Activiteiten van natascha

1. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Bosporus leuk

Gisteravond heerlijk wezen eten, in een fijn gezelschap bij Bosporus. We werden vriendelijk ontvangen door het personeel.

Na een verse jus (die verrukkelijk was!!) en 3 rode wijn, hebben we ons voor-en hoofdgerecht besteld. Ik had Kalamar (gebakken inktvisringen met knoflooksaus). En het hoofdgerecht Karisik Sis (mix spies van gemarineerd kipfilet, kalfsbiefstuk, lamsbiefstuk, lams en kalfsgehakt met paprika en uien). Als nagerecht: Sutluaç (Huisgemaakte licht zoet rijstpudding met kaneelijs en slagroom)

Beoordeling:

Voorgerecht; kalamar, waren perfect bereid. Lagen te lonken op een bedje van ijsbergsla met een apart schaaltje knoflooksaus.

Hoofdgerecht; karisik sis, twee spiezen met goed vlees! Mals, goed op smaak! Keurige presentatie op het bord. (het oog wil ook wat ;-))

Bijgerechten; Turkse rijst, salade, aardappeltjes... Keurig gepresenteerd, en voldoende aanwezig voor 4 personen.

Dessert; Sutluaç, kaneelijs smaakte heerlijk, was een vleugje kaneel, niet overheersend... met heerlijke slagroom ernaast. De rijstpudding had zoetig moeten smaken, echter was deze vlak en flauw van smaak, dat was jammer, want hij was goed van structuur.

Het eten en drinken was van goede kwaliteit. Het was voldoende en werd keurig gepresenteerd.

De sfeer in Bosporus; mooie warme ambiance, knus... met de mooie lampjes aan de muren en de verschillende togen tussen de zitjes (we zaten tussen twee in een knus hoekje).

De service was goed. Personeel was keurig gekleed en zag er zeer verzorgd uit. Oog voor detail aanwezig, bestek was gepouleerd en borden waren ook mooi om te zien en schoon. Keurige bediening aan tafel.

Prijs / kwaliteit was erg goed. Je krijgt voldoende, de porties waren in balans en de smaken kwamen goed samen.

Ik kom hier graag weer terug :-)

Helaas vergeten bij deze recensie foto's te nemen... :-(

2. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Bosporus

Beoordeling:

Ik kom hier graag weer terug :-)

Helaas vergeten bij deze recensie foto's te nemen... :-(

3. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Hunzebergen

Met mijn dochter hier gegeten incl een beautyarrangement genoten.

Na ons eerste drankje hebben we een half uur moeten wachten op de kaart.

Het voorgerecht kwam na het bestellen erg vlot. De kerriesoep en de gepekelde zalm. Kerriesoep was pittig van smaak, maar niet overmatig. Werd aan tafel opgediend, wat mijn dochter nog steeds erg bijzonder vindt. De gepekelde zalm was prachtig gepresenteerd op leisteen. Mooie kleine smaken, heerlijk!

Hoofdgerecht; de varkensmedaillon. Goed bereid. Smakelijk. We kregen er 1 schaaltje aardappeltjes bij voor ons tweeen. Er was geen sxhaaltje groente bij...helaas...

Nadat wij het hoofdgerecht hadden genuttigd, hebben we 40min moeten wachten tot er iemand kwam om het af te ruimen... Wij hadden in de gaten dat er onderbezetting was onder het bedieningspersoneel. Meerdere malen, oogcontact, zwaaien, even de aandacht zoeken...
    Helaaaasss... Toen onze "buurtjes" hun hoofdgerecht kregen, wees de man het personeel er op dat wij al erg lang zaten te wachten... Toen werden we direct geholpen met het afruimen.

We zagen dat er "hulptroepen" werden ingezet van het grandcafe... dat zei voldoende...;-)

Nagerecht was binnen 15min op tafel.
    Als nagerecht hadden we een mousse en roomijs, ook mooi gepresenteerd op leisteen.
    Smaakte erg lekker!

Het 3gangendiner was prima. Sfeer was wat oubollig. Personeel zou iets meer "oog" kunnen hebben voor de gasten.

Wij komen niet snel terug hier.

4. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Humphrey's leuk
    Internationaal Leeuwarden

Gisteravond heerlijk gegeten in goed gezelschap op terras bij Humphrey's Leeuwarden. Van het huis kregen we eigengemaakt brood met kruidenboter en olijfolie.

Vooraf de rundercarpaccio met rucola, croutons, basilicumpesto, grana padano en zongedroogde tomaatjes. En de tartaar van tomaat en buffelmozzarella met basilicum en aceto balsamicosiroop. Mooie smaak, alles goed in balans. Goede portie.

