• Lid sinds 14 mei 2009

>>>>> Heeft het ons ergens gesmaakt ?? dan scheppen wij hier, nóg 'n keer op ;)

Onder onze favoriete restaurants staan een aantal horeca gelegenheden die we nog de eerste keer moeten bezoeken.

Groetjes van Rob en Els, twee limboriginals.

Lijsten

2. Parkheuvel

Rotterdam
  3. Tapas & Cocktail Bar

Valkenburg

Rob en Els heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

via Butler

2. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Pure
    Nederlands Valkenburg

Hoi mevr. Tahlita Bon. Deze recensie is een onderdeel van de totaalbeleving van onze week onthaasten in Thermae 2000. We hebben Tripadvisor en Zoover bezocht, vele reviews en bijbehorende reacties gelezen, maar besloten dat we op deze 2 websites geen review plaatsen. Deze vinden wij niet representatief.

Pure. Opnieuw gerestyled. Echter zeer zeker niet in balans met de juiste sfeer die bij de uitstraling hoort bij een 4 sterrenhotel en haar restaurant. Echter, er werkt personeel dat je na 10 minuten de opnieuw behangen muren en vervelend zittende open stoelen doet vergeten vanwege een enorme dosis enthousiasme en hartelijkheid, plus dat er ook nog een jong koksteam aanwezig is dat je tongstrelende gerechten presenteert die volledig in balans zijn met de prijs/kwaliteit verhouding. Verblijf je langer, is zelfs maatwerk mogelijk. Dat is pas klantbetrokkenheid. Bertie bijvoorbeeld, de spil tussen gast en keuken tijdens ons weekje, maakte dit voor ons mogelijk. We hebben dan ook meerdere dagen mogen genieten van prachtige 4 gangen menu's met bijpassende wijnarrangementen.

Een persoonlijke noot van ons voor Bertie is, dat de naam van het restaurant exact weergeeft om jou in een woord samen te vatten. En dat woord is natuurlijk, puur. Verder vonden we je enorm 'gegroeid' ten opzichte van ons vorige bezoek. Je food-winepairing skills zijn wat ons betreft top.

Voor de lezers hier is het belangrijk om te weten, en ook de kunst om beschreven belevingen van bezoekers goed te interpreteren. Als gasten een culinair wellness arrangement cadeau gekregen hebben maar niet gewend zijn om meerdere gangen met wijnarrangement te gebruiken, dan mag je hun informatie s.v.p. niet als leidraad nemen. Jammer dat deze arrangementen niet duidelijker omschreven worden zodat er meteen duidelijk is wat er van elkaar 'verwacht' wordt. Wij hebben vaak medelijden met gasten die met de etiquette liggen te worstelen.

Prijsindicatie voorbeeld: Aperitief € 8,50 en een 4 gangenmenu € 39,50, wijnarrangement € 27,00 en Thermae's eigen bronwater, plat of bruis, gratis.

Verder willen we laten weten, dat de sfeer van het restaurant een 9 wordt tussen 08:00 en 11:00 uur in de ochtend, als namelijk dezelfde ruimte als ontbijtlocatie wordt ingezet. Ook hier is het personeel weer de frisse touch die steeds weer elke dag de boventoon voert. De ruimte moet dus inzetbaar zijn voor 2 outlet mogelijkheden.

3. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Miljoenenlijn
    Internationaal Simpelveld

Dit is wordt Brasserie Perron 4. An, zie LinkedIn tag.

4. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor De Rode Beuk

Deze zaak draagt nog steeds een naam waardoor je verwacht dat er gegeten kan worden. Dat is niet meer sinds december 2015. De Rode Beuk zit midden in een transformatie en momenteel is de kernactiviteit gebaseerd op Ontmoeting. In de Rode Beuk maken vrijwilligers een kopje soep dat ze samen nuttigen. Er wordt met vrijwilligers een pannenkoek, wafeltje of een cake gebakken die bij de koffie genuttigd kan worden.

