• Lid sinds 19 maart 2017

Salon de Provence

3. 9

Beers & Barrels

Breda

Romy D heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Zuid-Amerikaans Breda

We eten hier zondag 27 januari 2019. Wat hier meteen opvalt is de super vriendelijke bediening!
    De zaak is groot, wij zitten boven daar is het net wat kleinschaliger. De zaak is “rustiek” ingericht met veel hout, steen en af en toe een koeienhuid stoeltje. Gewoon zoals het hoort in een Zuid-Amerikaanse stijl grillrestaurant.
    Glutenvrij is geen probleem; er is genoeg keuze, ook de frietjes zijn glutenvrij (voor mij wat te licht gebakken, maar dat is persoonlijke voorkeur).
    Jammer genoeg in de dry aged Rib Eye op het moment niet leverbaar.
    Maar er is nog genoeg lekkers op de kaart te vinden.
    Gewoon een goede plek om naar toe te gaan. En een tip voor de baas: wees zuinig op je personeel, die zijn goud waard!

2. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Salon de Provence

Zodra je hier binnenstapt waan je je in Frankrijk, alleen de zonnewarmte, Frans gekeuvel en krekels missen. Ik krijg meteen heimwee naar mijn favoriete vakantieland.
    Tafels gedekt zoals het moet, met mooi tafellinnen en zilveren bestek. De keuken is gedeeltelijk open.
    Het eten is bijzonder goed, niet de klassieke Franse keuken met zware sauzen e.d. maar mooi opgemaakte, lichte gerechten van verrassende combinaties (hert met bonen!).
    Daarbij goede wijnen (soms iets te koel geserveerd, maar dat is simpel op te lossen met twee warme handen).
    Veel vaste klanten (die de losse sfeer waarderen) en dat is een goed teken.
    Heerlijke plek om naar toe te gaan, zeker bij aanvallen van heimwee naar Frankrijk.
    Wij komen binnenkort terug, want de vakantie is nog ver weg!

3. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Beers & Barrels

De vroegere brouwerij “De Drie Hoefijzers” is nu omgetoverd tot Beers&Barrels. Van binnen nog veel originele elementen als de stookketels, oude tegeltjes en ramen. Ziet er erg goed uit allemaal.
    Direct bij binnenkomst vallen twee dingen op: de grote verscheidenheid aan bier en de dry aged kast met heerlijke stukken vlees erin. Dat wordt smullen!
    Voor mij als glutenvrije hebben ze vier verschillende biertjes, ik kan mijn geluk niet op.
    De keuze voor glutenvrij eten is beperkter, maar een lekker stuk vlees van de Green Egg, geroosterde groenten en een glutenvrij biertje, ik vind het top!
    Dessert is alleen ijs mogelijk, maar een koffie met iets lekkers erin kan ook altijd.
    Ook bij de voorgerechten is de keuze beperkt voor glutenvrij.
    Maar wijs hebben we geen van drieën een voorgerecht genomen, want het hoofdgerecht is ruim voldoende.
    Ik zie dat ook hier “de planken” veruit favoriet zijn, samen gezellig een verscheidenheid aan hapjes delen. Dat kun je ook nog doen aan je eigen taptafel.
    De halve kip is er één van “fors uit de kluiten gewassen”, freerange en sappig. De kip is eerst langzaam gegaard in de oven en pas daarna nog even op de grill.
    De smoked brisket is botermals en volgens tafelgenote heerlijk.
    Ik kies voor de dry aged entrecote, superlekker. Erbij chimichurri lekker maar die kan beter, authentieker.
    De frietjes zijn niet glutenvrij, maar ik neem dus geroosterde groenten en krijg er ook nog een aparte salade bij. Volgens de tafelgenoten is de friet (met schilletje) prima.
    Twee andere zaken vallen mij nog op: je moet wel trappen klimmen en de muziek is iets aan de luide kant maar super! Als je van de seventies houdt kun je hier je hart ophalen aan de muziek.
    De bediening is spontaan en vriendelijk.
    Top en wij komen terug.

4. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Minos Pallas

Voor het eerst hier gaan eten. Glutenvrij zou geen probleem zijn, maar valt in de praktijk tegen.
    Mooie zaak, echt Grieks ingericht, groot en daardoor wat rumoerig.
    Alles gaat haastig, de kwaliteit van het eten vind ik tegenvallen, erg vlak van smaak. Kikkerbillen die mijn man eet zwemmen in de saus, rugjes zitten er soms nog aan.
    Zijn lamsstoof is lekker.
    Mijn voorgerecht garnalen in knoflook is echt minimaal.
    De grillschotel die ik eet is ok, maar niet super.
    Personeel is veelal jong en onervaren.
    Huiswijnen (wit en rood) zijn redelijk.
    Toch best een hoge rekening voor het gebodene.
    Jammer.

5. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Publieke Werken
    Internationaal Breda

Zondag onverwacht hier “neergestreken” na een rondje koopzondag winkelen.
    We kennen de zaak al van een feestje gegeven door een familielid. Viel toen al op dat er een prettige sfeer hing.
    Eerst even borrelen in het voorgedeelte waar de bar is. Daarna eten in het achtergelegen restaurant.
    Wat meteen opvalt is het vrolijke en vriendelijke personeel. Altijd een groot pluspunt.
    Inrichting is gezellig bruin en eetcafé. Kaart is gevarieerd en als extra buiten de kaart om zijn er mosselen.
    Glutenvrij voor mij is geen probleem, er is glutenvrij brood, niet bijzonder maar wel goed.
    Lekker gegeten, goede huiswijn (zowel rood als wit).
    De rekening viel erg mee, zeker met drie personen.
    De open keuken is altijd leuk en als het jonge personeel iets te enthousiast aan het praten is, wordt door het andere personeel meteen ingegrepen.
    Bij het weggaan groet de chef ons. Kijk; zo voel je je welkom.

6. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op een recensie van de Saeck

Beste MF,
    Ik snap niet dat je als glutenvrije toch parelgort hebt gegeten. De chef kan van alles en nog wat beweren, maar wij zijn ervaringsdeskundige. Nooit doen dus, zeker het risico niet waard. Voortaan even googelen, dan kun je laten zien aan de chef dat zijn/haar bewering niet klopt.

7. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Anvers
    Eetcafé Tilburg

Al verschillende keren hier gegeten, het is eigenlijk altijd goed, niet super, niet slecht.
    Prima adres om te borrelen en even wat te eten na het winkelen.
    Voor de glutenvrije onder ons is er voldoende keuze, veel kan. Vaak wel zonder sausjes.
    Wat ik top vind is als je een glas huiswijn besteld, je een minikarafje krijgt met goede wijn. Kijk dat is leuk. En nee, niet duurder dan andere zaken.
    Zulke extraatjes maken dat je zaak boven de anderen uitsteekt.
    Personeel is jong, maar wel goed en attent.
    Lekker terras en binnen groot, maar verdeeld over meerdere ruimtes waardoor het toch gezellig blijft.
    Eten is goed, goede kwaliteit vlees van de Josper. Mosselen, maaltijdsalades, vis, spareribs enz.
    Het enige dat er ooit is tegengevallen is de chocolademousse, bijna chemische nasmaak en veel te massief voor een mousse. Jammer.
    Voor de rest gewoon goed dus.

8. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Robèrt van Beckhoven heeft naast zijn bakkerij in Oisterwijk nu ook “Keuken van Leer”, voor ontbijt, lunch en diner.
    Almijstraat 14
    5061 PA Oisterwijk
    tel. 013 - 203 24 51
    info@kafevanleer.nl

9. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Slagroom
    Eetcafé Tilburg

Onverwacht hier wat gegeten. Wilde even een “terrasje pakken”, maar zagen dat je hier ook kunt eten en dat men wat betreft glutenvrij ook redelijk voorzien was (glutenvrij brood voor tosti’s!).
    Helaas blijken de frietjes wel glutenvrij, maar de olie niet, jammer! Wel een goed alternatief: aardappeltjes uit de oven. Omdat ik mosselen ga eten kies ik echter voor glutenvrij brood.
    De mosselen worden geserveerd met twee sausjes en een kleine salade. Helaas blijkt bij navraag één sausje niet glutenvrij, daarvoor krijg ik aioli, opletten dus glutenvrije onder ons!
    Mijn man kiest voor linguine met vis, zeekraal en kreeftensaus, lekker maar niet “al dente”, waardoor het te “papperig” wordt.

Wat echt structureel mis gaat zijn bestellingen. Het personeel is vriendelijk, maar vergeet gewoon echt bijna alles. Stokbrood, wijn, lepel, afrekenen enz. Daar wordt je een beetje moe van.
    Lekker terras met goede stoelen.
    Nu nog wat bijschaven en beter opletten.

10. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Rosmolen

Via de AH restaurantactie hier terecht gekomen.
    Mooi gelegen restaurant in Willemstad op de hoek van “het straatje met de bomen in het midden”.
    Weg van de drukte aan het water van Willemstad. Fijn terras onder de bomen, maar met deze hitte gaan we toch liever binnen zitten.
    Bij binnenkomst valt meteen het homarium op, ja hier kan men zich tegoed doen aan kreeft, oesters, vis en mosselen. Maar ook de vleeseter wordt niet vergeten (helaas zijn door de drukte de spareribs vandaag op).
    Fijne ruimte met boven ook nog zitplaatsen en ook aan de bar kan gegeten worden.
    Hier geen keuzemenu met de actie, maar gewoon vrij kiezen uit de kaart: top!
    Dus dat worden oesters, coquilles en voor mij een halve kreeft als voorgerecht. Ziet er mooi uit en smaakt ook goed. Men heeft halve en hele flessen champagne (Roederer) en Crystal. Lekker!
    Jammer is dan weer dat ik geen “kreeftengereedschap” krijg, daar moet ik om vragen, waarna de overigens vriendelijke bediening wil weten of ik ook een vochtig doekje voor de vingers wil. Tja, lijkt mij wel. Jammer.
    Een tweede kleine tegenvaller is bij mijn hoofdgerecht (Zeebaars van de grill). Omdat ik glutenvrij moet eten, geef ik dat altijd door bij de reservering en zeg het ook nog eens bij binnenkomst. Blijken de frietjes niet glutenvrij te zijn. Of ik rijst of couscous wil? Pardon, sinds wanneer is couscous glutenvrij?! Of is het glutenvrije couscous? Het meisje van de bediening kijkt mij schaapachtig aan. Op mijn vraag of er dan misschien gebakken aardappeltjes zijn, gaat ze overleggen met de keuken. Die komen er inderdaad en vrij snel ook, maar ik vind dit echt wel een misser. Geeft als “glutenvrije” ook meteen een onveilig gevoel.
    Het dessert is erg leuk gedaan, naast standaard desserts is er ook een mogelijkheid om een aantal kleine dessertjes te kiezen die samen een heel dessert vormen. Leuk en lekker idee.
    Kortom: fijne zaak, eten is prima, maar wel wat verbeterpuntjes.
    Dankzij de actie hebben we er weer een fijn adresje bij.

11. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Bickers aan de Werf

Romy D

Even een dagje naar Amsterdam en naast winkelen moet er natuurlijk ook gegeten worden.

Omdat ik glutenvrij moet eten, is het altijd even zoeken, maar ik vind al snel het restaurant Bickers aan de Werf “een oase van rust in Amsterdam”. Dat klinkt niet verkeerd en ook de recensies zijn goed, al zijn het er nog maar een paar.

Parkeren is even zoeken en daarna een klein stukje lopen, maar er gaat een wereld voor je open. Wat een prachtig stukje Amsterdam! En inderdaad heerlijk rustig.

Het restaurant heeft een niet al te groot terras aan het water, wat meteen ook de doorloop is naar de kleine jachthaven die naast gelegen is. Je hebt geen overlast van deze doorloop, het is een kleine jachthaven en men houdt goed rekening met elkaar.

En dan dat uitzicht! Het is een warme dag en dus word er gezwommen in het water van de haven, geweldig dat dit weer kan.

Wat meteen opvalt is de vriendelijkheid van het personeel, hartelijk, warm en meedenkend is hier het motto en het is gemeend.
    Glutenvrij is geen probleem en er is genoeg keuze. Verrassende keuzes ook: rendang gemaakt met gestoofde Black Angus runderwang, puree met Zaanse sambal van jalapenos, venkel en laurier. De puree is gemaakt met de sambal en is dus pittig, je maakt deze milder door de jus van de rendang toe te voegen. De runderwang is langzaam gestoofd en heerlijk zacht. Mijn man smult ervan.

Ik kies voor de salade Teppan Yaki met tonijn en daarna de entrecote met Roseval aardappeltjes en gestoofde witlof. Alles heerlijk. Door een fris windje koel je heerlijk af na een lange warme dag, helaas doet het eten dat ook, maar dat is logisch.
    Daarna voor mij sorbetijs met verse frambozen en voor mijn man en moeder een heerlijke café-glacé, nu eens niet met grote dotten slagroom erop maar met verse espresso erover, mascarpone ijs en plakjes spekkoek.

We drinken huiswijn rosé met ijs en die is prima.

De eigenaresse komt later en blijkt ook zo’n horecapareltje te zijn. Wat fijn om te zien als mensen echt liefde voor hun vak hebben. Er zit een ouder echtpaar en meneer besteld saté (een heerlijke grote spies zie ik), omdat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat biedt de eigenaresse meteen aan om het vlees van de spies te schuiven, dat in dank wordt aanvaard.
    Kijk een beetje extra aandacht is wat wij mensen tegenwoordig nodig hebben in deze kille tijd en zeker als je ouder bent.
    Een hele dikke pluim daarvoor!

12. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Boshuys Hermitage

Helaas schrijf ik nu een 2e recensie voor Boshuys Hermitage, omdat ik na mijn 1e recensie er nog 2 keer heb gegeten (waaronder met Kerst). Maar zoveel als ik mij ervan voor had gesteld werd het niet.
    Ten eerste hadden de meeste gasten hun best gedaan om zich voor een Kerstdiner te kleden, maar de eigenaar liep in spijkerbroek en trui.
    Ten tweede was er verschillende keren verwarring over mijn glutenvrij en moesten er gerechten terug.
    Ten derde hadden 3 van ons gezelschap een ander hoofdgerecht gekozen omdat die graag wild wilde eten. Dat werd fazant. Maar de fazant was qua portie meer een tussengerecht dan een hoofdgerecht.
    Ten vierde was er bij het hoofdgerecht niet iets van een aardappelgerecht. Aan een tafel achter ons was men zo teleurgesteld dat er alsnog na het hoofdgerecht puntzakken friet bij hen op tafel werden gebracht.
    En als vijfde punt was er gedoe met de verwarming, de eigenaar zette die lager terwijl wij daardoor in de koude luchtstroom zaten. Zijn reactie was niet erg plezierig: “andere mensen hebben het te warm”. Dus zaten wij in de kou, ons niet echt welkom te voelen. Geen wonder dat hij zelf een trui had aangetrokken?!

Om nu niet meteen een nieuwe recensie te schrijven, tenslotte is Kerst nu eenmaal stressen voor de witte en zwarte brigade, besloten mijn man en ik nog eens terug te gaan.
    Dat was afgelopen zaterdag, bloedheet in Nederland en dan is een plaatsje onder bomen en bij een koele vijver heel aangenaam.
    Dus ernaar toe, niet besproken.
    Meteen viel op dat er een gestreste sfeer hing, niet van het personeel, maar van de eigenaar.
    Eerst even wat koels gedronken en omdat er een grotere groep kwam eten, voordat zij bestelden, onze bestelling doorgegeven. Zo’n grote groep is nu eenmaal een flinke belasting voor de keuken en dan is een “glutenvrije” al helemaal gedoe.
    Geen glutenvrij brood voor mij (werd ook geen uitleg over gegeven) wel brood met boter voor mijn man. Kijk dan voel je je dus niet echt welkom, alweer niet!
    De voorgerechten waren goed.
    Het hoofdgerecht (Corvina) van mijn man was te zout. Ik had klassiek voor de asperges gekozen, maar die waren in stukken gesneden, wat rommelig oogde op het bord. Zacht eierdooiertje erbij en apart eiwit als een dik omeletje. De smaak was goed.
    Nagerecht was een zacht gegaarde citroen, bijzonder, maar er moest eerst nagegaan worden welke glutenvrij was, dus was de gingranité en het citroenijs al aan het smelten.
    Ondertussen werden veel mensen weggestuurd die ook wilde komen eten, met het personeel onderling was daar onduidelijkheid over.
    Al met al verdient Boshuys Hermitage geen 9 meer voor mij.
    Meer rust, betere aansturing en een meer welkomsgevoel is nodig.
    Zo jammer!

13. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Lenartz
    Nederlands Oisterwijk

Romy D

Via Social Deal kennis gaan maken met dit restaurant.
    De zaak is strak ingericht en is groter dan je vanaf de buitenkant zou verwachten.
    Glutenvrij voor mij was geen probleem.
    We krijgen het verrassingsmenu van de chef (3 gangen), waar ik een 3 gangen wijnarrangement bij bestel.
    Wat heel fijn is en je steeds meer ziet zijn alcoholvrije aperitiefjes. Zo heeft men hier een alcoholvrije prosecco, spritz en mojito. Op zo’n warme dag als vandaag een prima alternatief.
    Ook het wijnarrangement kan in de halve glazen variant.
    Een lekkere en smaakvolle amuse, plus een mooi bolletje brood (voor mij helaas standaard glutenvrije “bammetjes”), met een rolletje gezouten roomboter om mee te beginnen.
    Daarna volgt een mousse van gamba’s en als hoofdgerecht een stukje maiskip.
    Het voorgerecht vind ik wat te weinig op smaak, het hoofdgerecht is prima. Borden worden mooi opgemaakt.
    Wat jammer is het te hoge tempo waarin alles wordt geserveerd. Zo hebben we nog een bijna vol glas aperitief als het voorgerecht al komt.
    Verder is er geen aardappel of vergelijkbaar product bij het hoofdgerecht. Een puree zou er prima bij hebben gepast en wat meer “vulling” hebben gegeven.
    Op mijn opmerking daarover bleek dat dat er wel bijbesteld had kunnen worden. Tja dan had dat wel even aangegeven moeten worden.
    Ook zijn er slordigheidjes: mijn moeder krijgt haar wijn pas bij het hoofdgerecht en mijn dessertwijn komt pas als mijn dessert al zo goed als op is.
    Overigens valt de dessertwijn (rood met bubbel) weg tegen het dessert, te weinig body tegenover het zoet van aardbei en ijs.
    Na een uur en kwartier zijn we al klaar, wat we nog wat rekken met koffie en thee.
    Jammer dus alles bij elkaar.
    We komen nog eens terug om a la carte te eten en te kijken of het dan beter gaat.

14. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Beste Tom-Eric,
    Het valt me op dat de app al heel lang geen update meer heeft gehad.
    Graag verbeteringen zodat “Deals” ook in de app te zien zijn. En ook de zoekfunctie kan wel een update gebruiken. Als je nu zoekt op een stad en je vergeet de afstand te verkleinen dan krijg je alsnog resultaten van heel het land.
    Voor de rest vind ik eet.nu top.
    Groetjes

15. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    West-Europees Dordrecht

Romy D

Op de terugweg van een 2e Pinksterdagje Dordrecht, toevallig op het redelijk nieuwe Van der Valkhotel gestuit.

Omdat ik glutenvrij moet eten, weet ik dat dat bij een “Van der Valk” meestal geen probleem is. Uitproberen dan maar deze vestiging.

Mooi gestyled hotel en restaurant. Groot terras op 1e verdieping, maar met deze warme dag is het binnen lekker koel met de airco.

Vriendelijke bediening en erg behulpzaam. Meteen ook een allergenenkaart. Laat je niet afschrikken, want bijna alles bevat gluten, maar er kan veel aangepast worden.

Ik eet heerlijk krokant buikspek en truffelrillette met rode biet. Bord is mooi opgemaakt en het smaakt goed. Het buikspek is ook echt lekker krokant. Vlees zou iets meer kruiding mogen, maar dat is persoonlijk. Van der Valk kookt nu eenmaal voor grote aantallen en voor de “grote gemene deler”.

Daarna voor mij asperges met lamsvlees. “Onze” serveerster spreekt haar collega meteen aan of het wel glutenvrij is omdat er saus op het bord ligt. Prima opgelet! Blijkt glutenvrij te zijn, dus geen probleem.
    Bij het gerecht zitten gekookte krieltjes die dus glutenvrij zijn, maar er komt nog apart voor mij een plateautje met gebakken krieltjes, bloemkool en helaas wat erg bleke, maar wel gare frietjes.
    Had niet gehoeven, maar wel erg attent.

Het lamsvlees had voor mij ook wat meer naar “lam” mogen smaken, maar daar houdt nu eenmaal niet iedereen van, dus begrijp ik de keuze voor dit vlees.

Behalve de huiswijnen, zijn er ook enkele “spannendere” wijnen per glas te bestellen.
    Ik kies voor de “ No drugs, no sex, just Riesling” van Emil Bauer uit 2016. Zo’n naam alleen al, dat wil je proberen! Prima, frisse Riesling.
    Bij de asperges en lamsvlees twijfel ik heel erg, maar ga uiteindelijk voor een Macon (Louis Jadot 2015). Prima wijn, niet helemaal goed bij het gerecht.

Bij het dessert wordt voor mij een combinatie gemaakt sorbetijs met mangocremeux en merengue. Lekker en niet weer eens vers fruit al of niet met slagroom. Fijn dat er wordt meegedacht.

Mijn man is gek van bananen royaal, dat staat al een eeuwigheid niet meer op de kaart (sinds de tomatensoep en schnitzel van het menu is verdwenen; gelukkig!), maar voor hem wordt speciaal een bananen royaal gemaakt met warme chocoladesaus. Manlief is helemaal tevreden.

Kortom, super service, meedenkende keuken en personeel en een fijne omgeving.

16. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Van Ouds
    Nederlands Bavel

Romy D

Toevallig binnen gevallen bij Van Ouds in Bavel.
    Zelfs glutenvrij is geen probleem zonder reserveren vooraf.
    Mooi gelegen aan de buitenrand van Bavel. Mooie terrassen (voor zowel als achter), maar daar is het helaas te fris voor.
    We arriveren tegelijk met een wereldberoemde DJ, tja dat heb je al snel zo vlak bij Breda.
    Mooie sfeervolle zaak, waar al jaren met liefde wordt gekookt. Voor ons was het al weer enkele jaren geleden dat we hier waren geweest, dus het was de hoogste tijd om weer eens terug te komen.
    We nemen het 5-gangen chef menu en eten gepekeld rundvlees, lamsham, boerderij eend, kabeljauw en een heerlijk dessert, ik een bijpassend wijnarrangement.
    Lekker gegeten en gedronken, soms zijn wijn en spijs niet helemaal goed op elkaar afgestemd, maar dat is ook persoonlijk.
    Personeel is vriendelijk en kundig, eten is goed, maar niet altijd verrassend.
    Lekkere stek om naar toe te gaan en dat vinden wij maar dus ook die dj!

17. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Het Lelijke Eendje

Vandaag maar eens het kleine zusje van de Zwaan (al jaren 1 ster van het witte bandenmannetje) geprobeerd. Eerder was de Zwaan meer dan geweldig bevallen, dus benieuwd hoe de bistro Het Lelijke Eendje (Bib Gourmand) het doet.
    We nemen alle drie de maandspecials: rauw gemarineerde geelvin tonijn en de tajine met zacht gegaard lam.
    Omdat ik glutenvrij moet eten is het altijd afwachten wat wel en niet kan, maar hier kun je alles bestellen en wordt het aangepast. Zo krijg ik een heerlijke risotto bij de tajine ipv de bulgur.
    Alles is even smakelijk.
    Soms is het wat langer wachten, maar nooit te lang.
    De glutenvrije broodjes zijn heerlijk.
    De wijn (chardonnay uit Puglia Italië, maar niet hout gelagerd, wat een frissere wijn geeft), en ook de rode komt uit Puglia en is heerlijk. Heerlijke wijnen dus en goed gekozen door de sommelier.
    Enige minpunt zijn de stoeltjes, bistro stoeltjes zoals het hoort, met zachte bekleding, maar nog steeds ongemakkelijk. Maar dat hoort er nu eenmaal bij, het is tenslotte een bistro.

18. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Den Engel

Op een zaterdag met 4 personen gaan koffie drinken, borrelen en dineren bij Den Engel.
    Op mijn verzoek had men keurig voor een glutenvrij gebakje gezorgd en glutenvrije hapjes voor bij de borrel. Voor mij was het aanbod van glutenvrije hapjes wat karig en ik heb daarom nog om wat ham gevraagd. Die kreeg ik met een lekkere truffelolie.
    Daarna nog een heerlijke zeetong gegeten met glutenvrije frietjes en salade. Jammer genoeg niet ook een keuze voor warme groenten.
    Na nog een “Italian coffee”, was iedereen tevreden en voldaan.
    Den Engel is een restaurant met vriendelijke, gastvrije bediening.
    Den Engel bestaat uit feestzalen, een hotel, brasserie, overdekt terras en een terras buiten aan de drukke straat met veel verkeer.
    De inrichting is warm en klassiek Belgisch met nog een homarium, je kunt hier dus kreeft eten.

19. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor 't Vermaeck
    Nederlands Rijen

Romy D

Onverwachts “binnen gevallen” op de zaterdag voor Pasen, er was nog een tafeltje vrij.
    Nu maar afwachten wat ze voor mij als glutenvrije kunnen doen, normaal als we uit eten gaan reserveer ik ruim van te voren en vermeldt het bij de reservering.
    Maar ik word niet teleurgesteld. Wordt vriendelijk te woord gestaan in een ontspannen sfeer.

Opmerkelijk is de wijnkaart: elke wijn kan per glas en er zijn een alcoholvrije witte, rode en bubbel. Helaas was de rode nog niet geleverd omdat de wijnkaart nieuw is, maar de witte smaakt heel behoorlijk. Fijn voor “de Bob” en de alcoholvrije onder ons.

Het eten is goed, zeker voor een eetcafé. Borden leuk opgemaakt en het smaakt goed. Tournedos kan voor mij niet met saus, maar de keuken lost dat prima op door gebakken uien met champignons. Kijk dat is meedenken met je klanten! Frietjes zijn niet glutenvrij, maar het hoofdgerecht wordt geserveerd met aardappeltjes en gegrilde groenten. Opmerkelijk goed is het glutenvrije broodje, lekker luchtig met knapperige korst en goede smaak, men zoekt meteen de fabrikant voor mij op.
    Dessert is voor mij helaas niet mogelijk, maar een lekkere Italiaanse koffie maakt dat goed.

Opmerkelijk is dat één van de serveersters in die week examen in o.a. voedselallergieën en -intoleranties moet doen, dus ontspint zich een heel gesprek erover. Voor mij is ze geslaagd.

Voor wie lekker en makkelijk wil eten, bij goed weer op het terras wil zitten of lekker feesten, dat kan allemaal hier.

20. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor De Swarte Ruijter

We verblijven een weekend in Holten en ontdekken zodoende ook de Swarte Ruijter. Gisteren Bib Gourmand, vandaag één ster van het witte bandenmannetje. Een echt culiweekend dus.
    Prachtige rietgedekte villa met verrassend warm maar zeer eigentijds interieur.
    Vriendelijke, warme bediening.
    Heerlijke rustige loungemuziek.
    We kiezen een 5-gangen verrassingsmenu. Ik moet glutenvrij eten en dus is het altijd weer spannend hoe goed de keuken daarmee om kan gaan.
    Nou dat zit wel goed! Heel goed zelfs.
    Werkelijk zalig gegeten. Bijpassend wijnarrangement erbij met mooie wijnen.
    Veel vis (snoekbaars, heilbot en rog), daarna eend en als dessert popcornvariatie met een wentelteefje van suikerbrood (voor mij glutenvrij!).
    Hun signatuurgerecht is de rog met knapperig buikspek die Oosters wordt bereidt. Gek genoeg vind ik dat minder lekker dan de andere gerechten. Zo zie je maar; niets zo persoonlijk dan smaak.
    Dit restaurant is een absolute aanrader, plus hebben ze nog hotelkamers als je wilt blijven.

21. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Hoog Holten
    Internationaal Holten

Restaurant met Bib Gourmand en brasserie met 24 hotelkamers.
    Wij verblijven hier 2 nachten met de eerste avond een 5-gangen verrassingsmenu en verrast worden we!
    Werkelijk geweldig gegeten. Ik eet glutenvrij en dat wordt meteen goed opgepakt. Alleen moet ik op het eind even vragen of de lekkernijen bij de koffie wel glutenvrij zijn en dat blijkt niet helemaal het geval. Krijg meteen eigen bordje met heerlijkheden.
    Op mijn verzoek een vegetarisch voorgerecht en dat is zalig. De granité van komkommer zal ik niet snel vergeten, zo lekker. De daaropvolgende soep van venkel en bloemkool is werkelijk onvergetelijk, ik kan me nog net inhouden om een 2e bordje te vragen, echt zo lekker. Daaropvolgend skrei en als hoofdgerecht livarvarken van de Green Egg. Tot slot nog een heerlijk gerecht met gegrilde ananas. Erbij een heerlijk passend wijnarrangement met een verrassende Zuid-Afrikaanse dessertwijn als afsluiting.
    Daarbij hadden ze ook een meer dan lekkere alcoholvrije bubbel.
    De bediening is top, lieve meisjes met goede kennis van zaken en hart voor hun vak.
    Dit alles verpakt in een mooie rietgedekte villa op de Holterberg. Prachtig terras en volop vogels en eekhoorntjes.
    Ik kan niet wachten om terug te komen!

22. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor de Saeck
    Mediterraans Breda

Wie biologisch, vegetarisch, gluten- en/of lactosevrij, of gewoon lekker wil eten is hier aan het goede adres.
    Wij eten hier met z’n drieën en zijn onder de indruk van de aandacht en kwaliteit die hier geboden wordt.
    Jammer dat enkele wijnen niet verkrijgbaar zijn momenteel, maar er blijft nog genoeg te kiezen, ook per glas!
    De ambiance is goed, alleen hadden we de pech dat er 2 grotere groepen waren in de achteraanbouw waardoor het soms wat rumoerig was. Maar zit je hier met meer kleine tafeltjes dan is het prima. Daarbij, ondanks de drukte bleef het personeel er goed bij, wat niet mee viel, dus complimenten daarvoor.
    De kwaliteit van het eten is prima, een pluspunt is dat men meer groenten serveert en een wat kleinere hoeveelheid vis of vlees. Prima ontwikkeling, vaak zijn bij restaurants de groenten zo op de achtergrond gedrongen dat ik snak naar een bakje sla.
    Alles bij elkaar een fijne ervaring, vergeet niet om als je hier gaat eten ook thee te bestellen, een ervaring op zich!
    Wij komen terug.

23. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Las Palmas
    Internationaal Rotterdam

Romy D

Met echtgenoot en goede vriendin hier op een zondag gaan eten.

Op zondag geldt de “luie zondagkaart”, je kunt dan zelf bepalen wat je wilt: alleen oesters eten alleen een hoofdgerecht of 4 voorgerechten of wat dan ook. De keuze van de hoofdgerechten is wel beperkt.

Mooi, industrieel ontworpen groot restaurant met verschillende mogelijkheden; zitten aan tafeltjes, aan een verhoogde tafel, aan de bar. Grote ramen en een mooi terras waar het nu helaas veel te koud voor is.
    Met prachtige, enorme bloemstukken is de ruimte niet kil en te industrieel.

Aangezien we van oesters houden, beginnen we met 3 dozijn oesters: 6 Zeeuwse die zacht van smaak zijn, 6 uit Noord-Frankrijk (andere dan op de kaart stonden, die waren niet voorradig) echt zilt van smaak en 6 Gillardeau die werkelijk heerlijk zijn. Zo kun je mooi de verschillen proeven. De Gillardeau zijn onze favoriet. Erbij drinken we een mooie Chablis.

