Plaisant

Zalmhuis

Rotterdam

Koetjes en Kalfjes

Zoetermeer

Ruud en Ingrid heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Eeterij de Dungense Brug

We waren op zoek naar een restaurant voor de lunch en reden langs De Dungense Brug. Hier hebben we geen spijt van gehad, want de lunch was heerlijk. Na een cappuccino met een perfecte schuimlaag kwam onze lunch. Ik had een carpaccio en Ruud had een sandwich vitello tonnato. Mijn carpaccio was mals en de truffeldressing was heerlijk. De salade was vers, alleen een klein beetje jammer dat onder de verse sla nog wat sla van de dag ervoor lag!! Het desembrood was echt perfect, wat een heerlijk brood is dat. De sandwich van Ruud was gemaakt met desembrood en de kalfsrollade was niet, zoals je meestal krijgt kant en klare vleeswaar, maar vers bereid. Complimenten hiervoor..De sauvignon blanc was een goede begeleider van deze lekkere lunch. De serveerster was heel vriendelijk, maar helaas kon ze geen antwoord geven op mijn vraag 'hoe onderscheid desembrood zich van ander brood en hoe wordt het gemaakt?' Ze heeft het nog wel aan de kok gevraagd, maar het antwoord is nogal complex en moeilijk na te vertellen. Dit gaan we dus maar even googelen, want dit brood wil ik nog vaker eten!! Warenkennis vind ik wel belangrijk, je moet weten wat op de kaart staat!! De aankleding was modern met een warme uitstraling.

2. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Parthenon

Met 6 personen hebben wij op 22 april gesmuld van het eten en we hebben een heerlijke avond gehad. Maria herkende ons nog van de vorige keren en ze is en blijft een gastvrouw bij uitstek! De producten zijn vers en de kwaliteit is heel goed. Mijn zus had een ossenhaas die weg smolt in haar mond en ze zei 'het is lang geleden dat ik zo'n goede biefstuk heb gegeten'. Mijn man had zeebaars gevuld met spinazie risotto en hij vond het heerlijk. Er staan ook andere gerechen dan de traditionele Griekse gerechten op de kaart en dat vind ik een pluspunt. Maria vertelde ook dat ze dat weekend verse asperges hadden. Ze spelen dus in op het seizoen en dat spreekt mij erg aan. Ik had mijn traditionele gyros met saladebuffet en dit was zoals altijd erg lekker. Mijn vader is van de 'hollandse pot' en had een goed stukje vis met aardappelpuree en verse groenten. Mijn andere tafelgenoten hadden vis en vlees en waren heel erg te spreken over de smaak en kwaliteit. Ook de opdiening is net even wat beter als bij andere Griekse restaurants. Sinds enige tijd is de inrichting van het restaurant aangepast en het ziet er prachtig uit. Wij zullen zeker weer terug komen...

3. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Koetjes en Kalfjes

Onze eetclub had voor het eerst een date en de keuze van de organisator was gevallen op Koetjes & Kalfjes. Nadat iedereen gearriveerd was en we aan de bar een drankje gedronken hadden, zijn we naar onze tafel gebracht. Eigenlijk werd toen de toon al gezet! We bestelden allen een drankje en vroegen een aantal kannen ijswater. Dit was helaas niet mogelijk zei de ober. We konden wel flessen water bestellen!! Ik zei ‘maar we hebben toch allemaal een drankje besteld?’ Hij bleef onverbiddelijk en wij waren teleurgesteld en bestelden geen water! Toen we onze keuze gemaakt hadden, kwam de ober onze bestelling opnemen. Vooraf vroegen we om de rekening per stel op te nemen, bijvoorbeeld door alle stellen (6) een nummer te geven. Ook hier werd negatief op gereageerd, dit was niet mogelijk! We zouden aan het einde van de avond een totaal rekening krijgen en we moesten zelf maar uitzoeken wie wat gegeten of gedronken had. Maar goed, het eten was besteld en het was gezellig met de club. We hadden een voorgerecht en hoofdgerecht besteld en na het eten hebben we allemaal onze mening over het eten, de ambiance en de klantvriendelijkheid gegeven. Het eten viel bij de meesten van ons in de smaak. Zelf vond ik het voorgerecht met tonijn heerlijk, de kwaliteit van de tonijn was perfect. Het hoofdgerecht van op de huid gebakken dorade met een mousse van knolselderij was smakelijk! Een aantal van mijn clubgenoten had biefstuk en die was volgens zeggen mals. Als we naar de verhouding prijs/kwaliteit kijken, is het allemaal veel te duur! Omdat de gastvrijheid ver te zoeken was en de bediening voorgeprogrammeerd, is het cijfer behoorlijk gedaald. We waren het er allemaal over eens dat het concept niets voor ons is. De eetclub gaat op zoek naar een ander restaurant voor hun tweede date!!