Het hoofdgerecht kwam vrij vlot na, we hadden amper ons voorgerecht genuttigd. Als hoofdgerecht de mixed grill, spies van biefstuk, black angus beef, varkenshaas, spek, scharrelkippendijfilet en champignons, paprika en ui en aioli. Stevig vlees, goed op smaak, mooie portie.
    En de zacht gegaarde parelhoen met waterkers en witlof, mousseline van bospeen en zwarte peperjus. De smaken kwamen erg mooi overeen. De parelhoen was heerlijk op smaak en de mousseline maakte het gerecht een genot op de tong. Heerlijk bereid!

Echter hebben we drie kwartier gewacht tot ze onze borden kwamen halen. We probeerden oogcontact te krijgen met de bediening die naast en achter ons andere mensen bedienden. Tevergeefs... Nagerecht, chocoladefondant met witte mousse en vanille ijs. En het kaasplankje. Heerlijke stukjes kaas met walnoten en stroop. Hier houd ik echt van.

Bediening was correct en vriendelijk, doch zouden zij iets meer "oog" kunnen hebben voor hun (uitgegeten gasten). Sfeer was goed, buiten op terras in het zonnetje, prachtig plekje! Eten en drinken was zeer zeker goed. Prijs/kwaliteit, prima!!

Enige minpuntje: De hoeveelheid mieren bij onze tafel. Regelmatig mieren op tafel...

Genoten en zeker voor herhaling vatbaar!

5. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Humphrey's
    Internationaal Leeuwarden

Genoten en zeker voor herhaling vatbaar!

6. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

Vrijdagavond gegeten bij de postwagen met collega's.

3 gangen diner voor 30,- ex drankjes.

Opzich een relatief ruime keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten van de kaart. Echter was er maar 1 nagerecht.

De porties van de voorgerechten waren veel te veel. Vele van ons hebben laten staan. Zelf had ik de kippensoep; de kip was er over heen gevlogen... en er zat meer vermicelli in dan soep... helft laten staan. Hoofgerechten; ook (te) grote porties, grote lappen vlees/schnitzels... Ik had de polderhoen filet, deze vond ik van weinig smaak... en te droog. Als dessert, maar 1 keuze; witte chocolade parfait. Keihard en ontzettend machtig. Erg jammer. Smaken kwamen niet mooi samen. De barista was het hoogstandje! Mooi en lekkere cappuccino:-)

Postwagen heeft een gezellige sfeer, mooi/warm ingericht. Personeel was vriendelijk en correct. Goede tijdsduur tussen de gangen.

Mijn kippensoep 4,50

Prijs/ kwaliteit -

6,3
  7. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Wokpaleis Fryslân

Hier gegeten met de familie. Het eten was op zich goed, maar bij het wokken en grillen merkten we toch dat bepaald vlees en vis niet helemaal oké was...

Personeel was niet vriendelijk aanwezig. Sfeer was rumoerig, veel lawaai, kippenhok idee...

Prijs-kwaliteit is min punt... veel te duur, voor wat je krijgt.

8. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Albert de Bock voor Taverne leuk
    Internationaal Urk

De menukaart horend bij de AH-actie was teleurstellend. Zeer weinig keus, geen enkele inspiratie. We hebben dan ook direct besloten à la carte te bestellen. De bediening was bedroevend. De staf is zéér onervaren en heeft eigenlijk geen idee hoe het werkt. De service-manager nog minder. Daar over later meer...

Bestellen drie voorgerechten en drie hoofdgerechten. Voorgerechten waren goed. Hoofdgerecht "combinatie verschillende vissoorten" was uitstekend (7 sterren), het vlees (300 gram ossenhaas spies) was bedroevend (1 ster). Door en door gegaard en geen saus of niets. Alleen droog vlees. Als een saus (zoals ik later begreep) apart besteld moet worden, moet de bediening dat aangeven tijdens het bestellen, niet achteraf. Het was werkelijk niet te eten.
    De bijlagen (friet en spinazie) werden op tafel gezet, de vlees- & vis gerechten volgden 7 to 8 minuten later. Spinazie koud, de friet slap, koud en zondermeer onaangenaam. Terugsturen heeft geen zin, want tegen de tijd dat nieuwe komen is de vis, respectievelijk het vlees koud. Belachelijk!!
    Heb tijdens de maaltijd nog mayo besteld (zat er ook niet bij). Kwam niet, dus weer gevraagd. Komt een meisje (dat duidelijk meer ervaring heeft dan de anderen) langs met de mededeling dat haar collega het niet heeft doorgegeven... Kan zijn, maar neem dan toch de verantwoordelijkheid en verschuil je niet achter een ander. Kortom, de jongste staf wordt niet geholpen/opgeleid en al helemaal niet gedekt/beschermd.

