Activiteiten van Rolf Egberink

1. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor La Cucina

Samengevat:

Perfect eten, goede prijs, gastvrij. Zeker een aanrader!

Qua logistiek nog wat puntjes op de i.

Uitgebreide recensie:

Vrijdagavond op een centrale plek in het knusse restaurant hebben we heerlijk gegeten en alles goed kunnen bekijken.

We hebben gekozen voor het verrassingsmenu Taste of Italy, en dat was echt goed! De verse pasta met venusschelpen en huisgemaakte knoflookolie was onze favoriet. Trouwens ook leuk om te zien hoe de verse pasta bereid werd, met uitleg!

De amuse (terrine van paprika en mascarpone) vonden we het minst. Dachten dat de vlakke smaak kwam door de te koude amuselepels die overduidelijk rechtstreeks uit de koeling kwamen, maar toen andere gasten hierover een opmerking maakten werd onze smaak bevestigd. De gastvrouw ging hier overigens perfect mee om, zelf proeven en terugkoppeling aan de tafel, zo hoort het. De tomaten risotto (die heerlijk was) bij het hoofdgerecht vonden we te veel van het goede, we hadden immers een flinke portie pasta als tussengerecht gehad.

Door onze centrale plek met zicht op de keuken en de uitgifte zijn ons wel een aantal zaken opgevallen. Tussen de gangen/gerechten door hebben we relatief lang gewacht en onze lege borden bleven lang staan, evenals lege glazen. We hadden met gemak het dubbele aan consumpties kunnen gebruiken. Er leek geen systeem te zitten in de bediening, er werd veel heen en weer gelopen, vaak met lege handen.

Door de beperkte ruimte voor de pass worden gerechten door de keuken op de broodplank en de pastabar gezet. Sommige borden hebben daar zeker 20 tot 30 minuten gestaan.

De verklaring die de gastvrouw hiervoor gaf (minder personeel in vakantie en inwerken nieuwe medewerker) is legitiem, maar hiervan mag de gast natuurlijk niets merken. Een ruimere plek voor de uitgifte is geen overbodige luxe. Bij een restyling van het ietwat gedateerde interieur (met name achterste deel), kan dat wellicht gerealiseerd worden.

Perfect gastvrouwschap, compliment.

Reservering online werkte overigens perfect.

2. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor Sirtaki

Dit bedoel ik met Grieks eten!

Prima eten voor een goede prijs. Ook alles in overleg mogelijk en een verrassing van de kok ook prima!

Goede service en goed tempo.

Interieur verdient een schoonmaak- en opknapbeurt.

3. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft Sirtaki toegevoegd als favoriet restaurant

Sirtaki eetgelegenheid gesloten

• Grieks
    Walstraat 48 Enschede
  4. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor Jasmin Garden
    Chinees-Indisch Borne

Uitsluitend ervaring als vaste klant in het Japanse restaurant.

Altijd uitstekend eten, verser kan niet en super kwaliteit! Betaal je ook voor.

Mag wel wat variatie in de menu's aangebracht worden, sinds jaren dezelfde kaart. Voor een groepsuitje is het omelet gooi spektakel wellicht leuk, maar voor een diner voor 4 of 2 hoeft dat van mij niet (heb dat nu ook wel gezien).

5. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft Jasmin Garden toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Chinees-Indisch
    • Japans
    Grotestraat 6 Borne
  6. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor De Tropen

Zonder twijfel een van de beste restaurants in Enschede!

Leuke gerechten op de kaart, perfecte service en bediening (weten exact wat ze aan het doen zijn).

Heerlijk eten voor een goede prijs!

Telkens een feestje om naar toe te gaan.

Ook uitermate geschikt om met een kleine groep te eten!

7. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft De Tropen toegevoegd als favoriet restaurant
    • Nederlands
    Bolwerkstraat 9 Enschede
  8. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor De Ouwe Compagnie

Leuke gerechten op de kaart, prettige service en bediening.

Goede kwaliteit-prijs verhouding!

• Nederlands
    • Eetcafé
    Walstraat 39 Enschede
  10. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor Restaurant / Wijnhuys Jou & Mij

Avondje aangeboden door vrienden; wijnproefarrangement.

Niet alleen twee nagenoeg dezelfde zalm gerechtjes gehad, ook de andere kleine hapjes waren geen culinaire hoogstandjes.

De gastvrouw wil ik een wijncursus aanraden: wanneer je een Wijnhuys pretendeerd te zijn, vind ik het onacceptabel dat je niets weet te vertellen bij de wijn, op de etiketten moet kijken en dan nog geen zinnig antwoord weet op een vraag...
    Er was maar een beperkt aantal wijnen die avond, die je toch uit je hoofd leert of nadat je ze aan de bar nog even instudeerd doet alsof... weinig oog voor het verschil in drink tempo van de dames en heren.

Jammer, gehoopt een leuke eettent erbij te hebben in Enschede, misschien voor jou, maar niet voor mij!

11. Rolf Egberink's profielfoto
    Rolf Egberink heeft een recensie geschreven voor De Mandarijn
    Chinees-Indisch Oldenzaal

een uur en drie kwartier gewacht op onze afhaal bestelling; eten smaakte wel goed maar was ook nog erg weinig!

Oudere updates