• Lid sinds 14 mei 2009

Heeft het ons ergens gesmaakt, dan scheppen wij hier, nóg 'n keer extra op ;)

Onder onze favoriete restaurants staan een aantal horeca gelegenheden die we nog de eerste keer moeten bezoeken.

Ter info. Wij voeren geen discussies over onze berichten die wij rechtstreeks aan de ondernemer sturen via eet.nu.

Culinaire groetjes van Rob en Els, twee Limboriginals.

Lijsten

In den Roden Leeuw

Wittem
  3. 8,8
Nieuwe recensie

Rob en Els heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Hoi team eet.nu,

Al heel heel heel lang staat er nadat ik vanaf de homepage naar limburg ga direct onder de kreet Uitgelichte restaurants in Limburg, de een of andere snackpoint uit Puth. Nul recensies, maar wel plaats 3 in de snackbar top 100. Waarom??

Ik merk dit ook bij bijvoorbeeld Simpelveld als keuze. Dan verschijnt de Driesprong meteen bovenaan. Komt dit door een betalend abonnement??

Ik begrijp een eventuele marketing 'strategie' maar is het niet algemeen vriendelijker om alle goed hun best doende gelegenheden hier te laten rouleren met een soort van random verschijning. Nu ontstaat het idee dat er iemand boven gemiddeld presteert, terwijl de recensies van de ene een totaal ander concept is als de ander. Met andere woorden de 10-en bij de ene en de achten bij de ander kunnen absoluut niet vergeleken worden, en daardoor is de plek van bovenaan staan dus niet 'eerlijk' lijkt met. Of objectief is misschien beter.

Ben weer benieuwd naar de ontvangst van dit bericht en jullie reactie. Meestal kort door de bocht omdat de beschreven kwestie soms in een gesprek beter uitlegbaar is. Iets wat als beeld kan ontstaan bij een gebruiker is vaak lastig te benadrukken en daardoor uit te leggen aan een developer.

En die ervaring ken ik zelf ten tijde van het door ons bouwen van online banking systemen en bijbehorende gebruikers discussies.

2. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Biechthuis

Wow… afgelopen zondag nog net een tafeltje voor 2 personen kunnen bemachtigen. Wat een gezellige drukte met goedgeluimde gasten die zaten te genieten van de Swinckels pilsjes, maar ook van de diverse heerlijke belgische tapbiertjes en de nieuwe huiswijnen en speciaal de limburgse wijnen van Wijngoed de Fromberg.

Velen vergezelden e.e.a. met salades, schnitzels, diverse boerenbrood sandwiches, flaguettes, soepen, vlaai met koffie, maar ook met borrelplanken. Iedereen zat te smullen en te praten met elkaar over de smaak, maar ook over de gezellige inrichting. En die inrichting is ook werkelijk heel uitnodigend en gezellig.

Vooral de gasten met de jarige hadden het heel gezellig en dat deed ons beseffen dat dit inderdaad in Het Biechthuis een goed idee is om zo'n gelegenheid te vieren. Er is vooral ook voor de kids een aantal lekkere keuzes op de kaart die dan net iets anders gepresenteerd worden. En dat ook nog voor tussen de 3 en 5 euro per gerechtje. Wellicht nog een ijsje erna en de kids willen de volgende keer zeker weer terug.
    Dat terug willen komen ligt toch ook vooral aan de benadering van het personeel. De positieve wisselwerking die er ontstaat tussen gast en bediening ontstaat vrijwel vanzelf vanwege dat je merkt dat er iemand aan je tafel komt die er zin in heeft en ook weet dat alles wat hij presenteert uit keuken of bar, er gewoon gelikt uitziet, maar vooral ook heel erg lekker smaakt. Tja en dan ontstaat er in een ruimte waarin mensen die zich niet, en soms ook wel, kennen een saamhorigheidsgevoel. Dan zijn spontane gesprekken plots met je buurtafel heel ontspannen en gezellig. Een soort van 'biechten' in het openbaar ;-)

we hadden de zigeunerschnitzel en de zuurvlees. Wat limburgse wijn en witte trappist van het vat. Alles was óók met de enorme drukte goed op smaak en de bordjes en drankjes waren helemaal top verzorgd.

Team Het Biechthuis, realiseer jullie goed, dat jullie passie en inzet in combinatie met jullie échte welgemeende hartelijkheid het verschil maken voor ons gasten. Fijn dat jullie trots zijn op wat uit de keuken komt en top dat jullie dit ook zo wegzetten namens Het Biechthuis.

2 vorige recensies
  3. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Hoe verander ik mijn telefoonnummer?

Koop een nieuwe sim kaart.

4. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor In den Roden Leeuw

Hoi team keuken en service van Hotel Restaurant In den Roden Leeuw van Wittem te Zuid-Limburg. Onderstaande beleving doen wij graag voor jullie maken, omdat jullie dit heel erg verdienen.