Na afloop heb ik de serveerster over een en ander geïnformeerd. Zij kwam na enige tijd terug met de rekening en excuses. Ok, maar waarom komt de chef dat niet zelf zeggen? De service-manager zou zijn staf niet zulke dingen moeten laten oplossen. Daarvoor is hij de chef! Hij liep voortdurend rond, maar gaf absoluut geen sjoege. Deed net of hij ons niet zag. Wat een misselijke houding om je (veel te jonge) meiden er op af te sturen. Later nog kopje koffie aangeboden gekregen, maar dat kon het niet echt meer goed maken.

Samengevat: lekkere vis, beroerd vlees, slecht management, onvoldoende opgeleid (veel te jonge) staf. Eén meiske was een duidelijke uitzondering en begrijpt het begrip "service" volkomen. We hebben haar dat persoonlijk laten weten.

9. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Croissanterie Paris leuk

Heerlijk goed en ruim belegde croissants en petit pain gegeten. Lekkere vers geperste jus.

Jammer dat je de broodjes op een kartonnetje krijgt, met het snijden van je broodje/ croissant snijd je ook in het karton/papier en plakt het aan je warme hap.

Vriendelijk personeel en de sfeer in de croissanterie is ietwat ouder... Misschien eens een beetje oppimpen? Met leuke karikaturen aan de wanden ofzo ;-)

De prijzen zijn wel wat hoog, maar het zijn dan ook wel erg lekkere broodjes hoor ! ;-)

10. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Croissanterie Paris

11. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Taverne
    Internationaal Urk

Vanavond gegeten bij restaurant Taverne op Urk.

Bij binnenkomst zagen we twee jonge meisjes, we vertelden te hebben gereserveerd. (VakantieVeilingen) Er werd gezegd dat we zelf maar een plekje moesten zoeken. Prima, we gingen bij het raam zitten. Deze tafel was bedekt met twee vuile tafellopers (kruimels en vlekken).

Na een kwartier komt een van de twee meisjes bij ons met de vraag wat ze voor ons kan doen... Uhm ja, we hebben gereserveerd (VakantieVeilingen). Ze nam de bon mee, en keek wat verbaasd. Na 10 minuten werd er gevraagd wat we wilden drinken, en kregen we een menu kaart voor tweederangs burgers die via VakantieVeilingen hadden gereserveerd.. Althans, zo zag het kaartje er uit..

Rode wijn werd geserveerd, poot zat onder de wijn, er was mee geknoeid.

Na 30 minuten werd het voorgerecht geserveerd. Carpaccio en gerookte zalm met ui en kappertjes. Carpaccio was prima te eten. Gerookte zalm was ook lekker, maar de garnering kan prima minder.. Was bijna meer garnering dan zalm.

Na weer zo'n 30 minuten werd onze soep geserveerd. Bospaddenstoelensoep en kippensoep, beide waren niet bijzonder op smaak.

Weer 20 a 30 minuten later zou het hoofdgerecht worden geserveerd. Het meisje kwam met de verkeerde borden, waarna ze navraag deed en vervolgens binnen 5 minuten onze gerechten kwamen brengen. Varkenshaas en scholfilet met groenten en tomaten salsa.

Varkenshaas was goed maar de scholfilet was smaakloos en flauw. De groenten bij de scholfilet waren te ver gebakken. Er zat ook een torentje van tofu met spinazie bij, dit was net een spons en smaakte nergens naar. De patat en aardappelpartjes waren daarentegen wel lekker. Coleslaw zat ook weinig tot geen smaak aan.
    En bij de doorzichtige schaaltjes misten er stukjes uit het glas.

Het dessert werd binnen een 15 minuten geserveerd. Een Dame blanche en een chocolade mousse. Het glas van de dame blanche miste ook een stukje glas uit de rand. Het ijs smaakte goed. Chocolade mousse met ijs en slagroom en een shotje Malibu. Glaasje van het shotje was ook beschadigd. Chocolade mousse was erg lekker i.c.m. het ijs en de slagroom.

3 sterren voor het eten: Voor het voorgerecht, de soep en het nagerecht.

2 sterren voor de service: jonge meisjes laten je zelf een plek zoeken, slecht verstaanbaar (zacht sprekend), serveerden alles vanaf het hoofd van de tafel i.p.v. naast de gast. Kapot servies, vieze tafellopers bij binnenkomst. Ook mogen ze best wat vriendelijker kijken.

2 sterren voor de sfeer: sfeer lijkt in orde als je binnenkomt, gezellig met wat kaarsjes en plantjes hier en daar. Echter geen passende muziek op de achtergrond.
    Wel een mooie inrichting qua meubilair.

