• Lid sinds 30 augustus 2011

Het Vissershuis

Burgh Haamstede

Minato Mirai

IJmuiden

Peter heeft nog geen foto toegevoegd

1. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Four Seasons

Peter

Je voelt je meteen thuis in dit restaurant; het is smaakvol ingericht, zonder Oosterse frutsels en ruim van opzet. Het bedienend personeel is ruim voor handen en er lopen niet van die piepjonge dienstertjes rond die van toeten noch blazen weten. Men is heel beleefd en voorkomend, je voelt je echt te gast hier. De jassen worden aangenomen en aan het eind wordt je er weer in geholpen en loopt men nog even mee naar de deur om je uitgeleide te doen. De servetten worden zelfs op je schoot uitgespreid! Hoewel de omgang heel correct is (maar zeker niet stijf) komt het wat vreemd over dat wij dan weer wel met 'jullie' werden aangesproken, het lijkt of de jongere generaties tegenwoordig niet meer in de gaten hebben dat dit een vervoeging van 'je' is.

De muziek heeft hier een beschaafd volume. De aanbevolen rosé als aperitief was erg lekker maar men had ons wél even moeten vertellen dat deze €15,00 per glaasje kostte. Nu zagen wij dit pas achteraf op de rekening. Gelukkig waren twee van ons vieren 'Bob'. Een minpuntje. Alle gerechten die wij met z'n vieren bestelden waren meer dan uitmuntend! Sushi en gestoomde oesters met Oosterse sausen waren verrukkelijk en ook de wijze van opmaak was oogstrelend. Voorts grote garnalen met Shwesuansaus, Japanse noedels, rijst met garnaaltjes, gestoomde groenten, alles subliem! De prijzen zijn heel redelijk en de garnituren bestel je naar wens/keuze apart. Wij komen hier zeker nog eens terug.

2. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Pannenkoekenhuis de Oase

De plek aan de bosrand is prachtig, het oude gebouw is heel sfeervol en de bediening is vriendelijk en relaxed. De pannenkoeken waren goed gebakken maar de kaas gooide roet in het eten; een harde korst op een verder best smeuïge pannenkoek. Komt dit omdat men een heel fijn geraspte kaas gebruikt, misschien omdat dit volumineuzer oogt? Een lekker plakje gesmolten kaas zou de pannenkoeken écht lekkerder maken. Ook wat weinig champignons voor een champignon-kaas pannenkoek( hooguit twee). Voor €8,50 moet je er misschien ook niet al te veel van verwachten, maar ik zou graag 2 euro meer betalen voor een pannenkoek die de bovengenoemde bezwaren niet heeft.

3. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Minato Mirai

Ondanks de typisch Japanse, strakke inrichting weet men door een slimme verlichting en uitgekiende indeling van de ruimte, een knusse sfeer neer te zetten. Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen en bij het weggaan wordt je er weer in geholpen. Waar doet men dat nog??
    Andere recensies lezende heeft men óf iets verandert ófwel kwam onze goede ervaring doordat het niet druk was. Met de tafel voor twee bon ging men heel soepel om (we waren met z'n vieren) en het eten was in alle opzichten fantastisch. Sushi, soep, krokante garnalen, gegrilde zalm met groenten, salade, botervis met groenten, het één nog fijner dan het ander, en supervers. (alleen de salade was wat erg simpel) De bediening was netjes en men was niet opdringerig met drankjes. Zeer goed voor een schappelijke prijs! (€37,50 p.couvert)

4. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Aan Tafel
    Internationaal Zaandam

Hier op eerste kerstdag gegeten. De ambiance en bediening zijn prima echter het eten viel nogal tegen.
    In het menu schieten superlatieven tekort, hoewel 'schuim van spruitjes' ons nou niet direct doet watertanden. In het algemeen misten we smaak en finesse, wat je voor 42,50 per couvert (ex.drankjes) toch wel mag verwachten. De bisque van strandkrabben miste pit. De zeewolf met kruidenkorst was slap en miste korst. De kruiden waren kennelijk het groene poeder dat eroverheen was gestrooid. Mooi opgediend maar nogal smakeloos, deed mij denken aan een Iglo diepvries maaltijd. De begeleidende groenten waren te rauw. De hertenbiefstuk bleek taai.
    Beste koks, durf eens wat kruiden te gebruiken en zorg dat de boel gaar is! Het nagerecht was wel erg lekker.

6,1
  5. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Het Vissershuis

De ontvangst was heel vriendelijk en gemoedelijk. In dit restaurant voel je je direct thuis.
    Vooraf bestelden we gamba's in knoflooksaus, wat nog bruisend van hitte, in een minipannetje werd geserveerd met wat brood. Heerlijk! De gegrilde zeebaars filet was ook erg lekker en geserveerd in ruim voldoende porties. Hierbij kozen we gebakken aardappeltjes en gewokte groenten; o.a. courgette, tomaat, paprika, ui. Een groot pluspunt van dit restaurant vonden wij vooral de verse bereiding, dat is lang niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig. Ook belangrijk is dat de smaak hier vóór het uiterlijk gaat. Geen 'torentjes' van opgestapelde onderdelen en sliertjes saus op een enorm bord, waarvan de smaak tegenvalt, maar een goed bereide eerlijke maaltijd, waarvan de aanblik je al doet watertanden! Een maaltijd zoals we die zelf zouden bereiden!

6. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor De Taanderij

Twee keer in dit mooi gelegen restaurant geluncht. Wij vonden de sfeer prettig en relaxed, mede door de muziek (o.a. Debussy, Liszt, Beethoven), veel beter dan de gebruikelijke rampestamp.

Het duurde wat lang voor het eten kwam, maar wij vonden de gebakken mosselen uiteindelijk erg lekker, dit smaakte naar vers bereid. Er zat een een lekkere salade bij van div. soorten sla, augurkjes, olijven (zwarte en groene) kleine augurkjes en kappertjes. Het bijgaande stokbrood was vers en met boter. Ook de bol met roerei en zalm was heerlijk.