Yes lezers in den lande, dit is onze twaalfde recensie bij deze zaak in dacht ik totaal al 10 jaar klant. Hoe komt dat? Eigenlijk heel simpel. Er wordt vers gekookt in deze keuken, en dat is altijd in het voordeel van de gast. Het smaakt namelijk daardoor velen malen beter, intenser, en de prijzen kunnen daardoor op een mooi niveau worden gehouden. Creativiteit met een soort van smaak signatuur zorgen voor steeds weer blije en vooral terugkerende gasten. Daarnaast is een goede keuze van regelmatig wisselende wijnen een toegevoegd pluspunt. Dit restaurant houdt haar menukaart, kort en krachtig, maar net voldoende wisselend, daardoor uitnodigend en dan weer vooral prijsvriendelijk.

Bijkomend voordeel zien wij in de hotel optie. Namelijk even een voorbeeld. U woont iets verder dan de Limburgse grens, u houdt van bourgondisch en eerlijk lekker vers uit eten, maar dan wel mét die net beschreven lekkere wijnen of Limburgse en of Belgische bieren. Dan zou u zich toch eens moeten gunnen om een overnachting erbij te reserveren. Namelijk niets is zo ontspannend en tevens veilig, als genieten in Limburg en dan de volgende ochtend een bijbehorend ontbijt waarna een veilige thuisreis gewaarborgd is. En even eerlijk, indien u in de stad een vergelijkbaar etentje wil plannen, dan heeft u zonder een overnachting dezelfde kosten. En even voor de goede orde, de alcoholvrije wijnen zijn nog niet van dien aard dat deze in combinatie met bourgondische keukens kunnen meedoen c.q. wedijveren en of deze ondersteunen. Maar oké dit is wederom ook smaak, en die is individueel en daar kunnen we maar beter niet over redetwisten.

Wat doen we? U boekt? We zien elkaar wellicht? U vindt het géén goede tip en ik betaal uw rekening? Of en meer waarschijnlijker, u bent enthousiast en bedankt ons want u vindt het wel degelijk een goede tip en betaald onze rekening ook?

Grapje natuurlijk!! Maar zo zouden we het in principe bijna willen stellen.

Tot gauw team In den Roden Leeuw.

11 vorige recensies
  5. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Yes!! eindelijk beweging in de verkoop voor Zaal en Partycentrum Frijns te Simpelveld.

Heeft u ook trek in een ones in a lifetime kans? Dan investeer nu! Dit was de best lopende zaak in Simpelveld nog vóór dat het nieuwe centrum er was. Dus nu al helemaal.
    Bruiloften, communies, 24, 30, 40 en 50 jarige huwelijksfeesten, maar ook carnavals zittingen en koffietafels waren er mogelijk. Een kegelbaan was er in de kelder. Daarnaast cosy café en ook eetgelegenheid middels traiteurs. En u kunt er boven wonen.

Zie deze link en share het met uw contacten. Ook op LinkedIn te zien.

6. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Montanari voor Restaurant Bellevue leuk

Gisteravond opnieuw genoten van een geweldige culinaire avond. Hadden iemand uitgenodigd om dit mee te beleven. Was heel erg onder de indruk van de gerechten, zoals ze opgemaakt waren en de geweldige smaak. Jullie hebben er weer een fan bij. Daar rijden wij graag vanuit Roermond naar toe.

7. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Levensgenieter voor Biechthuis leuk

Levensgenieter

Op een van de laatste dagen van september dat 'op een terras zitten' nog enigszins aangenaam was, streek ik neer onder de luifel van het Biechthuis in Simpelveld. Deze keer bestelde ik een broodje "Flaguette" met koffie. Leuke brasserie en correct en vriendelijk bedienend personeel. Naast mij zat een stel uit België. Ze hadden deze brasserie uitgezocht "vanwege de 'overwegend' positieve reacties op internet". Vermakelijk alleen dat géén van die reacties slaat op de nieuwe uitbater die er sinds enkele maanden in zit! Vermakelijk dat we ons laten leiden door dingen die niet (meer) kloppen!

Okay, dìt is dan de eerste reactie die wel van toepassing is: leuke brasserie, goede bediening en alles wat je van de gemiddelde brasserie mag verwachten, is hier absoluut te vinden! Aanrader!

8. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Rob en Els voor Biechthuis leuk

Sinds de overname in juni-juli 2019 is er een duidelijke verbetering in de totale beleving van Het Biechthuis. De eigenaresse heeft een goed en degelijk concept neergezet en houdt vast aan haar gekozen insteek. Haar menukaart is simpel lijkt het op het eerste oog, totdat je een bord krijgt en geconfronteerd wordt met de smaakexplosies in haar gerechten. Alles is vers en de balans in smaken is zeer goed, en in ieder geval voor ons zo goed als perfect. Het goed gekoelde Swinckels pils op het vat is een heerlijk fris zacht biertje, en de huiswijnen passen bij heel veel van de menukaart en zijn goede doordrink wijntjes en voor iedereen toegankelijk. En de koffiemachine, nou.....de lepel blijft bijna rechtop staan in de cappuccino. Glanzend smeuïg melkschuim en een mooie cremalaag. Top!! En dan kun je bijna niet om het eigen gebak heen om naast zo'n heerlijke cappuccino van te genieten. Gisteren waren er chocolade meringue schuimpjes, maar ook brownies. ;-)

