1. Internationaal Haarlem

Gisteravond wezen eten met mijn vriend. Mooi, rustig-ogend restaurant wat toch vol zat. Heel relaxed allemaal, lekker lang zitten. Vriendelijke gastheer en chefkok/eigenaar. Als voorgerecht heb ik gegratineerde brie genomen op vruchtenbrood, met noten en salade. Heerlijk! Ze hebben eendenborst op de kaart staan en ik vroeg me af of dat met honing kon i.p.v. appelstroopsaus. Dat werd even nagevraagd aan de kok en ja hoor, met honingtruffelsaus wilde hij wel maken! Mijn vriend vond het achteraf jammer dat hij dat niet óók genomen had, zo goed smaakte het :-) Alleen met de groente was helaas niet zoveel creatiefs gedaan. Als nagerecht het koffie/amaretto ijs met marsepein genomen en een cappuccino. Goed restaurant met een leuk prijsje en vriendelijke bediening. De enige tip is dat er nét een tikkie korter had mogen zitten tussen de gangen of in ieder geval voordat een leeg bord werd afgeruimd. Verder erg tevreden, hoor!

2. Rianne Dekker

3. Afgelopen zaterdag aten we hier met zijn vieren. Leuk, klein restaurant met leuke inrichting. Mijn oma is echt een heel moeilijke eter, maar ze konden hier hartstikke goed rekening mee houden, erg fijn! Ik had zelf de pompoensoep en de hertensucade, allebei lekker en netjes opgemaakte borden. Er zat redelijk wat tijd tussen de gerechten, maar dat vonden we eigenlijk alleen maar prettig, omdat we de hele tijd toch druk in gesprek waren. Ampersand is wat mij betreft zeker een restaurantje om te onthouden, de prijs/kwaliteit is erg gunstig, eigenaar en gastvrouw beiden goed en het restaurant zelf is leuk ingericht. Ik snap nu wel waar al die positieve recensies vandaan komen! ;-)

4. Afgelopen zaterdag hier gegeten. Heel erg lekker gegeten en gedronken. Als voorgerecht de 'Paddock's choice', een proeverij van 6 gerechtjes, bestaande uit gamba, champignon met kaas uit de oven, carpaccio, gerookte eendenborstfilet, paprikasoep en spaanse ham (met bijpassend wijntje - naam vergeten). Als hoofdgerecht het wildtrio van haas, hert en zwijn in rode portsaus, met groenten en stoofpeercompote. Sfeer is erg fijn. Bediening was goed qua correctheid, alleen bij aankomst wat traag met drankjes en menu. Wat aan de prijzige kant, maar wel een erg goede avond gehad.

5. Internationaal Amstelveen

Gisteren hier wezen lunchen met mijn vader. Het was prima weer, zonnetje erbij, maar het zag er erg rustig uit. Ach, maakte ons niet zoveel uit eigenlijk. Plaats genomen op het terras aan de voorkant (comfortabele banken!), waar we rustig konden praten. Nog een praatje gemaakt met de bedienende jongen over het restaurant, die vertelde dat er soms geen peil op te trekken is, soms is het heel druk en soms heel rustig. Mijn vader nam 't brood met carpaccio en ik nam de geitenkaassalade. De salade was nagenoeg perfect en dat vond mijn pa ook van zijn lunch. Geen té overheersende smaken, niet teveel of te weinig geitenkaas en een prima dressing. Hierna nog een jus d'orange en een cappuccino genomen en toen vertrokken. Prima adresje! Wel jammer dat het niet direct aan het water ligt (Amstelveense poel ligt ernaast, gescheiden door een weg en een paar bomen), maar daar kunnen ze zelf niet zoveel aan doen ;-)

6. Gisteravond hier gegeten met z'n drieën. Prima eetcafé'tje voor als je even simpel uit eten wilt zonder teveel poespas. Goede bediening, gezellige sfeer (maar niet mijn muzieksmaak..). Ik had de kipsaté met huisgemaakte kroepoek, aardappelsalade, atjar en komkommer. De kip was top, was goed zacht! Het garnituur vond ik niet zo bijzonder. Als dessert had ik de dame blanche en nog een cappuccino, allebei lekker. Verbeterpuntje vond ik de stokbroodjes met kruidenboter. De kruidenboter maken ze zelf (volgens de kaart), maar het stokbrood was een simpel wit afbakbroodje. Even vers halen lijkt me niet zo veel moeite, toch? Al met al prima gegeten, hoor.

