• Lid sinds 10 maart 2014

Run heeft nog geen foto toegevoegd

1. Run's profielfoto
    Run heeft een recensie geschreven voor Jachtslot De Mookerheide

Run

Samen met onze volwassen kinderen het hapjesdiner gegeten in Brasserie du Bois, ter gelegenheid van een feestelijk gebeuren in de familie. Wat een deceptie. Geen enkele toelichting bij de hapjes, geen drankkaart, de ene keer wel een flesje bij de ice tea (maar er werd niet uitgeschonken), de andere keer niet. Geen idee welke wijn we hebben gedronken.

Hapjes erg simpel en eenvoudig, er zat geen enkele culinaire bijzonderheid bij. Stoofpotje was muizenhapje, we kregen twee bordjes op tafel met de simpele mededeling: dit is om te delen. Bij de volgende gang werd een enorme bak (smakelijke!) frites die in een cafetaria niet had misstaan, maar hier volkomen niet op zijn plaats was. Er was doorgegeven dat 1 persoon geen kaas eet. Voor het kaasplankje zouden ze dan wel een alternatief bedenken: we schrapen wel wat bij elkaar (letterlijke woorden!). En ja hoor, toch ging het mis bij een ander gerecht: de kipfilet werd geserveerd met kaas in het midden. Het werd hersteld: dezelfde kipfilet was doormidden gesneden, schoongemaakt en opgewarmd: het resultaat was dus twee pieterige stukjes droog vlees.

Dessert was drie ijsbolletjes uit de vriezer, slagroom uit de spuitbus en coulis uit een flesje. Bediening was vriendelijk, maar zonder verstand van zaken. In de wc hing alleen een vies nattig textielhandoekje. En als klap op de vuurpijl. terwijl we nog aan het eten waren, werd op een naburig tafeltje door het personeel de voorraad aangevuld en keek ik tegen witte plastic voorraadboxen aan. Doe dat na sluitingstijd of ergens anders. Dit toont weinig respect voor de ambiance van de etende gast.

Dit was de eerste en laatste keer Brasserie dus Bois. En dat terwijl we iets te vieren hadden. Helaas.

3,1