Er is tevens al een fine-tune in de inrichting gemaakt, de steh-tische zijn vervangen door 2 tafels met een kerkbank, die zo lijkt het, dwars door de steunpilaar zit. Daardoor is de bar veel toegankelijker en uitnodigender geworden, om alvast een biertje, koffie of ander drankje te doen in afwachting van een tafeltje. Ja....het is reserveren geblazen bij Het Biechthuis op specifieke tijden.
    De buitenkant is voorzien van nieuwe mooie blitse rode zonwering. Het hele pand heeft een uitnodigende 'metamorfose' hierdoor gekregen. De o.a. vele vierkante binnen plafondverlichtingen zijn prachtige sfeermakers door het hele pand. Het is warm, knus en gezellig in Het Biechthuis en dat is samen met de hartelijke bejegening een weldaad om te ervaren in hospitality land.

We hebben bij onze diverse bezoekjes vooral de maaltijdsalades gegeten die met heerlijk brood werden vergezeld. Inmiddels doen we 1x brood en 1x aanvullen met wat frietjes i.p.v. 2x brood. Verder hebben we een aantal weken geleden buiten geborreld en de bitterballen en olijven op het terras met wat rosé wijn waren genieten onder de mooie grote Swinckels parasols.

Zoals we vaker in recensies vermelden, maak vooral je eigen ervaring, en laat je verrassen of in dit geval Het Biechthuis ook jouw smaak kan raken. Voor ons is het vrij duidelijk. Daarom bedanken wij team Het Biechthuis, en dat we hopelijk nog vaak mogen genieten van dit mooie concept.

9. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Carla voor Biechthuis leuk

Bij binnenkomst was ik meteen verliefd op deze brasserie door de mooie en keurig nette inrichting.
    De spreuken her en der en op de menukaart vind ik geweldig en passen bij "het Biechthuis" en "Simpelveld".
    Daarnaast is het eten, wellicht het belangrijkste, keurig verzorgd en lekker.
    Ga zo door!
    Een aanrader: ga er eens lekker zondigen.

10. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els is Bianca gaan volgen.
  11. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Slagerij-Traiteur Meggie en Loek

Hoi team Slagerij en traiteur Meggie en Loek.

Voor afgelopen zaterdag hadden wij ossenhaas besteld voor 6 personen. Het was allemaal een beetje op de laatste minuut, maar wat een verrassing e.e.a. was absoluut fantastisch.

We wilden jullie dan ook laten weten dat deze ongelofelijk mals was. Botermals!! We hebben alle 6 gesmuld en de totale ietsje meer dan 1.2 kilogram was fantastisch verdeeld in 6 mooie gelijke porties.

Tijdens het diner waren we er alle 6 het er over eens om dit met de kerst ook te gaan bestellen. Zo lekker van smaak en een prachtige kwaliteit.

Volgende maand zullen wij jullie dus bellen en hier een afspraak over maken. Maar eigenlijk mogen jullie alvast rekening houden met een bestelling en wederom een mooi stuk voor ons reserveren later deze maand.

Bedankt en tot gauw!!

2 vorige recensies
  12. Rob en Els's profielfoto

13. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van l'Atelier

Mooi beschreven Leo en Mieke. En alles klopt wat jullie beschrijven. Trouwens Gulpen heeft heel veel op uit eet gebied te bieden. Vlaamse Goesting, Chateau Neubourg en de Leeuw van Vlaanderen niet te vergeten.

Maar ook in de nabije omgeving van Gulpen kunnen jullie nog meer pareltjes vinden/ontdekken. Zoals Uit de Kunst te Vijlen, of Hotel Restaurant de Bellevue op de Huls te Simpelveld, met uitzicht tot in de Eiffel om er 2 op te noemen die in het Bib Gourmand segment hun best doen. Verder is er hotel restaurant In den Roden Leeuw te Wittem met alleen maar verse bereidingen en producten uit de directe omgeving met een prachtige prijsstelling. En als top Brasserie is er nog Shoko te Simpelveld.

