• Lid sinds 15 oktober 2014

Dorset

Borne

De Zoeke

Denekamp

r.terpstra heeft nog geen foto toegevoegd

1. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Spoor 7

allemaal achten, hebben ze misschien een ster van michelin gekregen, mijn verwachtingen zijn nu wel zeer hoog gespannen. waarom staat er bij service niks, het was toch niet niks ?

2. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door Herko voor Spoor 7 leuk
    Nederlands Ommen

Prima eten voor een betaalbare prijs.

3. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door John jansen voor Spoor 7 leuk

John jansen

We hebben heelijk genoten van ons etentje bij spoor 7 in ommen.
    Snelle bediening en vriendelijk.
    Sfeervolle aankleding altijd een warm ontvangst.
    We hadden een 3 gangen keuzemenu die was goed verzorgd.
    Spoor 7 is dus zeker een aanrader.

4. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt Spoor 7 niet leuk

r.terpstra

5. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft een recensie geschreven voor Dorset

Ja, we hebben redelijk goed gegeten. Jammer dat de bediening 4 keer heeft gevraagd of we naast de fles wijn ook een fles tafelwater wilden hebben, erg vervelend. Wat sommigen suggereren over een ster voor deze zaak, dan kan ik ze snel uit de droom helpen. Dan zal het niveau naar een hoger peil moeten, de Cas Spijkers academie kan deze zaak vooruit helpen. De chefkok moet de bediening weer met 2 voeten op de grond zetten, teveel blabla en te weinig echte aandacht voor wat de klant wil. Bijvoorbeeld vraag of men de steak medium of welldone wil hebben, er zijn mensen die niet van bloederig vlees houden.
    Afin, volgend jaar nog maar eens proberen of er progressie is geboekt.

6. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra schreef:

cas spijkers academie almelo waarom niet te vinden. ma en di. open.
    absoluut de top in oost nederland wat eten betreft.

7. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra schreef:

cas spijkers academie almelo kan ik niet vinden, ma en di. absolute top.
    zo lekker de laatste jaren niet gegeten in nederland, super.

8. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Dorset

belachelijke cijfers, nog beter dan een restaurant met ster .....

9. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Dorset

als dit restaurant echt zo goed is als jullie doen voorkomen met je 10 - nen,

waarom hebben ze dan nog geen michelin ster ? lees ook de andere art.

10. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door M&N voor Dorset leuk

Een mooie ambiance, echter voor een dergelijk restaurant was de service onder de maat, amper wijnkennis (etiket oplezen), chaotische bediening. Verder verwacht je in een dergelijk restaurant (250 euro voor 2) wat smaakverrassingen, deze bleven uit...

Kortom, voor een speciaal avondje uit zou ik een ander restaurant kiezen!

3,1
  11. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door Barend voor Dorset leuk

Kwaliteit van het eten is goed, de prijs die je kwijt bent voor een gezellige avond is erg hoog! De gastvrijheid hier betaal je en gaf mij het gevoel van oneerlijkheid. Voor mij eens maar nooit meer!

12. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Piloersemaborg

goed dat jullie zo open en eerlijk zijn, het was als ik de recenties lees, niet een incident
    maar onkunde in de bediening en keuken.

13. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door Sylvia voor Piloersemaborg leuk

Dit was eenmalig we hadden er veel meer van verwacht zo eenvoudig en smakeloos. Het was een zesgangen diner. En dat bestond uit 4 gerechtjes heel eenvoudig en 2 dessertjes. We waren met 4 personen waarvan er twee geen wijn dronken maar toch 89,50 p.p.rekenen. En de wijn zou ook iets bijzonders moeten zijn niet dus. Tot het hoofdgerecht (wat je geen hoofdgerecht mag noemen) alleen maar Riesling geschonken. Nee dan weten wij wel betere restaurants. Ook nog met andere gasten gesproken en die waren het met ons eens.

1,5
  14. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Piloersemaborg

belachelijk hoge cijfers, zeker weten dat u niet elke week uit eten gaat.
    lees ook de andere recenties svp

15. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door Henk Menger voor Piloersemaborg leuk

Top locatie, eten zeer bijzonder en erg smaakvol. Bijzonder attente bediening, kortom binnenkort weer terug met vrienden.

16. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Piloersemaborg

hier heb je wat aan , je weet dan dat je je geld beter ergens anders kunt besteden,
    heel eerlijk.

17. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door WPoelman voor Piloersemaborg leuk

Bediening :
    De bediening bestaat uit veel weekend personeel. Vier a vijf keer viel het bestek op de grond. Een jongen die soep serveerde vroeg aan zijn collega of hij 1 van de 3 bordjes even over zou willen pakken. Het werd hem even te spannend. Een meisje dat uitserveerde zei : "Sorry meneer, maar ik weet niet meer wat u te eten krijgt." Bestek werd verkeerd neergelegd en of op tafel gegooid. De volgorde van bediening cq uitserveren is niet bij de jongsten beginnen. Tegen iemand van 75 zeggen alsjeblieft ipv alstublieft mevrouw. Ach het zijn maar kleine dingen maar dit verwacht je niet bij de heer Soek.

