• Lid sinds 17 september 2011

La Coquilla

3. -

De Muzikant

Nieuwe recensie

Rogier heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Rogier's profielfoto
    Rogier vindt de recensie door adriaan voor De Librije leuk

adriaan

Het vorige bezoek was eigenlijk al weer veel te lang geleden, door de corona crises werd onze reservering nog een stuk door geschoven. Eindelijk mochten we dan toch in de de meest gerenommeerde smultempel van Nederland plaats gaan nemen. We werden vanuit de receptie rechtstreeks begeleid naar een ronde tafel in het restaurant gedeelte.
    Als aperitief een keuze uit twee champagnes, het werd een halve van beide. De Solessence van Jean-Marc Sélèque en de Rose Brut 1er Cru Marc Hebrart die iets milder was met tonen van rood fruit. Een amuse trio verscheen. Bereidingen van de Hollandse Waddengarnaal, hoog op smaak met een crispy textuur.
    Gepofte huid van het Wolvarken licht afgelakt voor wat sappigheid. En Zwols platbrood met ertussen bereidingen van Amsterdamse ui en Zwolse mosterd, een smaak bommetje.

Centraal op tafel kwam de vriendschapsring, erop een cilinder ganzenlever met een plak van tulpenbol, verwennerij.

Het amuse trio was opgebouwd met specialiteiten van leveranciers uit de regio, deze werden door de chef zelf gepresenteerd. Een speciale presentatie, de graat van de beekforel waar de kop en staart nog aan zat. waarnaast ingezuurde filets afgewerkt met een krokantjes van de huid en forel eitjes, mooi hoog op smaak.
    Twee aardbeien, een rijpe aangemaakt met wat geitenkaas en een onrijpe gevuld met kibbeling.
    Omdat ik geen liefhebber van rund ben was er voor mij een gevulde rode biet, waarin kaviaar van biet op een frisse crème met verveine, verrassend smaakvol.

De eerste begeleider werd kundig met kennis van zaken gepresenteerd, een heerlijke droge Riesling 2018 “von der Fels” van het gerenommeerde wijnhuis Keller. Iindrukwekkend aroma en in de mond mooi hoog in zijn zuren, wow! Uit de keuken een tweetraps gerecht. In het zwarte schaaltje sap van spitskool met citroengras waarin een krabbenpoot gemaakt van ganzenlever en vers krabbenvlees onder een krokantje. Om af te wisselen een salade in een dressing van krab met ganzenlever, aan tafel afgewerkt met gevriesdroogde ganzenlever. De smaken combinatie in het zwarte schaaltje vond ik top, de Riesling versterkte de smaken en vulde het gerecht aan met zijn geweldige aroma. (9,5)

Door met de bekende ceviche bereiding van de langoustine (gegaard in thee van gefermenteerde kombucha). Gepresenteerd in sappige boemboe en afgewerkt met een bereiding van tomaat en ingedroogde kousenband. Krachtige smaken waarin de smaak van de langoustine wat naar de achtergrond verdween. De Riesling was ook hiernaast helemaal toppie. (9,25)

Ook het huisgemaakte broodje is het vermelden waard met een fris smeerseltje van geitenboter met bereiding van druiven, genieten!

Uit Zuid-Afrika een Chenin Blanc 2018 geplukt van oude stokken van Brookdale, gemaakt op moderne wijze met veel zorg. Complex met tonen van exotisch fruit en aangename vanille toets. Ernaast het voor mij indrukwekkendste gerecht. Stukjes zeeduivelfilet met zoetzure groentjes aan tafel overgoten met een saus van groene curry gemaakt van Oost-Indische kers en pandan. Een exotische smaakbom met mooie frisse smaakaccenten waarnaast de heerlijke wijn keurig overeind bleef, wow! (9,75)