5,7
  4. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Le Mignon

Op onze trouwdag wilden we naar ons favoriete restaurant in Zoetermeer, Le Mignon. We verheugden ons op een gezellige avond met heerlijk eten. Tenslotte waren we al vaker geweest en was het altijd super. Maar deze avond was het allemaal toch wat minder. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar de sfeer was niet goed. De altijd zo vriendelijke serveerster liep dronken rond en keek ons steeds wazig aan. Tot twee keer toe viel ze bijna om en we begrepen er niets van. De mannelijke ober bleef netjes, maar afstandelijk. De nieuwe menukaart was niet zo creatief als we gewend waren, maar de smaakcombinaties waren zoals altijd heerlijk. We hadden beiden gekozen voor de carpaccio met truffelmayonaise en die was heerlijk. Het hoofdgerecht was krokant gebakken eend met portsaus. De eend was helaas taai, maar de saus maakte veel goed. Ruud had zelfgemaakte kibbeling in een beslag van bier. Dit was smakelijk, maar toch wel wat gewoontjes. Mijn dessert, een chocoladetaartje was verrukkelijk en ook het noga-ijs dat Ruud koos vond hij heerlijk. Als afsluiting een espresso en daarna betalen. Jammer dat de sfeer er niet in zat en nog meer jammer dat de serveerster niet voortijdig is vertrokken, zodat de klanten haar niet in een beschonken toestand zien.

6,7
  5. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Zalmhuis

Helaas, het Zalmhuis is voor mij ook geen succes geweest. Mijn voorgerecht met carpaggio, garnalen en coquilles was gewoontjes. Het sausje was smakeloos, de carpaggio taai en de coquilles niet vers. De vis op de kaart sprak mij niet aan en daarom ging ik voor de tournedos. De tournedos was supermals, maar daar was ook alles mee gezegd. De saus, boontjes en aardappelen waren allemaal even smakeloos. Mijn tafelgenoten heb ik niet kunnen polsen, omdat we uitgenodigd waren en natuurlijk praat je dan niet negatief over het eten. Voor mij in elk geval geen tweede keer naar het Zalmhuis, ook al zijn ze bekend en is het een prachtig pand met een mooie inrichting. Ook het personeel is goed en vriendelijk. Ik zou zeggen, doe wat aan de keuken!!

5,7
  6. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Plaisant

Voor het eerst met een Groupon uit eten geweest. We hebben ons laten verrassen met een viergangendiner voor € 40,00 (normaal € 80,00). Natuurlijk weet ik ook dat ze hier niets aan verdienen, want de helft gaat naar Groupon zelf. Probeer maar eens een viergangendiner voor twee personen te maken voor € 40,00 :-) Maar goed, wel een uitdaging voor de kok. We bleken niet de enigen met een Groupon te zijn, want de zaak zat vol met 'Groupon gasten'. We wilden wel dat ze wat zouden verdienen, dus begonnen we direct met een campari en port als aperitief. We hadden nog geen drie slokken genomen toen de eerste gang al in aantocht was. Een mouse van tong met wat salade..We lieten het gerecht even wachten, want ons drankje paste hier niet bij. Nadat ons drankje toch iets te snel op was, begonnen we aan ons voorgerecht en dat smaakte best lekker, niets mis mee. Daarna bestelde we een witte huiswijn en die smaakte ons goed..een pinot grigio uit Venetie.. Al snel kwam het tweede gerecht, een bietensoep met knolselderij. Het zag er bijzonder mooi uit en het smaakte ook heel goed. We werden nieuwsgierig naar het hoofdgerecht, maar moesten nog even wachten. Met een tweede glaasje wijn, keken we het gezellige restaurant eens goed rond en we vonden dat ze het leuk voor elkaar hadden. De bediening was ook goed, jammer van het aperitiefje :-) Het hoofdgerecht was een hammetje met een saus op basis van sinaasappel en mosterd met een puree van andijvie en zuurkool. Vreemde combinatie en vreemde smaak. De ham is van zichzelf al zout en de saus was ook veel te zout. Ruud vond het niet lekker en ik eigenlijk ook niet. Het stamppotje ging nog wel, maar het hammetje bleef liggen. De ober vroeg wel netjes of we iets anders wilden, maar dat weigerde we. Het toetje was een creme brulee (soort of) en dat was ok. In elk geval zijn ze binnen hun budget gebleven..knap hoor!! Maar helaas is het voor ons wel de laatste keer, want we vinden het niet de moeite om nog eens terug te komen. Jammer, want hier is nu juist de Groupon voor bedoeld!!

