Activiteiten van rrrobb

1. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Den Beiaard

rrrobb

We hadden een tussenstop in Herentals om er te gaan lunchen. Een echt mooie plaats is het niet. Wel is er een grote markt met een oud stadhuis en wat terrasjes. Maar van al die terrasjes is er volgens mij maar één waar je ook kunt eten. En dat is bij de Beiaard. Dus vandaar dat we hier zijn gaan zitten in een lekker zonnetje. De kaart is niet echt uitgebreid en het is er ook niet echt goedkoop. Maar het Oostend's vispotje en de varkenshaas met champignonsaus waren wel lekker bereid en van goede kwaliteit. Het was er vooral lekker zitten zo buiten.

2. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Kouros

rrrobb

Bij binnenkomst zaten we gelijk al in Griekse sferen met muziek, inrichting, beelden op tv en al gelijk een glaasje ouzo als welkom. Dat voelt wel gelijk heel aangenaam aan. Ook de serveerster pakt alles goed, attent, efficiënt en vriendelijk aan. De eigenaar van de zaak mag heel blij zijn met zo'n serveerster. We kiezen voor een mixed grill voor twee personen bestaande uit vis en vlees. En dat is een heel ongebruikelijke combinatie voor een Grieks restaurant. Ik kan het me niet eerder herinneren. Maar ik moet helaas ook toegeven dat het vlees beter smaakt dan de vis. Al is het zeker wel een ruime voldoende. De tzatziki is wel weer erg lekker als bijgerecht, maar de Griekse koffie had wel wat sterker gemogen. Een paar kleine puntjes dus, maar verder wel een prima Grieks restaurant.

3. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Zevende Hemel

rrrobb

In Kerkrade is best veel keuze aan restaurants, maar zoals in zovele plaatsen is ook hier de maandag een uitzondering daarop. Een recensie van een vrouw hier die schrijft over een kat, was voor mij de reclame boodschap die me deed kiezen voor dit restaurant. Ik vind het altijd geweldig als er een kat rondloopt in een restaurant. In Nederland is dat best zeldzaam want de meeste mensen vinden het niet hygiënisch. In Frankrijk hebben we het ook wel vaker meegemaakt en in Griekenland is het natuurlijk meer regel dan uitzondering dat er een kat bij je tafeltje staat. Toen we aan kwamen lopen stonden er twee mannen te roken voor de ingang. En één van hen maakte opvallend veel reclame voor het restaurant en zei dat je hier erg lekker kon eten. Dat bleek later de eigenaar te zijn, Amsterdammer. Wij hadden onze keuze toch al gemaakt dus ook zonder die reclame van hem waren we hier wel naar binnen gestapt. Een grote bar waar nog meer mannen zaten te drinken en verder een rommelig maar wel gezellig ouderwets restaurant. Een beetje vergane glorie, maar daar hou ik wel van. Als voorgerecht had ik opvallend lekkere en knapperige calamares en mijn vrouw gebakken champignons. Tot nu toe ontbrak er alleen nog maar één ding. Maar gelukkig kwam Rambo (zo heet die kat dus) al aangelopen. En hij had ook niet eens veel aansporing nodig om lekker op schoot te zitten knorren. De eigenaar was er niet zo blij mee dat de kat zo'n allemans vriendje was omdat het eigenlijk niet kan in een restaurant. Maar daar dachten Rambo en ik dus anders over en zo mocht hij toch blijven zitten. In het eten is de kat trouwens niet eens geïnteresseerd, het gaat hem puur om de gezelligheid. De spareribs met honing voor mij en hot voor mijn vrouw waren inderdaad ook erg lekker en heerlijk mals. En verder is alles ook nog eens vriendelijk geprijsd. Ons kopje koffie hebben we na afloop aan de bar gedronken zodat we ook naar de verhalen van de eigenaar konden luisteren en hoe hij en de Limburgers met elkaar omgingen. Ja, was leuk en gezellig hier. Alleen een beetje ver weg, anders zouden we vaker langs komen.

4. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Kasteel Erenstein

rrrobb

Bij ons hotel arrangement zat ook een drie-gangen keuzediner inbegrepen en zodoende kwamen wij hier op zondag 7 april binnen. We werden welkom geheten door een echte ouderwets chique geklede ober in zwart-wit. Ik besefte me nu pas dat die eigenlijk steeds zeldzamer beginnen te worden. De entourage in de grote ruimte van het kasteel is echt supermooi met twee grote geschilderde portretten van de vroegere kasteelheer en kasteeldame denk ik en een mooie grote schouw waar geen vuur meer brandde maar nu wel een tafel stond waar je kunt eten. We hadden dus vooraf al betaald voor dit menu en een jaar geleden ongeveer hadden we ook al eens dit menu gehad bij een ander Fletcher-hotel. En zo viel me op dat er eigenlijk helemaal niet zoveel veranderd was in al die tijd. Een aantal gerechten kwamen me nog best bekend voor. Mijn vrouw had vooraf gerookte makreel. Lekker maar niet echt bijzonder. Ik had eendenborst rolletjes gevuld met een lekker zwart spul. Toen ik na afloop aan de serveerster vroeg wat ik nu eigenlijk gegeten had, zei ze dat ze dat niet kon zeggen want dat was het geheim van de chef. Het verschil tussen mij als westerling en een Limburger is denk ik dat ik heel direct kan zijn, dus ik zei haar dat ik dat niet geloofde omdat ik het erg onwaarschijnlijk vond. Als je het niet weet, zeg dat dan. Later kwam ze me alsnog vertellen dat ze het toch maar gevraagd had, en dat het dus een puree van wilde paddenstoelen en truffels was. En zo kwam het dus toch nog goed. Als hoofdgerecht had mijn vrouw de smakelijke zeebaars en ik de ook erg lekkere varkensrack. En toen ik daar van at, had ik sterk het vermoeden dat ik dit ook al eens eerder had besteld bij een ander Fletcher hotel. Misschien kan ik dat nog terug vinden bij een oudere recensie van me alhier. Als toetje hadden we de framboos en ik de bavarois. En daar had ik me eigenlijk iets meer bij voorgesteld, ook al was het nog best smakelijk. Op zich is eten hier niet echt goedkoop, maar als onderdeel van een arrangement valt het allemaal nog best mee. Al moesten we wel scherp blijven, want aanvankelijk kregen we wel een verkeerde rekening. En dat was een foutje in het systeem aldus de ober.

5. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Stroper Dordt

rrrobb

Door omstandigheden ben ik de laatste maanden nauwelijks meer uit eten geweest. En eigenlijk heb ik dat niet eens zo gemist. De horeca in Nederland is toch weer een stuk duurder geworden waardoor ik er eigenlijk ook steeds minder van ga genieten. Het is net als met theater en concerten waar ik ook nauwelijks meer naartoe ga. Een kort moment weliswaar echt genieten, maar als je eenmaal buiten staat ben je het ook weer snel vergeten en het heeft wel een hoop geld gekost dat je ook anders had kunnen besteden.

Maar in het kader van de restaurantweek en ons 29 jaar samenzijn had mijn vrouw enige weken geleden dit restaurant in Dordrecht gereserveerd. En ik had er wel weer zin in om eens lekker en bijzonder uit eten te gaan. De stroper is een echt visrestaurant en dus kregen we ook een drie-gangen verrassingsvismenu voor de prijs van de restaurantweek aanbieding van ongeveer 40 euro per persoon als ik me goed herinner.

Van buiten valt het restaurant op een mooie oude plek aan de haven nauwelijks op. Het is dat we het adres goed hadden opgezocht. Binnen is het een oud pand, maar wel wat moderner ingericht. Wij zaten aan een tafeltje vlakbij de keuken, van waaruit je een goed overzicht had van hoe het er hier allemaal aan toegaat in en buiten de keuken. We werden heel vriendelijk welkom geheten door de eigenaar (denk ik) en daarna ook vriendelijk en attent bediend door een leuke serveerster.

Vooraf werd nog wel gevraagd of we allergieën hadden of iets echt niet lustten, en anders moesten we ons maar laten verrassen. En dat deden we. Brood met smeersel en amuses vooraf en een drie gangen menu dat er allemaal erg mooi uitzag en ook verrassend veelzijdig smaakte met vele ongebruikelijke ingrediënten. Voor de echt grote eters zou dit allemaal waarschijnlijk wel te weinig zijn, maar wij hadden er genoeg aan en hebben genoten van de verrassende combinaties van heerlijke smaken die ook nog eens als kunstwerken opgediend werden. Ook de witte huiswijn was, zoals het hoort, goed te drinken bij deze gerechten. Twee koffie met zelfgemaakte koekjes toe. En een rekening inclusief fooi van 110 euro. Niet echt goedkoop dus, maar daar kreeg je dan ook wel erg lekker en bijzonder eten voor. En daar moesten zeven salarissen van betaald worden, terwijl het restaurant ook weer niet zo supergroot is.