7. Deze pizzeria werd aangeraden door een kennis die er af en toe pizza haalt. Prima pizzeria! Lekkere broodjes (gekregen van het huis!), erg lekkere pizza's en prima bediening. Apart afrekenen was geen probleem. De sfeer is niet geweldig, omdat het geen echt restaurant is (maar een paar tafeltjes), ze doen voornamelijk afhalen/bezorgen geloof ik. Maar met de meiden waarmee ik was was het alsnog erg gezellig.

8. Gisteravond hier gegeten. Gelukkig waren we met 7 mensen, want je kan alleen vanaf 7 personen reserveren. Blij toe dat we wel een reservering konden maken, want het (grote) terras en de serre zaten propvol vanwege het lekkere weer. Bediening was over het algemeen wel goed, er kon gelijk een deur open toen het wat warm was in de serre (waar wij zaten). Eén foutje met twee rosébiertjes, maar deze werden keurig van de rekening gehaald. Helaas werd er 1 schaaltje broodjes met kruidenboter geserveerd, waardoor we met zijn zevenen 1 broodje p.p. hadden, beetje karig. Jammer ook, want de kruidenboter zelf is erg lekker. Ik had een pannekoek met camembert, rucola, pijnboompitjes en honing mosterdsaus. Hij was echt heel lekker, maar het vult wel ontzettend (niet gek als er een complete camembert op ligt). Alle andere tafelgenoten waren ook tevreden. Geen nagerecht genomen, kon er echt niet meer bij. Wel een lekkere cappuccino. Iemand anders aan tafel had muntthee, die met verse munt geserveerd werd. Zag er leuk uit.

9. Rianne Dekker

10. Zaterdagavond hier voor het eerst gegeten met mijn vriend. Bij binnenkomst had het restaurant een chique uitstraling, zakelijk eigenlijk. Ik voelde me in eerste instantie niet helemaal thuis, in de kleding die ik aan had (namelijk niet helemaal 'in het net').Toch, toen we eenmaal zaten en het een halfuurtje later wat voller werd, voelde het al huiselijker. Dat kwam onder andere door de zeer fijne bediening, vooral een dame die er, naar eigen zeggen, al 12,5 jaar werkte, evenals 3 andere collega's die week!
    Mijn keuze viel op het voorgerecht van die dag: Aardappel-truffelsoep met gerookte zalm. Als hoofdgerecht de Veluwse eend met pistache, canneloni van groene kool, quinoa en gevogeltejus met madraskerrie. Allereerst kwamen er twee amuses. De ene was een kroepoekje met sojagel, wakame en een schijfje radijs. Heerlijke combinatie! De andere was een bolletje geitenkaas op een schijfje gember (met volgens mij basterdsuiker), ook erg goed. We kozen voor een wijn spijs combinatie. Bij het voorgerecht kreeg ik een heerlijke, stevige witte wijn, waar ik jammergenoeg (!!) de naam niet meer van weet. Hij paste inderdaad perfect bij de al even zo lekkere aardappel-truffelsoep. Deze werd aan tafel op het opgemaakte bord uitgeschonken. Ik had zo nog wel een bord van deze soep gelust. Tussen voor- en hoofdgerecht een pauze, waardoor we onze wijn konden opdrinken en daarna alvast de volgende wijn geserveerd kregen: een Merlot (een Carmen reserva). De Veluwse eend met pistache was uitstekend. Ik ben niet groot fan van groene kool, maar het paste er erg goed bij.
    Mijn vriend nam hierna nog een dessertwijn (Moscatel), in afwachting van de 'Parade van Desserts'. Ik helaas niet, want ik moest nog rijden ;-) De verschillende desserts werden opgediend op een étagere. Hierop lagen 5 schaaltjes per persoon. De twee die eruit sprongen waren wat mij betreft de baileys roomijs en (vooral) het bolletje pure chocolade op (een meringue, denk ik, van) witte chocolade.
    Bij de cappuccino na kregen we appelkaviaar op een 5-spices krokantje en een bolletje chocoladetruffel met vanillecreme binnenin (volgens mij). Ja, zeker een restaurant om toe te voegen aan ons favorieten-lijstje. Helaas geen foto's gemaakt, dat vond ik niet erg passend in dit restaurant, maar achteraf wel jammer ;-)

11. De vrijdag voor Kerst hier gegeten met een groot gezelschap. Mooie ronde open haard in het midden, bankjes eromheen. Aan tafel gegaan toen het niet meer paste. Eten was erg lekker, vooral het voorgerecht met eendenborstfilet. Alleen bij het hoofdgerecht zaten wat groenten die niet zo bijzonder smaakten. Nagerecht was mooi opgemaakt. Daarna met een groot deel van het gezelschap nog zitten borrelen tot half 1 ongeveer. Bediening was de hele avond goed. Erg mooie ruimte ook, zeker het onthouden waard!

