• Lid sinds 14 mei 2009

>>>>> Heeft het ons ergens gesmaakt ?? dan scheppen wij hier, nóg 'n keer op ;)

Onder onze favoriete restaurants staan een aantal horeca gelegenheden die we nog de eerste keer moeten bezoeken.

Groetjes van Rob en Els, twee limboriginals.

Lijsten

1. Wishlist
  2. Favorieten
  3. Gevolgde restaurants

Beoordelingen

1. 9,4
  2. 9,9
  3. 9,9

Rob en Els heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor De Leeuw van Vlaanderen

In de maand mei was het menu top, en gisteren hadden we het maandmenu juni, en ook dat was wederom uitmuntend. Vooral de kwaliteit is zeer, zeer goed.

Voorgerecht rode mul met een venkelsalade en een royale lauwwarme dressing vergezeld met lekker brood met knapperige korst en daarbij goede boter. De frisse lichtdroge rosé was een mooie begeleiding van dit gerecht.

Als hoofdgerecht was er een eendeborstfilet met abrikozen in een zoetzure saus. De eend was mooi rosé gebakken, en had even gerust. Ze lag gesneden op een bed van jonge knapperige groentjes en was heerlijk. Ook hier smaakte de rosé heerlijk bij.

Het nagerecht was een bowl met rood fruit, zoals aardbei, framboos, bosbessen en bramen zwemmend in een rode soep van rood fruit. Heerlijk fris vanwege de bol frambozen sorbetijs en een takje munt, waarvan we de kleine blaadjes trokken, en deze verdeelden over het gerechtje.

We hebben genoten. Ook de overige gasten smulden en vonden net als wij de prijs kwaliteit verhouding heel goed. Het menu was € 26,50 en je kon er nog een drank arrangementje bij pakken voor € 8,50 en dan kreeg je 2 glazen wijn, plat water en koffie. Logisch dat Els zegt "daar kan ik toch niet zelf voor koken" (grapje)

Maxi, Tom, het was lekker, gezellig, maar vooral relaxed. We hopen nog vaak bij jullie te mogen genieten.

Trouwens??? jullie bierkaart is toch zo apart en zo even anders. Ik kan nooit kiezen. De Tongerlo blond blijft natuurlijk de favoriet. Wint niet voor niets altijd prijzen. Tot gauw !!!!

Afgelopen woensdag zijn we voor het maandmenu van mei geweest. Het maandmenu heeft als voorgerecht een kaaskroket op een frisse salade. Overheerlijk met de frisse droge provinciaalse rosé met zilveren medaille.

Het hoofdgerecht was een eendenborst met een top sinaasappeljus. Knapperig velletje zoals het hoort en een mooie cuisson van de eend. Mooi rosé. Had goed eventjes gerust. Ook hier smaakte de roséwijn heel goed bij.

Het nagerecht was een klassieke dame blanche, met mooi zacht romig ijs en uiteraard warme chocoladesaus.

Als afsluiting een kopje DE café dubbele espresso.

Thanx !!! team In Den Roden Leeuw

3. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Restaurant In den Roden Leeuw

Als afsluiting een kopje DE café dubbele espresso.

Thanx !!! team In Den Roden Leeuw

Na het werk lekker even wezen ontspannen en lekker gegeten. Wij namen beide een hoofdschotel, de biefstuk van de haas met eenmaal peper en eenmaal stroganofsaus. De presentatie en geur van het gedresste bord waren zeer goed, waardoor je meteen een smile kreeg. De hoeveelheden waren goed en voldoende. Mooie rode huiswijn die vooral in een goed ruim glas werd gepresenteerd. Het keuzemenu klonk zeer aanlokkelijk en gezien de eerste indruk zeer zeker eens de moeite waard om te gaan proberen.