Ja, en heel fijn dat heel overig Nederland in ons Heuvelland steeds meer van onze bewaarde pareltjes kan en doet vinden. Hier op eet.nu is dit tevens heel makkelijk te achterhalen. Kijk maar wat wij Volgen en waar we over schrijven ;-)

14. Twee keer per jaar logeren we - al jaren - in Zuid-Limburg. Op veel plekken hebben we daar goed gegeten, maar waarom nooit bij L’Atelier? Heel vreemd eigenlijk.
    We kregen de tip, maar het kwam net niet uit of het restaurant was gesloten op de dagen dat wij in de streek vertoefden.
    Onlangs lukte het te reserveren. Komend uit Rotterdam, een stad met tegenwoordig een uitzonderlijk goede en gevarieeerde keuken (zie bijv. de website De buik van Rotterdam), werden we hier, in Gulpen, oprecht verrast: qua ‘veelsmakig’ diner, qua wijnkaart, qua bediening en ambiance. Ook en met name dat laatste; wat geboden werd was: toewijding! Op maat gesneden aandacht. En niet: neutrale perfectie van een geïnstrueerde robot...
    Een familiebedrijf in de allerbeste zin des woords: waarbij de man in de keuken staat, de vrouw als gastvrouw pur sang de ganse bediening voor haar rekening neemt, de zoon zich keihard inwerkt in de toekomst van het bedrijf. Je voelt: vrijblijvendheid is hier ver te zoeken...
    Het diner verrraste op alle fronten. Qua onverwachte smaakbeleving, wat betreft de superieure kwaliteit van de producten en waar het ging om de bijzondere presentatie van de gangen. Dit is een plek om terug te keren, dit is een restaurant die je in de wereldstad Rotterdam met een lantaarntje moet zoeken, als je het al kunt vinden...
    Dat het iets duurder is dan het gemiddelde etablissement spreekt voor zich. Maar het is er beslist niet TE duur. Het is een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!
    In Zuid-Limburg zijn zal voor ons Rotterdammers voortaan betekenen: Gulpen aandoen, L’atelier bezoeken. Absoluut.

Alles hierboven oprecht gemeend, oprecht zo ervaren.

Leo en Mieke

15. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van De Leeuw van Vlaanderen

Kort en krachtig Ria en Rob, maar spijker op de kop.

16. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Ria Rob voor De Leeuw van Vlaanderen leuk

Iedere keer een warm onthaal.
    Heerlijke drankjes en smakelijk eten uit de Vlaamse keuken!
    Met dank aan gastvrouw Maxi en chefkok Tom.

17. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Markt

Dag medewerkers van de friture op de markt.

Ik wilde jullie laten weten dat de medewerker met de altijd vriendelijke benadering, dat de halve hanen momenteel niet meer bloeden van binnen. Wellicht komt dit omdat jij ze altijd, als ik, of Els bestel, ze onder de warmlampen uithaalt, en ze dan toch nog even in de magnetron wil hebben. Jij attendeert ook zelfs de collega's hier altijd even op. Dat is heel fijn dat je dat onthouden doet voor ons, om ons zodoende weer plezier te laten hebben aan deze af en toe heerlijke halve haan afhaalmaaltijd. Vandaar bij deze onze hartelijke dank. De punten bij Service zijn dan ook speciaal voor jou. De punten bij Sfeer. Afhankelijk van wie er is vrij killetjes, en af en toe is er door de haast en drukte weinig klantcontact. Begrijpelijk.

In een friture is de kwaliteit van patat het belangrijkste issue voor dit product. Momenteel valt de patat mee en is knapperig met een zachte kern. Aardappelsmaak mis ik. Wil ik patat met een paprika jasje in plaat van zout, dan ga/moet ik naar Aken want hier waagt zich niemand aan dit idee. We eten allemaal chips met diverse smaken verrijkt, maar patat met zwarte peper of met rozemarijn et cetera is niet te vinden. Heel vreemd. Ook patat bakken in pure olijfolie met daarbij natuurlijk de bijbehorende prijs wil nergens opduiken. Jammer. Op de momentele Anuga beurs in Keulen, zijn er zelfs nieuwe smaken zoals gebakken eitje, om er eentje van de vele nieuwe op te noemen. Die gebakken ei smaak patatjes worden dan in combinatie met een broodje ham bij een ontbijt geserveerd. Leuk en creatief idee vonden wij. Maar dit zijdelings.

Snacks kunnen we tenslotte allemaal inkopen en frituren. Echter bijvoorbeeld een halve haan, goed gegrild, dat is een ander verhaal. Smaken verschillen, maar in Simpelveld en nabije omgeving is er mijn inziens geen betere, als ze dan uiteraard óók op de Markt goed gegrild worden.
    Dit is even een poosje een behoorlijke discussie geweest en foto's via ons schoonzusje hebben tot overtuiging moeten leiden dat de halve hanen niet voldoende gaar waren in de kern. Dit heeft veel te lang (maanden) gesleept en veel te veel gratis halve hanen moeten kosten.

Verder blijft het voor ons een vervelende kwestie dat de telefonische bestellingen door gaan als er klanten zijn in de zaak zelf. Ieder zijn mening hierin is ok, prima, maar wij blijven het qua service vervelend ervaren. Als dit niet meer gebeurde dan zouden er misschien meer mensen komen zitten in het achterste gedeelte. Zeker als het prijstechnisch meer in balans was met een afhaalmaaltijd. Verder zouden er dan ook geen/minder afhalers meer al wachtende plaats nemen in het voorste zitgedeelte. Zitten er namelijk al gasten, dan is het voor afhalers bij drukte onprettig om kort met de rug aan de tafels van die etende gasten te staan. Tevens zullen de zittende, etende gasten zelf het ook niet al te fijn vinden. Binnenkomende gasten lopen dan ook de onnodig bezette tafels in het voorste gedeelte voorbij. De logistiek in de zaak is dan ook naar ons idee niet handig. Vier wensen die vervuld moeten worden via één voordeur. Afhalers, bestellers, voorste deel eters en achterste deel eters. En de afhalers blokkeren bij drukte de hele doorstroming.

