• Lid sinds 13 januari 2014
  • Leeftijd: 43

Werkzaam in de wijkverpleging, en dan moet zo nu en dan de ontspanning opgezocht worden...
En dat kan ik vinden, door even heerlijk een avondje uit te gaan & lekker te eten..

Post Plaza

Leeuwarden
  2. Spijswijs

Leeuwarden

Taverne

Urk

1. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Reijmes leuk
    Internationaal Leeuwarden

Gisteravond heerlijk genoten bij brasserie Reijmes.

Eerst een drankje op het terras, heerlijk vertoeven op een zonnig en gezellig terras.
    Een mooie plek om even te genieten, na een werkdag of gewoon om er even uit te zijn.

Daarna binnen een heerlijk drie gangen diner mogen genieten.
    Vooraf de antipasti, speels geserveerd en smaken waren goed afgestemd op elkaar.

Als hoofdgerecht de irish stew, heerlijk mals vlees, geserveerd met groenten en fijne salade en frites.

Als nagerecht 6 verschillende kleine nagerechtjes... Heerlijk, hier ook weer mooie smaken.

Ook heerlijke wijnen geserveerd tijdens de verschillende gangen.

Presentatie was keurig en speels met kleuren opgediend.
    Bestek was keurig gepouleerd, en tafels netjes gedekt.. De sfeer was klassiek, rustig en mooie muziek op de achtergrond.

Gastheer en bediening vriendelijk, keurig in de kleding en herkennen hun terugkomende klanten 😀Complimenten ook voor de kok, smaken waren in de verschillende gangen goed op elkaar afgestemd.

Ik kom zeker terug!

2. natascha's profielfoto
    natascha heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Zou u de zin; "de presentatie was lovend", kunnen verwijderen in de recensie van het zaanse hoekje? Dit was geen goede zin...;-)
    Zag het later pas.. wist niet hoe ik het kon wijzigen.

Vriendelijke groet,
    Natascha

3. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Grillerije
    Internationaal Franeker

Vanavond bij Grillerije gegeten met een bon van vakantieveilingen.

Bij binnenkomst valt de warme sfeer op, in de zaak.
    We worden vriendelijk begeleid naar onze tafel.

Een (zeer) jonge dame vraagt ons iets te drinken.. rode wijn zegt mijn vriendin, het liefst zoet van smaak..
    Ik vraag welke wijn zij serveren. Helaas kon ze ons dat niet vertellen.
    (" ik werk hier net 2 dagen , verteld ze)
    En ze zal vragen bij haar collega's .
    Ondertussen ook een broodplankje besteld.
    Dat was er vrij vlot! Echter moest de wijn toen nog komen.

Een andere jonge dame kwam met een fles rode wijn aan.
    Waarop mijn vriendin vraagt wat voor wijn t is, zij wilde immers liefst zoet.
    " helaas hebben we geen zoet, zegt ze.
    Ik vraag wat voor soorten er dan zijn...
    Dan blijft het even stil en zegt ze dat ze maar 1 heeft en dat is deze die ze hier in haar handen had.... tja... oké..
    Het niet kunnen benoemen van je wijn, terwijl je maar 1 soort schenkt...
    Tja..
    Tegenwoordig krijg je in het grosse van restaurants water naast je wijn..
    Er stonden wel waterglazen naast onze wijglazen, echter na een 20 min, waren deze nog leeg.. toen ik nog maar even ben gaan vragen..
    Het jonge meisje deed erg haar best en haalde 2 glazen water..top! We bestelden als voorgerecht de champignon soep , en mijn vriendin wilde graag zonder spekjes!

Soep werd geserveerd.. voor mijn vriendin zonder spekjes, maar ik had ook zonder spekjes, terwijl ik daar niet om vroeg.
    Het meisje vertelde dat de kok bij mij ook maar zonder had gedaan omdat mijn vriendin ook zonder spekjes had..
    Tjonge jonge...
    Dus de jonge meid weer ri keuken.. met mijn bord.
    Door de open keuken kon mijn vriendin exact zien dat de eetlepel spekjes in het bord gegooid werden.

Afin.. hoofdgerecht, de groentenlasagne voor mijn vriendin.
    En het vlaamse potje voor mij( wat in eens geserveerd werd als noemende "Herfstpot")
    Met voldoende bijgerechtjes.
    Beide ruim voldoende porties.

Nog een rivella en verse jus 'd orange er bij , in de verse jus 'd Orange helaas een donkere haar...
    ( tja, één van de dames had haar haren niet gebonden, en zij bracht de drankjes en ruimde af)

Dame blanche en crème brûlée, na.
    Dame blanche prima. Crème brûlée was met een mooie caramellaag, niet te hard, echter was het waterig en zat er geen smaak aan.

Al met al.. de Tips!
    De zeer jonge dame mag naar ons inziens wel iets meer begeleiding krijgen.
    Ze doet haar best!, maar kwam erg onzeker over..niet gevraagd aan ons of t heeft gesmaakt, en juiste manier van serveren is haar ook niet geleerd..
    1 dame & 1 heer hebben ons gevraagd of alles naar wens was.
    *Personeel was wel vriendelijk.
    *Personeel had haren niet vast; hygiëne staat voorop!

Het eten & drinken:
    *Geen hoogstandje, gewoon smakelijk gegeten.
    Borden waren verwarmd. Eten was goed warm.
    Presentatie van het hoofdgerecht was speels, met die kleine pannetjes.