Een spontane actie gister namiddag. Een zeer verzorgd terras met prachtige lindes die voor schaduw zorgen. De bediening is relaxed, geeft je de tijd, en is er indien nodig, en heeft alles onder controle. Mooi maandelijks wisselende menu's. Daarnaast een keuzemenu en een à la carte kaart. We kozen uit de kaart 2 hoofdgerechten. Het parelhoen met abrikozen en armagnac, en de lamskoteletjes met bulgur op provencaalse wijze. Twee prachtige borden waarop meteen duidelijk werd wie er in de keuken staat. Cuisson perfect. Een overheerlijke jus (dikke 10) zo glanzend en prachtig qua consistentie, gewoon top, maar vooral verrukkelijk. Als bijgarnituur waren er knapperige dikke patat en mooie gebakken krokante aardappeltjes. E.e.a. hebben we genuttigd met wat water, wat rosé en wat goed gekoelde korenwolfjes. Hier gaan we vaker plaats nemen.

Kortbij en toch ver weg kunnen zijn. Dat kan. Als je binnenkomt in den Roden Leeuw en in het rechtse gedeelte plaats neemt, dan zou je zomaar in Frankrijk kunnen zijn. Een pastis, voor ons het liefst een Henri Bardouin, maar ook een Pernod of Ricard is dan ook een passend aperitief in die setting.

De beide dames zijn heerlijk relaxed en hebben alles onder controle. Ze hebben beiden pretoogjes als ze in de gaten hebben en zien dat je geniet. En genieten, dat kun je in den Roden Leeuw. René de chef van den Roden Leeuw weet namelijk een prachtige balans te creëren als hij de producten en verdere ingrediënten met een zelfgemaakte klassieke jus of dressings en sauzen doet verbinden. En even voor de duidelijkheid, René maakt alles vers, en dat is dus ook absoluut te proeven.

Ingrid en René hebben een mooie basis menukaart die ze elke keer weer aanvullen met een mooi 3 gangen weekmenu plus een 3 gangen maandmenu. De huiswijnen zijn wisselend in verband met de kaart en de menu's en absoluut altijd goed gekozen en flesprijstechnisch zeer netjes. Wil je de rode wijn heel eventjes lichtelijk gekoeld, dan zullen de dames dit voor je regelen. Wij waarderen de regelmatige diversiteit in de huiswijnen afgestemd op de kaart enorm.

In het linkse deel van het hotel restaurant eetcafé, zit je modern klassiek ontspannen met mooi glaswerk en linnen servet. Een afwisseling van diverse maten tafels zorgt voor een mooie afwisseling en invulling van de ruimte.

Lang verhaal kort. Den Roden Leeuw is een aanrader voor mensen die de franse moderne keuken in combinatie met diverse streekproducten kunnen waarderen.

Prijsvoorbeeld:
    2× Aperitief, 2× 3 gangenmenu, 1 liter bronwater, fles huiswijn en 2 koffie. ± € 90, -

Als het team van den Roden Leeuw het goed vind, dan komen wij graag regelmatig op bezoek en laten wij ons graag van jullie verwennen. Tot gauw!

Afgelopen zaterdagnamiddag weer wezen dineren. Het was behoorlijk druk. Eigenlijk hadden we moeten reserveren. Ingrid heeft ons toch ingepland. Nog bedankt hiervoor. Wij doen graag op ons dooie gemak en dat kwam beide partijen goed uit. We dronken eerst een gerardus blond en een pastis met daarnaast een grote fles bronwater in een fraaie koeler.

We namen de heerlijk ruim gekruide lamsbiefstuk en de pepper entrecote. Wederom vergezeld van heerlijk knapperig gebakken aardappeltjes, gebakken asperges en jonge zomergroentjes. De rozemarijnjus en de pepersaus waren top. We hebben gesmuld. De fles rode wijn, heel even laten koelen, was trouwens heerlijk bij de beide hoofdgerechten.

Als nagerecht de kaas met druifjes, kletzebrood en rucolasla met daarbij een restje wijn.

Heerlijk even ontspannen gezeten op het terras onder de zonwering achter de mooie linden die alweer langzaam ruim in het blad zitten en de zonnestralen ook later op de avond deels lekker weghouden.

Ook aan andere tafels werd genoten. Dat samen met je eigen ervaring en gevoel, plus de hartelijkheid van de bediening maakt het steeds weer een uitje waar je van opknapt.

