Activiteiten van Ruben

1. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Zonneweelde

Ruben

Lekker gegeten en prachtige plek voor kids om te spelen. Wel jammer van het fantasieloze kindermenu wat je overal tegenkomt (dat kan echt beter). Er zijn betere restaurants maar je zult hier zeker niet teleurgesteld worden. Prijs-/kwaliteit is oké.

2. Ruben's profielfoto
    Ruben vindt Zonneweelde leuk

3. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor De Koegelwieck

Ruben

Kijk, dit is nou uit eten! Heerlijke sfeer (binnen althans) en mooi opgemaakte borden met een prachtige prijs-/kwaliteitsverhouding. Aanrader!

4. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor De Kajuit

Ruben

Ik kan me niet vinden in de voorgaande recensies.

Afgezien van de bediening (vriendelijk!) vind ik dit zeker niet het beste restaurant van het eiland. De carpaccio was saai, het breekbrood formaat kabouter, de schnitzel droog en de salade veel te klein. De Crème brûlée heb ik ook beter gehad.

Neen, een aantal jaren geleden had men het beter voor elkaar met grotere porties en overheerlijke witlof (met Terschellinger kruidenkaas).
    Nu beknibbeld op porties en kwaliteit afgemaakt met grote groepen jeugd die met hun taalgebruik de sfeer voor de kleinere kinderen verpesten. Jammer…

5,5
  5. Ruben's profielfoto
    Ruben vindt De Kajuit niet leuk

6. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Lunchroom Succes

Hier gegeten en twee verse jus d'orange besteld. Er zat een duidelijke bijsmaak aan en heb dit gemeld. Er werd wat luchtig over gedaan. Geen excuus en geen 'drankje van het huis' of iets dergelijks. Jammer.

Een week later op een warme dag bij de aangrenzende snackbar met dezelfde naam (en keuken) een milkshake gehaald en nog naar dit incident verwezen. De eigenaar gaf aan dat toen de sinaasappels met een mes gesneden waren waar kort daarvoor knoflook mee was gesneden. Kortom; oorzaak bekend. Ook nu echter weer geen excuus of compensatie... Gemiste kans!

Los daarvan is het eten erg 'gewoontjes'. Gewoon kaal witbrood. Fabrieksboter. Weinig tot geen rauwkost.
    Eenheidsworst en niet eens goedkoop.

Ik kom hier niet weer terug.

2,8
  7. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Eeterij de Dis

Laatst hier voor het eerst gegeten. Het was oké maar niet heel bijzonder.

Sfeer valt tegen omdat het geheel wat leeg is, wat kille kleurstelling en wellicht te veel (LED) licht.

Het eten was aardig maar zeker niet top. Als ik dit restaurant in ieder geval één tip mag geven; gebruik een dressing op de sla. De sla die in de twee verschillende voorgerechten die mijn vrouw en ik kregen verwerkt was, lag gewoon 'droog' op het bord. Jammer! De 'tartaar van rode biet' was veel te pittig door de whiskey. Doe dan óf minder tartaar óf meer salade om de pittigheid op te vangen.

Buiten de kaart om bood men een eendenbout die 'zo mals is dat deze van het bot af valt'. Helaas moest het vlees toch echt wel met enige kracht van de bout getrokken worden. De eend was volgens mij met een mix van Ketjap en kruidkoek ingepeperd, leuk bedacht, maar ik vond het qua smaak geen goede combinatie. De huid (het vel) was ook erg hard en taai.
    Varkenshaas van mijn vrouw was goed, mooi rosé. Aardappels / groenten waren ook goed bereid.

De nagerechten waren op zich goed, alleen altijd weer die spuit(bus)slagroom... ook hier niet anders.

Bediening was prima. Een erg sociale mevrouw (vermoedelijk de eigenaresse) die lekker normaal is gebleven.

Dit restaurant kan punten scoren als men iets aan de sfeer weet te doen en toch nog wel een paar punten op de 'i' zet als het om het eten gaat.

5,7
  8. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Romantica Il Gusto

Ruben

Niet een 'standaard' pizzeria; kleine kaart met wat meer exclusieve gerechten / variatie. Fijne service. Amuse en kopje koffie van het huis. Scherpe prijs voor een mooie hoeveelheid goed eten. Ik kom hier zeker nog eens terug.

9. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Cantina Dolores

Ruben

Een tafel naast ons klaagde over een te zout gerecht. De serveerster kwam excuses maken van de chef (die zijn fout toegaf) en bood de gehele tafel een drankje van het huis aan. Netjes toch?

Mijn ervaring verder prima. Lekkere malse varkenshaas gegeten. Salade was wat klein maar smaakte goed. Mijn vrouw had een groot bord Nacho's en dat smaakte haar ook prima. Prijzen zijn toch wel aan de hoge kant (zoals bijna overal op Ameland helaas). Vooral de prijs-/kwaliteitsverhouding van de desserts valt wat tegen.

10. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Il Vulcano

Ruben

Lekkere pasta gegeten hier plus een frisse salade met brood. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. De pizza van mijn vrouw geproefd; deze vond ik toch iets minder. Vooral de bodem is het nét niet. De pizza's kunnen dus niet tippen aan thuis. Verder gezellig restaurantje.

11. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Plaza 't Kruuspunt

Ruben

Het enige met een goede prijs-/kwaliteits verhouding hier vind ik de frisse salade. Dit is een mooie portie, vers en smaakt goed. Overige zaken zoals friet en snacks zijn gewoon te duur. Bij een cafetaria hier betaal ik tussen de 5 en 7 euro minder (2 volwassenen en 2 kinderen) terwijl de kwaliteit hier even goed of zelfs beter is. Wat mij betreft overgewaardeerd hier. Niet slecht, maar wel te duur.

12. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Nes-Café

Ruben

Erg lekker gegeten hier, maar wel aan de prijs.. Als de prijsstelling iets vriendelijker zou zijn zou ik hier zeker terug komen om te smullen.

13. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Onder de Vuurtoren
    Pannenkoekenhuis Hollum

Ruben

Goede locatie en daarom te hoge prijzen, zeker met het oog op de geboden kwaliteit. Pannenkoeken smaken goed maar overig voedsel, zoals een schnitzel, is wel erg simpel allemaal. Vliegen krijg je overigens gratis bij je bezoek. Kortom, geen fantastisch eten voor een te hoge prijs.

4,7
  14. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Restaurant 1761
    Internationaal Hollum

Ruben

Eenvoudig maar goed eten. Wel wat duur voor het gebodene.

15. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Oldambt

Ruben

"Een eenvoudig doch voedzame maaltijd". Sfeer is oudbollig, het eten ook en daarom is het juist erg lekker! Porties zijn prima. Prijs is normaal voor de hoeveelheid en de kwaliteit. Verder zeer aardige eigenaren.

Aanrader.

16. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Golden City
    Chinees-Indisch Winschoten

Ruben

Prima Chinees restaurant. Eten is 'on par' en de prijs is ook goed.

17. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Baksteen

Ruben

Twee jaar na mijn laatste recensie zitten er denk ik nieuwe eigenaren op dit restaurant.

De patat is te dun. Verder te hard gebakken en smakeloos. Rauwkost besteld, dat was echt een zeer klein bakje. Lachwekkend. Verder proef ik 'oud vet'.

De prijs is goed - maar ik kom hier toch niet terug.

2,9
  18. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor Gepetto

Ruben

Hier vind je pizza's met de beste prijs-/kwaliteitsverhouding.

Tip richting dit restaurant; let op zout. Mijn vrouw, kinderen en ik hebben regelmatig erg veel dorst nadat we bij jullie pizza gegeten hebben.

Afgezien van 't zout, een gezellig restaurant met lekker eten.

19. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft een recensie geschreven voor 't Backhuys

Ruben

Ik eet hier regelmatig. Soms alleen met mijn vrouw, maar ook wel met familie of vrienden. Het eten is hoe dan ook elke keer weer een feestje. In alle jaren dat ik hier kom is er eigenlijk nooit iets mis geweest met het eten.

Tegenwoordig bieden ze overigens iedere week een wisselend weekmenu (drie gangen) met een fantastische prijs-/kwaliteitsverhouding. Verder wordt er veel gebruik gemaakt van streekproducten en merk je dat men passie voor eten heeft.

Wat mij betreft nog steeds een aanrader!

20. Ruben's profielfoto
    Ruben heeft 't Backhuys toegevoegd als favoriet restaurant