• Lid sinds 15 oktober 2009

't Stoute Soldaatje

Nieuwersluis

Rian heeft nog geen foto toegevoegd

1. Rian's profielfoto
    Rian heeft een recensie geschreven voor 't Stoute Soldaatje

Met 8 personen op een zaterdagavond een bezoek aan het Stoute Soldaatje gebracht.
    Als welkomsthapje kregen wij een borrelglaasje gazpacho. Nu vind ik dit niet direct een traktatie, maar juist zo'n 'gerechtje' is de eerste kennismaking met de keuken.
    Als je de gasten niets fatsoenlijks kunt bieden, speel dan op zeker en serveer een vers broodje of stokje met kruidenboter.

Je kunt dan hopen dat het beter wordt, dus niet.

De geserveerde carpaccio was al half uitgedroogd met een dotje groen (andijvie?) in het midden en wat snippers kaas erop.
    Zo'n eenvoudig gerecht kan toch echt beter en aantrekkelijker worden gepresenteerd. Deze was duidelijk al een tijdje vooraf bereid.
    De frites bij het hoofdgerecht waren veel te hard gebakken, je kon er niet eens met je vork in prikken want dan schoten ze van je bord af. De tong was naar mijn mening geen echte tong maar tongschar. De overige hoofdgerechten waren niets bijzonders en dan ook nog minimale porties.

De wijn, zowel de witte als de rose, hadden nauwelijks geur en smaak en proefden erg waterig. De bestelde fles wijn kwam ook reeds geopend aan tafel. Een gouden regel in een restaurant is om de wijn aan tafel te openen.

Ook is het bespottelijk als je in dit restaurant voor ettelijke tientallen euro's per persoon eet, dat je voor water moet betalen. Kent men hier niet de betekenis van het woord service? Een kindermenu kennen zij niet dus kan er alleen frites met kroket worden geserveerd, welke eveneens keihard waren gebakken.

Verder duurde het nogal lang voordat het eten werd geserveerd. Tjonge, tjonge, wat een fijn restaurant, maar niet heus. Was een eenmalige ervaring voor ons, nooit meer.

2,9