• Lid sinds 12 februari 2016
Van restaurant:

Porto Fino heeft nog geen foto toegevoegd

1. Porto Fino's profielfoto

Beste Guido,

Bedankt voor deze leuke reactie..

Het was me een genoegen voor je oma te mogen zingen, ik vond het erg leuk..

Eigenlijk is mijn specialiteit, zoals ik al aangaf, Russische karaoke maar een verjaardagslied voor je oma zingen móest ik gewoon doen!

Ik vond haar namelijk zó lief, wees trots op haar en koester haar..
    Moge ze nog lang en gezond leven, op vele jaren!

Ik hoop jullie gauw weer te zien..

Groet,

Özgür

2. Porto Fino's profielfoto

Beste mevrouw Truus,

Het volgende wat ik ga schrijven doe ik op persoonlijke titel en staat los Porto Fino..
    Ik ben niet alleen de eigenaar/kok van Porto Fino maar net als u ben ik ook een persoon en iemand met een zekere levensinvulling, overtuiging en levenservaring..

Ik heb u al twee keer uitgenodigd langs te komen om te kijken wat we voor u kunnen doen, maar u kiest er voor - hetgeen overigens volkomen uw recht is -om nog eens een reactie te plaatsen op een site waar noch ik noch u invloed op hebben..

Nogmaals, komt u een keer langs, dan kijken we wat we voor u kunnen doen..
    Het zou uw motivering goed doen door gewoon persoonlijk langs te komen en wellicht alleen dan kan ik uw negatieve gevoel veranderen in een positieve zodat u hier tevreden weggaat..

Verder wil ik u vragen 'is het nou écht zo erg wat u heeft meegemaakt??'

Ik wil uw beleving niet bagatelliseren maar vraag uzelf eerlijk af waarom u zo boos bent en de moeite heeft genomen tot het schrijven van bovenstaande recensie..
    Wat is hiervan uw beweegreden en uw intentie hiermee??

Uw gevoel van 'niet serieus genomen worden' kan misschien verder reiken dat enkel uw ervaring bij Porto Fino..
    Ik heb u al hierboven gezegd dat wij iedereen respecteren..
    Wij waarderen iedere gast en doen ons best..

Ik kan u genoeg voorbeelden aandragen van gasten die zelfs soms langer dan u hebben moeten wachten..
    Soms is de situatie gewoon onwerkbaar, we zijn nu eenmaal gebonden aan fysieke beperkingen en nooit sneller dan het vuur..
    Kon dat maar..

Zelfs in die situaties, ondanks dat er sprake is van overmacht, zorgen we altijd wel voor compensatie en gaan mensen alsnog begripvol en tevreden weg..

Uit onderzoek blijkt dat slechte ervaringen drie keer sneller rond gaan dan goede ervaringen..
    Mensen zijn veel meer geneigd tot het delen van slechte ervaringen..
    Daarom kunt u inderdaad lezen over het lange wachten bij drukte..

Mensen zijn wel bereid anderhalf uur in de Efteling te staan voor een attractie die 30 seconden duurt, 3 kwartier bij de slager, een uur bij een kapper die zonder afspraak werkt, maar als ze 10 minuten te lang moeten wachten in een restaurant regent het klachten op alle sites..

Vindt u dat ook niet een beetje krom?? Ik neem mijn werk serieus maar om eerlijk te zijn denk ik regelmatig na over de eigenaardigheden van de mens in het algemeen..

Het 'vieze' tafeltje?? Had een ander tafeltje gepakt als u zich daar zo aan had gestoord, of had het tijdens het wachten met een servetje afgedaan.. Het kan inderdaad dat u bent gaan zitten op een tafeltje waar net borden waren afgeruimd..
    Heb plezier, wees luchtig in het leven en neem dingen niet zo zwaar is mijn advies..

Verder, tijdsbesef is een relatief begrip..
    Heeft een goed gesprek met uw tafelgenoot, dan is een half uur zo om..
    Maar kijkt u iedere 3 minuten op de klok dan duurt een half uur een eeuwigheid..

Ik wil afsluiten met te zeggen dat gastvrijheid een wederzijds begrip is dat geldt in ieder restaurant mevrouw..
    Veel mensen zijn zich hier niet van bewust..
    'Gunt u uw gastheer de ruimte om zijn werk te doen en geeft u hem positief vertrouwen dan is hij bereid om een meervoud van zijn best voor u te doen..'

Beter komt u een keer langs en leren we elkaar kennen..

Met vriendelijk groet,

Özgür..

3. Porto Fino's profielfoto

Beste mevrouw Truus,

Wij proberen het niet alleen u maar iedereen evenveel naar de zin te maken en het kan inderdaad zo zijn dat gasten soms onverhoopt een aantal minuten langer moeten wachten..
    Zeker omdat we in de keuken ook te maken hebben met afhaalbestellingen die telefonisch binnenkomen en, ondanks onze open keuken, voor de mensen binnen aan tafel niet zichtbaar zijn..
    Wij proberen deze bestellingen meestal binnen 15 tot 20 minuten klaar te hebben..

Op deze manier via deze site kan ik helaas niets voor u betekenen..
    Zoals gezegd, u kunt altijd langskomen en dan kijken we rustig wat we voor u kunnen doen..

Met vriendelijke groet,

4. Porto Fino's profielfoto

Beste mevrouw Veronique,

Het voordeel van een klein restaurant is dat wij al onze gasten persoonlijk kennen en ons onze nieuwe gasten herinneren..
    Prettig omdat we dan precies weten wat de wensen van onze gasten zijn en hoe we daarmee om moeten gaan..

Wij zijn ons bewust van tijd en soms duurt het wat langer dan gewoonlijk bij drukte..
    We proberen het u naar de zin te maken door de kwaliteit van onze verse gerechten optimaal te laten zijn en de wachttijd onder alle omstandigheden te minimaliseren..
    Onder tijdsdruk botsen deze twee factoren wel eens, waarvoor onze excuses..

U kunt altijd bij ons terecht met opmerkingen, vragen en suggesties..

Met vriendelijke groet,

5. Porto Fino's profielfoto

Beste mevrouw Truus,

Het is jammer te lezen dat uw laatste bezoek aan ons restaurant niet geheel naar tevredenheid is verlopen..

De lange wachttijd bij drukte is, zoals in elke branche, inherent aan ons werk..
    Wij doen ons best deze onder alle omstandigheden te minimaliseren..
    Vaak gaat dat goed, soms minder.

De eigenaar doet zijn best onder alle omstandigheden kalm te blijven.. Dit vanuit professioneel oogpunt maar ook om nog lang gezond en wel door het leven te gaan..
    Wellicht heeft u deze houding verkeerd begrepen..
    We doen ons best voor iedereen en staan open voor de mening van ieder..

Mocht een gerecht, om welke reden dan ook, niet naar uw wens zijn (geweest) dan vinden we altijd wel een passende oplossing..

Mocht u suggesties hebben dan kunt u altijd langskomen..

Met vriendelijke groet..