Alle georganiseerde vergaderingen en of bijeenkomsten voor maatschappelijke organisaties en of verenigingen worden gefaciliteerd op basis van eigen kracht en daarbij soms middels een beetje hulp van de vrijwilligers. Als er behoefte is aan gebak of warm eten, dan krijgt men toestemming om dit te bestellen bij de lokale ondernemers, die dit dan mogen leveren. Zo leveren Meggie en Loek uit Simpelveld, Traiteur Vaessen uit Bocholtz of Harrie de Warme Bakker uit Simpelveld of Bakker Dreessen uit Bocholtz regelmatig producten, gerechten en andere specialiteiten.

Tevens verwijst men naar de plaatselijke horeca zoals bijvoorbeeld Shoko,de Driesprong, Scholtissenhof of Rose Garden, om er maar een paar te noemen (afhankelijk van de grootte en de wens van de groep) indien er behoefte is aan uitgebreidere menu's.

In principe kan deze zaak op eet.nu op gesloten. Bovenstaande informatie is wellicht handig voor de toeristen die via eet.nu op eetgelenheden in Simpelveld zoeken.

5. Nog niet op eet.nu

Wad Lekker De Koog
    De Biergrill Amsterdam
    Hungarian Corner Den Haag

6. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Lijstje 2.

Ti Amo Italy Den Bosch
    Rhodos Delft

8. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Shoko

Niets opgezocht op de website. Niet gereserveerd, want kom op het is donderdagnamiddag in december. Zal toch niet nokvol zijn ?? Dus nergens op ingesteld en op de bonnefooi lekker wandelend met vrouwke via en door het gemeentepark naar Shoko. Absoluut totaal geen idee wat we konden verwachten. We "landen" om 17:30 uur en lopen over een heerlijk verwarmd terras alwaar al wat bezoekers gezellig kletsend genieten van een aperitief en een sigaretje. Verhip, veel bekenden ?? Opeens, tuurlijk, stom we hadden een mooie bon van de werkgever Sevagram gekregen als dankjewel. Die waren we vergeten. Maar, bij mij vooral omdat ik acties haat. Volgers weten hoe ik daar over denk. Heel leuk om te zien dat heel veel mensen Shoko weten te vinden uit echt de verre omstreken rond Simpelveld. En terecht ook in dit geval. De Sevagram actie is niet zomaar een actie om klanten te strikken. Het initiatief voor de actie ligt trouwens bij Sevagram. Nee, deze keer een volwaardig mooi menu waarbij je partner, vriend(in) en of collega gratis meedoet. En bij Shoko géén uitgehold menu !!! Dus chapeau team Shoko. En top van Sevagram om Shoko te betrekken bij dit plan. Win-Win !!

Wij hebben gisteravond van alle menu's het wild keuze menu (nr. 3) genomen. We kozen als voorgerechten de carpaccio van hert en een bospaddestoelen bouillon, als hoofgerechten de eendenborst met mangosaus en de wild zwijn medaillons met pepersaus. Na namen we de kaasplank, en de brownie met roomijs vanille parfait. De borden waren prachtig opgemaakt. De geuren van alle gerechten, zalig. Er werd een goed glas wijn geschonken en de Affligem was perfect gekoeld. En niet te vergeten de amuse, het courgettesoepje met daarop een stammetje italiaans krokant warm brood met zontomaatje zette eigenlijk meteen de toon. De keuken is een geoliede machine en de constante kwaliteit is absoluut top brasserie niveau.

De sfeer wilde ik apart nog even onder jullie aandacht brengen en hier iets over schrijven. Team Shoko heeft al een tijdje wat team members gewisseld en gisteren ervoer ik een bijzondere klik tussen alle mensen in de bediening. In het bijzonder wilde ik de dame achter de bar een complimentje geven. De manier waarop zij alle speciale koffies klaar maakt en het plezier dat ze daar blijkbaar aan beleeft vond ik heel speciaal. Haar kundigheid was leuk om af en toe te volgen. Ons complimentje vond zij gisteren ook heel fijn.

Serviceteam Shoko, keuken Shoko, jullie bezorgen alle gasten steeds opnieuw een bijzondere beleving. Ik heb al menig keer hier op eet.nu een recensie voor jullie geschreven en nog steeds kan ik opnieuw weer details beschrijven waar jullie ons en anderen weer opnieuw mee verrassen. Het succes zit in het feit dat jullie plezier in jullie werk hebben. Dat merken wij als gasten. En we kijken om ons heen, en zien dit ook bij alle overige gasten. Dat bevestigd dan mooi je eigen beleving waardoor je er ook gerust op dit medium over durft te schrijven. Steeds weer opnieuw. Bedankt en tot de volgende keer.

9. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Restaurant Bellevue

Op LinkedIn verschijnt een update via een bevriende connectie. De nieuwe kaart met de culinaire dagen voor de komende weken is vanaf november op de website te vinden. Dus meteen even checken. En wat wil het toeval. We ontvangen een mail in onze mailbox waarop wij alvast geattendeerd worden op het nieuwe 5 gangen wildmenu. Dat hebben we uiteraard bekeken en ook meteen gereserveerd. Gisteravond waren we op bezoek en we kunnen jullie vertellen, super !! U bent gewend om van ons uitgebreide uitleg te krijgen over diverse details wanneer we ergens lyrisch over zijn. Vandaag niet. U gaat het maar zelf proberen want dit te omschrijven zou een tijdje in beslag nemen.

Samenvatten willen we vandaag. En dat betekent dat we hebben zitten dubben hoe we dit kort en krachtig met weinig woorden wel goed formuleren zodat de waarde van het menu geen onrecht wordt aangedaan. Hier alvast de link naar de complete omschrijving van het menu. http://www.hr-bellevue.nl/speciale-culinaire-dagen-restaurant-bellevue.html

Onze poging voor het samenvatten van onze beleving gisteravond tussen 18:00 uur en 23:00 uur hiervoor wordt het volgende.

Super de luxe kwaliteit wild zwijn, konijn, haas en hert waren in harmoniërend gezelschap van oosterse delicatessen in een sfeer en ambiance van sjiek thuis vergezeld van wijnen uit onontdekte gebieden.

Team Bellevue heel erg bedankt voor de uitnodiging. We voelden ons welkom en jullie hebben ons en alle overige gasten in de watten gelegd met jullie prachtige gerechten en de fantastische warme bediening.

10. Rob en Els's profielfoto

Loïc Den Haag
    Akropolis Heerlen

11. Rob en Els's profielfoto

Nog niet op eet.nu

Vanaf 1 februari 2017 start Hans van Wolde met Jaspershof in Reijmerstok.

12. Rob en Els's profielfoto

Lekker bij Karin Dordrecht
    Insieme Italian Wine & Food Bar Maastricht

14. Rob en Els's profielfoto

Hoi Lara,

Puur zoals je hier in de updates hebt gereageerd, denk ik dat je niet alle lijstjes hebt gehad. Na de lijst met géén nummertje heb ik gaan posten met nummer van lijstje. Jij liet me weten dat je de lijst zonder nummer had verwerkt. Daarna heb ik nog 4 lijstjes gestuurd. Wellicht dat jij sommige hebt samen gepakt en verwerkt ???

Ik zie het wel als je nog iets moet verwerken. Sorry als dit lastig overkomt, maar je ziet dat er uit mijn lijstjes nog steeds nieuwe naar voren komen.

groetjes Rob

15. Rob en Els's profielfoto

Nog niet op eet.nu (lijstje 5)

Blue Boy Amsterdam

Firma Van Veldhuizen - eten en drinken Apeldoorn
    Asian-Bistro-Culture Adam & Siam Amsterdam

16. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van Puur Vakwerk

@Tom-Eric, ok duidelijk. Ik dacht dat hij conform de regels, te kort was. Ik vind 4 woorden geen recensie. Kom op jongens. Ik heb geloof ik langere recensies met evenveel essentie afgekeurd gezien.

17. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van Puur Vakwerk

Kan er contact opgenomen worden voor meer informatie ?? Deze "recensie" staat al 4 dagen en beschouw ik als goedgekeurd door eet.nu. Tenminste denk ik toch ??

18. Rob en Els's profielfoto

Nog niet op eet.nu (4de lijstje)

Tr3s Tapas & Winebar Meteren

Aan De Gracht Sneek
    Opporto Den Haag
    Jacobsz Amsterdam

19. Rob en Els's profielfoto

Nog niet op eet.nu (3de lijstje)

Wereldrestaurant Amber Waspik

Buck's BBQ House Utrecht

Fabels - Eten & Drinken Woerden

20. Rob en Els's profielfoto

Nog niet op eet.nu ?