Een dubbele tafelbereiding, aan de ene zijde een speciale cocktail met het smeltvocht van ijs gemaakt van Jonagold appel met gepekelde citroen dat door een klassieke installatie van glas sijpelde (waar vroeger koude koffie mee werd gemaakt). Het vocht werd geïnfuseerd met Thaise basilicum, kardemom en koffiebonen. Waarna het werd aangezuurd met limoensap en een scheutje gin en afgewerkt met een schuim van ei en blaadje wakatai (zwarte munt).
    Aan de andere zijde werd het broodje paling gemaakt. De paling uit Sneek was licht gerookt en kort gegrild, waarna gelakt met een sausje van soja en citrus. Deze werd gedresseerd op een getoast brioche broodje die voorzien was van toefjes sambal mayonaise. Fine tuning met paaltjes van groene appel, zoetzure chilipeper en blaadje wakatai. De exotische smaken van de cocktail combineerde goed met de verfijnde smaken van het broodje paling. (9)

Uit Australië een Prelude Vineyards Chardonnay 2016 van Leeuwin Estate die deed denken aan een heerlijke Bourgogne. Ernaast tafelbereiding van een klassieker van de chef, ontwikkeld in 1993. Een zacht gestoomde snoekbaarsfilet uit de Overijsselse Vecht, gelakt met een sausje van appelstroop en soja, erop aardappelkaantjes en pijpjeskruid (bieslook), waarna afgedekt met en plak 24 uur gerookt zolderspek. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke Rieslingssaus. Een uitgekiende smakencombinatie met ernaast geweldige begeleider. (9,25)

Over naar rood met de Vinas de Gain 2016 van Artadi, een hele moderne wijnmaker uit de Rioja. Diepe kleur met paarse gloed, krachtig aroma met tonen van zwart fruit, in de mond complex met aangename kruidigheid. Ernaast een schijf zacht gegaarde lamsnek (24 uur op 80gr.) waarop daslook, artisjok, Zwolse anjer, bonenscheut en plaatjes aardappelkrokant, aan tafel afgewerkt met bouillon van lam waarin daslook geparfumeerd met hooi. Volle smaken met prima texturen waarin ik de daslooktoets erg kon waarderen. De wijn was hierbij keurig in balans. (9,25)

Door met bereidingen van reebok. Een strakke balk van de rugfilet in eigen jus, ernaast stoof van de voorlopers in een rolletje van prei, afgewerkt met dubbel gedopte erwten en takjes vlierbloesem. Waarbij een lichte frisse saus op basis van vlierbloesem met druppels daslookolie. Prima cuisson en verfijnde smaken die de wijn nog iets lekkerder maakte, prima. (9,5)

De dessertwijn werd blind geschonken, tafelgenote haalde er de druif en de streek uit, knap. Het was de PX 2018 van Ximénez-Spinola, amber kleur, rijk met tonen van gekonfijte abrikoos en een heerlijke zoetzuur balans. In een prachtig schaaltje met de vorm van een zeeanemoon zaten bereidingen van aardbei, dragon en gember. Een combinatie die het wow gevoel produceerde. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke smaak en aroma. Mijn tweede topper van deze middag. (9,75)

Als afsluiter een hele krachtige espresso met een optocht van amuses die keurig op volgorde lagen, van licht naar explosief en weer terug naar wat subtielere smaken.

Bediening was perfectionistisch met entertainment, op alles werd gelet van begin tot eind, grote klasse!

Samengevat kunnen we stellen dat het een middag vullende topbeleving was. Een keuken met hele eigentijdse stijl, gerechten met veel smaakbeleving, soms ook smaak avontuur en zelfs smaak bommetjes, waarnaast een prachtige wijnselectie. Dit in een hele fijne ambiance met gepast entertainment en perfecte bediening. Bedankt!

2. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Da Paolo
    Italiaans Emmen

Dit restaurant is verhuisd. Adres klopt niet meer.
    Ze zitten nu aan de hoofstraat.

3. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor La Coquilla

Dit restaurant is definitief gesloten. Er zit nu een la cubanita in het verbouwde pand.

4. Rogier's profielfoto
    Rogier vindt de recensie door Michel voor Spare Rib Express leuk
    Afhaal en bezorg Emmen

Zeldzaam slechte prijs/kwaliteit verhouding, het enige wat ze goed kunnen bakken… is gebakken lucht.