Bedankt team In Den Roden Leeuw !!

Ik heb samen met mijn vrouw daar heerlijk gegeten.

De sfeer is echt gezellig, een soort huiskamersfeertje maar heel goed aangekleed.

Wij hoefden niet lang te wachten op ons gerecht en ik moet zeggen dat het ons heel goed gesmaakt heeft.

De prijs is wat hoger als normaal maar dat mag je van die kwaliteit zeker van verwachten.

Als je eens heel lekker wilt eten, is dit een aanrader.

Henk Steijvers

In het kader van "de Restaurant Week" hebben mijn vrouw en ik, plus 4 vrienden, ons laten verrassen voor hetgeen te toveren valt in Wittem voor een lage budgetprijs. In ons gezelschap iemand die allergisch is voor schaaldieren en iemand die geen koolhydraten eet. Tataaah! Begonnen met kalfscarpaccio met tonijncreme. Geen lullige schijfjes maar een fatsoenlijk gevuld bord. Heerlijk! Vervolgens soep van prei met coquille en onze "allergant" kreeg keurig een alternatief. Heerlijk eveneens. Gebakken eendenborstfilet met sinaasappelsaus kwam vervolgens op tafel en voor degene die geen gebakken aardappeltjes wilde, werd een extra portie groente geserveerd. Ter afsluiting rood fruit onder een laagje sabayon. Als huiswijn twee flessen Cotes du Rhône AC en ook daar was niks mis mee! Al met al zijn we met ons gezelschap meer dan tevreden naderhand naar huis gegaan en bij leven en welzijn komen we volgend jaar zeker weer terug. Toen we langs het klooster ( ongeveer de naaste buren van de Roden Leeuw) reden, hebben we met een dikke glimlach tegen de Heilige Gerardus gezegd dat hij toffe buren heeft.

10. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Restaurant In den Roden Leeuw

Bedankt team In Den Roden Leeuw !!

11. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Gerard voor Oud Vijlen niet leuk
    IJssalon Vijlen

Op zaterdag 12 mei 2018 wilde ik mijn gift for you verzilveren bij Eetcafe Oud Vijlen te Vijlen. Blijkbaar hadden we moeten reserveren. Dit wisten wij niet. Ik heb hem medegedeeld dat we dat niet wisten. Ik heb de uitbater gevraagd dat het maar om 2 twaalf uurtjes ging en of het misschien mogelijk is om deze gewoon te nuttigen, want het was er niet druk, wij waren de enige klant en zonder gift for you bon, kun je er gewoon 2 twaalf uurtjes bestellen. Maar we konden hem niet verzilveren, want je moet hier reserveren voor dit gebeuren. Mijn vrouw heeft hem medegedeeld dat hij maar kinderachtig is, want er is geen klant te zien en hij niet aan onze wens wilde voldoen. We zijn weggelopen en hier riep hij ons na "loop naar de klote". Hierop draaide ik mij om en ik riep dat hij zelf een klootzak is. Hij rende mij achterna en pakte mijn overhemd vast en schreeuwde dat hij zich geen klootzak liet noemen. Ik zal u de verdere details besparen. Hier kom ik dus nooit meer.

12. Biechthuis Irmstraat 1 te Simpelveld toevoegen aub. Meer info via Pastorieke Simpelveld. K.v.K. is al actueel.

13. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Eddy voor Big Snack Oranjeplein niet leuk

We hebben zojuist voor €28, - euro snack gehaald en hiervan €22, - zo in de prullenbak gegooid. De friet was zooooooo klef, nat en plakkerig. Bestel je een kippenschnitzel zonder saus en eentje met saus: zit in 1 zak en de saus op 2. Handig.
    Mensen hier geen eten halen. Gewoon verder zoeken naar een betere zaak.

14. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Restaurant In den Roden Leeuw

Wij zijn hier nu toch wel zeker op z'n minst 10 keer wezen dineren en we zijn steeds opnieuw verrast over de constante kwaliteit. Of het nu één hoofdgerecht was, en of het nu een van de twee 3 gangen menu's was, steeds zijn alle borden hoog op smaak. Geen poespas, maar eerlijke en verse producten. Het kan je dus hier echt vaker lukken dat je genegen bent het bord schoon te likken. Excuses voor de ietwat boerse uitleg.

De In Den Roden Leeuw heeft wat ons betreft een mooie verdeling wat betreft de besteltijden verbonden aan de diversiteit in de menukaart. Ingrid maakt de bezoekers dan ook duidelijk dat er na 17:00 uur alleen de dinerkaart mogelijk is. Soms zijn bezoekers, veelal fietsers en wandelaars, dan teleurgesteld als ze bijvoorbeeld geen bitterballen kunnen bestellen als ze aan het genieten zijn van bijvoorbeeld een blonde Gerardus van de tap of een mooi glas provinciale roséwijn. Maar René is dan in de keuken al vanaf 16:30 uur in- omgesteld op de dinergasten. En René wil alleen goede borden presenteren. De vaak vele reserveringen laten dan helaas soms geen ruimte om iets uit de kleine kaart, of de lunchkaart te bereiden. Wij zijn heel blij met deze bedrijfsfilosofie. Ingrid en René maken namelijk hiermee duidelijk waar hun kracht ligt en wat hun hart qua hospitality wil uitdragen.

Wij waarderen jullie duidelijkheid en bijbehorende keuzes en hopen nog vaak bij jullie te kunnen genieten.

15. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els is rudi reppert gaan volgen.
  16. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els is men. gaan volgen.
  17. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Hoi engineering team van eet.nu ;-),

Waar vind ik de uitleg van de feature Delen??

18. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Restaurant etc. gezocht in de buurt van ..............?

Hoi Tom-Eric,

Toch bedankt voor de snelle reactie.

19. Rob en Els's profielfoto

Hoi Tom-Eric,

Zou jij me een (of meerdere) goed steakhouse kunnen adviseren hier in oostelijk zuid limburg?? Dan denk ik aan Heerlen, Kerkrade of Gulpen en omstreken.

Alvast bedankt.

Heumensebaan 2 Molenhoek
  22. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Pure
    Nederlands Valkenburg

Hoi mevr. Tahlita Bon. Deze recensie is een onderdeel van de totaalbeleving van onze week onthaasten in Thermae 2000. We hebben Tripadvisor en Zoover bezocht, vele reviews en bijbehorende reacties gelezen, maar besloten dat we op deze 2 websites geen review plaatsen. Deze vinden wij niet representatief.

Pure. Opnieuw gerestyled. Echter zeer zeker niet in balans met de juiste sfeer die bij de uitstraling hoort bij een 4 sterrenhotel en haar restaurant. Echter, er werkt personeel dat je na 10 minuten de opnieuw behangen muren en vervelend zittende open stoelen doet vergeten vanwege een enorme dosis enthousiasme en hartelijkheid, plus dat er ook nog een jong koksteam aanwezig is dat je tongstrelende gerechten presenteert die volledig in balans zijn met de prijs/kwaliteit verhouding. Verblijf je langer, is zelfs maatwerk mogelijk. Dat is pas klantbetrokkenheid. Bertie bijvoorbeeld, de spil tussen gast en keuken tijdens ons weekje, maakte dit voor ons mogelijk. We hebben dan ook meerdere dagen mogen genieten van prachtige 4 gangen menu's met bijpassende wijnarrangementen.

Een persoonlijke noot van ons voor Bertie is, dat de naam van het restaurant exact weergeeft om jou in een woord samen te vatten. En dat woord is natuurlijk, puur. Verder vonden we je enorm 'gegroeid' ten opzichte van ons vorige bezoek. Je food-winepairing skills zijn wat ons betreft top.

