• Lid sinds 19 maart 2017

Bunga Melati

Alphen nb
  3. Bunga Melati

Alphen nb

Romy D heeft nog geen foto toegevoegd

1. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Van der Hooft

Voorafgaand aan een optreden in de Schuur, hier gaan eten.
    Vandaag is een super druilerige dag, echt herfst met volop regen. Daarom is binnenstappen in een warme ambiance, zoals hier, heerlijk.
    Niet heel grote zaak, achter is nog een zaal voor feesten en partijen.
    Personeel is super vriendelijk en heeft tijd voor een praatje.
    Genoeg keuze in het menu en buiten de kaart om nog een los visgerecht en een wild menu.
    Voor de glutenvrije onder ons: friet is helaas niet glutenvrij, er zijn wel glutenvrije bolletjes met, netjes apart geserveerd, olie, zout en kruidenboter. Ook de sauzen bij vleesgerechten zijn glutenvrij!
    Bij het hoofdgerecht een salade en lekker gegrilde groenten met ook zoete aardappel erin. Kom dus niets tekort.
    Wat opvalt aan de menukaart is de diversiteit van de gerechten. Een pasta gerecht, Koreaans, wild enz. Ook in de wijnen is uit heel de wereld wat te kiezen. Veel variatie dus. En zo eet je een hertencarpaccio met lichtzure kimchi van rode kool en andere groentes. Erg lekker.
    Prima plek, wel reserveren want anders is het vol.

2. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Bunga Melati
    Chinees-Indisch Alphen nb

Voor het eerst en meteen voor het laatst hier gegeten. Er was van tevoren geïnformeerd of ik als glutenvrije terecht kon, dat was geen probleem. Op de site staat ook een glutenvrij afhaalmenu, dus ik voorzag geen problemen. Nou die waren er wel: het glutenvrije afhaalmenu kon niet in het restaurant geserveerd worden?! Geen enkele rijsttafel kon glutenvrij alleen losse gerechten bestellen. De eigenaar was niet echt behulpzaam. Waar ik bang voor was gebeurde ook, alles werd door elkaar opgediend. De eigenaar zette nog wel schaaltjes voor mij apart, maar er is hier duidelijk te weinig kennis over glutenvrij ("onze ketjapsaus heeft minder dan 10mq"), maar glutenvrij gaat om veel meer dan of de ketjap wel of niet glutenvrij is!
    Ik kan, door een verder naar vervolg van de avond, dit restaurant niet aanbevelen voor glutenvrijen.
    Verder was het eten niet warm genoeg en niet zo smaakvol en sommige gerechten met vlees veel te droog.
    Het jonge personeel probeerde mij te helpen en deed echt z'n best, maar al met al was het geen geslaagde avond.

5,1
  3. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Bunga Melati niet leuk
    Chinees-Indisch Alphen nb

4. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Zout & Citroen

Smaakexplosies, zo kan ik het beste het eten omschrijving bij Zout&Citroen. Elk gerecht is een bommetje met smaak en nog eens smaak.
    Door de Coronamaatregelen konden we hier om 16:00 uur terecht voor het diner en dus ruim voldoende tijd om te genieten. En genoten hebben we!
    Chef is niet tevreden met smaak, het moet een veelvoud aan smaak zijn.
    Mooie ambiance (voormalig koetshuis), rustige relaxte sfeer, gelegen in een park.
    Deskundig en vriendelijk personeel, mooie bijpassende wijnen en alcoholvrije opties (o.a. bier!) en voor de glutenvrije onder ons: prima adres, je komt hier niets tekort; van amuse tot friandises bij de koffie.
    Meteen geboekt voor 2e Kerstdag.
    Ze gaan ons hier nog heel vaak terugzien.

5. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Zout & Citroen leuk

6. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Johannes Kok

Na een vreselijke en allesvernietigende brand jaren geleden, is dit restaurant helemaal nieuw opgebouwd. En het resultaat vind ik waanzinnig mooi!
    Ben hier in de loop van de jaren al verschillende keren geweest en altijd binnen gezeten (geen straf in dat prachtige interieur), nu dan buiten op het terras aan het water. Het terras zou wat sfeervoller mogen tegenover het geweldige interieur binnen.
    Nog steeds vriendelijke bediening, eten is echt goed, natuurlijk nadruk op vis. En die vis is van prima kwaliteit! Maar ook vleesgerechten en vega voor de afwisseling.
    Gewoon een heerlijke plek om weer terug te komen.

7. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Johannes Kok leuk

8. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Boshuys Hermitage

Omdat ik gelezen had dat Boshuys Hermitage in andere handen was overgegaan, teruggegaan want het is en blijft een heerlijke plek, zowel binnen als buiten.
    We zitten buiten. Tip: neem muggenspray mee, of nog beter: een idee om dat de gasten ter beschikking te stellen. Citronellekaarsen staan wel op tafel, maar de vliegende ellendelingetjes zijn nu eenmaal gek op enkels!
    De plek is nog steeds heerlijk en rustgevend en de sfeer is helemaal veranderd. Er hangt een goede vibe, vol werklust en de wil om het goed te doen.
    Als glutenvrije kun je goed terecht, wordt goed rekening mee gehouden.
    Het eten is mooi opgemaakt en smaakt prima.
    Vriendelijke eigenaars, tijd voor een praatje en een dolletje. Mensen die er met hart en ziel voor gaan en dat was een zwaar minpunt bij de vorige eigenaars.
    Gelukkig dat dit mooie bedrijf eindelijk weer een stijgende lijn vertoont. Zo'n mooie plek verdient dat toch?

9. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Stad Parijs
    Nederlands Hulten

Na zojuist een heel nare recensie gelezen te hebben en daar op gereageerd, dan nu maar eens zelf een recensie schrijven over De Stad Parijs.
    Prachtig groot terras, een gedeelte is goed overdekt met een mooie stevige luifel met heaters en verlichting. Prima om zelfs met een regenbui en wat koeler weer buiten te kunnen zitten.
    Het personeel is uitermate vriendelijk, altijd een leuk praatje, goede wijnuitleg en bij het verrassingsmenu ook uitleg over de geserveerde gerechten. Een jonge ploeg die er echt iets van wil maken.
    Voor de glutenvrije onder ons: prima plek, apart gebakken aardappeltjes worden geserveerd.
    Kaart veranderd niet veel, zou voor mij wat vaker mogen, maar is genoeg keuze in vlees en vis en zelfs vegetarisch.
    Altijd een goede wijnkeuze bij het gerecht, dus ook per glas een goede keuzemogelijkheid.
    Kortom een fijne plek om regelmatig terug te komen.

10. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Stad Parijs leuk
    Nederlands Hulten

11. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op een recensie van Stad Parijs

Mevrouw M.,
    Als tevreden klant van Stad Parijs moet mij van het hart dat u echt te ver gaat.
    Ten eerste snap ik niet waarom u naar een restaurant terug gaat waar u al ontevreden over was (gezien uw eerdere recensie).
    Ten tweede snap ik al helemaal niet dat u 1-en durft te geven, alleen omdat u 2 sausjes moet afrekenen.
    Een recensie gaat niet over sausjes, maar over het restaurant als geheel! Dus de kwaliteit van het eten, de vriendelijkheid en deskundigheid van het personeel enz.
    Dus omdat u sausjes moet afrekenen, vind u het totaalplaatje een 1 waard?!
    Ik kan alleen maar zeggen dat u duidelijk maakt dat er mensen zijn die niet geschikt zijn om recensies te schrijven; persoonlijke vetes dient u op een andere manier op te lossen.
    Ik vind het heel erg dat het betreffende meisje zo overstuur is geraakt door uw gedrag en zelfs gestopt is, want juist bij De Stad Parijs valt op hoe vriendelijk het personeel is.
    Ik kan alleen maar hopen dat u nooit meer bij de Stad Parijs komt eten, ik als klant zit niet te wachten op andere klanten die zich zo gedragen.

12. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Amusant niet leuk
    Internationaal Weert

13. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Peking niet leuk
    Chinees-Indisch Weert

14. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Seasons

Vandaag voor de tweede keer bij Seasons gaan eten en weer was het geweldig. Ook voor de glutenvrije onder ons is dit een goed adres, zelfs de frietjes (echte friet, handgesneden), zijn glutenvrij. De rest even overleggen, maar er is genoeg keuze. Voor is een terras en achter een terras dat volledig ommuurd is en een fantastisch dak dat open en dicht kan. De bediening is attent, vriendelijk en deskundig. De chef maakt heerlijke gerechten met verrassende combinaties. Ook is er een fijne keuze (ook alcoholvrij) aan wijn per glas en natuurlijk per fles.

