijk. Dat een kleine menukaart het je nog best wel moeilijk kan maken is ook hier het geval. Er staan veel bekende gerechten op genoemd, maar dat is helemaal niet erg. Op de achterkant staan de hamburgers en daar kun je je uitleven qua smaakbeleving! Pikant, of juist met speciale kaas? De keuze is ook hier moeilijk.

Uiteindelijk besluiten we voor de grill Wieck te gaan en daar hebben we geen spijt van. Het voorgerecht (een salade) van gegrilde kip en ananas werd geserveerd met brood en kruidenboter. De portie was verrassend groot. Het hoofdgerecht was zoals gezegd zeer goed. Grote porties voor een zeer schappelijke prijs. Nu snap je echt waardoor dit restaurant zo goed scoort. De garnalen, bief em spareribs waren perfect gegrild. De zelfgemaakte pikante frietjes waren een goede begeleider net als de geroosterde groente.

Tussendoor kwam de bediening steeds vriendelijk vragen of alles naar wens was, en dat was het! Als toetje werd de creme brulee genomen. De consistente structuur van de creme viel ons positief op. Gelukkig was de creme zelf niet te zoet.

Al met al dus een zeer positieve ervaring welke ik graag in de cijfers laat terugkomen. Heel het Wieck-team bedankt voor jullie inzet (de afgelopen jaren). Geweldig om te zien hoe een kleine zaak groot kan zijn. Ga zo door!!

Wij komen in ieder geval zeker nog eens snel terug voor de "hamburgerkant"...

14. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft Boonoonoonoos toegevoegd als favoriet restaurant
  15. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Boonoonoonoos

Na een strandwandeling vanuit de Pier richting Scheveningen Dorp, en een bezoekje aan de telefoonbunker tijdens de Nationale Bunkerdagen wordt het tijd voor een zitje, hapje, en een drankje.
    BooNooNooNooS stelde ons op alle drie de gebieden niet teleur. De ontspannen Jamaicaanse sfeer hoefde je niet ver te zoeken. Dit strandpaviljoen weet wat hun gasten willen: Liggen, kijken, eten, drinken, luisteren, kletsen, zonnen.... en dat alles in willekeurige volgorde of als je wilde zelfs meerdere dingen tegelijk.

Overal om je heen zie je dat de stoelen en (lig-)banken optimaal worden benut om maar zo relaxt mogelijk te genieten. De bediening weet precies wat er zoal op het grondgebied gaande is en mede door hun alertheid is het er goed vertoeven. Drankjes en lunchgerechten worden verrassend snel uitgeserveerd en dat is iets wat je ondanks de digitale opnameapparatuur vandaag de dag toch nog niet overal ziet gebeuren.

De gerechten (in ons geval 2x de "Dikke boterham mais" met enerzijds de hete kip, en anderzijds de carpaccio) zijn beiden rijkelijk belegd en worden vergezeld door een kleine frisse salade op hetzelfde bord. Al met al een zeer positieve indruk van dit strandpaviljoen en haar medewerkers.

Aanrader!

16. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Hof van Eten

Ook van ons scoort dit 'hof' hoge ogen. Dat begon al tijdens het reserveren: Omdat we tijdens ons weekendje Den Haag niet exact wisten hoe laat we in de buurt zouden zijn, werd er spontaan een tafeltje voor langere tijd gereserveerd zodat we de tijd aan ons zelf hadden. No hurries!!!

Eenmaal op de dorpel werden we naar een leuk klein kleurig terrasje gebracht achter het pand. Ondanks de volle zon had je daar in deze oase nergens echt last van. In deze koele maar toch lichte omgeving zat je perfect voor een lunch. De aan de muren opgehangen geëmailleerde reclameplaten uit vervlogen tijden zorgden voor een leuke uitstraling. We vragen ons nog steeds af hoe men aan het bordje van de Königsallee komt...