Al langere tijd had ik het idee dit eens te proberen. Bij binnenkomst een penetrante lucht en op het barretje bij het zit/wachtgedeelte stond een garage-heater, om het te verwarmen. Lekker die hete lucht in je gezicht als je aan het wachten bent en oh wat sfeervol.
    Omdat ik hier voor de eerste keer wat ging halen, moest ik mij even oriënteren op de producten en de prijzen. Ik schrok me echt wezenloos van de getoonde prijzen en gaf dit ook aan. Mij werd medegedeeld dat je dit met niets ander kon vergelijken en het uiteten thuis gebracht zou worden, exclusief eten dus. Het was niet mijn bedoeling om voor € 25, - PP eten op te gaan halen, maar goed ik was sportief en wou het wel een kans geven.
    Na 20 minuten wachten, kreeg ik eindelijk 2 soort van gebaksdozen mee met de exclusieve maaltijd.

Wat een spanning, wat zou er dan toch in deze gesloten doos zitten… Met volle verwachten reed ik naar huis met bijna €50, - aan voer in de auto. Bij aankomst thuis was mijn vrouw ook zeer verbaasd dat ik met 2 gebaksdozen kwam aanzetten. Als een surprise, verwijderen wij de deksel om tot deze exclusieve delicatessen te komen en om thuis te gaan uiteten…

Wat een deceptie toen de deksel van de doos was. Ik had een spare rib menu. Dat waren spare ribs die dropen van de saus en te donker waren. En het was van dat gaarkeuken gekookte vlees. Niet lekker van de grill dus. Hierbij zat 1 aardappel met schil en een bakje koolsalade met te zoete natte saus. Een aardappel is zeer goedkoop voedsel evenals kool met wortel. Waar is de exclusieve maaltijd en dat voor €25, - PP.
    Mijn vrouw had een soort van hamburger menu en dat was al even matig. Bij aankomst mocht je zelf het broodje ontleden om er zelf nog de hamburger in te plaatsen, want die wordt er los bijgeleverd. Ook hier zat dezelfde budget salade bij en ipv de aardappel een stuk mais. Maar in dit laatste hadden ze dan wel een houten stokje geprikt, om de exclusiviteit ervan af te laten spatten.

Ik durf met volle overtuiging te zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte prijs kwaliteit verhouding heb gehad bij het afhalen van mijn maaltijd. Daarbij was het niet lekker en ik ken meerdere cafeterias/snackbars, waar ik beter spareribs krijg dan bij de spare rib express. En ook nog voordeliger.
    Ik ga de namen niet noemen van deze locaties, want dat is in strijd met de regels van eet.nu.

Hier ga ik zeker NOOIT meer wat halen.

5. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor De Muzikant

De vestiging in Emmen van de muzikant is gesloten / opgeheven.

6. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Peja Grillroom

Vanavond voor het eerst geweest, omdat ik op zoek was naar een nieuw vast adres ivm niet constante kwaliteit andere shoarma / doner toko's in Emmen.

Bij binnenkomst: zag er schoon uit, ook de keuken apparatuur! Vriendelijk personeel. Had een durum doner besteld met knoflook en uien saus er door. Hoefde niet eens te betalen voor de extra saus. Om eerlijk te zijn, niet de beste doner die ik ooit gehad heb, maar wel de beste in Emmen! Voor herhaling vatbaar!

Zolang de kwaliteit maar constant blijft en niet zoals bepaalde andere zaken de ene keer perfect en de andere keer niet te vreten.

Dat ze niet tot 's nachts 6 uur geopend zijn in het weekend zegt meestal wel iets over de kwaliteit. Ze hoeven het dus niet te hebben van het uitgaans volk met drank op, dat gewoon iets in de maag met knoflooksaus moet hebben voordat ze op bedje in slaap vallen.

7. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor De Markies van Karabas

De enige reden om hier heen te gaan is dat je de kinderen kunt dumpen in de speelzaal.
    Als je hier iets gaat eten is het aan te raden om een uur van tevoren maagbeschermers in te nemen.

8. Rogier's profielfoto
    Rogier vindt Robuust leuk

9. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Jilly’s Emmermeer

Rogier

Sinds de opening 2 keer geweest. Broodjes en patat prima te doen, maar…
    Ze proberen zich te onderscheiden met diverse hamburgers van de gril. De 2e keer dat ik daar een hamburger ging eten vroeg ik een hamburger die nog rosé van binnen was, omdat de vorige keer de burger helemaal doorbakken was. Dit was niet mogelijk omdat alle hamburgers al voorgebakken in de koelkast lagen?!?!

