• Lid sinds 5 mei 2012

't Hoes van Hol-An

Aalden

Roel heeft nog geen foto toegevoegd

1. Roel's profielfoto
    Roel heeft een recensie geschreven voor 't Hoes van Hol-An
    Pannenkoekenhuis Aalden

Roel

Donderdag 3 mei waren we hier met een gezelschap van 6 personen eten. Ik begin met het positieve: de pannenkoeken waren erg lekker.
    En nu het negatieve: het duurde allemaal een eeuwigheid. Om tien over half zeven waren wij binnen. Het duurde een kwartier voor iemand aandacht aan ons schonk aan de tafel. Toen de bestelling geplaatst was duurde het en duurde het maar. Ondertussen ben ik een keer wezen vragen aan de bar hoe lang het misschien nog zou gaan duren. Die jongedame aan wie ik het vroeg hebben we nooit teruggezien. Na een kwartier kwam iemand aan tafel of we misschien nog wat wilden drinken. Nou, zei ik: drinken niet, maar een pannekoek zou er wel ingaan. “Ja, het duurt allemaal wel lang, wel liggen nogal achter. Maar ik ga voor u vragen hoelang het nog duurt.” Ik denk dat ze nog aan het vragen is want ook haar hebben we nooit teruggezien.
    Uiteindelijk: Na anderhalf uur werden de pannenkoeken uitgeserveerd. Tenminste: de eerste vijf. De zesde ‘komt zo’. Zeiden ze. Dat duurde nog een kwartier. Half negen aten we pannenkoeken. Aanvankelijk kregen mijn dochters de verkeerde pannenkoek voorgeschoteld: mijn ene dochter had eentje zonder ui, maar met appel, de ander zonder appel, maar met ui. Ze kregen elkaars pannenkoek. Geen ramp. Even omruilen dus. Maar wel slordig. Net als die teveel geleverde ice tea. Maar goed, die kon weer terug naar de keuken.
    Daarna wilden we ook nog een dessert. (Een tweede pannenkoek, die één van ons nog wilde bestellen, zat er niet in: de keuken was dicht… tja.) Vier van ons bestelden een wafel met verschillende garneringen. Na vijf minuten komt weer een andere jongedame bij onze tafel: “Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar we hebben nog maar één wafel.” (Je kunt dit vertalen met: We kunnen natuurlijk nieuw beslag maken, maar daar hebben we geen zin meer in. We hebben nog één wafel liggen en die kan zo in de magnetron, lijkt ie ook nog warm.) Okay, één wafel dan, de rest nam wat anders. Gelukkig waren we met een goed gemutste groep en maakten we er onderling nog wat van. Dik over negenen gingen we afrekenen. En wat schetst onze verbazing: op de nota stonden alsnog vier wafels, plus ook nog eens de vervangende bestellingen. En een teveel aan ice tea. Met een handige glimlach zei de kassière dat we die nota maar moesten vergeten en ze maakte gauw een gecorrigeerde.
    Ik ben er de persoon niet naar om aan zo’n kassa stennis te maken. Maar wat was deze bediening een totale aanfluiting. Vriendelijk glimlachend maar totaal niet berekend op hun taak. En evenmin heeft de keuken de capaciteit om een grote toeloop te bedienen. Er zijn nogal wat plaatsen in deze boerderij, maar de keuken kan dat duidelijk niet aan. Achteraf denk ik: als zaak schaam je je toch dood als je zo’n product levert? Dan compenseer je op de één of andere manier toch je eigen fouten, bijvoorbeeld in de nota of in het aanbieden van een drankje of zo? Maar nee, hier werd fout op fout gestapeld, afgesloten met een een totale misser aan de kassa. Is het hier druk? Ga dan gauw verder. Wij komen er in elk geval nooit weer.

4,3