Vriendin neemt alleen voorgerechtjes, pijlstaartinktvis die heerlijk is en zwezerik die helaas wat zout is uitgevallen.
    Manlief neemt Black Angus en ik ik ipv de mosselen de kokkels die werkelijk heerlijk zijn, lekker veel knoflook.

Daarna nemen manlief en ik nog een overheerlijke, malse, sappige Rib Eye die keurig is gesneden. Wat een heerlijk stuk vlees! Daarbij oesterzwammen en hazelnoot, wat een mooie aardse smaak geeft bij het vlees. We zitten al vol, maar een aardappelgerecht en groenten mis ik wel een beetje.

Erbij drinken we een Chianti Classico Riserva, een prima keuze.

Voor desserts is geen plaats meer.

Omdat ik glutenvrij moet eten is het altijd afwachten, maar geen enkele teleurstelling of fout. Wel zou een mooi glutenvrij broodje een aanwinst zijn ipv het glutenvrije gesneden bruin brood.

Waard om te vermelden is de olijfolie met basilicum, die is heerlijk om brood in te dippen of over een pasta. Die hebben we dan ook meteen gekocht.

Jammer dat Herman den Blijker er zelf niet was. Toen mijn man ik er een vorige keer waren, hebben we heel gezellig gekletst, maar tenslotte kan hij er ook niet altijd zijn. Komen we gewoon nog een keer terug, toch?!

24. Romy D's profielfoto
    Romy D vindt Don Qui John leuk
    Nederlands Breda

25. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Don Qui John
    Nederlands Breda

Op aanraden van enkele vrienden hier gaan eten.
    Valt meteen op dat het personeel erg vriendelijk is naar de klanten toe, maar ook onderling leuk met elkaar omgaat.
    Grote zaak met linker- en rechterdeel, in beiden kan gegeten worden.
    Omdat ik glutenvrij moet eten is het altijd afwachten wat de keuken voor mij kan doen. En dat is meer dan goed. Meteen een glutenvrij hapje bij de borrel, heel attent.
    Lekker glutenvrij broodje en nacho chips bij het voorgerecht. Glutenvrije frietjes en salade bij het hoofdgerecht.
    De kwaliteit is meer dan goed, porties ruim voldoende.
    Ik twijfel over de rode wijn voor mijn hoofdgerecht en meteen mag ik proeven. Heel fijn.
    Grapjes worden ook gewaardeerd door het personeel.
    Kortom een heel fijn en gezellig restaurant.
    We komen terug!

26. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor De Nieuwe Baan

Via Social Deal hier op een zondag terecht gekomen. Was erg druk en daardoor wat rumoerig. Later verontschuldigde de eigenaar zich hiervoor, het lag aan het boekingssysteem van SD.
    Men doet z'n best en ook voor mij als "glutenvrije" is er genoeg keuze.
    We komen nog eens terug, niet op zondag, om te zien hoe het dan gaat.
    Zaak ziet er piekfijn uit, er is een mooi terras, dus 's zomers lekker buiten zitten.

27. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft gereageerd op het topic: Wijziging

Beste Eet.nu,
    Hoe kan ik mijn recensie over Boshuys Hermitage aanpassen?
    Met vriendelijke groet,

28. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Harbour Club

Vrijdag 22 december hier gegeten via Social Deal. Zo kom je op plaatsen die je niet kent en dat is meestal een aangename verrassing.
    Glutenvrij is geen probleem. De keuken is een openbaring; echt goed. Mooie producten, goede smaken, echt fijn dat we dit adresje hebben ontdekt.
    De toegang tot het lager, aan het water gelegen restaurant is via een vrij steile trap.
    Personeel is nogal wisselend, soms wat stug, later vriendelijk.

29. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor In de Oude Watermolen

Tijdens een 3-daags verblijf in het hotel, hier 2 maal gegeten.
    Een hotelkeuken die er uitspringt door kwaliteit en inventiviteit.
    Goede wijnen. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam.
    Glutenvrij was geen probleem en erg lekkere glutenvrije broodjes.
    Mede door de kwaliteit van het restaurant een erg aangenaam verblijf gehad.

30. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor De Zwaan
    Nederlands Etten-Leur

2E Kerstdag hier voor het eerst gegeten en er is maar 1 woord voor: fantastisch!
    Vriendelijk, joviaal personeel, niet te stijfjes en met goede kennis van de geschonken wijn.
    Een eigenaar die echt lol in en hart voor zijn vak heeft.
    Prachtige kunst; hoe vaak eet je in een restaurant met een echte Isaac Israëls aan de muur en waar zelfs in het kleinste kamertje nog prachtige videokunst te bewonderen is.
    En vooral: werkelijk zalig gegeten en gedronken, ook voor de gluten-, lactosevrijen onder ons.

Meer activiteiten