Het concept van deze toko is op zich goed, alleen jammer dat de hamburger zelf helemaal kapot gecremeerd wordt op de bakplaat.

10. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Romantica Il Gusto

Rogier

Dit restaurant is permanent gesloten.

11. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor La Luna
    Pizzeria Emmen

La Luna is gesloten. Op dit adres zit nu Cafetaria/pizzeria Jilly's Emmermeer

12. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Havenkade

Cafetaria de havenkade is al lange tijd gesloten en pand is gesloopt.

13. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor ErkelenS
    Nederlands Rolde

Hotel Restaurant Erkelens is inmiddels gesloten. Helaas wordt het gebouw gesloopt voor andere doeleinden (supermarkt).

14. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Konbu Sushi

Rogier

Zit nu een andere eigenaar op en de naam is veranderd naar Yama Sushi

15. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor La Place

Rogier

Vanavond hier gegeten. Gekozen voor de kogel biefstuk met patat en salade. De patat en biefstuk waren prima te doen. Biefstukje was wel heel erg klein. Daarnaast als extra mayo en bekertje salade erbij genomen. Met drinken erbij ben je dan toch wel 18 euro kwijt.

Ik zat niet echt vol na het eten. Wel redelijk karig qua porties. Voor dat bedrag kan ik ergens anders wel meer waar voor mijn geld krijgen.

Wat mij wel erg tegen stond was dat het bestek en de glazen niet schoon waren. Het zat helemaal onder de kalk vlekken en volgens mij was het ook niet helemaal goed gereinigd.

16. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Konbu Sushi

De kwaliteit van de sushi is veel hoger dan die van all you can eat sushi restaurants. Ik betaal liever iets meer en laat het dan bezorgen. Er zijn ook een aantal krukken aan het raam voor de afhalers. Als er plaats is, is het ter plekke opeten van de sushi ook geen probleem. Trouwens, all you can eat restaurants die ook bezorgen, zijn dan niks goedkoper dan konbu.

17. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Rhodos

Rogier

De Ouzo die je altijd bij de griek van het huis krijgt, is hier aangelengd met water. Hoe pauper wil je het hebben? Dit zegt eigenlijk genoeg over dit restaurant. De gebakken mosselen komen gewoon uit de frituur en de rest van het eten is van de categorie "prima binnen te houden". Dit was de eerste en de laatste keer dat ik hier gegeten heb.

18. Rogier's profielfoto

Afhalen Bezorgen
  19. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Thu Thiem
    Vietnamees Emmen

Aanwinst voor Emmen! Heerlijke vietnamese gerechten en altijd verse ingrediënten. Vooral de pho bo (rijstnoedels soep met rundvlees) is een aanrader! Dit is een volledige maaltijd. Je krijgt dan een soepkom van het formaat goudvissenkom met diverse sausen en groenten die je naar smaak kan toevoegen. Ook hebben ze overheerlijke bubble tea.

Ze hebben (nog) geen website , maar ze staan wel op facebook waar ze naast de menukaart ook de special van week vermelden.

20. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor De Griekse Corner Afhaal

De lekkerste kapsalons van Emmen! Kleine (niks klein) kapsalon voor 6,95 euro. Lekkere vlaamse frieten met zelf gemaakte gyros, zelf gemaakte tzatziki, lekkere salade en gesmolten kaas.

Ook de broodjes pita gyros en pita bifteki zijn heerlijk en absoluut niet duur!
    De meeste toko's bestellen bijvoorbeeld gyros bij de groothandel, maar hier heb ik zelf gezien dat ze de gyros rol die aan zo'n grill hangt zelf in elkaar zetten met lappen vlees.

Om toch nog iets te zeuren: De geraspte kaas van de kapsalon is meestal niet helemaal gesmolten omdat de grill van de zijkant wordt gebruikt voor het smelten van de kaas. Daarom mik ik thuis de afhaal kapsalon altijd nog even een paar minuten onder de grill.

21. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft gereageerd op een recensie van Restaurant ten Cate

Jan Zeeman,

Ik neem aan dat je op de hoogte was van de familie omstandigheden? Lijkt me moeilijk om dit niet te merken tijdens je verblijf in dit hotel.

22. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Oriental Delight
    Chinees-Indisch Emmen

Rogier

Sinds een ander chinees restaurant failliet is gegaan, haal ik nu altijd hier mijn chinees eten op. Dit is nu wel de beste chinees van Emmen. Vooral de loempia met babi pangang is heerlijk!

23. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Domino's Pizza

Rogier

Erg lekkere pizza's en absoluut niet duur. Eindelijk een domino's pizza in Emmen! Ook ruime openingstijden en tussen 1200 en 1600 uur een pizza naar keuze met een blikje drinken voor 5 euro.

Enige puntje van kritiek is dat er wel iets meer dan 2 krukken mogen zijn, wanneer je moeten wachten op de pizza bij het afhalen. Het duurt slechts een minuut of 10 voordat je pizza klaar is, maar dan wil ik wel graag even kunnen zitten.

24. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor De Schaopwas

Het koude buffet is prima voor elkaar. Het warme buffet is het tegenovergestelde. Ik had onder andere gebakken sliptong. Het leek net of dit uit de frituur kwam, zolang lag het dus blijkbaar al op het buffet. Ook de andere warme gerechten waren niet echt lekker. De bediening was wel in orde.

Voor 28 euro kun je beter ergens anders gaan eten. Dit is het geld gewoon niet waard.

25. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor ErkelenS
    Nederlands Rolde

Rogier

Hier in februari met de gehele familie gegeten. Het was allemaal wel redelijk voor elkaar, behalve het voorgerecht:

Zalm /Heilbots Wraps voor 13,95 euro.

Dit bleek te gaan om 4 kleine rondjes zalm/ heilbot met wrap erom heen. Dus echt halve centimeter werk!!
    De rest was sla e.d.
    Ander voorgerecht, zoals de garnalen van texel, zag er allemaal perfect uit, maar dit!

Dit voorgerecht is gewoon afzetterij!

De service viel ook redelijk tegen voor de prijsklasse van het restaurant. Meerdere keren vragen om een glas voor de wijn, of lange tijd lege glazen etc..

26. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Havenkade

Het eten is goed, maar als je voor meerdere personen afhaalt, klopt de bestelling echt, maar dan ook
    echt nooit!!

Dit is de reden waarom ik op het werk hier nooit meer bestel. Je mist diverse broodjes. Ook als meerdere malen aangeeft dat iets met ketchup moet i.p.v. curry zit er toch curry op!!
    Hoe moeilijk kan het zijn? Het is toch geen rocket science?

Jammer, want zoals eerder aangegeven de kwaliteit van de snacks is erg goed.

27. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Desperado

Paar jaar geleden hier met collega's gegeten. Het eten is voor een steakhouse goed.
    Maar hoe lyrisch veel mensen over dit restaurant zijn, vind ik zwaar overdreven.
    Blijkbaar is men in Winschoten niet beter gewend.

28. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Subway
    Broodjes Assen

Ik vind subway in het algemeen genomen erg goed, maar absoluut niet goedkoop.
    Wat betreft subway assen is het personeel nooit echt vriendelijk. Alsof ze met tegenzin aan het werk zijn.
    Het straalt er echt vanaf!

29. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor De Nieuwe Ni Hao Fook

2 maand geleden maar eens geprobeerd. Foe yong hai en geroosterde babi pangang.
    Aan het eten zat veel minder smaak dan de andere chinezen in Emmen.
    Ik ga hier niet meer afhalen.

30. Rogier's profielfoto
    Rogier heeft een recensie geschreven voor Suwa
    Japans Emmen

Ik had een maandje geleden voor ongeveer 25 euro aan sushi afgehaald.
    Nu snap ik dat de kwaliteit van sushi bij alle "all you can eat" restaurants lager ligt dan bij een echt japans restaurant / sushi bar, maar deze sushi was behoorlijk smakeloos. De rijst was niet goed op smaak gebracht en de inktvis of zalm op de nigiri's waren erg neutraal van smaak.

Erg jammer, want voor de afhaal betaal je erg veel geld in vergelijking met 2 uur onbeperkt in het restaurant eten.

Meer updates