• Lid sinds 24 november 2009
  • Leeftijd: 67

Getrouwd met Jasmina uit voormalig Joegoslavië, is de cultuur van goed en lekker eten met daarbij passend drinken steeds verder ontwikkeld. Zowel in Nederland als Duitsland maar ook op vakantie in Kroatië en Servië (en soms Griekenland) genieten wij graag van dat wat een goede keuken en een goed restaurant kunnen bieden.

Balkan Restaurant

Ede

Lane Moje

Pirot

1. De locatie ligt schitterend aan de Amstel en heet een mooi buitenterras. Vlakbij ligt gratis parkeergelegenheid. De start was dus goed en tijdens het eten werden we zeker niet teleurgesteld. Niet een heel uitgebreide menukaart maar toch voldoende variatie. Met ons achten bij het afscheid van een collega hebben we allen genoten van het drie-gangen-menu. Veel smaak voor een reële prijs. Dus zeker een optie om privé terug te komen.

2. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Balkan Restaurant

In augustus 2010 organiseerde ik bij de start van het seizoen een trainingskamp bij een sportvereniging in Ede. Twee collega-trainers waren regelmatig gast bij het Balkan-restaurant en zeiden dat we daar voor de groep een goede maaltijd voor het avondeten konden bestellen. Gedaan en met een van hen opgehaald. Me verbaast over de lekkere geur en de hoeveelheid. De eigenaresse zei: Laat weten hoe jullie het hebben gevonden?

In de avond belde ik op. De eigenaresse vroeg: Hoe was het? Ik vertelde heel teleurgesteld te zijn. Even stil. Wat bedoelt u? Ik zei: Had zo gehoopt dat er wat zou overblijven om mee naar huis te nemen. Maar alles was op. De eigenaresse na een korte stilte: Dan komen jullie toch een keer bij ons eten.

Sindsdien zijn we regelmatig geweest. Niet enkel met ons gezin. Ook met 25 collega’s van het werk. En bij het vieren van een jaargrens met ongeveer 60 mensen. Met vrienden en familie. Elke keer heel goed gevallen.

3. In 2012 zijn we tijdens onze zomervakantie 3x bij Krčma "Ladna voda" wezen eten met familie en vrienden. De uitstraling met het museum "Muzej Ponišavlje" op de achtergrond is heel mooi. In de zomer zit je buiten half overdekt. Bij minder weer en in de koudere maanden zit je in het binnengedeelte wat onderdeel uitmaakt van het woningcomplex uit het begin van de 19e eeuw. Gewoon een mooie uitstraling.
    De grill van het restaurant is goed. Dat geldt voor een heleboel restaurants in Pirot, zodat de concurrentie groot is. Net zoals in andere restaurants in Pirot hebben we hier genoten van de kwaliteit van het eten en de sfeer.

4. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Desetka

For the grill maybe the best restaurant in Pirot. For having the dinner outside there are some restaurants who have a more beautiful terras. But the quality and quantity of the food is excellent. Also the service and the prices are excellent. A restaurant we always want to go during our holidays in Pirot. Like just one other restaurant we know, they have an excellent quality of Dunja raki.

5. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Lane Moje

During our holidays we have visited several times Restoran Lane Moje in Pirot with friends from Pirot. Every time we have enjoyed our food and drinks. The only pity is that in summer they only have a little terras outside. There is a lot of compensation for this little inconvenience. The quality and quantity of the food are excellent.

6. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Dukat
    Balkan Pirot

Jaarlijks komen we in onze vakantie in restaurant Dukat in Pirot. Regelmatig hebben we hier een etentje met familie, vrienden en kennissen. Elke keer bevalt dat goed. De salades vooraf zijn goed. Kwaliteit en kwantiteit van het vlees zijn uitstekend. De drankjes bij het eten uitmuntend. Probeer ook vooraf of juist als digestief eens hun Dunja, een raki (jenever) van kweepeer. Niet te sterk en heel smaakvol.

7. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Dalmacija

Wij gaan regelmatig naar restaurants met de keuken van voormalig Joegoslavië. De "cevapcici" zijn heel smakelijk en de grill gerechten lekker mals. De saladebar is okay. De bediening is vriendelijk en gastvrij.

8. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft Dalmacija toegevoegd als favoriet restaurant
    • Steakhouse
    • Balkan
    Lindeplein 4b Brunssum
  9. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Noah's Ark

In de tijd dat in Heerlen en Geleen gewerkt werd en in Limbricht gewoond, diverse keren zowel privé als vanuit het werk hier gegeten. De ontvangst en de bediening zijn heel gastvrij. Het eten is van de traditionele Balkan keuken. Lekker pittig maar niet te gekruid. Een goede kwantiteit en een hoge kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

10. Niels Albers en Jasmina's profielfoto

€ -
    • Italiaans
    Utrechtseweg 104 Oosterbeek
  12. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft Balkan-Restaurant Joegoslavie toegevoegd als favoriet restaurant

Balkan-Restaurant Joegoslavie eetgelegenheid gesloten

Termaar 51a Margraten
  13. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft Balkan Restaurant toegevoegd als favoriet restaurant

Balkan Restaurant eetgelegenheid gesloten

Spoorlaan 32 Oss
  14. Niels Albers en Jasmina's profielfoto
    Niels Albers en Jasmina heeft een recensie geschreven voor Balkan Restaurant

Vanaf 1994 zijn wij regelmatige gasten in het restaurant. Het vlees is lekker mals en behoorlijk veel. De gerechten zijn authentiek en lekker, maar niet te scherp gekruid. Wij blijven graag terugkomen. Naast het lekkere eten is de sfeer uitstekend en de bediening goed.