12. Afgelopen zondag hier gegeten met oa. Familie Bakker van onderstaande recensie. Mooi ingericht, gezellig restaurant. Ideaal dat er voor de kids een apart deel is waar ze kunnen spelen. Nog aardig geluidsdicht ook, je hebt er echt geen last van en er is een oppasmeisje bij. Groot pluspunt vind ik dat bij Natuurlijk alles biologisch/scharrel is en ze ook voldoende keus hebben voor vegetariërs, met onder andere kip van de vegaslager. Als voorgerecht de crostini geitenkaas genomen, héérlijk! Mooi opgemaakt ook. Als hoofdgerecht had ik wild (hoe benieuwd ik ook was naar die vegakip). Deze was lekker, maar niet heel bijzonder. Als nagerecht de gevulde speculaas met kaneelijs en slagroom. Kaneelijs is mijn favoriet, dus een geslaagd dessert. Voor de twee jarigen was het extra feestelijk. Ja, leuk en lekker restaurant en een geslaagd avondje.

13. Gisteravond hier wezen eten met m'n vriend. We waren al een tijdje van plan er wat te gaan eten (het is op loopafstand) en bij toeval kwamen we een aanbieding tegen op groupon voor een 6-gangen wildmenu. Normaal ben ik niet zo groupon-fan wat uit eten gaan betreft, maar dit leek ons wel een mooie kennismaking. Nou, dat was het zeker! Flesje rode wijn erbij uitgezocht (Mercurey Premier Cru), was erg lekker. Jonge bediening, maar ze deden echt hun best, waren beleefd, vriendelijk en gaven uitleg over ieder gerecht. Ook de kaart nog even bekeken waarop stond waar al hun biologische en verse producten vandaan komen, altijd interessant.
    Eerste gerecht was eendenham met sinaasappelcompote, komkommer en cherrytomaat, was erg lekker. Daarna een bouillon van wild en champignons, die was prima, maar niet verrassend lekker o.i.d. De derde gang bestond uit rookworst van wild zwijn, zuurkool en gekruide aardappelpuree, dit was één van de lekkerste gerechten vond ik zelf. Helaas deelde de bediening mee dat de zuurkool van de kaart af zou gaan, jammergenoeg.
    Vervolgens kregen we hert, met rodewijnsaus, puree en spinazie en daarbij een bakje erg lekker gekruide patat. Ik wilde eigenlijk van alle gerechten een foto'tje maken, maar het zag er steeds zo lekker uit dat ik er pas aan dacht na een paar happen! Maar geloof me: de opmaak was ook erg mooi. De vijfde en zesde gang waren nagerechten. Eerst een vanilletaartje, waar ik het recept wel van zou willen, maar helaas niet naar gevraagd. Als laatste een bol kokosijs met slagroom en munt, alweer erg goed.

We waren de laatsten die weggingen, maar dat was helemaal niet ongemakkelijk oid. Nog even complimenten aan de bediening en keuken gedaan en na een cappuccino (met etagère met friandises) betaald en gegaan. Al met al echt een goede ervaring, hier gaan we zeker vaker heen.

14. Afgelopen zaterdag met 16 personen + zo'n 6 kids een high tea gedaan bij Babylon, wegens een verjaardag. Heel mooi interieur, stijlvol maar gezellig. Op tafel stond een pot kruidenthee, een pot groene thee en twee potten heet water. Je kon ook zelf muntthee maken met de verse munt die op tafel stond, zo hoort het! Er was een aparte tafel voor de kinderen, dus die waren de hele tijd zoet met z'n allen. Allereerst kwamen de hartige hapjes. Een heerlijk stukje quiche en minisandwiches met gerookte zalm, tomaat-mozzarella, eiersalade, carpaccio en oude kaas. Daarna even pauze en toen kwamen de zoete hapjes. Ieder kreeg een nog warme scone met room en citroensiroop (denk ik?), héérlijk! Verder waren er minicupcakes, pindarotsjes, cappuccino-chocolaatjes, cheesecake en iets dat erg lekker was, maar ik de naam niet van weet (leek op door elkaar geroerde cake, chocola en kersen?). Uiteindelijk zo'n 3 uur gezeten en we zaten aardig vol ;) Avondeten hebben we thuis maar over geslagen. Vriendelijke bediening ook. Wie weet kom ik hier wel eens terug voor een diner!

