• Lid sinds 8 oktober 2012

Eten bij Michèl

Nuth

Restaurant Lucullus

Klimmen

RalfR heeft nog geen foto toegevoegd

1. RalfR's profielfoto
    RalfR heeft een recensie geschreven voor Eten bij Michèl

Afgelopen vrijdag zijn we met een Socialdeal-voucher gaan eten bij Michel. Het restaurant zat helemaal vol en was vrij rumoerig. Dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat er extra tafels waren bijgeplaatst om de eters van de goedlopende Socialdeal-actie een plaats te bieden. De bediening wees ons vriendelijk naar onze tafel.
    Als voorgerecht kregen we een overheerlijke pasta met o.a. zongedroogde tomaatjes, rucola en een foam van Parmezaanse kaas. Als hoofdgerecht kozen we voor de hoenderfilet overgoten met een lekkere kalfsjus, gegratineerd met paddestoelen en een groentenmix. In plaats van een aardappelbereiding werd er "kale" spaghetti bij geserveerd, hier had ik iets meer van verwacht, zeker na het heerlijke pasta-voorgerecht. Als dessert kregen we tenslotte een mooi gepresenteerd bolletje vanille-ijs en een stukje tiramisu. Al met al was het eten zeker de moeite waard. Als minpuntje kan vermeld worden dat de porties íéts groter hadden mogen zijn en dat de dranken (met name het mineraalwater) vrij prijzig zijn. Desondanks is Eten bij Michel zeker een restaurant om ook zonder Socialdeal-voucher te bezoeken.

2. RalfR's profielfoto
    RalfR heeft een recensie geschreven voor La Luna

In augustus via Groupon gereserveerd voor een 5 gangen dinner bij La Luna. Het restaurant is gevestigd in een indrukwekkende monumentale burcht met omwalling op een mooie locatie waar het (ondanks de nabijheid van de drukke autoweg) goed toeven is. In verband met het warme zomerweer op het terras gegeten en genoten van een lekker dinner. Het terras is ruim bemeten met goed meubilair en prettig aangekleed met bloembakken en achtergrondmuziek.
    De wijnkaart is uitgebreid maar de prijzen per glas/fles wijn zijn relatief hoog. Desondanks was de aanbevolen witte wijn een voltreffer.
    De bediening was attent en niet overdreven aanwezig. Enig minpuntje waren de soms lange wachttijden tussen de gangen.
    Wat betreft de gerechten zelf: zowel het voorgerecht, tussengerechten, hoofdgerecht en dessert waren een mooie mengeling van beproefde recepten en vernieuwing. De presentatie was mooi verzorgd, de kwaliteit van de ingredienten goed maar de porties enigszins afgemeten. Tussen de gangen door werd het broodmandje ongevraagd bijgevuld met vers brood en boter, top.
    Conclusie: deze Groupon actie was een aangename eerste kennismaking met restaurant La Luna. Tot ziens!

3. RalfR's profielfoto
    RalfR heeft een recensie geschreven voor Restaurant Lucullus

Via Socialdeal na enige moeite ivm het bepekte aantal beschikbare tafels gereserveerd voor een diner. De recensies op Socialdeal doen een vorm van "positieve filtering" vermoeden aangezien er enkel lovende kritieken te lezen zijn terwijl enkele andere recensie-sites (waaronder deze) een gebalanceerder beeld scheppen. Al met al met hoge verwachtingen (12 Gautmillau punten) naar binnen gegaan, maar enigszins teleurgesteld naar buiten gekomen.
    De ontvangst en het opnemen van de bestelling verliep vlot, hoewel we de gastvrouw/eigenaresse erna niet meer gezien hebben. De latere bediening verliep ook correct hoewel de rekening lang op zich liet wachten.
    De wijn was goed en koel geserveerd. Dit was met name aangenaam door de te hoge omgevingstemperatuur in het restaurant. De bestelde fles water als dorstlesser was aan de dure kant (5,75).
    De menukeuze was vrij uitgebreid (4 voorgerechten vlees/vis, hoofdgerechten vlees/vis/vegetarisch en desserts).
    Als voorgerecht gekozen voor de Coburgerham met salade. Op de ham zelf was niks aan te merken maar de garnering was vrij karig. De "dressing" voor de sla bestond uit olie met wat peperkorrels en miste verdere diepgang.
    Bij het opnemen van de bestelling kwam het eerste mankement aan het licht met betrekking tot het hoofdgerecht: de rode wijnsaus voor het speenvarken was op. Na enige verbazing over het ontbreken van rode wijn in een restaurant (om ons heen lagen immers flessen rode wijn in nissen opgestapeld), toch gekozen voor het speenvarken met sinaasappel/provencesaus (welke oorspronkelijk bedoeld was voor de eendenbout). Het vlees was goed bereid en ook de saus smaakte goed (al vermoed ik dat het geen huisgemaakte saus is). De (diepvries?) groentengarnituur was echter pover, inspiratieloos en niet beetgaar te noemen. Hoewel de frites in gelijke grootte perfect gesneden waren (diepvries?) waren deze naar mijn mening te kort gebakken.
    Na een opmerking richting de bediening dat het geheel niet voldeed aan mijn verwachtingen, gevraagd voor een extra bolletje ijs bij het dessert en ook gekregen. Doordat de chocolademousse niet meer beschikbaar was, als dessert gekozen voor de huisgemaakte tiramisu. Deze smaakte goed en ook het ijs was lekker.
    Wat betreft de locatie en sfeer: op de inrichting en aankleding van het restaurant is weinig aan te merken (behalve het ontbreken van een klimaatsysteem). Een minpunt voor een kwaliteitsrestaurant als Lucullus was echter het armoedige papieren servetje en dito papieren onderlegger. De omgeving, het kasteel en de voorburcht op zich vormen een bijzonder mooi gebouwencomplex. Er kan echter nog gewerkt worden aan de verlichting: op de enigszins donkere toegangsweg zou wat extra verlichting niet misstaan en ook het kasteel zelf zou beter tot zijn recht komen met enkele schijnwerpers.
    Conclusie: na dit dinner is mij niet duidelijk waaraan restaurant Lucullus haar 12 Gaultmillau punten verdient. De kwantiteit van de gerechten is voldoende maar aan de kwailteit moet gewerkt worden. Hoewel de locatie bijzonder is te noemen zijn er nog tal van verbeterpunten wat betreft de aankleding en het onthaal en missen de gerechten de creativiteit welke je mag verwachten van een restaurant van deze catagorie, zeker als je zonder Socialdeal reserveert en de volle prijs moet betalen. Als de opzet van de Socialdeal actie was om nieuwe klanten te binden vrees ik dat de uitbaters met dit menu niet in hun opzet zijn geslaagd, al sla ik een eventuele uitnodiging hunnerzijds om mij van het tegendeel te overtuigen niet af.