3 vorige recensies
  18. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Rob en Els voor In den Roden Leeuw leuk

Hoi team keuken en team service van In den Roden Leeuw. Gisteren zijn we weer heerlijk door jullie verwend. Heerlijk op jullie terras ontspannen gegeten en gedronken. Chapeau wederom aan de keuken voor de mooie bordjes, en ook aan de service voor de attente bediening.

Trouwens de Italiaanse rosato was een geslaagde verrassing. Zeer mooie volle smaak voor een rosé met een alcoholpercentage van maar 12%. Die ging niet alleen perfect bij de salades en de parelhoen, maar zelfs uitermate goed bij de tournedos. Heel fijn dat jullie afwisseling zelf in de hand nemen en aanbieden. Dat betekent dat jullie aandacht voor jullie gasten tonen, omdat jullie aanvoelen wie open staat voor een spontane verandering.

We wensen jullie dan ook een fijne en vooral verdiende vakantie en verheugen ons alvast op jullie eventuele culinaire verrassinkjes met misschien zweedse touch als jullie terug zijn. De kladdkaka kan nu getest worden in zijn oorspronkelijke ontstane omgeving en wellicht zijn er nog interessante variaties.

Ter info. Laatst hebben we 2 stukje kladdkaka van jullie mee naar huis gekregen en wij hebben thuis een koffie compleet erbij bedacht. Namelijk we doen in een kop koffie een borrelglaasje Café Marakesh koffielikeur toevoegen, dan één zoetje of een klein lepeltje suiker erbij, en dan kaneelpoeder en goed roeren. Kaneelpoeder zorgt tevens voor een zoetje, zonder de calorieën. Als tegenhangertje een klein glaasje met Mandarine Napoleon met één ijsklontje om aan te nippen, en dan dit samen met jullie krokante maar van binnen smeuïge kladdkaka was… ;-)

19. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Maurice voor Uit de kunst leuk
    Internationaal Vijlen

Gisteren bij uit de Kunst een uitstekende avond mogen beleven. Al meteen bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd. De bediening was uitstekend, net als het eten.
    Uit de Kunst is strak en modern ingericht, maar heeft tegelijkertijd een warme en intieme sfeer. De akoestiek is prima en we konden elkaar goed verstaan.
    Als voorgerecht had de ene helft van ons gezelschap zuurkoolsoep, de andere helft terrine van zalm. De opmaak was een lust voor het oog en zowel de zalm als de soep vielen zeer in de smaak. Bij de hoofdgerechten was dat niet anders: we hadden alle vier een andere keus waarbij ieder gerecht opviel door een andere smaakvolle saus en groente.
    De porties zijn dermate goed uitgekiend dat er nog net ruimte was voor een dessert. Op het trio van chocolade, de poir belle helene en de tarte tatin was niets aan merken. De mooie opmaak en de verfijnde smaken waren ook hier aanwezig. Na een goede kop koffie was het tijd om afscheid te nemen van de uitstekende bediening en keerden we tevreden huiswaarts. Uit de Kunst deed haar naam meer dan eer aan. Een absolute aanrader voor een mooie avond uit.

20. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els vindt de recensie door Nadja Drummen voor Uit de kunst leuk

Nadja Drummen

Wat een beleving! Lekker eten met een waanzinnig uitzicht! Zeer vriendelijk en correct geholpen!