15. Afgelopen zaterdag hier geweest om het FUSION OPIUM menu te proberen. Voor mij de eerste kennismaking met OPIUM en de eerste kennismaking met Aziatische Fusion. Prachtig restaurant, mooi ruim opgezet. Bediening begon al goed, kennis van etiquette en goede uitleg van de gerechtjes. We namen er een lekkere Pinot Grigio bij. Voorgerechtjes waren stuk voor stuk origineel en erg lekker, maar mijn favorieten waren de vijgen in seranoham en gefrituurde sushi met garnalenpaté. De vijf hoofdgerechtjes waren ook stuk voor stuk erg goed, vooral de beef en gewokte kip. Beetje eentonig, maar ook het nagerecht was lekker. Wel iets simpeler dan de rest (fruit, crême brulée en chocoladesoufflé). De muziek was wat te aanwezig en druk wat mij betreft. Verder zeker een restaurant en een menu om te onthouden! Bedankt voor de leuke avond, team van OPIUM.

16. Rianne Dekker

17. Gisteravond bij De Ondeugd gegeten met mijn vriend, naar aanleiding van het cijfer en de recensies op Eet.nu. Tafeltje uitgezocht achterin, in een hoekje, bij het raam. Lekker knus. Het begon direct al goed. Heel gezellig restaurant, net een hele oude woonkamer, inclusief hele oude boeken in de vensterbank en ergens een verdwaalt klosje garen. Keurig p.p. 2 verschillende soorten wijnglazen, bestek voor twee gangen, ieder een klein bordje voor broodjes. Deze opmaak wekt al gelijk een heel andere indruk dan een vork en mes in een servetje gerold, bijvoorbeeld. De broodjes die we kregen waren volgens mij net uit de oven, goed heet! Wijn schonken ze zoals het hoort en aan tafel uit. Mijn vriend nam als voorgerecht de runderlende en ik een gerechtje met salade, gerookte zalm, zalmmousse en tompouce van groene asperges. Het zag er prachtig uit, heel mooi opgemaakt. Het was ook daadwerkelijk een vóórgerecht en niet ter grootte van een hoofdgerecht, waardoor je bijna direct vol zit. De runderlende vond m'n vriend ook erg lekker. Als hoofdgerecht nam hij de êntrecote, met een pepersausje, pompoenpuree. Er zat ook wat koolraap bij, iets wat hij zijn hele leven al vreselijk vindt, maar deze vond hij erg lekker. Ik had als hoofdgerecht het vegetarische weekgerecht, een quiche met mediterraanse groenten en blauwe schimmelkaas. Alles zag er weer prachtig uit en smaakte ook zo. Natuurlijk, hoe kan het ook anders, waren de nagerechten ook subliem. Ik had bavarois met karamelsaus, stroopwafelijs en stroopwafelkruimels. Mijn vriend had een trio van chocolade. We namen allebei het bijbehorende wijntje. Die van hem vond ik erg lekker, maar die van mij deed me wat denken aan grappa, iets wat ik echt niet lekker vind. In combinatie met dit dessert kon het wel. Nou ja, ergens waar de bediening nog etiquette kent en na zo'n heerlijk diner verwacht je wel iets van de rekening, maar dat viel werkelijk alles mee. Met zijn tweetjes waren we 80,- kwijt! Jep, hier komen we zeker nog wel een keer terug.

18. Tja, het lijkt extreem, vier tienen, maar ik zou geen verbeterpuntje weten! Ik ga nooit naar een andere ijssalon. Niet duur, echt italiaans, zelfgemaakt (!) ijs. Ik ben in Egmond aan Zee opgegroeid en nog steeds zie ik dezelfde oude Italiaanse vrouwtjes in de ijssalon, zo leuk! Vooral het citroenijs is mijn favoriet.