De bediening was aardig en attent waardoor je je hier al snel thuis voelde. De menukaart was weliswaar wat anders dan op de website stond maar de strekking was wel degelijk gelijk: Eerlijk, en ambachtelijk voedsel welke met liefde wordt bereid. Ik kan me heel goed voorstellen dat er hier prijzen gewonnen worden.

Kortom: Een echte aanrader als je buiten alle hectiek rondom "de koektrommel" eens in alle rust van een (h)eerlijke lunch wilt genieten.

17. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Gusto
    Italiaans Roermond

Voor de 2e maal hier wezen eten met een gezelschap van 6 personen. De eerste keer was al een zeer positieve ervaring dus het werd tijd om nogmaals een tafeltje te boeken en we hebben er wederom geen enkele spijt van gehad.

De gastvrijheid en algehele vriendelijkheid staat hier duidelijk hoog in het vaandel. De zaak is smaakvol ingericht en er zijn met meerdere kleinere niveauverschillen. Hierdoor is de toegang voor rolstoelers wellicht wat moeilijker maar ik weet zeker dat als je dit bij de reservering aangeeft, men een oplossing voor je zoekt.

Via je eigen gastvrouw kun je al je wensen kenbaar maken. Het concept wordt voor nieuwkomers helder uitgelegd. Let op dat bij een tafel met meer dan 4 personen er onderling een consensus over de gerechten moet worden gemaakt. In ons geval moesten we maximaal 4 verschillende gerechten uitkiezen. Dat lijkt misschien klantonvriendelijk maar het valt in de praktijk echt reuze mee. Reden van deze 'limiet' zal wel een beperkte keukencapaciteit zijn. In ieder geval komen hierdoor wel constant de gerechten in redelijk snel tempo op tafel.

Nu zijn wij zelf zeer gemakkelijke eters, maar alle geproefde gerechten zijn volgens ons van goede kwaliteit, worden zeer mooi opgediend en smaken voortreffelijk. De gerechten worden overigens tegelijkertijd opgediend.

"Officieel" is dit een Italiaans restaurant maar laat je daar niet door (mis-)leiden. Uiteraard staan er typisch herkenbare Italiaanse gerechten op, maar ik denk dat er voor iedereen voldoende lekkers tussen zit. Er kan worden gekozen uit 12 voorgerechten en 12 hoofdgerechten. Er is daarnaast een onbeperkte mogelijkheid om frites, spaghetti of een gemengde salade te bestellen. Er zijn drie soorten nagerechten. De voor- en hoofdgerechten zijn uiteraard onderling steeds te bestellen. Na een gerecht blijft het bestek overigens liggen voor de volgende gang.

Het kan toeval zijn maar na elke eetronde wordt er gevraagd of er nog iets te wensen was mbt drinken.

Samengevat:
    Opnieuw een heerlijk avondje uit in een leuke ambiance met attent personeel. De prijs/kwaliteit is zeer zeker prima dus scoort Gusto met hun concept bij mij op alle vlakken hoge punten.

18. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Atlantis
    Internationaal Nederweert

Na de eerdere negatieve cijfers hier op eet.nu werd het tijd om zelf eens te gaan ontdekken of het echt zo slecht was. We houden wat dat aangaat wel van een gokje en we moeten eerlijk bekennen dat we het echt niet met de 'slechte punten uitdelers' eens zijn.

De prachtige foto's op de website hadden ons nieuwsgierig gemaakt. Daarnaast was er recent ook nog een goede kennis geweest en die kon ook be-amen dat er lekker gegeten kon worden.

We hadden gereserveerd op prime time... zaterdag om 19.00 uur.... De parkeerplaats rondom dit "uitgaanscentrum" (want dat is het) was weliswaar vol maar we hebben toch nog een plek kunnen bemachtigen. Bij de ontvangstbalie was het weliswaar druk maar we hebben niet echt lang moeten wachten. Het foutje van een tafeltje voor 4 ipv 6 werd snel hersteld en weldra werden we naar een plekje aan de zijkant van het zitgedeelte gebracht. We zagen terwijl we naar de plek liepen al dat het een ongelooflijk grote zaal was maar dat het ook weer niet 'over crowded' was.

