• Lid sinds 8 juni 2011

Blok 10

Horst

Blue Palace

Beverwijk

Peter Rechsteiner heeft nog geen foto toegevoegd

1. Peter Rechsteiner's profielfoto
    Peter Rechsteiner heeft een recensie geschreven voor Blok 10
    Internationaal Horst

Op Wilhelminaplein in Horst zijn veel restaurants. Een topper is Blok 10, duidelijk herkenbaar aan de oranje gevel. Een diner voor bijvoorbeeld een verjaardag kun je hier goed afspreken met Manager Floor. Alles was voor 11 personen op 16 oktober voor elkaar met een gratis fles wijn, versiering, etc. Het varkensvlees is uitzonderlijk goed. Hier is in het plaatsje Echt het vlees gekocht en dan heb je het over het LIVAR varken. Dit varken is buiten lopend en milieuvriendelijk gefokt, een topper. Dit in tegenstelling met de in Noord-Limburg grootste Bioindustriele varkens-, kippen- en koeienbedrijven in ons land, die het vlees naar het buitenland exporteren en/of bij de mindere restaurants en als kilo-knallers hun weg naar de onwetende klant vinden!

Wij vonden de van de kaart gekozen gangen allemaal uitstekend bereid, goed van smaak! De bediening was snel en accuraat. Je zou verwachten dat wij Zeeuwen hier geen goede vis zouden kunnen krijgen. Dit bleek niet zo te zijn! Dit is des te meer opmerkelijk omdat wij in Zeeuws-Vlaanderen wonend de beste restaurants van Nederland hebben! Met vis als hoofdgerecht! Het interieur was alleen wat aan de donkere kant maar de stoelen waren prima!

2. Peter Rechsteiner's profielfoto
    Peter Rechsteiner heeft een recensie geschreven voor Blue Palace
    Chinees-Indisch Beverwijk

Op 28 januari waren wij met 4 personen bij de beste Chinees in Beverwijk. 2 personen komen uit Limburg , 2 uit Beverwijk en eten vaak bij de goede Chinees-Indische Restaurants in Zeeland, Limburg en Noord-Holland. Blue Palace behoort tot de goede restaurants. Het eten is gevarieerd, we kiezen uit hun Specialiteiten, goed en voor de meestal voor ons ouderen te grote maaltijden van uitstekende kwaliteit! Als je bijvoorbeeld Frites bijbesteld, i.p.v. rijst of nassi, dan krijg je handgeschilde frites van uitstekende kwaliteit. De meeste Chinese Restaurants bakken slechte Frites. Voorts is de ontvangst uitstekend: door de Chinese Eigenares. Haar echtgenoot is een charmante ober, die graag over zijn Restaurant wilt praten! Dit is met een goede sfeer vaak een uitzondering!
    Dus zoek je in Beverwijk een goede Chinees, met goede produkten, goede bediening en sfeer voor een niet te hoge prijs, ga dan naar Blue Palace en laat je verrassen door hun Specialiteiten op hun uitgebreide Menukaart. Peter Rechsteiner Beverwijk/Horst (L).

3. Peter Rechsteiner's profielfoto
    Peter Rechsteiner heeft een recensie geschreven voor Tin Sun

Dit Restaurant in Horst (L) bestaat al jaren hier. De eigenaar staat in de keuken of achter de Wok of plaat en de eigenares is de stuwende kracht achter de bediening. Er zijn voldoende verse produkten in de sfeervolle zaak in het oude Postkantoor. De bediening is meestal door goede Horsterse oudgedienden, die hun vak verstaan en de Horstenaar in hun eigen dialect aanspreken en jonge studenten van de Horecaopleidingen in de buurt, prima in orde. Door de ambiance met bijvoorbeeld mooie Kerststukjes en vlotte niet opdringerige bediening en op zijn tijd een praatje, geniet men hier voor een uitstekende maaltijd, al of niet van de kaart, wokken Tepanjaki, buffet met een uitstekende huiswijn, w.o. Pinot Grigio uit Noord-Italie.
    Heb je speciale wensen of zijn naar jouw mening de frites te koud of anderszins, ga naar de bar en vraag het. Je wordt op je wenken bediend en voor een Prijs die je haast nergens kunt vinden in de Regio Noord-Limburg.
    Peter Rechsteiner.

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  5. Peter Rechsteiner's profielfoto
    Peter Rechsteiner heeft een recensie geschreven voor GUIDO'S | De Burg

Mijn vrouw komt uit Broek op Langedijk. Ik kom uit Zeeland en wij wonen in Noord-Limburg. We waren dec j.l. 40 jaar getrouwd. Sneeuw, dus de familie kon niet komen. Op Hemelvaart ging mijn zus, zwager, oma en andere oma uit Zeeland naar Alkmaar. Dit was voor ons de gelegenheid de familie die elkaar vaak 30 jaar niet gezien had, weer eens samen te brengen, immers de 80 'ers woonden in Noord-Holland.

Het diner uit 3 gangen bestaande was perfect. Er was geen enkel punt van kritiek: alleen maar lof. Als echter de term : De visser heeft vandaag heilbot", dan spits ik de oren. In Kamperland wordt n.l. tarbot en heilbot gekweekt in Oosterscheldewater! De kok van De Burg kan gemakkelijk zien of hij beduveld wordt. Als hij over de schubben met zijn mes strijkt en er komt modder af dan is de vis gevangen door de visser, zoniet dan heb je te maken met een gekweekte vis. De asperges werden door iedereen als prima beschouwd.

Wij hebben prima gegeten en de andere gasten ook.

De bediening is prima, omdat de gerant aanvoelt wat hij moet doen. Het is niet ingestudeerd. M.a.w. hij moet assertief en empatisch zijn. Dat is hij en zijn stem klinkt als een klok!

De sfeer was prima, o.a. door de niet opdringerig zijnde bediening. Wij zaten in de Vlaamse gelagkamer met 28 volw. en 3 kinderen!

Over de prijs valt niet te twisten als alles perfect is.

U kunt er van op aan dat het goed geregeld en goed opgediend wordt en bovenal de kok(s) kunnen er wat van!

Peter Rechsteiner te Horst (L)