• Lid sinds 10 maart 2010

Bankoh

IZZI

Maharaja

Nijmegen

Rob heeft nog geen foto toegevoegd

1. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bankoh

Hier klopt alles gewoon.
    De ontvangst begint al perfect, onze jassen worden aangenomen en we worden naar een tafel begeleid en ook de bediening aan tafel is erg goed.
    Als we de menukaart bekijken is het wel even puzzelen: een voorgerecht voor € 8,-, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar een hoofdgerecht voor € 12,50 ??? Maar de uitleg is simpel: de hoofdgerechten zijn kleine porties en afhankelijk van wat je wil kan je meerdere voor- of hoofdgerechten bestellen. Ook is het mogelijk om gerechten te delen - en daar kiezen wij voor.
    3 verschillende voorgerechten, 6 hoofdgerechten en de nagerechten worden in verschillende gangen opgediend. Alles ziet er even mooi uit en het smaakt allemaal perfect. Meestal is er toch wel één gerechtje als minst lekkere of als lekkerste gerecht aan te wijzen maar dat lukt ons niet. Alle gerechtjes smaken ons perfect.

2. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor El Torro

Heerlijk genoten.

Volgens de wijnliefhebbers was de rode huiswijn goed.

Het vlees gewoon perfect en de salade ook erg goed.

De bediening was misschien niet al te snel maar dat kan ook aan ons hebben gelegen. Wij kwamen eigenlijk alleen even een hapje eten terwijl dit toch echt een gelegenheid is om heerlijk relaxed te tafelen en vooral te genieten :-)

3. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor IZZI

Rob

Wij hebben hier nu 1 keer gegeten, gekozen werd er voor het 3-gangen verrassingsmenu (keuze van de chef).

Hier weten ze wat lekker eten is. De service krijgt van mij een dikke 8, net geen 9 want het bijschenken van de wijn gaat mij iets te snel (het glas is net half leeg als dit weer bijgevuld wordt).

De locatie is (bijna) perfect met mooi uitzicht over de waal en doordat het terras hoger ligt dan de weg heb je erg weinig last van het voorbij trekkende autoverkeer.

Hier ga je naar toe om heerlijk een paar uurtjes te tafelen.

4. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Michalis

Rob

Michalis is een Grieks restaurant.

Helaas is er begin juni (2010) brand uitgebroken, de uitbater wil zo snel mogelijk verder maar in welke vorm is nog niet bekend.

Het restaurant is nu (14 Juli 2010) in ieder geval nog een uitgebrande ruïne en is het nog onbekend wanneer Michalis weer open gaat.

5. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Spijshuis Uylenspieghel

Rob

Dit spijshuis heeft een vlaamse keuken; min of meer de gewone hollandse gerechten maar wel erg goed geserveerd.

Zodra ik de kaart krijg sta ik steeds weer verbaasd aan de ogenschijnlijk magere keus en standaard gerechten maar bij nader bestuderen van de kaart is er volop keus. De gerechten zijn verrassend lekker, hier geen standaard borden met alleen een ander stukje vlees bij dezelfde groenten maar mooi geballanceerde gerechten.

De desert zijn, zoals bij bijna alle restaurants, allemaal met (room)ijs of slagroom. Omdat ik weinig melk (lactose) verdraag vraag ik of de kok ons kan verrassen met een desert zonder melkproducten. Maar "verse vruchten met slagroom zonder slagroom" vond ik niet echt een verrassing dus neem ik nog alleen koffie of thee.

6. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Popocatepetl

Rob

De kwaliteit van het eten is erg wisselend. Heb 2 keer de kaasfondu gehad, die was de eerste keer meer dan uitstekend de tweede keer duidelijk onder de maat.

De uitgebreide keuze en lekkere cocktails houden de beoordeling toch redelijk hoog.

Niet wisselend is de bediening - die is eigenlijk altijd onder de maat. Eén keer erg lang zitten wachten tot eindelijk de bestelling werd opgenomen, vaker lang moeten wachten op het eten en toen we met een grote groep (ca. 25 man) kwamen eten en vooraf was afgesproken dat de kok per tafel twee schotels met vlees, twee vis en twee vegetarisch zou maken liep toch alles in de soep: om te beginnen kwamen er geen vegetarische schotels "dan begint U toch vast met het vlees en de vis" - lastig als er veel vegetariërs aan tafel zitten - en de eerste tafel had het eten al op terwijl de tweede tafel nog uitgeserveerd moest worden.

7. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Brasserie Hugo's

Heerlijk genoten!

Nadat mijn ouders hier een paar keer zijn wezen eten besloten ze op mijn verjaardag op een etentje bij Hugo's te trakteren.

Het vaste tafeltje gereserveerd (op de verhoging aan de linker katnt zit je heerlijk rustig) en ons laten vergasten op een heerlijk diner. Perfecte smaak, mooi opgemaakte borden en de wijn was ook prima.

Het terras buiten grenst (helaas) aan de drukke hoofdstraat, toch valt de verkeershinder wel mee alleen die verdraaide motoren die met veel herrie langs komen zetten zijn vervelend (ben zelf ook motorrijder...)

8. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Rotonde

Rob

De kaart ziet er luxe uit en de mosterdsoep is goed, het vlees (ik tournedos, partner struisvogel) is prima maar het "bedje van seizoensgroente" is niet bijzonder: de asperge is niet goed geschild en wel heel erg beetgaar.

Het saladebuffet mag die naam niet dragen. Er lag nog een klein beetje gemengde eikebladsla (zie zkajes voorgesneden sla bij AH) en de pastasalade was alleen nog te herkennen omdat er 2 stukjes fusilini in het schaaltje achter waren gebleven. Rabarbermoes was veel te nat en ook de appelcompote smaakte niet echt bijzonder.

Het was druk, veel mensen die de file ontvlucht waren op zondagavond, en er liepen veel (te veel) kinderen rond te rennen en te spelen. Misschien dat we daardoor minutenlang heben moeten zwaaien voordat men eindelijk door had dat we nog iets wilde drinken hoewel de borden erg snel van tafel verdwenen toen het eten op was.

Jammer, de aankleding doet denken aan een luxe restaurant.

5,7
  9. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Maharaja

Rob

Dit vegetarisch eethuisje staat hoog op mijn lijstje met leuke plekken om in Nijmegen te eten. Vleesliefhebbers hoeven niet te schrikken van dit vegetarisch eten; de Indiase keuken is perfect - heerlijk gekruid en afwisselend en het vlees mis je in de gepresenteerde gerechten echt niet.

Oja, er wordt hier geen alcohol geschonken. Er is wel alcohol vrij bier en zelfs alcohol vrije wijn maar voor een goede pint bier moet je toch echt ergens anders zijn - niet dat ik dat hier overigens mis.