Eenmaal op de plek aangekomen kregen we uitleg over wat de bedoeling was. Eigenlijk wijst het zich zelf. Je mag alles zelf doen :).... We liepen daarom eerst eens een verkenningsrondje en als je eenmaal een idee hebt van hetgeen er beschikbaar is, dan stel je je eigen bordjes samen. Zoals dus bij een reguliere Wok of andere buffetvorm, alleen is er nu meer.... VEEL MEER.

De keuze is in mijn ogen veel te veel om in 1 avond allemaal te proberen. Voor iedereen moet er echt wel iets lekkers tussen zitten. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen heb ik vaak, maar dan wel kleine porties geprobeerd en die waren allen even smaakvol. De sushi was vers en gevarieerd, het Italiaans eten was zoals bij een Italiaan, de kaassoorten verrassend, de ossenhaas van de teppanyaki perfect en het toetjesbuffet zeer uitgebreid. De grillplaat, pizza en alles van de wok helaas moeten overslaan. Het gaat te ver om alle gerechten op te noemen. Daar moet je echt zelf voor gaan kijken.

Kortom: Het eten was lekker, gevarieerd, en bij ons overal warm waar het warm moest zijn. De ijskasten waren goed gevuld met frisdrank. De bar was ondanks de drukte snel. De aankleding is overigens modern. Precies zoals op de foto's.

Is er dan niets slechts te schrijven? Tuurlijk wel. Het is er groot. Erg groot. Ik schat zo'n 250 etende mensen??? Die praten en maken 'lawaai'. Als je daar gevoelig voor bent kun je beter op een rustigere dag gaan, maar dan voel je je wellicht weer wat verloren in de grote zalen. Op het einde zijn de vitrinekasten van de dessertafdeling niet meer helemaal schoon van alle vingers en tegen sluitingstijd waren de kopjes voor de cappuccino tijdelijk even op maar maakt dat echt uit?

Het eindoordeel is afgezien van wat kleine opmerkingen dus een dikke voldoende. Als je liever intiem en rustig aan een klein tafeltje zit moet je hier niet op prime time komen, maar als je gewoon van goed, lekker en vooral gevarieerd eten komt moet je zeker eens langs komen!

19. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Family
    Snackbar Uitgeest

Dit is nu eens een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan....

Dat de formule van een snackbar niet altijd alleen maar een vitrine is met daarachter een ongeïnteresseerde frietjesbakker bewijst Family. De dames begroeten je zowel bij het binnen komen en weggaan uitbundig. De aankleding van deze kleine zaak is modern. Leuk vaasje met een bloem op tafel. Minder is meer. Op een bord kun je lezen waar ze voor staan, en dat spreekt me erg aan!

Het is er zelfs op het einde van de dag nog steeds schoon waar de gasten zich ophouden. Regelmatig worden de tafels schoongemaakt en dat is vandaag de dag nog vaak wel eens anders.

De bediening is dus goed en betrokken. De menukaart is niet overdreven groot en dat hoeft ook niet. Het is natuurlijk belangrijk dat het eten zelf ook goed is en ook daarin worden we niet teleurgesteld. Perfecte frietjes, een (iets te koude) salade maar dat mag de pret niet drukken met dit warme weer, en verder lekkere snacks. De saté(saus) is heerlijk, de schnitzels goed gebakken, hamburger is ok, en de halve kip is perfect krokant gebakken.

Kortom: We hebben volgens mij gegeten in een snackbar die die term ver overstegen is. Ga zo door! Wij zijn een fan. Als we weer eens in de buurt zijn (200 km vanaf thuis) komen we zeker hier weer op bezoek!