21. Rob en Els's profielfoto
    Internationaal Vijlen

Via de buren getipt op dit restaurant. Tijdens een wandeling hebben hun hier genoten van spijs en drank en uitzicht, en gelijk aan ons gedacht. Gisteren dan ook wezen dineren op het terras van 18:00 uur t/m 21:00 uur. Wat een drukte. We hadden dus mazzel dat we een beetje op tijd waren, maar we zullen de volgende keer zeker reserveren. Het begon omslachtig. Deels mijn probleem. We hadden op internet de menukaart bekeken en ik was ontzettend benieuwd naar het tussengerecht waar de droge vermouth (de Noilly Prat) in verwerkt was. Helaas was e.e.a. aangepast, maar internet nog niet, zei de kok en verontschuldigde zich. Ook de bediening was hiervan niet op de hoogte. En ik voelde me even niet op mijn gemak. Ik begon te twijfelen en dacht dat ik iets aan het verwisselen was. We kregen dus weer de lunchkaart en een menu suggestie kaart waar je 3 en/of 4 gangen zelf kon samenstellen. Na dat men ons duidelijk had gemaakt dat er echt geen verdere dinerkaart was hebben we dan ook voor een 3-gangen menu gekozen, dat we zelf hebben samengesteld en dat we zelf qua tussenposes mochten aangeven qua voortgang. Daar hadden en hebben we geen spijt van gehad. We hebben genoten. Alles was vers bereidt en enorm goed op smaak en in balans. Heerlijke geuren en prachtige borden. De vitello tonato was met Livar opgemaakt en was volgens Els verrukkelijk. De gerookte forel omarmd met gedroogde ham was perfect op smaak en in balans met de dressing. De cuissons van eendeborst (op de huid gebakken) en de roodbaars (eveneens op de huid gebakken) waren wederom perfect. Even had ik het idee dat ik kabeljauw had. Ik heb een zwak voor opgeschuimde sauzen en de choronsaus is tot het eind toe schuimig gebleven, wat ik nog nooit heb meegemaakt. Dat trucje mag de kok mij hopelijk de volgende keer verraden. Het is een tijdje geleden dat we weer eens zo vernieuwend verrast waren. Aangezien ik als hobby helemaal verzot ben op het maken van dressings, kan ik u melden dat de dressing op de salade niet alleen verfrissend was maar ook het totaal goed begeleidde. Terwijl het in principe een vrij basic dressing was. We dronken witte en rose huiswijn maar ook de franse cotes de rhone wit en rood. Verder wat spa om tussendoor wat smaak te neutraliseren. Resumerend kunnen we zeggen en melden (zie puntenwaardering per onderdeel) dat e.e.a. voor herhaling vatbaar is. Zeer zeker omdat men voornemens is om per 3 weken de menukeuze kaart te wisselen. We waren gisteren kortbij, maar tevens ver weg. Bedankt keuken, maar ook bediening voor het geduld.

22. Rob en Els's profielfoto
    Internationaal Vijlen

Gisteravond wezen dineren bij Uit de Kunst te Vijlen. Vorig jaar al spontaan kennis gemaakt. Wat een prachtlocatie en wat een mooi uitzicht. Het terras is heel uitnodigend met de mooie glazen afscheiding rondom, met daartussen strakke kolommen van plus minus 12 cm vierkant staal waar op het eind een mooie Ledlamp inzit. Om u een idee te geven moet u aan een buitendouche denken maar dan met licht als vervanger voor het water. Het wordt als het ware dan een douche van straaltjes licht. Een en ander geeft een heel mooie sfeer samen met de grote boom met donkere bladerkruin en daarbij de donkere grote parasols en de mooie stoelen.

Eenmaal binnen treffen we een enthousiaste heer in de bediening aan. De zaak lijkt een gigantische open serre waardoor ook binnen van het uitzicht genoten kan worden. De inrichting is strak modern met hier en daar kleurige kunst. De stoeltjes zijn zeer comfortabel. Heerlijk gepassioneerd verteld de bediening over de nieuwe kruidentuin om de hoek, zichtbaar voor de gasten, waar de keuken haar gerechten mee completeert. Bieslook etcetera komt vers in de boter. Of munt voor de muntthee die op een natuurlijke manier gezoet kan worden met stevia. Maar ook een speciale kleine basilicum met meer smaak dan de traditionele. Te veel om op te noemen.

Na de kaart te hebben bestudeerd, zie je dus dat in deze zaak goed wordt nagedacht. Mooie duidelijke gerechten met de mogelijkheid om u te laten verrassen middels menu de chef. U kunt u dan middels 3-4 of 5 gangen laten verrassen. Het begint met 3 gangen vanaf € 26,50. Op de tap zitten een aantal heerlijke bieren die ook gebruikt gaan worden om mooie sauzen te monteren. Een sabayon bijvoorbeeld met daarin wat Gerardus bier. Deze ideeën gaan richting winter door ons zeker gewaardeerd worden. Ik nam een heerlijk koele Neubourg van de Gulpener bierbrouwerij. Els nam een mooie rosé die royaal in een mooi glas geschonken werd.

We kozen 3 gangen en werden bij het voorgerecht verrast met een salade waar een ongelofelijke effort in gestoken was. Normaliter, en dat hebben we ook aldaar besproken, zijn we huiverig voor te veel smaken op één bord. Maar gisteren heb ik geleerd dat dit wel degelijk kan. Zelfs 2 dressings plus mangochutney waren toch in harmonie. Het bord was bedruppeld/besprenkeld met een mooie dressing met als basis balsamico azijn die een licht zuurtje plus zoetje had. Over een knapperige verse dot sla waren mooi julliënne gesneden groentjes toegevoegd. Ook een aantal heel lekker gemarineerde zontomaatjes gaven door de marinade een aparte toevoeging. Dan nog wat rode paprika en rode ui. Over het geheel werd een andere frisse fruitige dressing gesprenkeld. Dan werden er een nog paar stukjes brie toegevoegd met als laatste een canelletje mangochutney die je dan met en met bij de brie kon voegen. Afgemaakt met wat parmezaanse kaas schaafsel was het niet alleen een plaatje, maar overheerlijk mediterraans top. Het begeleidende brood, een hompje ingesneden stukje wit plus een paar sneetjes bruin samen met de kruidenboter maakten het geheel af.