Eten: Over smaak valt niet te twisten, maar toch een aantal missers van de maand:
    1. De artisjokken waren een smakeloos iets. Zout of bouillon miste ik hier.
    2. Soep geen hoogvlieger, maar mmmm.
    3. Het hoofdgerecht, de misser wat mij betreft van het jaar. Wij eten gemiddeld 1x per week buiten de deur. Gare bloemkool, eend zo droog dat het korrelig was en naar lever smaakte. Puree droog en heeft te lang op een warmte bron gestaan.
    4.Dessert zo veel kruiden en "gras" dat de hangop niet meer te proeven was.

Tijdens het eten en na afloop niet vragen of het heeft gesmaakt. Dit was niet mijn algehele beleving maar het unanieme oordeel van ons allen (12 personen).

6,5
  18. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van De Heeren van Harinxma

de complimenten voor de omschrijving en de toegekende cijfers , de 10 voor sfeer
    was die te danken aan het gezelschap of de inrichting ?

19. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra vindt de recensie door Rob voor De Heeren van Harinxma leuk

Rob

Op deze prachtige zomeravond zul je op weinig plekken in Nederland mooier kunnen dineren dan op het terras van Landgoed Lauswolt in Beetsterzwaag. We aten deze avond het 8-gangen Alliance Heeren menu voor 97,50 euro per persoon (excl. de wijnen) en dronken daarbij een begeleidend wijnarrangement.

Alles wat we vanavond op ons bord kregen was onberispelijk bereid (alleen de lamsfilet was iets te ver door qua garing), kundig opgemaakt en smaaktechnisch van zeer hoog niveau. De kreeft met scheermesjes en rauwe venkel was bijvoorbeeld een fantastisch gerecht, dat ook nog eens origineel werd gepresenteerd. Ook de rode mul met doperwt en maggikruid is overheerlijk en geeft ook weer blijk van een zeer vakkundige chef.

De wijnen die we geserveerd krijgen zijn allemaal lekker, maar nergens echt heel verrassend of van bijzondere kwaliteit. De uitleg die we daarbij krijgen is wat summier en weinig professioneel. Ook zouden de wijnen wat genereuzer ingeschonken mogen worden. Van de 6 wijnen die we geserveerd krijgen, krijgen we meestal een half glaasje ingeschonken. Dit is kennelijk het beleid hier. Want ook de portionering van het menu houdt bepaald niet over. Een aantal van de gangen (hoe lekker ook) zijn op amuse formaat en de hele insteek zou een stuk bourgondischer mogen. Er wordt zeer verfijnd gekookt en de gerechten zijn vaak miniatuurtjes, maar de uitdaging daarbij is om niet te veel door te slaan in kleine priegelige gerechten, maar ook de bourgondische en genereuze inslag niet te vergeten.

Er wordt hier zeker gekookt op hoog (michelin ster) niveau en de omgeving is grandioos en daarom ben je graag bereid om ook iets meer te betalen, maar de prijs kwaliteit staat hier wel onder druk, zeker ook door de wat zuinige portionering van zowel het eten als de wijnen.

20. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Tante Pos

ik blijf aukje al je tienen belachelijk vinden, maar jij zult ze op school ook al wel hebben gehad, slimmerd. overigens ik gun je het genieten in deze zaak in ommen van harte.

21. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft gereageerd op een recensie van Tante Pos

verbazing wekkend dat deze recensie geplaatst is, de eters hebben cijfers gegeven
    waar sommige sterren restaurants niet eens aan toekomen. Ik heb dezelfde ervaring die andere schrijvers hebben, plastic, plakkerig , waar ik persoonlijk de pest aan heb. het geven van allemaal tienen, ik waarschijnlijk gebeurt door iemand die 1 x in de zoveel jaar eens uit eten gaat. ze is vergeten te schrijven wat ze heeft gegeten, dat duit er op dat het niet veel indruk heeft gemaakt.

22. r.terpstra's profielfoto
    r.terpstra heeft een recensie geschreven voor De Zoeke

Twee weken geleden hier gegeten, het is inderdaad wat boven staat vermeld een restaurant in de middenmoot, maar dan wel bovenaan. Creatieve voorgerechtjes, gevarieerd hoofdgerecht 3 st,, en een dessert na. Dit is hun verrassingsmenu, we hebben exact 2 jaar geleden daar ook hetzelfde menu gehad, er is dezelfde kwaliteit geleverd. Ik heb het dus niet over creativiteit en seizoensproducten. De wijn is gewoonweg goed te noemen. Al met al een goede keus ook qua sfeer etc. Restaurants met een bib gourmant kunnen hier ook nog wat opsteken !