Want.. zoals jullie het zelf al aangeven in jullie slogan: Hier blijf je eten!! En zo is het maar net.

20. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft Family toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Snackbar
    Middelweg 50 Uitgeest
  21. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor 't Schippersrijk

Op het einde van ons verblijf in het ernaast gelegen bungalows hoorde natuurlijk een bezoekje aan deze bistro. De foto's op hun website beloofden een ietwat chique en exclusieve ambiance. Soms slaan we dat soort gelegenheden liever over maar nu het over een bistro-formule gaat naast een prachtige haven denken we hier een goede zet te doen. En dat was het zeer zeker!!!

Vanaf het eerste moment is de bediening uiterst vriendelijk en gastvrij. We drinken nog wat op het lounge gedeelte buiten het restaurant en gaan daarna naar binnen, ondanks dat er door anderen ook buiten gegeten kan worden. De sfeer is binnen mede door de oranjebruine meubels erg warm en uitnodigend. Ze combineren goed bij de houten skeletbouw van het restaurant welke in de zelfde kleur is opgetrokken. De grote hoge ramen bieden rondom perfect beeld op de plas en de aangrenzende jachthaven. De inrichting is dus zeer smaakvol en overal zie je kleine watersport gerelateerde objectjes staan. Hier is iemand met een zeer scherp oog voor detail. Neem bijvoorbeeld de patrijspoort op de tafel of de grote houten zeilboot boven de gasten...

De menukaart is ook al verrassend te noemen. Wanneer krijg je nog eens een koperen menukaart in handen? Wij niet zo vaak.... De gerechten zijn dan wel typisch voor een bistro, maar de humoristische beschrijving van een meestal saaie menukaart nodigt in dit geval fors uit om alles af te speuren naar wat men voor de gasten allemaal in petto heeft. Het is duidelijk dat men flink samenwerkt met ambachtslieden in de nabije omgeving! Dat is in onze ogen een erg goede zet. Uiteindelijk is de wishlist bekend en wachten we af wat er gaat gebeuren. De bediening is zoals gezegd erg vriendelijk en attent dus we hebben er alle vertrouwen in.

Dat vertrouwen werd op geen enkele wijze beschaamd. Voor- hoofd- en nagerecht waren uiterst verrassend. Niet alleen qua presentatie, maar ook qua smaakbeleving. Onze tip voor een moeilijke beslisser tussen al dat lekkers op de kaart: Luister naar de aanbevelingen van het personeel....

We hebben hier met 5 personen gegeten en het waren bijna allemaal verschillende gerechten. De mix van een echte meter aan verschillende proeverijtjes is een echte aanrader!!!

Het is erg jammer dat deze eetgelegenheid zo'n 200km van ons af ligt, anders waren we hier zeker niet voor het laatst geweest!! Dikke pluim aan het GEHELE team.

22. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft 't Schippersrijk toegevoegd als favoriet restaurant
  23. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Le Mimose

Niet om het een of het ander, maar dit was gewoon een supergeweldige ervaring. We wisten niet dat pizza's en pasta's deze avond voor een vaste prijs gemaakt werden want we vonden het al lekker druk voor een dinsdagavond....

We hadden niet gereserveerd maar 'Mama' regelde al snel een tafel in het toen nog lege bijzaaltje. Spoedig zaten we al niet meer alleen. Er heerste desondanks een zeer ontspannen (Italiaanse) sfeer in het restaurant maar ook bij de overigens zeer vriendelijke en behulpzame bediening!