5,5
  7. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Le Mignon

Gisteren heb ik hier samen met mijn man heerlijk gegeten. Het restaurant was al geliefd bij ons, maar gisteren heeft ons doen besluiten vaker terug te komen. De bediening was uitstekend, heel gastvrij en vriendelijk personeel. Het eten was bijzonder lekker, alles vers bereid met goede smaakcombinaties en prachtig opgediend. De prijs- kwaliteitverhouding is heel goed. Wij zijn fan van Le Mignon en laten ons de volgende keer weer graag verrassen.

8. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor De Heeren van Soetermeer

Afgelopen zondag met mijn familie (7 personen) bij De Heeren Van Soetermeer gegeten. Ik was enthousiast gemaakt door de recensies op deze site en ging er met een positief gevoel naar toe. Ik had het restaurant ook uitgezocht en dan hoop je dat iedereen het naar zijn zin heeft. Bij binnenkomst werden we hartelijk welkom geheten. Onze tafel in de serre (zoals gevraagd) stond gereed, maar vanwege het prachtige weer wilden we toch liever buiten zitten. Dat was geen enkel probleem. De tafel binnen bleef gereserveerd, want in Nederland kan het ook zo weer regenen. We bestelden een drankje bij de ontzettend lieve serveerster en bestudeerden de redelijk standaard kaart, maar dat wist ik van te voren. Ik koos voor een carpaggion, een aantal voor de dagsoep (mosterdsoep), twee personen deelden een bruchetta en 1 persoon bestelde de garnalencoctail. De voorgerechten waren smakelijk, maar meer dan dat was het ook niet. Daarna kwamen de hoofdgerechten. Vier personen hadden de sliptongetjes, 1 persoon de biefstuk, 1 persoon de kalfsoester, 1 persoon de gamba's en 1 persoon de spareribs. Redelijk gevarieerd dus. De meningen waren dan ook erg verdeeld. De spareribs waren super lekker, de sliptongetjes lekker, de gamba's lekker, de biefstuk taai en de rode wijnsaus flauw. De kalfsoester was taai en de champignons smaakloos. Mijn zus, die de kalfsoester gekozen had is zeker niet kritisch, maar ze vertelde me later dat ze nog nooit zo slecht gegeten had. Ik heb haar zien zwoegen om het vlees door te snijden evenals ik mijn man met zijn biefstuk zag zwoegen. De kwaliteit van het vlees was erbarmelijk en de groenten en saus waren flauw. De creativiteit is ver te zoeken, jammer van zo'n jong en enthousiast team. De serveersters bleven super vriendelijk en hier was echt niets op aan te merken. Jammer dat ik een slechte recensie moet geven, maar ik kan er niet omheen. Een advies aan de inkoper: zorg voor goede kwaliteit vlees, dan maar een paar euro duurder. En zorg voor variatie in de opdiening van de gerechten. Alle groenten waren exact hetzelfde, welk gerecht je ook koos. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik dan ook slecht. Wij komen niet meer terug, vermoedelijk ook niet in het tweede restaurant dat geopend is.

4,7
  9. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Visrestaurant Crabbetje

Een warm welkom in een sfeervol restaurant. De bediening is perfect, het ontbreekt ons aan niets. Zelfs de waterkan wordt regelmatig ververst. De vis is supervers en perfect bereid. De wijn was een goede keuze, maar helaas vonden we beiden dat de gerechten wat flauw waren, we misten de smaaksensaties.

10. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  11. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor BurgerZaken

Gisteravond bij Burgerzaken in Leiden gegeten. We hadden hier al regelmatig van een lekkere lunch genoten en wilden nu de dinerkaart wel eens uitproberen. Gelukkig dat we dat gedaan hebben, want we hebben genoten tot de laatste minuut. We hadden een tafeltje vlak bij de open keuken, zodat we af en toe een glimp opvingen van de ervaren koks. De serveersters waren bijzonder vriendelijk en hielden alles goed in de gaten. Ik ging voor het dagmenu en Ruud voor de venkelsoep en zeeduivel. Ruud is een ervaren kok en bij de venkelsoep zag ik zijn ogen al twinkelen, hij vond het heerlijk. Mijn salade met runderlende was ook heel lekker. Er wordt veel aandacht besteed aan de opdiening. Zelfs het brood was bijzonder van smaak. Mijn hoofdgerecht was heilbot met asperges en truffel, was zo bijzonder dat ik bij iedere hap een geluksgevoel kreeg. Ruud zijn zeeduivel met risotto was ook verrukkelijk. Als dessert hebben wij een 'grand dessert' gedeeld en hier is ook gedacht aan het combineren van allerlei smaken. De huiswijn 'Sauvignon Colombard' was een goede begeleiding en met een espresso hebben we de avond afgesloten.

12. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Hoeve Kromwijk

Op de valreep, omdat de meeste restaurants volgeboekt waren naar Hoeve Kromwijk gegaan. We hadden zin in een avond uit, waarbij we culinair aan ons trekken zouden komen. Direct bij binnenkomst voelden we ons thuis. We werden gastvrij onthaald en het ontbrak ons aan niets. Zelfs een leesbril, die Ruud vergeten was werd naar ons tafeltje gebracht. Dat voorspelde veel goeds! De kaart zag er goed uit, alhoewel ik persoonlijk niet houd van teveel woorden om het gerecht tot leven te brengen! Helaas, Ruud vond de garnalencocktail niet bijzonder. Hij kreeg een glas en een bord met garnalen. Ik vroeg de ober nog of dit wel goed was, want we hadden geen twee garnalencocktails besteld. Nee, dat hoorde zo. Het hoofdgerecht van Ruud stond op de kaart als 'specialiteit'. Tongfilet, gegarneerd met mosselen met apart een saus in een schaaltje. De tong was 'gewoon' gebakken en de saus was neutraal, met weinig smaak. De mosselen waren oud en waren slecht uit de schaal te halen. Geen 'specialiteit' dus! Mijn hoofdgerecht was een witvis met risotto. De vis was goed, maar de risotto koud en klef. We hebben maar geen dessert genomen. Een bakje ' troost' was genoeg. Jammer, we hadden er veel van verwacht.

13. Ruud en Ingrid's profielfoto
    Ruud en Ingrid heeft een recensie geschreven voor Bo & Ro

Bij binnenkomst voelde de sfeer al direct goed aan. De gastheer is vriendelijk, niet op opdringerig en geeft een goed advies. De gastvrouw is te geprogrammeerd en dat is jammer. Je merkt dat ze het concept al honderd keer vertelt heeft en ratelt het af ... minpuntje dus! Het eten is kwalitatief heel goed, met liefde bereid en onze smaakpapillen zijn verwend. Complimenten voor de kok. Het concept is wat vreemd. Over voor- en hoofdgerechten wordt niet gesproken. Je kunt een keuze maken uit vis, vlees of vegetarisch. De bedoeling is dat je gerechten besteld en met je gezelschap een vorkje met elkaar prikt. Geen succes, want de gerechten lenen zich daar niet voor. De samenstelling van het gerecht is niet gemaakt voor meerdere personen. Het 'tapas idee' is voor ons niet geslaagd. Toch komen we terug, omdat de prijs/kwaliteit ontzettend goed is en we heerlijk gegeten hebben. De volgende keer kiezen we een gerecht vooraf dat eenvoudig samen te eten is, bijvoorbeeld de carpaccio of het zalmtaartje. Als tweede gang kiezen we allebei voor een apart gerecht. Als we dat doen wordt het zeker weer smullen. De huiswijn krijgt een dikke 8.