Als hoofdgerecht werden we verrast met een perfect gemaakte moot zonnevis op een bedje van jonge groente. De saus was gemonteerd met tomaat en daardoor mede door de kleur natuurlijk een mooi gepresenteerd geheel. De frietjes met hier en daar wat schil waren heerlijk knapperig en vooral de volle aardappelsmaak was lekker. De erbij gepresenteerde salade (à la voorgerecht maar zonder de balsamico dressing en de mangochutney en brie) zorgde voor een soort van subtiele rode draad door dit menu. We dronken er een witte Italiaanse trabbiani bij die door de fris fruitige smaak met een licht zuurtje in de afdronk er heerlijk bij aansloot. Ook deze werd royaal geschonken. Men liet het brood staan en dat hebben we nog hier en daar voor de saus te dippen gebruikt.

Als nagerecht kregen we een taart puntje met daarop een versiering van witte chocola, die stevig in de vanillesaus stond, met daaromheen halve aarbeitjes, knikkers meloen gedrenkt in passoa en op de rand van het bord 2 soorten coulis gedruppeld namelijk rood fruit en mango. Els nam een muscadet niet te zoet en zelf nam ik nog een spa rood.

We hebben zoals u merkt genoten en gunnen u dezelfde beleving. Vandaar onze effort in deze recensie. Ik heb geen idee hoe restaurants in een lekker Top 100 terecht komen, of hoe ze tot de Bib Gourmand worden toegekend, maar ik kan u verzekeren dat dit restaurant met deze momentele keuken hier zeker in thuis hoort. Het was vers. Het was af. Het was prijstechnisch ongelofelijk. Ik begrijp dan ook dat je voor het weekeinde en bij mooi weer er niet onder uitkomt om te reserveren.

23. Rob en Els's profielfoto
    Internationaal Vijlen

Vanmiddag rond lunchtijd wezen dineren bij Uit de Kunst. Wat een prachtlocatie. Heerlijk onder de grote parasols van 13:00 uur tot 17:00 uur genoten. De bediening was meteen adequaat en attent en ook humorvol van dienst. Een "ouwe rot" in het vak.

Gestart met de huisaperitief Maison, een Prosecco met een touch Armagnac. Lekker op temperatuur en eetlust opwekkend. Thuis al de menukaart verkend en het menu Rembrandt vier gangen sprak ons meteen aan. Els heeft een voorgerecht gewisseld en koos de groene asperges met gebakken coquilles en safraansaus. Zelf had ik de marbré van ossenhaas en eendenlever met truffeldressing. Twee voortreffelijke bordjes die direct qua geur al de toon zetten. Perfecte smaak balans in beide uitvoeringen. De witte huiswijn een franse blend van chardonnay en viognier druiven dronk hier goed bij weg.

Als tussengerecht was er de bouillon van ossenstaart met bospaddenstoelen. Verder geen keuze c.q. alternatief in het menu. Volgens mij als je het zou vragen zou er ook iets anders mogelijk zijn. De servicegraad is namelijk hoog. Wij (géén liefhebbers van soep, bouillon, consommé etc.) hebben genoten van deze overheerlijke bouillon. De paddestoelen waren heerlijk even aangezet en daardoor hartig van smaak en met bieslook bestrooid en daarna aan tafel overgoten met de prachtig op smaak gebrachte bouillon van ossestaart. Deze bouillon was een 10.

Als hoofdgerecht kozen we beiden de eendenborst met gekarameliseerde witlof met cassissaus. De eendenborst was heel zacht en rosé en voorzien van een krokant huidje. De eendenborst is denkelijk in een koude pan opgestart zoals het hoort. De witlof paste er goed bij en de gratin aardappel bijlage was ove(rn)heerlijk. De rode van het huis fransoos, een blend van 5 druiven, dronk hier goed bij weg en sloot zeker lekker aan vanwege de lichte koeling.

Als nagerecht een kaasplank waarbij we een aantal "restricties" aangaven die perfect werden gehonoreerd. De 10 jaar oude ruby port was uiteraard een goede begeleiding.

Uiteindelijk afgesloten met een cappucino en wat sourcy water hebben we in de namiddag zon heerlijk even op adem kunnen komen.

De details (als je ze ziet) zijn absoluut het extraatje bij zo'n 4 gangen menu in Uit de Kunst. Als je dan ook nog door de bediening lichtelijk in de watten wordt gelegd op een toch wel drukke zondagmiddag, dan kan het niet meer stuk.

De Les Aromes touch is in een "ander" jasje gestoken, en zeker de moeite waard. Wij gaan hier zeker terug komen.

