• Lid sinds 7 augustus 2010

Bistro den Vollen Pot

Oregano

Oregano

Nieuwegein

Rob heeft nog geen foto toegevoegd

1. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Thai

Prima gegeten met de AH-restaurantactie: geen beperkingen hier, dus alles van de kaart is mogelijk. Bijgerechten en drank worden wel volledig in rekening gebracht. Prima gegeten, vlotte bediening. Eindelijk weer eens 'red curry' kunnen eten. Prima!

2. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Delphi's

Heerlijk 3-gangen menu genuttigd met twee personen: een mixed grill en de Dorade als hoofdgerecht, als nagerecht de cheesecake en natuurlijk een voorgerecht, vergezeld van een heerlijke Retsina. De bediening is uitstekend, de baas zelf doet gewoon mee en is zeer hoffelijk en aardig. Bij het weggaan stond hij zelfs al klaar met onze jassen. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Delphi's is duurder dan de gemiddelde Griek, en werkt met bijgerechten die apart in rekening worden gebracht. Dat maakt de afrekening ook wat duurder. Maar de kwaliteit is dan ook uitstekend en veel beter dan de gemiddelde Griek! Leuk gelegen in het centrum van Utrecht, ook prima te doen met bus die bijna voor de deur stopt. Het restaurant heeft een leuke en gezellige inrichting, die past bij een meer serieus restaurant, niet dat oubollige met houten stoeltjes met rieten zittingen.

3. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Venue

Rob

Prima gegeten met twee personen; soms iets te kleine porties, grotere eters zullen snel drie (halve) hoofdgerechten moeten nemen. Doordat ze werken met halve/kleine gerechten voor een halve prijs, kun je meerdere gerechten uitproberen/proeven. De aardappelsoep met o.a. kerrie, en de biefstuk met heerlijke aardappelpartjes, en de witte chocolade-crememouse zijn wat mij betreft de aanraders: heerlijk van smaak. Lekkere streekbieren ook.

De bediening is aardig, attent. Er werd zelfs gevraagd naar het gewenste tempo van uitserveren van het nagerecht. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zelfs tips over hoe mijn biertje (Goust) ingeschonken en op smaak gebracht dient te worden. Het decor is een soort van theater-eetcafe-setting: ongeveer tien tafeltjes met een lange bar, en achterin een podium voor muziekoptredens (vanaf 22.00 uur). Muziek stond even te hard, erg fijn als je onder de speaker zit.

Groot pluspunt: hoge score (IENS) op gebruik van duurzame en streek ingrediënten/producten! Ongeveer €37,50 per persoon voor een driegangenmenu plus bier. Iets te prijzig naar ons idee, maar de AH-restaurantactie maakte de rekening acceptabel.

4. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Vis & Meer

Rob

Ik ben niet van de hoge waarderingen, voor Vis en Meer is het terecht! Fantastisch driegangen-verrassings-vis-menu genoten (via AH restaurantactie). Heerlijke tonijn en zalm vooraf met een glas prosecco, gevolgd door een briljant hoofdgerecht van heilbot. Nog nooit zoveel subtiele en heerlijke smaken op een bord gehad! En dat afgesloten met een licht nagerecht met kaneelijs! En bij ieder gerecht kun je een andere wijn per glas (€5,50) nemen. De bediening werkt uitstekend samen en heeft alles in de smiezen! Er heerste een gezellige drukte zonder dat het voor ons storend was. Vis eten is gemiddeld duurder dan andere gerechten (€37,50 per menu), maar hier krijg je dan ook zeker waar voor je geld.

5. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Tamouda
    Marokkaans Utrecht

Rob

Voor de tweede keer hier gegeten en heerlijk Tajine Kip met Groenten genomen. Prima driegangenmenu aanbieding van Groupon. Bediening goed ondanks de drukte. Prijs-kwaliteit ook zonder de aanbieding goed. Aankleding restaurant goed. Lekker centraal gelegen op loopafstand van Centraal Station en bussen.

6. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Oregano

Wat ontzettend jammer als recensies zo variëren! Wij hebben zelf afgelopen zaterdag in de avondzon op het terras heerlijk en gezellig hier voor de tweede keer gegeten met zijn tweeën.

Als hoofdgerecht heerlijke bifteki (gehakt) en garnalen! De witte huiswijn (uitstekend) erbij en als nagerecht de 'cheescake op zijn Grieks'. Het dessert is ook echt een aanrader: heerlijk en verrassend! Voor kleine eters kun je dit nagerecht ook best één met zijn tweeën nemen hoor. En natuurlijk een glaasje Samos (dessertwijn) er bij! Dit wordt gereserveerd in de hoeveelheid van een gewone wijn!! Genieten maar!

Prima vrolijke bediening en pappa waardeert het ook als je laat weten dat je lekker zit te eten!

7. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Minos Pallas

Na september 2014 eindelijk weer eens hier gegeten: weer ander personeel, weer een andere eigenaar?
    Nou ja, gelukkig hebben ze onze favoriete Retsina (Malamatina) weer. Eten (vis en visschotel) weer goed. Cheesecake als nagerecht: één portie met zijn 2en genomen. Gelukkig maar, want ook het nagerecht komt in een grote hoeveelheid! Bediening goed met voldoende aandacht, gerechten in een goed tempo geserveerd. Prijzen zijn een fractie hoger dan gemiddeld. Graag tot een volgende keer.

8. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor The Peppermill

Met de wereldkeukenpas van de Xenos actie hier gegeten. Wat een drama:

Service: de bediening en keuken konden de combinatie van een grotere groep én duo's niet aan door onderbezetting ... Om 18.15 uur aanwezig, om 20.00 uur aan het hoofdgerecht (nadat we er maar eens informeerden waar het bleef). We moesten vragen om bestek, kregen guacamole uit een potje (!). We hebben het nagerecht maar overgeslagen: we wilden voor 00.00 uur wel thuis zijn.

Eten/drinken: redelijk, maar niet bijzonder.

Prijs: niet al te duur.

Sfeer: oogt een beetje als een verlopen bar van zalencentrum. Buitenterras op het westen (doet het ook leuk in NL, waar de wind vaak uit het westen komt).

Enige pluspunt: de bediening onderkende de problemen (nadat wij geklaagd hadden) en zat er zelf duidelijk ook mee. Als doekje voor het bloeden kwam het bier niet op de rekening.

Conclusie: één en helaas nooit weer. Zeker geen omrij-restaurant.

9. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Oregano

Rob

Ik ben niet zo van de hoge waarderingen, maar hier is het echt heerlijk vertoeven. Eindelijk weer een restaurant wat een aanwinst is voor Nieuwegein. Heerlijke varkenshaas, heerlijke nagerechten, glaasje Samoa en onze favoriete Retsina: Malamatina! De bediening was vriendelijk en met voldoende aandacht. De sfeer was prettig ondanks de moderne strakke inrichting. Kwaliteit was in verhouding tot de prijs goed. De hoofdgerechten zijn bijna allemaal rond de €20, de nagerechten €7. Een glaasje Samos dessertwijn €4 wat gangbaar is.

10. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op een recensie van Sam's Eetcafé

Wij waren gewoon heerlijk op vakantie in Ruurlo. Ik weet niet wie je gesproken hebt, maar zo lekker koken kan ik echt niet!

11. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Zott

Onlangs hier voor de tweede keer dit jaar gegeten. Het eten is prima, nagerechten vond ik zelf niet echt bijzonder, de wijn is prima (echt interessante kaart) maar ook fiks aan de prijs. Leuk als je er met een aanbieding of op uitnodiging kunt eten, maar let goed op de portemonnee!

12. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Sam's Eetcafé

Het is een combinatie tussen een bar en een restaurant: een lounge dus, waar je uitstekend kunt eten voor lunch én diner, en nog biologisch ook (wat helaas nergens wordt vermeld, alleen door de kok verteld). De hoofdkaart voor het diner heeft drie keuzes: visplateau, vleesplateau, vegetarisch. Wij hebben het visplateau voor twee personen genomen. De smaakpapillen worden zonder overdrijven gestreeld! Uitstekend witte huiswijn en leuke bierkaart! Lekkere ijscoupe maakte het af! Een echte aanrader!!

13. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Minos Pallas

Na 1 jaar weer hier gegeten. Eten is nog steeds van prima kwaliteit. De menukaart en beschikbare drank is alleen weer veranderd: alleen nog een waterige Retsina van een onbekend merk en niet meer onze favoriete Malamatina Retsina (of Kourtaki). De standaard witte wijn is ok, maar geen topper. De rekening goed nalopen: bij ons bleek de Dorade (vis) opeens €2 duurder dan op de kaart en er was een glas wijn (€3,60) teveel aangeslagen. Beiden natuurlijk niet geaccepteerd en dat werd snel/netjes opgelost. Maar het mag toch niet gebeuren (zeker niet als het niet al te druk is op een donderdagavond).

14. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Pamukkale

Rob

Uitstekend 3-gangen meze-menu met twee personen genuttigd. Vriendelijke bediening. Mede door Groupon-bon prima prijs/kwaliteit verhouding.

15. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bourgondisch Vreeswijk

Rob

Uitstekend gegeten (diner) met twee personen op een doordeweekse dag. Prima kwaliteit en prijs/kwaliteit ook goed (was nog leuker met een Groupon-bon). Prima huiswijn. Sfeervolle omgeving (voormalig parochiehuis). Goede bediening. Voor herhaling vatbaar.

16. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Algarve

Heerlijk met twee personen gegeten: 3-gangen menu met Groupon. Normaal slechts 21 euro. Uitgebreid voorgerecht, heerlijke vis in kokossaus als hoofgerecht, en thee/koffie/ijs naar keuze als nagerecht. Fles witte huiswijn erbij. Bushalte vlakbij dus ook met OV prima te bereiken. Vriendelijke bediening. Inrichting eenvoudig maar verder niets mis mee. Toiletten kunnen een verfje gebruiken, maar wel schoon.
    Volgende keer gaan we weer!

17. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Minos Pallas

Uitstekend gegeten met vier personen: hoofdgerechten Meze en Estia. Meer dan voldoende hoeveelheid en prima kwaliteit. Huiswijn wit en Retsina ook prima. Bediening zeer prettig, attent en vriendelijk. Doggy Bag was geen probleem!

18. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Pamukkale

Rob

Prima gegeten: Turks gehakt en vissoep vooraf. Super aardige mensen.

19. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor El Olivo
    Internationaal Utrecht

Rob

In de zomervakantie op een dinsdag 18.30 uur gereserveerd: rustig en maar 4 tafels bezet. Daardoor goede bediening en rustig kunnen eten. Eten was uitstekend, nog nooit zulke lekkere tapas gegeten. De huisrose Navarra was echter zeer matig en dan €16 voor een karaf, veel te duur. Voor de tapas gaan we zo nog een keer! Maar neem wel ruim de tijd.

20. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Pronto Pronto!

Rob

Een maand of vijf alweer geleden hier gegeten. 2010 de eerste keer. Zaak is nu twee keer zo groot. Nog steeds prima bediening en leuke inrichting/sfeer. Het eten was goed maar niet heel erg bijzonder van smaak.

21. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Markt

Rob

Opvallend en jammer dat er ook bij dit uitstekende restaurant negatieve uitschieters zijn. Zelf prima gegeten: kwalitatief prima, leuke en goed bediening, en prima prijzen.

22. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Dimitra Fastfood

Rob

Het was berendruk 30 april rond 18.00 uur, lang wachten, en toch was het eten weer uitstekend. Ze laten zich dus niet verleiden tot het maken van haastklussen met dan maar mindere kwaliteit!

23. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Dimitra Fastfood

Rob

Zaterdag 7 april prima schotels gehaald. Uitstekende giros, souvlaki en bifteki. Leuk om een klein flesje ouzo mee te nemen!

24. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bistro den Vollen Pot

Lekker 3-gangenmenu genoten met rode huiswijn.
    Eten was van goede kwaliteit maar niet echt bijzonder van smaak. Wijn was prima. Service attent, correct en vriendelijk.

25. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Italiano Vreeswijk

Weer eens twee pizza's besteld en weer snel geleverd. Hoe dat toch kan vanuit Vreeswijk naar Zuilenstein vraag ik me eerdere keer weer af. Kwaliteit goed. Alleen de artisjok was in de oven te droog geworden, ieder stukje weg kunnen gooien.

26. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Zinnia

Voor de twee keer gegeten met drie personen.

Eten is prima, bediening is goed, bestellingen goed opgehaald.

Drank ging 1x mis (kwam niet).

Sfeer wel ok.

Prijs/kwaliteit is goed.

Prima Sushi op korte afstand van Nieuwegein!

27. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Kalimera

Zie een eerdere recensie, wederom uitstekend. Muziek was wel aardig maar helemaal niet Grieks. Voelde dubbel: net alsof je Grieks eet in een niet-Grieks restaurant.

Verder was bijna alles weer prima: alleen het eten in de rechaudbakken waar de mousaka e.d. in klaar staat, werden later op de avond niet meer bijgevuld.

28. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Pizza Grandi

Rob

Geen aanrader: wel netjes en snel geleverd na telefonische te hebben besteld, maar de smaak/kwaliteit van de Pizza Calzone viel zwaar tegen. De pizza was zeer ruimhartig belegd, maar de ingredienten hadden weinig smaak, het deeg erg flauw. Een keer maar zeker niet voor herhaling vatbaar.

29. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Tapazz

Rob

Eind vorig jaar gegeten met een grote groep op een door-de-weekse-dag. Het eten was redelijk, maar niet bijzonder, de huiswijn was goed. De locatie is leuk, zo direct aan het water, maar als je binnen zit, merk je daar natuurlijk weinig van. De prijs/kwaliteit verhouding is niet goed: redelijk duur voor wat je krijgt.

Voor een keer wel leuk, maar geen tweede keer.

30. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Italiano Vreeswijk

Rob

Afhalen: wij bestellen al jaren een aantal keren per jaar hier onze pizza's. Vooral de standaard Calzone is onze favoriet en ook de Quatro Stagione. Kwaliteit wisselt qua smaak iets maar is nooit slecht. Let op bij de Calzone: die wordt heel soms veel te bruin gebakken; direct bij aflevering altijd de pizza's controleren en eventueel niet-betalen/klagen. Daarbij volhouden dat je niet-tevreden bent, is helaas dan wel een must, maar uiteindelijk wordt het dan goed gemaakt.

Meer updates