Enige overlap is mogelijk. Zie de nog te verwerken lijst van een aantal weken geleden.

Eetcafé De Smalle Kant Sint Annaparochie
    Streetfood-Bar En Pluche Amsterdam
    Restaurant Ambrosia Kaag

21. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor De Leeuw van Vlaanderen

Op naar de Zeeuw in de Leeuw van Vlaanderen. Zo noemt Tom zich momenteel omdat de mosselen overheerlijk zijn, en als dit product een beetje in je roots zit, dan hoef ik niet veel meer te schrijven. Deze vinden dan ook gretig aftrek bij de bewoners in de omgeving en de toeristen. De geur kwam tot op het terras en daardoor was het honger gevoel niet meer te stoppen.

Gelokt door de mosselen, en even als appetizer wat bitterballen bij de Mystic Peach wilden we toch naar het momentele 3-gangen menu. Dit bestond uit een salade met scholfilet, een hoofd met varken en een na met chocola.

Dat was dus geen slechte keuze.

De salade met het gebakken scholfilet was hoog op smaak. Want er was met zeg maar 2 dressings gewerkt. De frisse dressing op de salade werd versterkt in de smaak door de warmte van het gepaneerde gebakken scholfilet samen met de lauwwarme kreeftensaus. De chenin blanc smaakte hier heel goed bij.

Als hoofdgerecht mochten wij genieten van een overheerlijke malse varkenslende van het Duroc varken. Dit roodbruine varken staat bekend om zijn malse en sappige maar vooral volle en pure smaak. Tom had het sous-vide gegaard op lage temperatuur, daarna teruggekoeld en bij bereiding lekker hoog aangezet om een krokantje aan de buitenkant toe te voegen. We hebben gesmuld want de mosterdsaus vulde met een zachte smaak dit product keurig aan. De groentjes waren knapperig en vol van kleur.

Het dessert was een genot. Heerlijk canelletjes choco mousse, met super fluweelzacht cremig bolletje hazelnootijs en een puntje taart plus slagroom en drupjes mooie rode zoetzure vruchten coulis.

Het terras was gezellig en het nieuwe meubilair zit goed. Het ontspant bij een langere zit en tevens kan er buiten goed aan gegeten worden. Maxi en Tom, wederom bedankt voor de verwennerij en het toelichten van de diverse bordjes. Het was knus gezellig en ongedwongen. Logisch dat er een breed publiek bij jullie welkom is en zich ook welkom voelt.

Kort bij en toch even ver weg ;-)

22. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het artikel: Kortingsacties: goedkoop of duurkoop?
  23. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Blog onderwerpen gezocht!

Hoi eet.nu team,

Zou het mogelijk zijn om nog eens een samenvatting te doen van alle acties die er de afgelopen tijd geweest zijn middels diverse deals et cetera ?? Jullie hadden vroeger een handige querie die dit deed samenvatten. Misschien ook fijn om hier in de Blog hoek weer eens de bevindingen samen te vatten. De historie op eet.nu is nu weer behoorlijk gegroeid.

24. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Oh .....tuurlijk. Stom, niet aan gedacht. Dan heb ik onder elkaar net toevallig een aantal mensen zonder account proberen aan te klikken. Dankje Tom-Eric.

25. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Wanneer 4x 10 ??

Leuk om dit topic nog even opnieuw te lezen en sommige reacties te evalueren aan momentele reacties of recensies.

26. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Hoi Gerard en Tom-Eric,

Ik kan op de homepage geen leden aanklikken. Ook bij de nieuwste recensies niet. Ook op een restaurantpagina kan ik een lid niet aanklikken. Zowel ingelogd als uitgelogd niet.

27. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van Hofstede De Blaak

Dag Sabine en Adriaan,

Adriaan, het eerste gedeelte van de reactie van Sabine vindt ik niet terug in je antwoord. Dus ik bedoel, niet beantwoord. Ergens vindt ik dat Sabine een punt heeft. Volgens mij is je antwoord een soort van "blunder". Het lijkt of je segmenterend al het punt klaar hebt staan. Een friture kan toch best 4x 10 scoren ?? Dat jij er niet vertoefd is een. Maar waarom dan je verdeling van punten opgenoemd ???

gr. Rob

28. Rob en Els's profielfoto

Hoi Lara,

Komt goed, toch ;-)

gr. Rob

29. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Puur Vakwerk

Tja wie wel eens inkopen doet in de Eyserhalte, en dus de kwaliteit weet die aldaar verkregen kan worden, die zal ongetwijfeld snappen dat Marc Creusen (voormalig mede eigenaar van de Eyserhalte) zich wil profileren in zijn nieuwe zaak met onderscheidt als insteek. En dat lukt hem volgens ons heel goed.

Gisteravond op een doordeweekse donderdag was het bijna afgeladen vol. En dat met een dinerkaart met maximaal 6 gerechten. U leest het goed, 6 gerechten. Dit keuzemenu kan met 2 gangen t/m 6 gangen worden gekozen. Er staat één gerecht op dat als tussen- of hoofdgerecht gekozen kan worden. De kaart zag er als volgt uit.

VITELLO Een op lage temperatuur gegaard graankalfsvlees met een crème van wilde kruiden en gefrituurde kappertjes.
    GAZPACHO
    Koude Spaanse tomaten- groente soep met minette basilicum uit Margraten.
    COUSCOUS MET ROODBAARSFILET
    en een Antiboise van tomaten en Franse dragon.
    VARKENSHAAS
    omwikkeld met spek van het krulvarken, auberginekaviaar en gratin van aardappel broccoli.
    KAASPLENKSKE
    met regionale kaasjes, sjroeëp/zeem, druifjes, huisgemaakt kletzenbrood en Puur by Marc lieve vrouwe bedstro gelei.
    IJSKOUDE CAVAILLON MELOENSOEP
    met citroensorbet en chocolademunt.

Uit de bovenstaande 6 gerechten mag je dus zelf een aantal gangen (of allemaal) kiezen, waarbij de Roodbaars zowel als tussen- of als hoofdgerecht te kiezen is.

Wij kozen, bouwden, een 4-gangenmenu uit de 6 gerechten. We sloten de gazpacho en de meloensoep uit. De kookstijl kan als natuurlijk en puur omschreven worden. De smaken beperkten zich tot de essentie van datgene wat moest schitteren. De bijgerechten vulden speels smaak piekjes toe waarbij wij de zachtheid van al die smaakjes enorm waardeerden. Niets was overheersend of dominerend.

De vriendelijke en kundige bediening beloofde ons om in samenspraak met de keuken een wijnarrangement toe te voegen. We hadden een zuid Afrikaanse chenin-blanc bij de kalf. Een heerlijke droge franse rosé bij de roodbaars. En een fantastische merlot tannat combinatie bij de omwikkelde varkenshaas. We schrokken eerst omdat de Tannat behoorlijk kruidig is. Maar het fruit spatte je tegenmoet uit het glas. Bij de kaasplank mochten we een koude overheerlijk Maury drinken.

Bij het voorgerecht was er trouwens heerlijk brood met knapperige korst, met daarbij een blikje overheerlijke olijfolie met zeezout verrijkt met saffraan om het brood in te dompelen. Verder was er tafelwater dat voorzien was met fruit en kruiden. En bij de espresso was er een mooie kleine koude choco mousse bom plus wat blokjes turks fruit.

Wat u verder op de borden van Marc kunt tegenkomen zijn, daslookolie, gekonfijte groene walnoot, rood-kruidenzout, mosterd-venkel dressing, lieve vrouwe bedstro azijn, paardenbloem gelei, vlierbloesemsiroop, wilde kruidenpesto en nog veel meer.

Wederom, even ver weg, en dat heel kortbij ;-)

30. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Cafe Grande
    Nederlands Heerlen

Het niveau van eten en personeel blijft goed. Weer een tijdje geleden dat we hier even snel een lunch namen. De frietjes waren trouwens overheerlijk. Daar kan menige friture een voorbeeld aan komen nemen. Leken wel eigen gemaakt zoals oma dat vroeger deed. De gegratineerde broodjes blijven lekker. En de Espresso was perfect. Prijstechnisch in combinatie met kwaliteit en locatie absoluut leuk in balans.

Meer activiteiten