Voor de lezers hier is het belangrijk om te weten, en ook de kunst om beschreven belevingen van bezoekers goed te interpreteren. Als gasten een culinair wellness arrangement cadeau gekregen hebben maar niet gewend zijn om meerdere gangen met wijnarrangement te gebruiken, dan mag je hun informatie s.v.p. niet als leidraad nemen. Jammer dat deze arrangementen niet duidelijker omschreven worden zodat er meteen duidelijk is wat er van elkaar 'verwacht' wordt. Wij hebben vaak medelijden met gasten die met de etiquette liggen te worstelen.

Prijsindicatie voorbeeld: Aperitief € 8,50 en een 4 gangenmenu € 39,50, wijnarrangement € 27,00 en Thermae's eigen bronwater, plat of bruis, gratis.

Verder willen we laten weten, dat de sfeer van het restaurant een 9 wordt tussen 08:00 en 11:00 uur in de ochtend, als namelijk dezelfde ruimte als ontbijtlocatie wordt ingezet. Ook hier is het personeel weer de frisse touch die steeds weer elke dag de boventoon voert. De ruimte moet dus inzetbaar zijn voor 2 outlet mogelijkheden.

23. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Miljoenenlijn
    Internationaal Simpelveld

Dit is wordt Brasserie Perron 4. An, zie LinkedIn tag.

24. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor De Rode Beuk

Deze zaak draagt nog steeds een naam waardoor je verwacht dat er gegeten kan worden. Dat is niet meer sinds december 2015. De Rode Beuk zit midden in een transformatie en momenteel is de kernactiviteit gebaseerd op Ontmoeting. In de Rode Beuk maken vrijwilligers een kopje soep dat ze samen nuttigen. Er wordt met vrijwilligers een pannenkoek, wafeltje of een cake gebakken die bij de koffie genuttigd kan worden.

Alle georganiseerde vergaderingen en of bijeenkomsten voor maatschappelijke organisaties en of verenigingen worden gefaciliteerd op basis van eigen kracht en daarbij soms middels een beetje hulp van de vrijwilligers. Als er behoefte is aan gebak of warm eten, dan krijgt men toestemming om dit te bestellen bij de lokale ondernemers, die dit dan mogen leveren. Zo leveren Meggie en Loek uit Simpelveld, Traiteur Vaessen uit Bocholtz of Harrie de Warme Bakker uit Simpelveld of Bakker Dreessen uit Bocholtz regelmatig producten, gerechten en andere specialiteiten.

Tevens verwijst men naar de plaatselijke horeca zoals bijvoorbeeld Shoko,de Driesprong, Scholtissenhof of Rose Garden, om er maar een paar te noemen (afhankelijk van de grootte en de wens van de groep) indien er behoefte is aan uitgebreidere menu's.

In principe kan deze zaak op eet.nu op gesloten. Bovenstaande informatie is wellicht handig voor de toeristen die via eet.nu op eetgelenheden in Simpelveld zoeken.

25. Nog niet op eet.nu

Wad Lekker De Koog
    De Biergrill Amsterdam
    Hungarian Corner Den Haag

26. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Lijstje 2.

Gasterij 't Groeske Groesbeek
    Soto & Sate Amsterdam

28. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Shoko

Niets opgezocht op de website. Niet gereserveerd, want kom op het is donderdagnamiddag in december. Zal toch niet nokvol zijn ?? Dus nergens op ingesteld en op de bonnefooi lekker wandelend met vrouwke via en door het gemeentepark naar Shoko. Absoluut totaal geen idee wat we konden verwachten. We "landen" om 17:30 uur en lopen over een heerlijk verwarmd terras alwaar al wat bezoekers gezellig kletsend genieten van een aperitief en een sigaretje. Verhip, veel bekenden ?? Opeens, tuurlijk, stom we hadden een mooie bon van de werkgever Sevagram gekregen als dankjewel. Die waren we vergeten. Maar, bij mij vooral omdat ik acties haat. Volgers weten hoe ik daar over denk. Heel leuk om te zien dat heel veel mensen Shoko weten te vinden uit echt de verre omstreken rond Simpelveld. En terecht ook in dit geval. De Sevagram actie is niet zomaar een actie om klanten te strikken. Het initiatief voor de actie ligt trouwens bij Sevagram. Nee, deze keer een volwaardig mooi menu waarbij je partner, vriend(in) en of collega gratis meedoet. En bij Shoko géén uitgehold menu !!! Dus chapeau team Shoko. En top van Sevagram om Shoko te betrekken bij dit plan. Win-Win !!

