• Lid sinds 14 maart 2009
Van restaurant:

1. OPIUM Restaurant

Amsterdam

Opium Amsterdam heeft nog geen foto toegevoegd

1. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam heeft gereageerd op een recensie van OPIUM Restaurant

Bedankt voor het plaatsen van u reactie, en misschien wel tot een volgende keer.

2. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam vindt de recensie door Nina voor OPIUM Restaurant leuk

Erg lekker gegeten en uitstekende bediening! Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

3. Opium Amsterdam's profielfoto

4. e van der horn

Met de tweede kerstdag tafeltje geboekt bij restaurant Opium te osdorp.
    Door een vroegboekkorting kregen wij pp E 10,00. korting, goede service.
    Aangekomen bij het restaurant, werden wij opgevangen door de gastheer genaamd Laurence.
    De ontvangst was uiterst prettig en we werden begeleid naar ons tafeltje.
    Het restaurant was voor de kerst sfeervol aangekleed.
    Aangekomen aan ons tafeltje zijn we aangenaam verrast door het menu wat ons geserveerd werd.
    Alles wat wij die avond voorgeschoteld hebben gekregen was van uitzonderlijke klasse.
    Eten , wijn arrangement, bediening, alles wat je die avond kon wensen was van de partij.
    Kort samen gevat heerlijke avond gehad, terechte komplimenten aan de gastheer en het keuken personeel.
    Aan de eigenaar, het moet een genot zijn om zo'n restaurant te runnen.
    Jullie krijgen van ons voor alles een dikke 10.
    Tot gauw.

5. Afgelopen zaterdag hier geweest om het FUSION OPIUM menu te proberen. Voor mij de eerste kennismaking met OPIUM en de eerste kennismaking met Aziatische Fusion. Prachtig restaurant, mooi ruim opgezet. Bediening begon al goed, kennis van etiquette en goede uitleg van de gerechtjes. We namen er een lekkere Pinot Grigio bij. Voorgerechtjes waren stuk voor stuk origineel en erg lekker, maar mijn favorieten waren de vijgen in seranoham en gefrituurde sushi met garnalenpaté. De vijf hoofdgerechtjes waren ook stuk voor stuk erg goed, vooral de beef en gewokte kip. Beetje eentonig, maar ook het nagerecht was lekker. Wel iets simpeler dan de rest (fruit, crême brulée en chocoladesoufflé). De muziek was wat te aanwezig en druk wat mij betreft. Verder zeker een restaurant en een menu om te onthouden! Bedankt voor de leuke avond, team van OPIUM.

6. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam vindt de recensie door Jeroen voor OPIUM Restaurant leuk

Op zaterdag 27 oktober hebben we het nieuwe Opium menu mogen proeven. Aziatische fusion gerechten bestaande uit 4 kleine voorgerechten, een tussengerecht en 5 kleine hoofdgerechten en een nagerecht. Het eten, o.a. de lamb's rack, garnalen en kabeljauw was zeer goed. Ook de wijn, een Pinot Grigio, was heerlijk.

Opium is een mooie zaak met een prachtig uitzicht over de Sloterplas. De bediening is netjes en echt servicegericht. Mijn tip. Zorg voor een andere muziekkeus tijdens het eten.

Ik kom graag eens terug. Zeker een keer zomers om op het terras te zitten. Ga zo door!

7. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam vindt de recensie door Yuri voor OPIUM Restaurant leuk

Eind oktober hebben we hier de nieuwe kaart mogen proeven. Ik was er nog nooit geweest en heb me dan ook volledig laten verassen. Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat het niet mijn laatste keer zal zijn. Het eten was subliem. In totaal 10 kleine gerechten verdeeld over voor-, tussen-, hoofd- en nagerechten. Mijn vriendin is net terug van een half jaar reizen door Azie en de Aziatische gerechten deden de herinneringen aan de reis weer opleven. Dat is misschien dan toch wel het beste compliment wat ik op dit moment kan geven over de kwaliteit van het eten.

Daarnaast was de wijn ook van zeer hoge kwaliteit. Begonnen met wit om later over te gaan op rood. Beiden grandioos, en een leeg glas was er zelden te vinden. De bediening zorgde hier namelijk wel voor. En dat mag ook gezegd worden, de bediening was perfect. Bij ieder gerecht een duidelijk verhaal, bij aanvullende vragen altijd een helder antwoord met een glimlach. Een toegevoegde waarde voor een toch al geslaagde avond.

De algemene sfeer zou echter nog iets verbeterd kunnen worden. Weliswaar is het uitzicht geweldig over de sloterplas, maar de prominente DJ opstelling voelde niet helemaal op zijn plaats. Als het langzaam van een restaurant naar een bar transformeerd aan het einde van de avond begrijp ik hem wel, maar nu dus niet helemaal. Verder moet ik ook zeggen dat me dit verder niet echt heeft gestoord.

Opium bedankt en zeker tot snel.

8. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam heeft gereageerd op een recensie van OPIUM Restaurant

Bedankt voor het plaatsen van u recensie, en misschien wel tot een volgende keer.
    Mvg. OPIUM Restaurant

9. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam heeft gereageerd op een recensie van OPIUM Restaurant

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw recensie, en misschien wel tot een volgende keer.

10. Opium Amsterdam's profielfoto
    Opium Amsterdam heeft OPIUM Restaurant toegevoegd als favoriet restaurant