• Lid sinds 21 februari 2012

ik hou van lekker eten+drinken.. heerlijkheden, smaaksensaties.. en de recensies van anderen geven je meestal alvast een indicatie van wat je te wachten staat..
inmiddels vind ik het zelf ook leuk om doorgaans kort mijn culinaire belevingen, bevindingen+belevenissen buitenshuis weer te geven voor weer anderen..
(in regio leeuwarden ruim genomen en regelmatig in denhaag.. en mn. van aziatische keukens intens genietend..)

1. De Yserman

2. Barn & Barrels

3. The Meat Room

Leeuwarden

rudi reppert heeft nog geen foto toegevoegd

1. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Wortel voor Unia 12 leuk

Heerlijk van smaak..
    Met liefde en zorg gemaakt en bediend!
    Succes jongens!
    We komen wederom!

2. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door J. Kolb voor Kota Radja leuk

Lekker gegeten.
    Prima service.

3. Prima verzorgd eten. Het zijn net schilderijtjes op je bord. Eten echt een feestje, vriendelijke bediening. Wijnen zijn wat "magertjes". Maar advies; echt een keer gaan eten!

4. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt De Yserman leuk

5. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Barn & Barrels leuk

6. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt The Meat Room leuk

7. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Natascha gaan volgen.
  8. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Moseb leuk

9. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door joris mous voor Moseb leuk

joris mous

Fijne plek met goed eten!

10. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Anoniem voor AfghanFresh leuk

Het was erg lekker. Het nieuwe drankje smaakt verrukkelijk ook. En gezellig was het ook. En komen vast een keer terug. Succes.

11. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Alexandra Nicolai voor Nihon 88 leuk

Alexandra Nicolai

Eten is zoals altijd fantastisch!! Maar zo stom van ons om eerst koffie en gebak te eten. Dus de 3e ronde haalden wij niet. In ieder geval heerlijk gegeten!!

12. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Ben voor Leeuwarden Lounge leuk

Een ontvangst waar je je gelijk thuis door voelt, een sfeer waarop je hoopt, eten wat je zeker niet teleur stelt. Een aanrader voor iedereen die in een intiemere sfeer een super avond wil verbrengen.

13. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Nelly voor Ondel-Ondel leuk
    Afhaal en bezorg Leeuwarden

Eten gehaald. Wederom fantastisch lekker gegeten. Jammer, dat veel menens de echte Indonesische keuken nog niet gevonden/geprobeerd hebben. Een echte aanrader!

14. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Jamuna

Hoezo dan maar een zesje..

15. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Kees voor AfghanFresh leuk

Heerlijk gegeten. Uitstekende, vriendelijke bediening. Er wordt geen alcohol geserveerd.

16. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door M voor AfghanFresh leuk

Echt een aanrader, bijzondere authentieke gerechten en Afghaanse bijpassende drankjes, fijne bediening en leuke aankleding!

17. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Wynia voor AfghanFresh leuk

Het was onze 1e kennismaking met dit restaurant. Maar we komen hier zeker terug. Heerlijk gegeten, sfeervolle muziek en uiterst vriendelijk personeel.

18. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Bloemhof voor Nihon 88 leuk

Eten en drinken was prima. De sfeer en bediening perfect.

19. Henken Alie Dijkstra

Wat werden wij op 16 september 2022 verrast door heel keurige, aardige dame met een heerlijk geurende tas.
    Een verwarmde lunch voor twee personen.
    ‘T was fantastisch, heerlijk, we genieten nog steeds na, zo veel lekkere dingen!
    Een geschenk van onze “strijkers”.
    Jullie verdienen van ons een Super Dikke TIEN.

20. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor De Basuin leuk

Wat een leuk tentje! Gezellige drukte. Op weg naar mijn zangkooravond heb ik in dit buurtcafe een bijzonder smakelijke dagschotel mogen genieten, eendenbout met een verfijnd portsausje, gebakken aardappeltjes, beetgare worteltjes en heerlijk saladetje. Een welverzorgd maal, goed op/van smaak. Prima ja, boven verwachting, uitgebreidere menukaart, voor herhaling vatbaar.

21. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor De Basuin

22. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor De Prins leuk

Gezellig binnenstads/buurtcafe tussen het -NS- station en Zaailand bij de Prins Hendrik brug, op de hoek van de gelijknamige straat en de pittoreske Willemskade met bij mooi weer heerlijk terras. Maar gisteren goot het weer eens, binnen gezeten dus, aan een van de hoge tafels, Corenwijntje als aperatief, lekker. Maar man o man, wat wist die nieuwe man in de keuken mij te verrassen met een bijzonder smakelijke Rendang nb. Als 'ordinaire' dagschotel voor een alleszins schappelijke prijs dus. Dit best wel bewerkelijke Indonesische draadjes-rundvlees gerecht (na het met liefde maken van een goedgekruide, pittige bumbu, meerdere keren laten sudderen, opkoken, indikken en zo meer.) vond ik overdonderend goed van/op smaak en bijna droog, zoals het hoort, zeer geslaagd. Mooi eenvoudig uitgeserveerd met Nasi Putih en huisgemaakte Acar Ketimun (droge witte rijst en zoetzuur van oa komkommer.) mijn complimenten nogmaals! Ben benieuwd, ga me verheugen op ooit een Surinaamse daghap! Enak sekali (=errig lekker)!

23. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor De Prins

24. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Weidumerhout leuk
    Internationaal Weidum

25. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Kaatje bij de Sluis

Mijn hartelijke dank hiervoor !

26. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Kaatje bij de Sluis

Graag zou ik achter huurfiets.. te verkrijgen.. geplaatst willen mogen zien..
    Bvd !

27. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor Kaatje bij de Sluis leuk

Via een groupon aanbieding onlangs hier het 9 amuse-gangen-arrangement mogen nuttigen.. Dus "vooraf/ogenschijnlijk" voor een redelijke prijs, en best wel prijzenswaardig, dat een doorgaans prijzig sterren restaurant -zodoende- de toegankelijkheid voor een ieder betaalbaar maakt...

Onze 'culinaire' verwachtingen -zonder voorafgaande recensies van anderen te hebben doorgenomen- waren misschien danook enigszins -te- hooggespannen, immers een Michelin-ster krijg je niet zomaar toch, dat belooft veel goeds.. Nu enkele weken later, kan ik me eigenlijk nog maar weinig echt uitzonderlijks herinneren van de meerdere vis/vlees gangetjes, behalve dan dat het ene hapje ietwat verrassender en/of smakelijker was dan het andere, jazeker, stuk voor stuk mooie plaatjes om te mogen aanschouwen, want ja, het oog wil ook wat, maar de verwachte smaaksensatietjes pakten dus minder uit, schommelend zo ergens tussen de zeven en negen, met de toetjes wel als overheerlijke toppertjes!

Service en sfeer bevielen ons zeer wel, welliswaar vrij dicht opeen gezeten voldoende 'privecy' en idd. erg leuk, die achterwand met al die tekeningen en schilderijtjes..

Nb. met het OV blijkt Blokzijl/Kaatje weekends onbereikbaar te zijn (en midweeks kom je er na 7en 's avonds ook niet meer weg..) Bijzonder plezierige x-tra 'service' danook, dat we onze weekend lunchafspraak met een weekje -last minute- mochten verplaatsen, toen we eerst dus echt niet verder dan Steenwijk kwamen, ai.. (Geen OV, noch Taxi of Huurfiets te verkrijgen..)

Absoluut minpuntje was wat ons betreft ook -zie andere recensies- natuurlijk, dat veels te dure tafelwater (6 per fles..) naast de al prijzige wijntjes.. Ja, die zgn. bijpassende halve glaasjes wijn ook voor 6 (terwijl volle glazen voor 9..) schrokken wij ook beetje van.. (5 zou meer passend geweest zijn..) Wij vonden de wijn/spijs kombinaties sowieso wat vaagjes.. Enfin, al met al was de eindafrekening -naast die vooraf al aangeschafte, nou ook niet bepaald goedkope grouponbon- voor wat water en de wijntjes best nog wel aan de prijs, beetje duur grapje voor het gebodene, haha..
    Maar leuke belevenis, zo voor een keertje!

28. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Kaatje bij de Sluis

Maar leuke belevenis, zo voor een keertje!

29. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Kaatje bij de Sluis leuk