We hebben dus wel genoten van het eten en het was ons jubileumetentje wel weer echt waardig.

6. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Opus One
    Internationaal Numansdorp

In november vieren we ons jubileum van, in dit geval 12 jaar, samenwonen met een etentje in een wat luxer restaurant. Aangezien Opus one volgens mij het enige restaurant in Numansdorp is waar we nog niet hadden gegeten omdat hij dus in de wat hogere prijsklasse valt, was dit een logische keuze. En we hadden van tevoren ook al het idee als dit goed zou bevallen, dan wordt dit voortaan ons jubileum restaurant. Hier kunnen we immers op de fiets naartoe. Het restaurant ziet er mooi en sfeervol chique uit. We kregen een grote tafel toegewezen waar voor vier personen was gedekt. En vervolgens hebben we een tijd gewacht voordat de serveerster weer eens aandacht voor ons had. We bestelden allebei een rode wijn. Op tafel stonden allemaal verschillende wijnglazen en zo werd onze wijn in een witte en in een rode wijnglas geschonken. Ook werden de andere borden aanvankelijk niet afgeruimd. Dat zijn toch eigenlijk foutjes die je bij een gewoon restaurant wel accepteert, maar bij een restaurant als dit erg slordig overkomen. Na weer een tijd wachten mochten we eindelijk bestellen en toen werden de andere borden pas afgeruimd. Vooraf hadden we ieder twee oesters en daar zouden we dan een rustiek brood bij krijgen. Maar dat brood kwam niet. En zo hadden we na anderhalf uur daar zitten al wel twee oesters op, die overigens wel erg lekker waren, maar verder nog niets te eten gehad. Waarom het met het brood fout gegaan was, daar waren de meningen over verdeeld. De serveerster zei dat het bij een verkeerde tafel was bezorgd en de verder wel aardige "bedrijfsleider" zei dat de bestelling niet doorgekomen was. Het zat nu in de oven. En vlak daarna kregen we ons hoofdgerecht. Dus dat brood hebben we toen maar afbesteld. Ik had de surf & turf en mijn vrouw de steak met pepersaus. Het enige verschil tussen de twee borden was dat er bij mij twee schaaldiertjes bij lagen en dat we verschillende saus hadden. En het prijsverschil van vijf euro. Ook konden we kiezen uit vier vorken en drie messen, die nog bij het bord lagen. Maar een scherp steakmes, behoorde niet tot de keuzemogelijkheden. Nou was het vlees wel erg mals, dus met een gewoon mes was het ook geen probleem om te snijden. Het eten was sowieso allemaal wel erg lekker. Daar valt niets op aan te merken. Toe hadden we allebei een koffie servies met een bonbonnière gevuld met kleine kokosmakroontjes, kleine caramelsnoepjes, cakejes en kleine merengues. Ook hadden we bij het eten verder vijf glazen huiswijn gedronken. En na afloop kregen we een rekening van 140 euro. Dat was verder geen verrassing maar het is toch teveel geld voor dit eten vind ik. Al met al was dit restaurant toch een tegenvaller voor ons. We hadden meer van zo'n chique en best duur restaurant verwacht. De bediening met teveel kleine foutjes scoort niet hoger dan een gemiddeld restaurant. En ook kun je in Numansdorp en de rest van de Hoeksche Waard minstens zo lekker eten als hier, maar betaal je wel aanzienlijk minder. Kortom, dit is helaas niet ons jubileumrestaurant geworden. En ik kan me voorstellen dat we hier misschien wel zelfs helemaal niet meer zullen komen. Jammer.

7. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Blaek

Vorige week hebben we hier geluncht met vrienden. Ik was er al eens vaker geweest voor een kopje koffie. Het is een leuke locatie met uitzicht, een mooi terras in de zomer en vriendelijk personeel. Ik had een broodje warm vlees. Daar had ik me eigenlijk iets meer van voorgesteld. Het was wel te eten, dat zeker. Maar het vlees had meer gekruid mogen zijn en de gebakken uien en paprika waren wel behoorlijk zwart. Volgende keer kies ik iets anders van de kaart. Ben wat dat betreft ook wel benieuwd hoe het avondeten is. Dus ik denk dat we er zeker nog wel eens vaker zullen komen.

8. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Grand Café Gewoon

Ook nu weer eens wezen eten met vrienden. Het was een mooie avond en dan kan je lekker in de tuin zitten. En dat is wel een leukere plek als binnen, ook al is het binnen zeker ook goed vertoeven. Leuke bediening met grapjes, die hier en daar ook wel eens een steekje laat vallen, maar dat dan toch op een leuke manier weer oplost. Het was ook wel wat drukker vanavond.
    Deze keer voor het eerst de Schweine Haxe van de kaart gekozen. Die is weliswaar wat duurder, maar smaakte wel erg lekker en was ook uitstekend klaar gemaakt. Al met al was het weer goed vertoeven in de tuin. Blijft voor herhaling vatbaar.

9. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Restaurant Het Nieuwe Jagertje

rrrobb

We waren in Oud-Beijerland geweest waar een nichtje haar blauwe band voor Jiujitsu heeft gehaald. Alleen qua timing kwam het toen niet meer uit om nog thuis te gaan koken en eten. En dus hadden we besloten om maar simpel uit eten te gaan. We hadden echter ook geen zin om daarvoor Oud-Beijerland in te gaan en dus zochten we iets onderweg. En dan komen we automatisch langs het nieuwe jagertje in de Greup. Hier zijn we héél lang geleden wel eens geweest en het stond me eigenlijk ook bij als een veredelde snackbar. Maar dat is niet terecht.
    Er is nog wel een deel snackbar waar je een frietje kan afhalen. Maar het grootste deel van het pand is een gezellig ouderwets eetcafé met een echte menukaart. De inrichting binnen is zoals je van een eetcafé verwacht. Alleen de bar is opvallend en dan met name de grote en goedgevulde drankenkast. Die nodigt echt uit om eens een bijzonder drankje uit te proberen.
    Wij kozen er echter voor om buiten te gaan zitten op het terras. Dat terras was wel rommelig met iets teveel tafels en stoelen en verder door de wind gevaarlijk krakende parasols. Maar aan de westkant staan ook glazen windschermen en daarachter had je nauwelijks last van de wind en zat je er dus toch best goed. Verder heeft het terras een mooi uitzicht over een leuke ponyweide met aardig wat pony's en veulentjes. Alleen jammer dat het uitzicht wat werd beperkt door een stuk of vier best grote hortensia's. Het café leek gerund te worden door een vriendelijk echtpaar. Die gaven je het gevoel alsof je daar wel vaker kwam en dat je al bijna bevriend was met ze. Dat zal niet iedereen aanspreken, maar wij vonden dat ze dat wel op een leuke manier deden en ons sprak dat dus wel aan. De menukaart viel vooral op door de grote hoeveelheden vlees. Vooral sate, biefstuk, spareribs en schnitzel. Maar ook wel vis. Ik koos voor een grote schnitzel en mijn vrouw voor de biefstuk. Hoewel zij eigenlijk ook wel een schnitzel had gewild als die wat kleiner was geweest. Even later kregen we onze borden die er mooi verzorgd uitzagen met een grote lap vlees en ook een spies met courgette en paprika. En daarbij nog een bak frietjes met standaard mayonaise erbij. Bij de schnitzel hoorde automatisch ook een saus naar keuze en van tevoren had ik al gevraagd of die saus er los bijzat. En dat was "uiteraard" het geval, anders zou de schnitzel niet meer krokant zijn. Terwijl het er mij meer omging of ik überhaupt wel een saus erbij wilde. Als een schnitzel goed is dan hoef ik er geen saus bij. En deze schnitzel was goed. Heerlijk krokant gebakken en héél groot. En ook de biefstuk was een flink stuk en erg lekker gebakken. En dat alles voor een heel redelijke prijs van rond de twintig euro. Dus voor een goed en groot stuk vlees voor een mooie prijs is dit "the place to be".
    Eigenlijk wel grappig. De huidige trend is toch vooral duurzaam en vegetarisch. En misschien kan dat hier ook wel. Maar dit café heeft toch vooral de uitstraling dat je hier komt voor een goed stuk vlees met een lekkere borrel.
    Ons is het hier in ieder geval erg goed bevallen. Alleen komen we hier niet zo vaak langs rond etenstijd. Maar echt ver weg is het ook niet. We kunnen zelfs met de fiets. En dat gaan we vast nog wel eens doen.

10. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Smit Giethoorn

rrrobb

Afgelopen zaterdag was er een theater voorstelling "De Fanfare". Prijs was 69.50 per persoon en daar was een drie-gangen maaltijd bij inbegrepen. En zo kwamen we uit bij deze vreetschuur die voor ons als eetlocatie was uitgekozen. Op die keuze hadden we geen invloed en het was dus maar afwachten. Ach je moet er van houden. Ik kan me wel voorstellen dat heel veel (jonge) mensen wel graag in deze ambiance eten. Het eten ga ik geen cijfer geven want dat was echt niet mijn ding. Omdat de Fanfare gebaseerd is op een film uit 1958 leek het alsof ze dus ook een bijpassend menu hadden gekozen. Groentesoep met heel veel groente en geen ballen vooraf. Daarna een sukadelapje met aardappelpuree en één wortel als hoofdgerecht. En het toetje was een panacotta. En die smaakte dan nog wel. Mijn vrouw houdt meer van dat oud-Hollands eten en zij vond het wel lekker smaken. Maar aan mij is dit niet besteed. Ik had toch liever wat kunnen kiezen. Van vrienden hoorden we later dat die bij een andere eetlocatie van het arrangement kennelijk beter en lekkerder eten hadden gehad. Ik kreeg vooral het idee dat de oude Smit vooral heel veel geld wilde verdienen met dit arrangement van eten met een lage kostprijs. En dus ook nog eens in grote hoeveelheid bereid omdat iedereen hetzelfde moest eten. Ook het personeel was wisselend. Er zaten wel aardige en attente serveersters tussen, maar er was ook een arrogante ober die vooral zichzelf erg geweldig vond en weinig met gasten had.

4,5
  11. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Cafe Moeke

rrrobb

Dit restaurant had mijn vrouw bij toeval gevonden op haar telefoon. Het kreeg volgens haar goede recensies, was niet te ver weg en was op maandag open. En dus namen we de gok om niet te reserveren en er naar toe te rijden. Het is een ouderwets ogend restaurant met een mooi terras aan een drukke weg. En van binnen is het ook sfeervol ingericht. Maar vanwege personeelsgebrek kon je binnen niet eten en was ook een deel van het terras afgesloten. De chagrijnig ogende coördinerend serveerster zei dat er geen plek meer was omdat alles gereserveerd was. Maar na een beetje doorvragen mochten we toch ergens gaan zitten als we binnen anderhalf uur klaar waren. Nou dat was geen probleem. En zo kwam het gelukkig dus toch nog goed. Op maandag serveren ze ook nog eens het bordje Spaandershoeve. Geen idee waar de naam vandaan komt, maar het is een heerlijke uitgebreide Indonesische rijsttafel met vele schaaltjes en erg lekkere gerechtjes voor 21.95 per persoon. En dat is een hele mooie prijs voor echt lekker eten. Ook de kruidige huiswijn smaakte ons erg goed. En het personeel was ook vriendelijk en attent. Kortom het was er uitstekend vertoeven op het terras en het is ook zeker een plek om te onthouden dichtbij dit centrale kruispunt van snelwegen waar we toch met enige regelmaat wel eens voorbij komen.

12. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor La Stancia
    Zuid-Amerikaans Numansdorp

rrrobb

Dit is alweer de zesde keer dat ik een recensie schrijf over La Stancia. En weer zijn we er met dezelfde vrienden geweest gisteren. De laatste keren had ik de neiging om te schrijven, zie laatste recensie. Want zoveel had ik niet toe te voegen. Dat is deze keer toch iets anders. De entourage is nog steeds hetzelfde en ook de bediening en sfeer was nog als vanouds. Maar de kaart is inmiddels wel veranderd. Sommige dingen zijn verdwenen en er zijn ook nieuwe gerechten bij of combinaties van gerechten. Maar wat vooral opviel was dat de prijzen aanzienlijk verhoogd zijn. Dat zal wel nodig zijn in verband met de inflatie e.d. Maar hiermee is La Stancia voor mij wel verschoven van de gemiddelde prijsklasse naar de duurdere prijsklasse. Het vlees is nog steeds over het algemeen voortreffelijk bereid. Ik had een mixed grill en de spareribs blijven de lekkerste. Maar mede tafelgenoten waren toch wat minder enthousiast als vorige keren. En ik moet erkennen dat de gevulde paprika er niet aantrekkelijk uitzag. Al was het ook niet zo dat er mensen waren die echt heel ontevreden waren. Maar toch al met al, ook met de hogere prijzen, hadden we het er na afloop over om een volgende keer toch eens een ander restaurant in Numansdorp te gaan proberen. En dat kwam daarvoor niet ter sprake.

13. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Lebellevue

rrrobb

Bouillon is een mooi plaatsje in een bocht van de Semois en met een burcht die daar boven uitsteekt. Er komen dus best veel toeristen en er zijn dus ook aardig wat restaurantjes en terrasjes. Het was die dag mooi weer en we hadden een flinke tijd op een terras doorgebracht. Maar toen de zon achter de berg verdween werd het aanzienlijk frisser. En toen zijn we op zoek gegaan naar een restaurant aan het water en een terras dat nog wel enige tijd in de zon zou zijn. En zo viel de keuze op Lebellevue. Eigenlijk zei onze ervaring en instinct dat dit niet echt helemaal ons restaurant zou zijn. En ook de serveerster had een uitstraling dat ze dit werk alleen maar deed omdat ze er geld voor kreeg. Maar de plek was fantastisch zo aan het water in de zon en met uitzicht op Bouillon. Dus wat dat betreft was de keuze toch niet moeilijk. We waren nog een van de eerste gasten die avond en zodoende werden we nog redelijk vlot bediend. En uiteindelijk was onze serveerster ook best aardig. Op de menukaart was toch ook meer keuze dan je zou verwachten en ook de prijzen vielen mee. Alleen de drank was relatief duur. Mijn vrouw koos voor de rode poon. Dat bleek toch niet de beste keuze zei ze. Hij was lekker, maar er zat ook veel dominant smakende paprika in de saus. Daarom had ze achteraf toch liever, net als mij, voor de mosselen gekozen. Ik had mosselen in Godefroy saus. Godefroy is een plaatselijk en erg lekker bier. En de mosselen hadden ook veel smaak. Ik heb echt genoten van het lekkere eten op zo'n fantastische plek.

14. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Chez Wang
    Chinees-Indisch Han-sur-Lesse

rrrobb

Han-sur-Lesse staat al bijna 150 jaar bekend om zijn grotten van Han. En zolang komen er ook al bijna toeristen naar dit plaatsje. Logisch dat er dus ook een hoop restaurants zijn. Maar wij waren er op een dinsdag buiten het seizoen. En dan zijn er ook een hoop van die restaurants gesloten. Maar Chez Wang was open. En hij zit ook op een mooie locatie. Goed in het zicht als je binnen komt rijden. Langs de Lesse. En naast een camping. Succes verzekerd. En inderdaad, het was er best druk. Iets waar menige Chinees in Nederland tegenwoordig jaloers op zou zijn. En verder was heel bijzonder dat er Chinese fondue op het menu staat. Iets wat je ook maar zelden tegenkomt. Het is alleen jammer dat je het alleen in een drie-gangen menu kan bestellen. Met verder wel heerlijke dim-sum vooraf en helaas wel erg zure sorbetijs toe. Maar het hoofdgerecht was geweldig. Een grote kom, gescheiden door een yin en yang wand, met een pittige en een minder pittige bouillon. En verder twee grote schalen met heel veel vis en vlees en met heel veel soorten groentes en mie om in de bouillon te koken. De ober doet de eerste gang zelf alles voor je in de bouillon. En daarna mag je het gelukkig verder zelf bepalen wat je wil eten. Maar het is een heel leuke en lekkere ervaring. Omdat je verplicht voor de drie-gangen moet kiezen viel de prijs wel wat hoger uit. Maar daar krijg je dan wel veel en lekker eten voor.

15. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Le Matefaim

rrrobb

Dit restaurant zat vlakbij onze B&B deze week. En we kwamen er dan ook bijna dagelijks wel een keer langs. Maar het is maar heel beperkt open. Alleen op vrijdag, zaterdag en zondag.
    Voor onze laatste vakantie-avond op zaterdag hadden we dan ook hier gereserveerd. En grappig genoeg had iedereen dat gedaan deze avond. Maar behalve de drie gereserveerde tafels bleven de rest van de tafels vanavond leeg. Dus goed mogelijk dat het op andere dagen wel drukker is. We waren er met de fiets naar toegereden, en de eigenaresse had dit gezien en begon er gelijk een praatje over hoe bijzonder het was dat we met de fiets waren gekomen. Het is een leuk oud dorpsrestaurantje met een gezellige ouderwetse inrichting. De vriendelijke eigenaresse serveert hier en er is ook nog een jong meisje dat de bestellingen opneemt. Dat meisje mag nog wel wat bijgeschoold worden op het gebied van de dranken, want ze wist niet wat een halfje rood was en van calvados had ze ook nog nooit gehoord. Ik had een lekker klaargemaakte gekonfijte eend met een stukje saucijs. En mijn vrouw een heerlijke forel. Als dessert nam mijn vrouw ter afsluiting van de vakantie Irish coffee. En ik nam profiterolles met een kopje koffie en een glaasje calvados. De eigenaresse kwam voor de zekerheid nog even checken wat voor drankje ik besteld had. Vervolgens zette de serveerster de calvados bij de Irish coffee voor mijn vrouw en kreeg ik de koffie met profiterolles. Ach, wel leuk. En de prijs voor dit alles was heel redelijk. Een leuke afsluiting van de vakantie.

16. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Aux Bonheurs de Sophie

rrrobb

Toen we op zondagmiddag aankwamen in Biévre hebben we hier op het terras al wat gedronken. En hadden we ook al het plan om hier 's avonds te eten. Bij ons drankje namen we toen een plankje met vleeswaren en kaas. En dat bleek allemaal heel lekker, maar ook heel veel zodat we daarna eigenlijk geen trek meer hadden om hier 's avonds ook weer te gaan eten. Bovendien kregen we bij aankomst in onze B&B ook al een gebakje van de eigenaresse. En toen hebben we dus maar een stokbroodje en wat kaasjes bij de supermarkt gehaald om 's avonds te eten. Maar dit restaurant had al wel gelijk een goede indruk gemaakt. En aangezien we nog een week hier in de buurt zouden vertoeven, wilden we hier zeker nog eens gaan eten. Op de deur stond dat ze alleen op maandag gesloten zijn. Maar in de praktijk hadden ze hun deuren deze week wel vaker dicht. En zo werd het pas donderdag voor we hier wat gingen eten. Vandaag was het iets te fris om buiten te eten. Maar binnen is het ook leuk ingericht in een ruimte in de vorm van een grote driehoek. Toch leuk zo als huizen vroeger gebouwd werden. Vooral in Frankrijk en België. Het was best druk, maar voor ons was er nog wel een tafeltje vrij. Afgelopen zondag had ik mijn zinnen al gezet op de cordon bleu met champignonsaus. En dat bleek een terechte keuze. Eigenlijk ook best een ongebruikelijke combinatie, maar wel een smakelijke. Een lekkere cordon bleu met heerlijke saus. Mijn vrouw had hetzelfde en was ook enthousiast. En alles voor een prima prijs voor dit lekkere eten.

17. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Chez Zorba

rrrobb

Het restaurant bestaat inmiddels alweer 40 jaar in dit kleine plaatsje waar het een duidelijk zichtbare plek in het centrum inneemt. Wel bijzonder overigens dat ik na 40 jaar pas de eerste ben die hier een recensie schrijft. Er is veel gesloten in de buurt op maandag, maar Zorba is dan een uitstekend alternatief. Vriendelijk worden we welkom geheten door de eigenaar in dit sober met wat Griekse details ingerichte etablissement. En vervolgens roept de eigenaar gelijk de serveerster erbij om dan waarschijnlijk zelf naar de keuken te verdwijnen. We zijn voorlopig nog even de enige gasten en na het opnemen van de bestelling heeft de serveerster achter de bar niet veel meer te doen dan op haar telefoon te kijken en wat gymnastiek oefeningen te doen. Dat maakt allemaal een beetje een trieste indruk eigenlijk. Gelukkig komen er even later nog drie gasten binnen. En dat zijn kennelijk wel vaste gasten. Ik kan me ook wel voorstellen dat het restaurant na 40 jaar wel een aardige schare vaste klanten heeft. Anders houd je het toch niet vol lijkt me. In het weekend zal het ook vast wel drukker zijn. We hebben gekozen voor de "plat du chef" voor twee personen. En niet veel later krijgen we een groot plateau met drie soorten gegrild vlees, orzo, brood en rauwkost. Het smaakt allemaal prima, maar is ook niet echt bijzonder gekruid. En in die zin zijn we eigenlijk wel beter gewend bij een Grieks restaurant. Toe vragen we om Griekse koffie. En wonderwel hebben ze dat. Uit een automaat nota bene. Ik wist niet dat dit ook al bestond. En het is wel echte Griekse koffie met drab en smaakt ook behoorlijk Grieks. Samen met een halfje rode wijn zijn we in totaal 62.50 euro kwijt. Dat is OK, maar ook niet goedkoop voor wat je ervoor krijgt.

18. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Spruit
    Mediterraans Barendrecht

rrrobb

Ongeveer een jaar geleden hier voor het laatst geweest. En ook nu weer het theatermenu. Deze keer zaten we op een wat leuker plekje met uitzicht op de keuken ook. En wat rustiger ook. Vooraf hadden we een combinatie van carpaccio en een verrassend lekkere champignonsoep. Bijzondere combinatie trouwens ook. Maar dit terzijde. Als hoofdgerecht hadden we allebei het vistrio met zwaardvis(?), Zalm en een garnalenspies. Net als vorig jaar was ook dit gerecht weer erg zout. En dan vooral het velletje van de vis. Misschien moet de chef toch maar eens zijn smaakpupillen testen, of men houdt in Barendrecht erg van zout eten. Hoe dan ook, bij de vis was het in ieder geval minder erg als bij het vlees vorig jaar. En hier kon je het velletje laten liggen. Maar verder was het eten prima. En dat gold ook weer voor de vriendelijke bediening. Volgend jaar ga ik zomaar weer voor het theatermenu als dat zo uitkomt.

19. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Asmara

rrrobb

Parkeren in Eindhoven kost ongeveer 4 euro per uur. Dat is jammer. En bij binnenkomst voelde het wat frisjes aan. Maar dan hebben we verder ook gelijk de enige twee minpuntjes gehad. De inrichting is heel leuk Afrikaans en het welkom van de eigenaresse is ook heel hartelijk. Zoals te verwachten bij Ethiopisch/Eritrees eten wordt het eten geserveerd op een zuurdesempannenkoek en eet je verder met je handen. Vooraf kwam er dan ook al iemand met een kan lauw water en een schaal waar ze het water over je handen schonk. Leuk verzonnen en een goede manier om je handen even te wassen voor je aan het eten begint. En het eten zelf was ook allemaal erg lekker en heerlijk gekruid. De eigenaresse maakte een gedreven en betrokken indruk en had ook nog wel tijd voor een praatje, ondanks dat de zaak goed gevuld zat. Toe hadden we koffie die in een aparte ruimte van de zaak speciaal bereid werd met zelfgebrande koffiebonen en een Afrikaans koffiekannetje. Het was nog best een heel procedé om te zien hoe de koffie iedere keer weer terug geschonken en opnieuw gekookt werd. Uiteindelijk kregen we het kannetje op tafel en konden we er wel ieder drie kopjes uit schenken. Ook werd er traditioneel popcorn bij geserveerd. Ja, een heel leuk restaurant en een hele leuke eigenaresse. Jammer dat we niet in Eindhoven wonen, anders zouden we hier zeker nog wel vaker komen.

20. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Brasserie Jagershorst

rrrobb

Wij zijn hier een lang weekendje geweest en bij het arrangement was inbegrepen dat we hier de eerste avond het hoofdgerecht van het drie-gangenmenu bij de prijs hadden inbegrepen. Dus daarom hebben we hier de eerste avond ook gegeten. We moesten van tevoren zeggen hoe laat we wilden eten en toen het zover was kregen we een tafeltje aangewezen. En het was er inderdaad best druk. De hoofdgerechten van het menu waren niet echt bijzonder. Saté, burger en fish&chips als ik me goed herinner. Maar we mochten ook de chef's choise en dat was vanavond een spies met diamanthaas. Op de kaart stond dat die 7.50 p/p extra kostte, maar die meerprijs werd ons niet berekend. En zo hebben we dus wel erg lekker gegeten voor een heel redelijke prijs. Toe namen we nog koffie met een lekker drankje. Dit restaurant zou niet mijn eerste keuze zijn, maar over vanavond hadden we in ieder geval niets te klagen. Ook de bediening was vriendelijk en attent en de entourage was ook ok. En het Fletcher ontbijt de volgende ochtenden was ook zoals vanouds prima en uitgebreid.

Meer updates