Wij hebben gisteravond van alle menu's het wild keuze menu (nr. 3) genomen. We kozen als voorgerechten de carpaccio van hert en een bospaddestoelen bouillon, als hoofgerechten de eendenborst met mangosaus en de wild zwijn medaillons met pepersaus. Na namen we de kaasplank, en de brownie met roomijs vanille parfait. De borden waren prachtig opgemaakt. De geuren van alle gerechten, zalig. Er werd een goed glas wijn geschonken en de Affligem was perfect gekoeld. En niet te vergeten de amuse, het courgettesoepje met daarop een stammetje italiaans krokant warm brood met zontomaatje zette eigenlijk meteen de toon. De keuken is een geoliede machine en de constante kwaliteit is absoluut top brasserie niveau.

De sfeer wilde ik apart nog even onder jullie aandacht brengen en hier iets over schrijven. Team Shoko heeft al een tijdje wat team members gewisseld en gisteren ervoer ik een bijzondere klik tussen alle mensen in de bediening. In het bijzonder wilde ik de dame achter de bar een complimentje geven. De manier waarop zij alle speciale koffies klaar maakt en het plezier dat ze daar blijkbaar aan beleeft vond ik heel speciaal. Haar kundigheid was leuk om af en toe te volgen. Ons complimentje vond zij gisteren ook heel fijn.

Serviceteam Shoko, keuken Shoko, jullie bezorgen alle gasten steeds opnieuw een bijzondere beleving. Ik heb al menig keer hier op eet.nu een recensie voor jullie geschreven en nog steeds kan ik opnieuw weer details beschrijven waar jullie ons en anderen weer opnieuw mee verrassen. Het succes zit in het feit dat jullie plezier in jullie werk hebben. Dat merken wij als gasten. En we kijken om ons heen, en zien dit ook bij alle overige gasten. Dat bevestigd dan mooi je eigen beleving waardoor je er ook gerust op dit medium over durft te schrijven. Steeds weer opnieuw. Bedankt en tot de volgende keer.

29. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Restaurant Bellevue

Op LinkedIn verschijnt een update via een bevriende connectie. De nieuwe kaart met de culinaire dagen voor de komende weken is vanaf november op de website te vinden. Dus meteen even checken. En wat wil het toeval. We ontvangen een mail in onze mailbox waarop wij alvast geattendeerd worden op het nieuwe 5 gangen wildmenu. Dat hebben we uiteraard bekeken en ook meteen gereserveerd. Gisteravond waren we op bezoek en we kunnen jullie vertellen, super !! U bent gewend om van ons uitgebreide uitleg te krijgen over diverse details wanneer we ergens lyrisch over zijn. Vandaag niet. U gaat het maar zelf proberen want dit te omschrijven zou een tijdje in beslag nemen.

Samenvatten willen we vandaag. En dat betekent dat we hebben zitten dubben hoe we dit kort en krachtig met weinig woorden wel goed formuleren zodat de waarde van het menu geen onrecht wordt aangedaan. Hier alvast de link naar de complete omschrijving van het menu. http://www.hr-bellevue.nl/speciale-culinaire-dagen-restaurant-bellevue.html

Onze poging voor het samenvatten van onze beleving gisteravond tussen 18:00 uur en 23:00 uur hiervoor wordt het volgende.

Super de luxe kwaliteit wild zwijn, konijn, haas en hert waren in harmoniërend gezelschap van oosterse delicatessen in een sfeer en ambiance van sjiek thuis vergezeld van wijnen uit onontdekte gebieden.

Team Bellevue heel erg bedankt voor de uitnodiging. We voelden ons welkom en jullie hebben ons en alle overige gasten in de watten gelegd met jullie prachtige gerechten en de fantastische warme bediening.

30. Rob en Els's profielfoto

Sabor Tiel