• Lid sinds 22 september 2016
Van restaurant:

Picknickers heeft nog geen foto toegevoegd

1. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Anneli voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Heerlijk gegeten en lekker kokos drankje gehad. Voor herhaling vatbaar. Mooi plekje en relaxte sfeer.

2. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Pauline voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Erg relaxte sfeer, gastvrije bediening en heerlijk eten. Wat wil je nog meer?

3. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Fiona Topacho/HDH voor Picknickers leuk

Fiona Topacho/HDH

Our colleague who lives locally in Goenga brought us to the restaurant by boat. We were on a trip are from the UK, Germany & Spain.

We loved the food and the location, great view! We were able to sit outside as it was warm but the restaurant has a lot of indoor seating with big windows in case it rains.

Most of us had the special menu and commented on how wonderful it was, we had a lovely organic Rose wine. And the seafood was divine.

The menu has great options for everyone and it is well executed.

Well done!

4. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Sijtze Torpstra voor Picknickers leuk

Sijtze Torpstra

Ik heb samen met Marja mijn 70ste verjaardag gevierd met een etentje bij jullie heerlijke tomatensap en goede wijn op temperatuur we hebben het menu gedaan voorgerecht bijzonder ijs etc vis en lekker rood vlees alles was geweldig als we met de boot in Friesland zijn komen we zeker weer eten en we hebben dit adres ook aan vrienden doorgegeven tot de volgende keer.
    Vriendelijke etensgroet Sijtze Torpstra.

5. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Ama Schenkelaars voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Ook al is het heel druk en/of zijn alle tafels bezet: wij worden altijd op een persoonlijke manier welkom geheten. Altijd mooie gerechten met verrassende combinaties van producten en smaken, heerlijke wijnen, lekker bier uit Goingarijp!
    Picknickers is echt een topper!

6. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Vd woude voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Heerlijk gegeten en gedronken in een super gezellig en leuk restaurantje. We waren hier nu voor de 3e keer, maar nu met 7 man tegelijk. (Vooraf heel gemakkelijk online gereserveerd) eén gerecht werd verkeerd geserveerd, had vegetarisch moeten zijn, maar dit werd vliegensvlug hersteld. Evenals de alcoholhoudende drankjes, worden ook de alcoholvrije versnaperingen erg leuk aangekleed zodat je niet met een saai/simpel frisje komt te zitten. Wij komen zeker weer terug, super leuk en lekker!

7. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Frodo Verberg voor Picknickers leuk

Frodo Verberg

Overdag via internet gereserveerd. We zaten voor het raam met mooi uitzicht over het water. Het is was wederom erg gezellig, en het eten was weer erg lekker. Ik kom hier zeker weer eens!

8. Internationaal Terherne

Met 9 personen heerlijk gegeten. Fijne sfeer, zeer vriendelijk en gastvrij personeel. Dit restaurant is absoluut een aanrader.

9. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Petra van Westing voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Gezellig restaurant op een prachtige plek! Genoten van een heerlijk drie gangen diner. Sfeer in het intieme restaurant is fijn en geeft mij een gevoel van, he, lekker, zitten en genieten van de sfeer en muziek en even niks moeten! Omdat het stil was deze avond extra aandacht gekregen van de vriendelijke dame die ons bediende. Wij komen zeker vaker! O ja, ze hebben ook een heerlijke witte italiaanse wijn 🍸Grigio!

10. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Janny voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Het was heel erg gezellig en bediening was fantastisch de gasten vonden het ook heel leuk en hebben genoten van de lekkere koffie met gebak en van de hapjes en soep vonden ook heel lekker dus geslaagde middag.
    Nog maals bedankt voor de goede service.

Gr Janny.

11. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Argo voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Met goede vrienden opnieuw heerlijk en erg gezellig gegeten en gedronken. Nieuwe menukaart met weer een geheel eigen Picknickers karakter. Vooral de zeebaars werd 2 maak geroemd, maar ook de ham en worst als voorgerecht van slagerij Spijkerman uit Akkrum. Service als vanouds super.

12. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Kees voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Heerlijke gerechten ; goed klaar gemaakt met goede producten. Ambiance is top. Het dagelijkse Menu is verrassend en altijd een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding. Menu wordt samengesteld op basis van het seizoen. Het restaurant is knus in de winter en lekker levendig in de zomer. Enige opmerking is dat de kaart iets uitgebreider mag (wat meer voorgerechten bijvoorbeeld), maar verder een 9,5 waard.

13. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Froukje voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Tweede kerstdag heerlijk met de familie uitgebreid geluncht . We hebben met z’n allen genoten van de verrassende menukaart. Voldoende keus voor een ieder en goed klaargemaakt. Ook een erg leuke locatie zo aan het Sneekermeer. Een plek om ook zeker terug te komen.

14. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Ingrid voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Wederom heerlijke lunch gehad! Fijne sfeer en zeer goede bediening. Geen vraag is teveel en het eten is gezond en heel lekker! Ook in de winter zeer goed vertoeven! We komen zeker terug!

15. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Roos voor Picknickers leuk
    Internationaal Terherne

Met stip mijn favoriete plek in Friesland! De locatie is top en zo sfeervol aangekleed, ontspannen, verrukkelijk gegeten, drinken is goed en zeer gevarieerd (genoeg non-alcoholische alternatieven als je zwanger bent en eens wat anders wilt drinken) en de bediening altijd vriendelijk en vrolijk. Bedankt weer!! Ps. Die lamsstoof..... wauw!

16. Picknickers's profielfoto
    Picknickers vindt de recensie door Thessa Maszarik voor Picknickers leuk

Thessa Maszarik

We hebben een hele gezellige avond gehad in de hottub. Genoten van een hapje, een drankje en het mooie uitzicht over het meer… water was heerlijk op temperatuur. Ondanks de kou buiten ❄️❄️❄️ 🙏🏻 Een avond om niet te vergeten 🤣

17. Picknickers's profielfoto
    Picknickers heeft gereageerd op een recensie van Picknickers
    Picknickers
    Van restaurant

Hoi Liesbeth,

Hierbij ook even een reactie vanaf onze kant omdat hetgeen je schets niet helemaal overeenkomt met wat er echt is gebeurd. Dat wil ik bij deze wel even recht zetten op het wereldwijde internet ;-)

Ten eerste: Fijn dat je onze locatie, bediening en het concept leuk vindt!

Dan de inhoud in:

De zoutmolen: Je gaf in de eerste versie van je recensie aan dat er glas in je soep zou zitten. We schrokken nogal van je recensie, omdat er iets heel anders is gebeurd: Wij gebruiken geen glas in onze keuken en daarom kan dit er ook niet in hebben gezeten. Later heb je de recensie aangepast en heb je het deel over het glas gewijzigd naar een kapotte zoutmolen. Wat er echt is gebeurd is dat jullie zelf een zoutmolen hebben gebruikt, hier per ongeluk teveel kracht op hebben uitgeoefend waardoor een deel van de kop van de zoutmolen af is gebroken. Hierdoor is er een stukje plastic van de zoutmolen in de soep beland. Dit is uitgezocht en vervolgens direct nog besproken en bevestigd met jullie om misverstanden te voorkomen.

De prijzen: Het concept van Picknickers is gebouwd rondom duurzaamheid, biologisch en eerlijkheid. Dat betekent concreet dat wij vooral lokale en biologische producten gebruiken die dagelijks bij ons worden aangeleverd. Omdat de boeren, vissers en overige leveranciers daar meer tijd en moeite voor moeten doen, zijn de inkoopkosten daarom ook hoger. Deze zullen dus doorberekend moeten worden. Daarnaast vinden we dat je ook gewoon een goede boterham moet kunnen verdienen als je in de horeca werkt als werknemer. De horeca staat bekend als één van de slechts betaalde sectoren en daar willen wij graag verandering in brengen. Helemaal omdat het heel hard werken is in de horeca. We willen onze leveranciers eerlijk belonen voor hun werk, maar dat geldt dus ook voor onze werknemers. Al met al vertaalt dat zich in een prijs die amper hoger is dan gemiddeld voor horeca in Friesland. Vergelijk onze prijzen maar eens met andere restaurants in de buurt. Je zult zien dat we 50% van de tijd zelfs goedkoper zijn. Hoe dan ook, mochten we de prijs verder omlaag moeten doen, dan houdt dat in dat we niet langer biologische producten kunnen gebruiken, we werknemers minder salaris moeten gaan uitbetalen en dat we niet meer met dagverse producten kunnen werken. Dat is niet waar Picknickers om draait en kunnen we dus ook niet veranderen.

De zitplaatsen: Door de populariteit van de afgelopen jaren is het, zeker bij mooi weer, druk bij Picknickers. Het is daarom handig om te reserveren zodat we een tafel voor je kunnen vrij houden. Als je dat niet doet, dan is er een kans dat je niet kan lunchen of dineren, er is simpel niet meer plek hoe graag wij dat ook zouden willen. De bediening heeft dit ook aangegeven bij jullie. Er is echter met jullie meegedacht om toch een oplossing te vinden. Er is vervolgens aan jullie gevraagd of jullie dan willen dineren op een loungebank die net vrij was gekomen. Jullie hebben aangegeven dat dat prima was.

Het eten: Dit is een mening die we nog niet eerder hadden gehoord! :)

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat je hier kunt kijken wat voor foto's mensen van ons eten maken: https://www.instagram.com/explore/locations/278428273/picknickers/ Je kan dan zelf beoordelen of dat standaard is of niet.

Bekijk ook eens onze tripadvisor recensies om precies te zien hoe anderen er over denken: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g1087498-d6855987-Reviews-Picknickers-Terherne_Friesland_Province.html

Ik hoop hierbij een meer volledig inzicht te hebben gegeven in hetgeen wat er daadwerkelijk is gebeurd zonder afbreuk te doen aan jouw eigen mening. Ook hoop ik zo inzicht te hebben gegeven in wat voor keuzes we maken en waarom die voor ons heel belangrijk zijn.

Verder wil ik je nog bedanken voor je mening, want ook wij leren nog elke dag. We hebben als team een aantal dingen hiervan geleerd en zullen dit meenemen tijdens onze overlegmomenten om te kijken wat we hier aan hadden kunnen doen.