Ga deze fijne plek zelf ontdekken, maar niet allemaal tegelijk hoor, want dan is er geen plek meer voor ons en wij gaan nog vaak terugkomen.

15. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Seasons leuk

16. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Het Panorama

We komen hier al jaren en altijd is het goed.
    Fijn terras aan het water, dus mensjes en bootjes kijken.
    Het eten is goed, niets bijzonders, maar de kwaliteit is prima. Mosseltjes en asperges in het seizoen. Ook voor de glutenvrije onder ons een prima plek. Wordt goed rekening mee gehouden (o.a. frietjes gebakken in apart pannetje olie!).
    Vriendelijk personeel.
    Nogmaals: verwacht geen hoogstaande culinaire uitblinkergerechten, maar gewoon lekker en goed, heerlijk terras met uitzicht en vriendelijke bediening.
    Wij blijven terugkomen!

17. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor La Nouvelle Auberge

Romy D

En eindelijk kan de Horeca de deuren weer openen! De Bonheur is gezegend met een groot terras dat is uitgebreid naar het grasveld. Zeeën van plek dus tussen de tafeltjes; dat geeft een veilig gevoel. Tenslotte zitten we nog midden in de Coronacrisis.
    Het wordt drukker dan men gedacht had, dus heeft de keuken opstartproblemen. Mijn eerste wijn van het wijnarrangement komt daardoor veel te vroeg, brood van mijn man moeten we om vragen en het eerste voorgerecht (gepekelde zalm met kreeft en aardbeien; heel bijzonder!) komt pas na ruim 1,5 uur. Daarna gaat het sneller en zijn de opstartproblemen verleden tijd.
    Het is totaal begrijpelijk dat het niet zo loopt als normaal, we moeten nu begrip voor elkaar hebben en vooral blij zijn dat we weer kunnen genieten van een glaasje of een diner op een terras of in een café of restaurant. Daarom één puntje aftrek voor de service, maar ik weet zeker dat het goed komt.
    Daarna een heerlijk stukje scholfilet met doperwt en crunchy chorizo, feestje op je bord en zo lekker, volop lentegevoel.
    Daarna kalfshaas met asperges; nog zo'n heerlijk licht gerechtje en ten slotte een pré dessert en dessert met groene appel.
    Heerlijk gegeten, fijne atmosfeer en vriendelijke bediening.
    Wij komen terug!

18. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Pearl

Op de maandag na Kerst 2019 hier toevallig neergestreken, omdat we de auto onder het Hilton hadden geparkeerd.
    Wat meteen opvalt is de vriendelijke en gastvrije bediening.
    Het restaurant heeft een aanpassing ondergaan om het meer toegankelijk te maken. I.p.v. Frans is het nu een "steak"restaurant met supervlees dat netjes vooraf getoond wordt met uitleg.
    Na de kerstdagen van overvloed dacht ik aan een maiskippetje, maar na het aanschouwen van zoveel lekkers ga ik meteen voor de Angus flat iron. Om het toch een beetje goed te maken een vegetarische salade vooraf.
    Beiden zijn erg goed, smakelijk en voor herhaling meer dan vatbaar.
    Omdat ik glutenvrij moet eten is een steakrestaurant altijd een fijne keuze. Er zijn hier voldoende mogelijkheden en uitwijkmogelijkheden (gepofte aardappel of rijst ipv friet) om lekker te kunnen eten.
    Heel lekker was ook de crème brûlée met lemon grass, verrassend met frisje in de smaak.
    Goede wijnkeuze, ook per glas!, misschien voor niet kenners wat verwarrend omdat wit en rood niet aangegeven staan.
    Er is volop aandacht van de beide heren in de bediening en die aandacht is echt; super!
    Kortom, parkeer je auto onder het Hilton, ga lekker shoppen en strijk daarna neer bij Pearl, je zult er geen spijt van hebben.

19. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Red Apple
    Internationaal Breda

Met groot gezelschap hier gaan eten. Ik was hier nog nooit geweest dus benieuwd naar dit concept. Het is een “all you can eat”, maar niet in een tijdschema, je kunt de hele avond blijven zitten.
    De inrichting is mooi, bruine tinten, dus een warm geheel met een best wel chique uitstraling.
    Omdat we met een grote groep zijn gaat er wel eens wat mis met bestellen van het eten en drinken. Dat is soms wel vervelend, maar met zo’n grote groep zit je nooit alleen te eten.
    De keuze van het eten is erg gevarieerd en internationaal, van sushi tot lamsrack, echt voor ieder wat wils. De portie’s zijn klein “voorgerechtjes” zeg maar, 1 bestelling per persoon per keer en frietjes met mayo kunnen altijd besteld worden.
    Wat opvalt is de goede kwaliteit huiswijnen.
    Met mij als “glutenvrije” wordt goed rekening gehouden, soms ontbreken sauzen, maar dat is helaas wel vaker bij restaurants.
    Ik heb geen frietjes gegeten en weet niet of die glutenvrij zijn, even navragen dus als je er gaat eten.
    Al met al een prima ervaring, personeel mag iets alerter zijn, maar zijn wel vriendelijk.
    Ik ga hier zeker nog eens terugkomen.

20. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Sumo

Al verschillende keren hier gegeten verdeeld over verschillende jaren, maar ik vind de kwaliteit en service niet beter worden, integendeel zelfs.
    Voor mij als “glutenvrije” is het er ook niet beter op geworden. Vroeger werd er op de bestelkaart weggestreept wat niet glutenvrij was of “zonder saus” bij geschreven. Nu staat op de menukaart welke allergenen er in een gerecht zitten. Lijkt handig, maar dan blijft er wel erg weinig over om uit te kiezen! Zelfs alle grillgerechten kunnen dan niet, terwijl het weglaten van saus het gerecht vaak wel glutenvrij maakt. De serveerster verklaart dat ik gewoon alles kan bestellen en dat zij dan wel van de keuken door krijgt of het kan. Omslachtig en het gaat fout, want bij de gegrilde zeebaars zit toch een saus.
    De sushi valt snel uit elkaar, het personeel is moeilijk te bereiken om drinken of ijs te bestellen. Koffie of thee op het eind van de maaltijd bestellen is ook niet gelukt en er wordt ook niet om gevraagd, bestek voor mijn bejaarde moeder moet ik zelf halen en tot slot moet mijn man naar het personeel lopen en om de rekening vragen.
    Jammer, jammer, jammer!

5,9
  21. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Zuid-Amerikaans Breda

We eten hier zondag 27 januari 2019. Wat hier meteen opvalt is de super vriendelijke bediening!
    De zaak is groot, wij zitten boven daar is het net wat kleinschaliger. De zaak is “rustiek” ingericht met veel hout, steen en af en toe een koeienhuid stoeltje. Gewoon zoals het hoort in een Zuid-Amerikaanse stijl grillrestaurant.
    Glutenvrij is geen probleem; er is genoeg keuze, ook de frietjes zijn glutenvrij (voor mij wat te licht gebakken, maar dat is persoonlijke voorkeur).
    Jammer genoeg in de dry aged Rib Eye op het moment niet leverbaar.
    Maar er is nog genoeg lekkers op de kaart te vinden.
    Gewoon een goede plek om naar toe te gaan. En een tip voor de baas: wees zuinig op je personeel, die zijn goud waard!

22. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Salon de Provence

Zodra je hier binnenstapt waan je je in Frankrijk, alleen de zonnewarmte, Frans gekeuvel en krekels missen. Ik krijg meteen heimwee naar mijn favoriete vakantieland.
    Tafels gedekt zoals het moet, met mooi tafellinnen en zilveren bestek. De keuken is gedeeltelijk open.
    Het eten is bijzonder goed, niet de klassieke Franse keuken met zware sauzen e.d. maar mooi opgemaakte, lichte gerechten van verrassende combinaties (hert met bonen!).
    Daarbij goede wijnen (soms iets te koel geserveerd, maar dat is simpel op te lossen met twee warme handen).
    Veel vaste klanten (die de losse sfeer waarderen) en dat is een goed teken.
    Heerlijke plek om naar toe te gaan, zeker bij aanvallen van heimwee naar Frankrijk.
    Wij komen binnenkort terug, want de vakantie is nog ver weg!

23. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Beers & Barrels

De vroegere brouwerij “De Drie Hoefijzers” is nu omgetoverd tot Beers&Barrels. Van binnen nog veel originele elementen als de stookketels, oude tegeltjes en ramen. Ziet er erg goed uit allemaal.
    Direct bij binnenkomst vallen twee dingen op: de grote verscheidenheid aan bier en de dry aged kast met heerlijke stukken vlees erin. Dat wordt smullen!
    Voor mij als glutenvrije hebben ze vier verschillende biertjes, ik kan mijn geluk niet op.
    De keuze voor glutenvrij eten is beperkter, maar een lekker stuk vlees van de Green Egg, geroosterde groenten en een glutenvrij biertje, ik vind het top!
    Dessert is alleen ijs mogelijk, maar een koffie met iets lekkers erin kan ook altijd.
    Ook bij de voorgerechten is de keuze beperkt voor glutenvrij.
    Maar wijs hebben we geen van drieën een voorgerecht genomen, want het hoofdgerecht is ruim voldoende.
    Ik zie dat ook hier “de planken” veruit favoriet zijn, samen gezellig een verscheidenheid aan hapjes delen. Dat kun je ook nog doen aan je eigen taptafel.
    De halve kip is er één van “fors uit de kluiten gewassen”, freerange en sappig. De kip is eerst langzaam gegaard in de oven en pas daarna nog even op de grill.
    De smoked brisket is botermals en volgens tafelgenote heerlijk.
    Ik kies voor de dry aged entrecote, superlekker. Erbij chimichurri lekker maar die kan beter, authentieker.
    De frietjes zijn niet glutenvrij, maar ik neem dus geroosterde groenten en krijg er ook nog een aparte salade bij. Volgens de tafelgenoten is de friet (met schilletje) prima.
    Twee andere zaken vallen mij nog op: je moet wel trappen klimmen en de muziek is iets aan de luide kant maar super! Als je van de seventies houdt kun je hier je hart ophalen aan de muziek.
    De bediening is spontaan en vriendelijk.
    Top en wij komen terug.

24. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Minos Pallas

Voor het eerst hier gaan eten. Glutenvrij zou geen probleem zijn, maar valt in de praktijk tegen.
    Mooie zaak, echt Grieks ingericht, groot en daardoor wat rumoerig.
    Alles gaat haastig, de kwaliteit van het eten vind ik tegenvallen, erg vlak van smaak. Kikkerbillen die mijn man eet zwemmen in de saus, rugjes zitten er soms nog aan.
    Zijn lamsstoof is lekker.
    Mijn voorgerecht garnalen in knoflook is echt minimaal.
    De grillschotel die ik eet is ok, maar niet super.
    Personeel is veelal jong en onervaren.
    Huiswijnen (wit en rood) zijn redelijk.
    Toch best een hoge rekening voor het gebodene.
    Jammer.

25. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Publieke Werken
    Internationaal Breda

Zondag onverwacht hier “neergestreken” na een rondje koopzondag winkelen.
    We kennen de zaak al van een feestje gegeven door een familielid. Viel toen al op dat er een prettige sfeer hing.
    Eerst even borrelen in het voorgedeelte waar de bar is. Daarna eten in het achtergelegen restaurant.
    Wat meteen opvalt is het vrolijke en vriendelijke personeel. Altijd een groot pluspunt.
    Inrichting is gezellig bruin en eetcafé. Kaart is gevarieerd en als extra buiten de kaart om zijn er mosselen.
    Glutenvrij voor mij is geen probleem, er is glutenvrij brood, niet bijzonder maar wel goed.
    Lekker gegeten, goede huiswijn (zowel rood als wit).
    De rekening viel erg mee, zeker met drie personen.
    De open keuken is altijd leuk en als het jonge personeel iets te enthousiast aan het praten is, wordt door het andere personeel meteen ingegrepen.
    Bij het weggaan groet de chef ons. Kijk; zo voel je je welkom.
    Wij komen terug!

26. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op een recensie van de Saeck

Beste MF,
    Ik snap niet dat je als glutenvrije toch parelgort hebt gegeten. De chef kan van alles en nog wat beweren, maar wij zijn ervaringsdeskundige. Nooit doen dus, zeker het risico niet waard. Voortaan even googelen, dan kun je laten zien aan de chef dat zijn/haar bewering niet klopt.

27. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Anvers

Al verschillende keren hier gegeten, het is eigenlijk altijd goed, niet super, niet slecht.
    Prima adres om te borrelen en even wat te eten na het winkelen.
    Voor de glutenvrije onder ons is er voldoende keuze, veel kan. Vaak wel zonder sausjes.
    Wat ik top vind is als je een glas huiswijn besteld, je een minikarafje krijgt met goede wijn. Kijk dat is leuk. En nee, niet duurder dan andere zaken.
    Zulke extraatjes maken dat je zaak boven de anderen uitsteekt.
    Personeel is jong, maar wel goed en attent.
    Lekker terras en binnen groot, maar verdeeld over meerdere ruimtes waardoor het toch gezellig blijft.
    Eten is goed, goede kwaliteit vlees van de Josper. Mosselen, maaltijdsalades, vis, spareribs enz.
    Het enige dat er ooit is tegengevallen is de chocolademousse, bijna chemische nasmaak en veel te massief voor een mousse. Jammer.
    Voor de rest gewoon goed dus.

28. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Robèrt van Beckhoven heeft naast zijn bakkerij in Oisterwijk nu ook “Keuken van Leer”, voor ontbijt, lunch en diner.
    Almijstraat 14
    5061 PA Oisterwijk
    tel. 013 - 203 24 51
    info@kafevanleer.nl

29. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Slagroom

Onverwacht hier wat gegeten. Wilde even een “terrasje pakken”, maar zagen dat je hier ook kunt eten en dat men wat betreft glutenvrij ook redelijk voorzien was (glutenvrij brood voor tosti’s!).
    Helaas blijken de frietjes wel glutenvrij, maar de olie niet, jammer! Wel een goed alternatief: aardappeltjes uit de oven. Omdat ik mosselen ga eten kies ik echter voor glutenvrij brood.
    De mosselen worden geserveerd met twee sausjes en een kleine salade. Helaas blijkt bij navraag één sausje niet glutenvrij, daarvoor krijg ik aioli, opletten dus glutenvrije onder ons!
    Mijn man kiest voor linguine met vis, zeekraal en kreeftensaus, lekker maar niet “al dente”, waardoor het te “papperig” wordt.

Wat echt structureel mis gaat zijn bestellingen. Het personeel is vriendelijk, maar vergeet gewoon echt bijna alles. Stokbrood, wijn, lepel, afrekenen enz. Daar wordt je een beetje moe van.
    Lekker terras met goede stoelen.
    Nu nog wat bijschaven en beter opletten.

30. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Rosmolen

Via de AH restaurantactie hier terecht gekomen.
    Mooi gelegen restaurant in Willemstad op de hoek van “het straatje met de bomen in het midden”.
    Weg van de drukte aan het water van Willemstad. Fijn terras onder de bomen, maar met deze hitte gaan we toch liever binnen zitten.
    Bij binnenkomst valt meteen het homarium op, ja hier kan men zich tegoed doen aan kreeft, oesters, vis en mosselen. Maar ook de vleeseter wordt niet vergeten (helaas zijn door de drukte de spareribs vandaag op).
    Fijne ruimte met boven ook nog zitplaatsen en ook aan de bar kan gegeten worden.
    Hier geen keuzemenu met de actie, maar gewoon vrij kiezen uit de kaart: top!
    Dus dat worden oesters, coquilles en voor mij een halve kreeft als voorgerecht. Ziet er mooi uit en smaakt ook goed. Men heeft halve en hele flessen champagne (Roederer) en Crystal. Lekker!
    Jammer is dan weer dat ik geen “kreeftengereedschap” krijg, daar moet ik om vragen, waarna de overigens vriendelijke bediening wil weten of ik ook een vochtig doekje voor de vingers wil. Tja, lijkt mij wel. Jammer.
    Een tweede kleine tegenvaller is bij mijn hoofdgerecht (Zeebaars van de grill). Omdat ik glutenvrij moet eten, geef ik dat altijd door bij de reservering en zeg het ook nog eens bij binnenkomst. Blijken de frietjes niet glutenvrij te zijn. Of ik rijst of couscous wil? Pardon, sinds wanneer is couscous glutenvrij?! Of is het glutenvrije couscous? Het meisje van de bediening kijkt mij schaapachtig aan. Op mijn vraag of er dan misschien gebakken aardappeltjes zijn, gaat ze overleggen met de keuken. Die komen er inderdaad en vrij snel ook, maar ik vind dit echt wel een misser. Geeft als “glutenvrije” ook meteen een onveilig gevoel.
    Het dessert is erg leuk gedaan, naast standaard desserts is er ook een mogelijkheid om een aantal kleine dessertjes te kiezen die samen een heel dessert vormen. Leuk en lekker idee.
    Kortom: fijne zaak, eten is prima, maar wel wat verbeterpuntjes.
    Dankzij de actie hebben we er weer een fijn adresje bij.

Meer updates