19. Afgelopen vrijdag hier gegeten. Leuke kaart, maar niet heel bijzondere gerechten. Wel leuke namen. Mijn vriend en ik hebben als voorgerecht de 'Opgerold staat Netjes' genomen, dat zijn zalmwraps. Deze werden zo snel opgediend dat ik niet denk dat ze vers bereid zijn, maar ze waren wel erg lekker, met cashewnootjes, sla en een citroentje erbij. De geserveerde rosé was ook erg lekker. De tijd tussen voor- en hoofdgerecht was wel erg lang. We hadden weer beiden hetzelfde besteld: de 'Hebberd'. Een saté van varkenshaas met rijst, kroepoek, loempia en andere garnering. De varkenshaas was precies goed bereid, erg lekker! Wel echt een groot bord vol aan garnering en andere bijgerechten, dus we hebben helaas behoorlijk wat moeten laten staan. Na afloop nog wel een lekkere koffie en thee gedronken. Het was dan wel niet heel bijzonder, maar wel een goede sfeer, leuke inrichting en het eten was lekker, dus hier komen we nog wel eens terug!

20. Rianne Dekker

21. Ik ben hier nu twee keer geweest, waarvan de laatste keer afgelopen zaterdag. Op het terras is een gedeelte met picknicktafels en een gedeelte op het zand met loungestoeltjes, houten banken en tafeltjes, erg leuk ingericht. Het uitzicht is niet erg charmant (bouwput), maar dat maakte niet zoveel uit. In eerste instantie wilden we er alleen even een drankje doen, maar we besloten ook maar een Tosti Zandfoort te nemen, die bestond uit Turks brood met kaas, tomaat en pesto. Was erg lekker! Rosé'tje dat ik besteld had was ook erg lekker. Daarna hebben we allebei nog een tweede drankje besteld met een bakje minikroketjes erbij, met kaas, saté of spinazie/geitenkaas. Ook erg lekker! Uiteindelijk toch wel twee uurtjes daar in het zonnetje gezeten. Misschien dat het kwam, doordat we niet op een erg opvallende plek zaten, maar de bediening was niet erg alert hadden we het idee. Wel heel erg vriendelijk. Prijs was ook prima, ik geloof dat we iets van €23,- betaald hebben voor alles bij elkaar. In ieder geval is dit wel een plek waar we nog wel vaker terug komen op warme dagen!

22. Pannenkoekenhuis Zandvoort

Rianne Dekker

23. Pannenkoekenhuis Zandvoort

Afgelopen zaterdag gegeten bij De Lachende Zeerover, voor de tweede keer. Lekker op het terras, onder een parasol. Rosé besteld, heel lekker, ruim geschonken. Drinkt makkelijk weg, dus nog oppassen ook. Broodjes met kruidenboter besteld. Erg lekker, ook het olijvensmeerseltje, maar helaas kwam het hoofdgerecht iets te vroeg, waardoor we de broodjes nog niet eens op hadden (ook al aten we best door). Ik had de kipsaté en mijn vriend de saté van de haas. Heerlijk zacht en een bord vol lekker stevige frieten en sla erbij. Het was teveel om op te kunnen, maar wel erg lekker. Serveerster vond ik wel wat ongeïnteresseerd overkomen de hele tijd, dat was jammer, maar niet echt storend. Afgesloten met nog een roseetje en toen gegaan. Fijn restaurantje.

24. Rianne Dekker

25. Ben hier gisteren wezen eten, voor de tweede keer. Toen we net zaten had ik de indruk dat de bediening niet zo vrolijk was, maar dat bleek wel mee te vallen. We kregen broodjes met kruidenboter, was erg lekkere kruidenboter. Heerlijke pannenkoek met gerookte zalm en roomkaas gegeten, zat flink vol daarna! Het dessert was helemaal te gek, kaneelmarsepein met kaneelijs en slagroom. Marsepein vind ik heerlijk en met kaneelijs kun je me dood gooien, dus ik had het niet beter kunnen treffen. Af en toe het idee dat de bediening niet helemáál oplettend genoeg was, maar we hebben een fijne avond gehad en heerlijk gegeten in ieder geval. Hier kom ik zeker weer!

26. Vrijdagavond hier een hapje gegeten met mijn collega's. Hier gezeten van half 8 tot half 12 ongeveer. Ontzettend gezellige sfeer, lekker druk. Heerlijke geitenkaassalade gegeten als voorgerecht. Een echt eetcafé, prima als je gezelligheid en sfeer zoekt!

27. Ik ging snel een hapje eten met een vriendin bij Il Pozzo, het was knetterdruk, maar dat maakte de sfeer wel (het was wel een beetje krap). Toen we gingen zitten werd er niet direct gevraagd of we alvast wat te drinken wilden en de bediening was kortaf en ronduit bot, zeker met de betaling, waarbij vriendin en ik ieder de helft wilden pinnen. De pizza was lekker en kwam overeen met prijs/kwaliteit. Alleen vanwege de bediening zou ik hier niet nog een keer komen.