24. Rob en Els's profielfoto
    Internationaal Vijlen

Omstreeks 17:00 uur, zonder te reserveren op bezoek geweest. Dat moeten we voortaan misschien niet meer doen. Uit de Kunst wordt goed bezocht en dat was te merken aan de vele bezette tafeltjes. Er heerste een gezellige en warme sfeer. Er waren vriendelijke en vooral gezellige gasten. Heerlijk !

We kozen het 4-gangen menu Rembrandt. Hadden we thuis op de altijd actuele website al een beetje bekeken. Het menu, bestaande uit 9 gerechten (2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten plus een tussengerecht) waren wederom hoog op smaak. Ons spreekt vooral aan, dat de insteek van het team iets is, waar een soort van rode draad in zit. De tussengang bijvoorbeeld in het Rembrandt menu is steevast een dubbel getrokken bouillon die afhankelijk van het seizoen wordt verrijkt met julienne groentjes en wat vlees, wild of gevogelte. Gisteren was het tussengerecht een ossestaart variant die absoluut helder en heerlijk van smaak was. Als iemand van jullie dit nog kent omdat zijn oma of moeder dit vroeger maakte, dan zal hij/zij begrijpen wat we hiermee bedoelen. Verder verzorgd men de borden altijd op de rand met diverse gedroogde kruidenkorreltjes. Bij het nagerecht zijn het dan veelal notenkorreltjes zoals bijvoorbeeld de pistache etc.. Het is alsof er een soort van signatuur op de borden plaatsvind. Maar altijd afgestemd op het gerecht.

Het voorgerecht was een trio van serranoham met diverse citrusvruchten zoals mandarijn, sinaasappel en grapefruit en granaatappel vruchtjes. Er was een schijf serrano terrine, een serrano mousse, verse ham met daarin een beetje mandarijn plus een ovengedroogd krokantje van serranoham. Alles zoals het hoort was aanwezig op dit bord. Zoet, zuur, creme en krokant etc. waren subliem met elkaar in balans. Het hoofdgerecht de eend met salie/sinaasappelsaus waarbij snijbonen en een overheerlijke aardappelgratin werden geserveerd was uitstekend qua cuisson en perfect op smaak. Voorzichtig op smaak gebracht waardoor de eend zijn eigen volle smaak behield. Het nagerecht was verfrissend door de tiramisu van limoncello en het yoghurtijs waarin een soort van limoenkandijstukjes zaten. Goede bubbels in het glaasje aperitief, heerlijke huiswijnen en goede koffie maakten het geheel best een beetje een feestje.

Bedankt team Uit de Kunst, we hebben even heel erg genoten. Tot gauw.

4 vorige recensies
  25. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Biechthuis

Alle recensies die ouder zijn dan juni/juli 2019 hebben niets met de huidige situatie van doen.

26. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft gereageerd op een recensie van Biechthuis

Dag levensgenieter. U heeft helemaal gelijk. Ik erger me er ook groen en geel aan dat wanneer er een nieuwe uitbater in een bestaande zaak komt, en de naam van de zaak niet veranderd, dan heeft eet.nu een of andere filosofie om de reeds geplaatste recensies niet te verwijderen. In een eerdere mail discussie hierover, heb ik gevraagd om er een afscheiding middels een recensie tussen te zetten. Er is altijd een mogelijkheid om iets duidelijk te maken. Als je maar wil.

Goed voorbeeld maar tevens diep in en in triest is de situatie bij Bie de Tantes in Eys. Pracht cijfers en opeens een nieuwe uitbater. In dit geval van goed naar slecht.

Bij Het Biechthuis hebben dus de 'oude' recensies van juni 2019 en ouder totaal geen waarde meer.

Ik heb zelfs het vermoeden, en ben daar eigenlijk wel een beetje zeker van, dat mevr. Kutin heel goed gaat scoren in Simpelveld. Als het prachtige concept maar wordt vastgehouden en er niet naar simpelveldse bezoekers geluisterd wordt. Als de simpelveldse horeca ondernemers (excl. de fritures) zouden moeten leven van de simpelveldse bevolking, dan zou de spoeling dun zijn.

Ik nodig dan ook de omstreken van Simpelveld uit om haar Biechthuis website te bezoeken en de menukaart te bestuderen. Past dit in uw beleving van een goed hapje eten, dan hoeft u alleen nog de smaak van de diverse gerechten te gaan matchen met die van u zelf. En volgens onze voorzichtige kleine bezoekjes, kan ik u al laten weten dat dit wel heel goed zit.

Ter zijner tijd zullen wij een samenvattende recensie maken zoals u van ons gewend bent.

27. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Gasterij I gen durp

Idem niet in Wittem. Plus naam is fout.

28. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Bistro XIV

Bistro by Infini idem niet in Wittem natuurlijk.

29. Rob en Els's profielfoto
    Rob en Els heeft een recensie geschreven voor Infini
    Internationaal Wahlwiller

Let op!! Dit restaurant ligt niet in gemeente Wittem. Vreemd dat de eigenaar dit niet zelf recht zet. Slordig!

Meer updates