• Lid sinds 5 februari 2015

Het Hooihuis

Roosendaal
  2. Het Hooihuis

Roosendaal

P heeft nog geen foto toegevoegd

1. P's profielfoto
    P vindt de recensie door P voor Het Hooihuis leuk

P

Met vier personen hier gegeten in de brasserie op de begane grond, met zicht op de vuurkorven die ze elke avond aansteken en op de TipiTent!

We zaten aan een ruime ronde tafel bij het raam. Voldoende keus aan wijnen per glas, witte huiswijn is sauvignon blanc en de de rode huiswijn een Franse merlot. De Salentein Malbec was ook per glas verkrijgbaar.

De voorgerechten 2 maal duo geitenkaas, 1 maal de tonijn op krokante bodem en 1 maal de coquilles, deze was trouwens heerlijk van smaak.

Als hoofdgerechten hadden wij de rib-eye voor 2 personen, de kabeljauw en het gevulde kippetje. Goede en smaakvolle gerechten. Als wijn hadden wij de italiaanse primitivo (heerlijk en vol van smaak) in mooie grote glazen.

De nagerechten, stroopwafel ijs, appeltaart in een glas en een volledig kaasplankje met z'n tweeën, met opgerold vijgenbrood en radijsjes en daarbij natuurlijk een heerlijke port uit de grote fles. Alle nagerechten waren goed. De koffie en friandises (stukken hazelnoootchocola, 2 koekjes en 2 mini appelmuffins/appeltaartjes, heel leuk en lekker) waren ook goed. Bij de koffie werd ook een grappa-proeverij besteld en onze gastheer kwam aan met een heerlijke whiskey van SMWS, hierbij kregen we uiteraard een prima en interessante beschrijving over de openstaande whiskey's.

De bediening was top. De gastheer was vrolijk, bijzonder aardig en gaf prima adviezen over de bijbehorende wijnen en whisky's. Kortom een aanrader en een restaurant waar ze mij zeker terug zien!

2. P's profielfoto
    P heeft een recensie geschreven voor Het Hooihuis