Via de recensies hier op eet.nu hadden we al gelezen om eens iets te bestellen wat niet op de kaart stond. Nou dat kunnen we iedereen aanraden! Niet dat de kaart niets lekker bevatte, integendeel zelfs, maar we zijn makkelijke eters en zijn wel wat gewend. Daarom was het nu: Doe maar eens voor vijf personen wat lekkers maken! Er kwam maar één tegenvraag: Vlees of vis? Het werd vlees en daarna waren we aan het team overgeleverd..... Alles kwam meer dan goed. Vooral de Mama is een rasechte Italiaanse topvrouw want met de nodige humor en ervaring is zij onbetwist de centrale spil in de zaak.

We hebben hier heel lekker gegeten. Het is jammer dat deze zaak zo'n 200km vanaf onze thuiscoordinaten afligt, anders zouden we hier zeer zeker nog vaker terug komen.

24. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft Oriëntal Delight toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Chinees
    • Wok
    Pastoor Vranckenlaan 112 Reuver
  25. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Oriëntal Delight

Zondag 16 maart 2014 met 5 personen rond 18.30 uur naar dit restaurant geweest. Eerlijk gezegd hadden wij allen nog nooit van dit restaurant gehoord ondanks dat we relatief dichtbij wonen. Dankzij de toch wel overwegend positieve reacties op eet.nu besloten er eens te gaan wokken en via email een reservering te plaatsen. Al spoedig was er een korte, doch nette reactie binnen. We waren welkom.

Bij aankomst was even onduidelijk welke ingang we moesten nemen en zijn uiteindelijk via de 'afhaal'-ingang naar binnen gegaan. Wisten we meteen waar de wc's waren. De buitenkant van het gebouw doet denken aan een tot restaurant omgebouwde autogarage. Ik weet niet of dat inderdaad zo is, maar iedereen had dat gevoel. Echt uitnodigend was het niet, maar we komen niet voor de buitenkant maar voor het eten, de service en de ambiance en die was dik in orde!!

Na binnenkomst werden we meteen opgevangen en konden we nog kiezen waar we wilden zitten. Dicht bij het wokgebeuren of juist wat verder af waar het rustiger was. Wij houden wel van wat leven in de brouwerij en kozen dus voor de eerste optie. Er werd naar de eerste drankjeswensen gevraagd maar niet of we bekend waren met hun wok/teppanyaki-concept. Wij komen vrij frequent bij dit soort restaurants en ik kan me voorstellen dat ondertussen wel iedereen zo'n beetje weet hoe het er aan toegaat, maar toch. Een kleine moeite om het eventueel even uit te leggen. Het was gezellig druk en men zag er alle leeftijdscategorien. Er liep voldoende (aardig glimlachend) personeel rond en er waren geen lange wachtrijen.

Zoals gebruikelijk rustig beginnen met sushi / soep. De eerste was perfect koud en de laatste perfect heet. Wat je vaak hoort is dat de temperatuur van gerechten te hoog of te laag is, maar dat was in dit geval helemaal niet zo. Perfecte temperatuur, en ook later op de avond bleken de bami, sate, Foe Yong Hai, krokante spekjes etc. op hoge temperatuur te worden gehouden! Positief verrast dus.

Heel even werden we daarna op het verkeerde been gezet. De bakken wok/teppanyaki waren opgesplitst. 1 kant wok, 1 kant grilplaat, maar dat heb je heel snel in de gaten ;-) Lezen is ook een kunst, maar dat zou dus een onderdeel van de uitleg geweest kunnen zijn.

Belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van het eten. Ik kan verzekeren dat er veel verschillende gerechten gegeten en 'getest' zijn tot aan de kikkerbilletjes toe en allen waren even smaakvol. Sushi was uiterst vers, en de bijgerechten niet te zout of te flauw. Meer dan voldoende variatie in woksauzen en keuze in vis. (oa. Mosselen)

De lege borden werden snel weggehaald en ik zag zeer frequent een kok rondlopen om de schalen te controleren en te herschikken. Super dat het eten die aandacht krijgt. Ik zag ook dat de temperatuur gecontroleerd werd. Na een verfrissend dessert van fruit en ijs was de avond compleet. Al met al dus voor iedereen een heel geslaagde avond en daardoor hoge punten. Zeer zeker een aanrader dus!

26. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor City Spiesz
    Internationaal Echt

Hier waren we al eens eerder geweest en dat was toen heel erg goed bevallen. Dus nu opnieuw voor 6 personen gereserveerd. Het mailcontact verliep uiterst snel en plezierig. Hierdoor komen we er meteen al achter dat men de zaak aan het verbouwen is en er daarna meteen ook een nieuw concept gelanceerd gaat worden. Geen reden tot paniek. Zal wel goed komen.

Het is goed druk als we zondag om 18.30 uur binnen komen. Blijkbaar heeft de reclamemachine goed gewerkt en zijn meer mensen nieuwsgierig geworden naar het "all you can eat"-principe van gegrild vlees/vis/groente. De ontvangst was hartelijk en warm en al vrij snel wordt ons het nieuwe concept uitgelegd. Het is voor beide partijen nog onwennig en hier en daar is de bestelwijze net iets anders als bijvoorbeeld bij menig sushi-restaurant. De keuze is niet heel erg groot maar dat hoeft ook niet. ik begrijp dat dat nu juist onderdeel van het concept is: Proeven van van alles en nog wat. De uiensoep was wederom waarlijk voortreffelijk. De zelfgemaakte kruidenboter (met sambal?) was apart (lekker) en gelukkig eens minder traditioneel als bij menig ander restaurant. Zo zijn er meer dingen waar City Spiesz nét iets anders is dan de collega's.

De verbouwing had overigens goed uitgepakt. De oude superstrakke rood/zwart moderne indeling met grote tv's had plaatsgemaakt voor een warmere beige-bruine uitstraling hetgeen de sfeer zeker wat intiemer maakte. De bediening was heel aardig maar als je goed oplette kon je toch duidelijk merken dat er iets niet in orde was. Te weinig bedienend personeel bij deze 'volle bak' of waren er toch wat problemen in de keuken? Dat laatste bleek achteraf het geval te zijn. De afwasmachine was defect en dat zorgde in onze ogen mede voor de onverwacht lange wachttijden waardoor het 'all you can eat'-principe helaas niet geheel waar gemaakt kon worden.

Toch geloven we in dit concept. Het is gedurfd doordacht maar hier en daar zijn er nog wat kleine kinderziektes te verwerken. Een van de eenvoudigste dingen is dat er een aparte bestelkaart moet komen voor tafels van meer dan 5 personen. En als het probleem met de grill-productie opgelost is hoef je inderdaad niet steeds groente of frietjes bij te bestellen want die zijn dan nog steeds warm als de volgende spiesjes weer worden gebracht. Over de 5 standaardsausjes kunnen we overigens kort zijn: Geweldig en verrassend van combinatie.

Tot slot nog even belangrijk om te vermelden dat de nagerechten werkelijk super waren, zeker qua prijs! En dat de jarige gratis mee mocht eten is sowieso al werkelijk zeer klantvriendelijk.

Kortom:
    Wacht nog een tweetal weken totdat ieder zijn draai aldaar gevonden heeft en laat je dan eens voor een zeer scherpe prijs lekker culinair verwennen.

27. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Long Sing
    Chinees-Indisch Roermond

Gisteren, nieuwjaarsdag bij dit waanzinnig goede restaurant gegeten en wat werd dit een superervaring! Op voorhand hadden we al het plan om het "verrassingsmenu" te nemen en daar heeft iedereen geen moment spijt van gehad. De vlotte, super aardige bediening, de ambiance en ondanks de enorme nieuwjaarsdrukte bij 'de afhaal' hoefden we niet lang te wachten op de culinaire hoogstandjes. Daarom ook van ons zeer hoge cijfers!!! Alleen al de leuke en behulpzame mailcorrespondentie vooraf zou al een gouden pluim verdienen.

28. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Het Gerecht
    Nederlands Roermond

Dit restaurant stond al langer op de lijst om bezocht te worden. Het Gerecht is nu al sinds 6 jaar een succesverhaal voor uitbater Peter en zijn crewleden.

Zoals hij zelf zegt: De kracht van het succes zit hem in de kleinschaligheid, zo zegt hij zelf. De werkvloer is overzichtelijk. De keuken en het uitserveerteam kan het goed aan, en Peter zelf kan vervolgens met iedereen die daar behoefte aan heeft een praatje houden. Hierdoor creeer je dat speciale gevoel van welkom te zijn in het restaurant. Dat begint al bij het vriendelijk aannemen van de jassen, tot aan de warme handdruk of uitzwaaigroet op het einde. De menukaart is wisselend waarbij de ingredienten zo veel mogelijk dagelijks vers naar binnen worden gehaald. Deze manier van werken is mogelijk omdat reserveren een echte 'must' is. Door de ervaring weet men goed wat het dinerend publiek wenst en wil. Over het eten zelf kun je eigenlijk heel kort zijn: Top! Of zoals velen voor mij al schreven:Prijs/kwaliteit is super.

De keuken is zichtbaar vanuit een groot gedeelte van het restaurant. De koks toonden ondanks dat het 'volle bak' was (met een tafel van 20) geen enkel teken van stress. Alles loopt er op rolletjes. De bediening is superaardig en alert. Zo waren na binnenkomst de geserveerde stokbroodschijfjes met bijbehorende boter/saus vrij snel (honger...) en in no time stond er een tweede setje. Peter had dat al heel snel goed in de gaten...

Alle gerechten zijn mooi opgemaakt op keurig zwaar wit serviesgoed. Allemaal heel netjes dus, maar zeker niet te chique. Geen rijen met wijn-/waterglazen rondom je bord. Dat hoeft en moet ook niet altijd want de gerechten en ambiance spreken in dit geval al voor zich.

Het concept is simpel: 3 gangen voor een vaste prijs waarbij je wel moet opletten dat specialiteiten max 5 euro extra kosten. Per gang is voor iedere smaak wel wat te kiezen: Vlees, vis, vegetarisch bij voor- en hoofdgerecht en de dessertkaart loopt uiteen van de luxe koffie, via de onmisbare Dame Blanche tot Appelstrudel met ijs en slagroom tot de overheerlijke chocoladebavarois met vanillesaus.

Kortom:
    Je moet het gewoon zelf ervaren en je zult zien dat je er zeker wilt terugkomen. Peter en alle crewleden: We hebben een geweldige avond gehad en zoals we samen hebben afgesproken: We komen zeer zeker terug!

29. Ruud Limbeck's profielfoto
    Ruud Limbeck heeft een recensie geschreven voor Faubourg St. Jacques

Voor ons de eerste en zeker niet de laatste keer dat we bij het team van Peter en Jolanda op bezoek kwamen. Hun warme persoonlijkheden stralen over naar hun zeer gezellige bruine eetcafe en terras. Doe daarbij een zeer vriendelijke en attente bediening en werkelijk fantastisch eten, en je avond kan niet meer kapot. Eetcafe Faubourg overstijgt in onze ogen het gemiddelde nivo in deze sector.

We gaan zoals gezegd zeer zeker nog eens terug. De kaart bevatte nl. te veel lekkers om het maar bij 1 bezoek te laten. Echt goedkoop is het niet, maar onze rekening (gemiddeld 40 euro per persoon inclusief drank) is niet ongewoon vandaag de dag. Je krijgt er ontzettend veel voor terug. We kijken met z`n allen terug op een geweldige avond.

Iedereen die houdt van oerdegelijke Limburgse gezelligheid in een warme omgeving en een lekker hapje en drankje moet hier zeer zeker naar toe. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de prachtige en unieke locatie in Roermond!!