Prijs/kwaliteit: 1 ster, via VakantieVeilingen dit diner gekocht. Maar ik kom hier niet weer, voor het geld wat ik er aan heb besteed, valt de kwaliteit echt tegen.

12. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Ik voor Reijmes leuk
    Internationaal Leeuwarden

Gisteravond met 8 personen gegeten. De zes voorgerechten smaakten erg goed. Ook de diverse hoofdgerecht vielen prima in de smaak. Jammer dat het er zo rustig was. De kwaliteit van het eten is erg goed. Echt een aanrader.

13. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door e. knottnerus voor Reijmes leuk

e. knottnerus

Heb er nu 4 keer gegeten en elke keer enorm genoten. Het eten is echt heerlijk. De bediening heel erg fijn. Alle aandacht voor je. Ze leggen de gerechten helemaal aan je uit. Ze vragen regelmatig of alles naar wens is.

Kortom: het is elke keer weer een feestje om daar te eten.
    Ik zal zeker nog regelmatig terug komen.

Bedankt voor een hele fijne avond.

14. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Reijmes
    Internationaal Leeuwarden

Gisteravond heerlijk genoten bij brasserie Reijmes.

Eerst een drankje op het terras, heerlijk vertoeven op een zonnig en gezellig terras.
    Een mooie plek om even te genieten, na een werkdag of gewoon om er even uit te zijn.

Daarna binnen een heerlijk drie gangen diner mogen genieten.
    Vooraf de antipasti, speels geserveerd en smaken waren goed afgestemd op elkaar.

Als hoofdgerecht de irish stew, heerlijk mals vlees, geserveerd met groenten en fijne salade en frites.

Als nagerecht 6 verschillende kleine nagerechtjes... Heerlijk, hier ook weer mooie smaken.

Ook heerlijke wijnen geserveerd tijdens de verschillende gangen.

Presentatie was keurig en speels met kleuren opgediend.
    Bestek was keurig gepouleerd, en tafels netjes gedekt.. De sfeer was klassiek, rustig en mooie muziek op de achtergrond.

Gastheer en bediening vriendelijk, keurig in de kleding en herkennen hun terugkomende klanten 😀Complimenten ook voor de kok, smaken waren in de verschillende gangen goed op elkaar afgestemd.

Ik kom zeker terug!

15. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Spiezz
    Internationaal Leeuwarden

Wederom heerlijk gegeten! Bediening is correct en vriendelijk. Sfeervolle ambiance. Goede prijzen voor de porties, en de smaken zijn veelzijdig en een genot op de tong ;-)

Mijn favoriete restaurant!

16. natascha's profielfoto
    natascha heeft Spiezz toegevoegd als favoriet restaurant
    • Internationaal
    Weerd 7 Leeuwarden
  17. natascha's profielfoto
    natascha heeft Croissanterie Paris toegevoegd als favoriet restaurant
    • Broodjes
    De Centrale 28 Leeuwarden
  18. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Villa Augustus

Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten met vrienden bij Villa Augustus.

Vriendelijk personeel. De ribeye en de maiskip smaakten verrukkelijk, evenals de chocoladetaart en de limoen-citroentaart.

De gerechten zijn naar mijn mening ietwat aan de dure kant voor de hoeveelheid die we op het bord kregen. De smaak maakte het wel goed.

We komen zeker wel eens terug.

19. natascha's profielfoto

20. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Natasca en Marco voor El Bando leuk
    Steakhouse Assen

Natasca en Marco

Wij zijn gisteravond woensdag 8 januari (17:30u) wezen eten in dit restaurant, via Vakantieveilingen.

We werden vriendelijk verwelkomt bij binnenkomst. Er werd ons vlot een mandje brood aangeboden(wij hadden wel gelezen dat hier voor extra betaald moest worden, evenals de salade die wij later bij het hoofdgerecht bijbestelden). Onze voorgerechten waren de Toscaanse soep en kippenvleugeltjes, die waren prima in orde, maar ons vermoeden dat dit niet erg vers was. Onze hoofdgerechten waren, het stoofpotje en de varkenslende; de varkenslende was droog. De aardappelschijfjes waren te zout. Het stoofpotje was erg smakelijk, lekker zacht/mals vlees. Onze nagerechten waren, pistache ijs en sinaasappel bavarois. Deze waren beide erg lekker!!

Algemene indruk:
    Weinig Argentijns, verven (de vloer) terwijl wij zaten te dineren.
    Bediening was top!! Ober deed erg zijn best voor ons.
    (we waren de enige mensen in het restaurant)

T was leuk om er samen uit te zijn, maar t krijgt geen vervolg.

6,1

Oudere updates