Sfeer:
    *Klassiek, warm ingericht , met mooie afbeeldingen van Franeker aan de muur..theelichtjes op tafels, Leuk thema "herfst", op alle tafels paddestoelen.
    * Jammer dat het rumoerig werd, er blijkt namelijk ook afgehaald kunnen worden. Continu mensen heen en weer lopend met bruine papieren zakken vol met eten. Erg onrustig!

Prijs / kwaliteit:
    *voor een leuk prijsje gegeten via vakantieveilingen. Echter als men de "normale " prijs van 28,50 p.p. zou moeten betalen, zou ik voor deze kwaliteit elders eten. Omdat ik het nu eenmaal niet "bijzonder" vindt.

*Bestek & wijnglazen niet gepouleerd.

*Tafel verder keurig ingedekt.
    *Super fijne stoelen om te zitten, echt comfortabel!.

6,1
  4. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door rudi reppert voor Spijswijs leuk
    Internationaal Leeuwarden

Ongelooflijk..!!? Kwalitatief nog steeds die uitstekende keuken. Kokkie Pa, toppertje en zoonlief dus plezierig in de bediening.

Ik had gisteren vooraf de Zalm-wrap, daarna als hoofdgerecht de Wijting, heerlijk in een mooi dun, maar o zo krokant jasje op een prachtig bedje van oa bietjes en daarnaast volop garnituur. Als nagerechtje een verdomd lekkere bavarois.

Ja, een eenvoudigere meerkeuze menukaart met maar enkele vlees/vis/vega variaties. Maar.. Spijswijs gaat ook op de superscherp geprijsde tour, ik vond de prijs/kwaliteit al prima hoor.
    Voor al dat lekkers betaal je nu slechts 14.50!! (brood met huisgemaakte kruidenboter vooraf). Let wel op, de overigens uitstekende en verrukkelijke bio-huis-wijnen zijn niet zo goedkoop, haha. Sfeervol met brandende kaarsjes, enige minpuntje vind ik nog steeds de enorme gehorigheid.

Oke, ze willen het er wat drukker zien te krijgen.. Nou, hopelijk wordt het er niet al te druk!! Ja hoor, absolute aanrader mijnerzijds en nu dus wel heel, heel erg voordelig. Bedankt en tot ziens !!
    Grru..

5. natascha's profielfoto
    natascha heeft gereageerd op een recensie van Spijswijs
  6. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Marianne voor Spijswijs leuk

Marianne

Heerlijk gegeten met zijn 4-tjes en super aardige bediening terwijl ze deze avond even inviel samen met haar zoon.

7. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Poffertjeskraam Harlingen

Onbeperkt pannekoeken gegeten afgelopen weekend.
    Ruime keuze aan toppings.
    1e pannekoek was heerlijk, goed gaar.
    Echter de tweede was heeel erg plakkerig, niet goed gaar.

Sfeer was oké, niet heel bijzonder.
    Maar wel erg leuk bij de haven gesetteld natuurlijk.
    Ik hou d'r wel van.

Service was wel goed.
    Echter een dame, kan op zich nog een cursus vriendelijkheid nodig hebben... Tis het net niet..
    De andere dame in de bediening was zeer vriendelijk en correct.

Al met al, niet klagen voor een leuk uitje van de vakantieveilingen bon.
    Voor 9,- :-)

6,1
  8. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Vanessa van Drunen voor Spijswijs leuk

Vanessa van Drunen

Vertaal van English naar Nederlands

We had the monthly changing 4 course meal. Delicious. Thoughtful combinations with a focus on "slow food". No children's menu, so our daughter had the smoked salmon starter for her meal and loved it. The owner brought extra limonade syrup and a bottle of water for our daughter to serve herself instead of us having to keep ordering new ones throughout a lengthy dinner. We did bring our own colors and paper to keep the little one entertained, though. Everything was just so good. Definite attention to detail, and even with a kid in tow, the owner was focused on a high quality meal. Highly recommend this restaurant.

9. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door A.E.de Goede voor Spijswijs leuk

A.E.de Goede

Heerlijk, ons gezelschap was het enige gedurende die avond. Er waren geen andere gasten. Waarom niet? Alle combinaties waren smaakvol en goed doordacht. De tafel was vorstelijk gedekt en de gastheer subtiel en goed. Spijswijs verdient meer eters!

10. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Post Plaza

Gistermiddag in bijzonder prettig gezelschap, in het grand cafe postplaza gezeten. Voor mij voor het eerst dat ik daar kwam. Sfeervol, klassiek, prettige/correcte bediening. Heerlijke verse muntthee met een lemon merengue pie genuttigd. Zaten in de heerlijke relax fauteuils bij 't raam, daar kun je een hele middag vertoeven, in zo'n prachtig pand. Kom hier zeker weer.

11. natascha's profielfoto
    natascha heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

Zag het later pas.. wist niet hoe ik het kon wijzigen.

Vriendelijke groet,
    Natascha

12. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor 't Gerecht

Vandaag in gezelschap geluncht.
    Ik kwam hier voor de 2e keer.

Op de kaart een lintpasta met gebakken paddestoelen met oude kaas. Dat leek mij wel lekker, mijn gezelschap nam een bagel met zalm.

Bediening keurig, correct.
    Bagel prima in orde, goed gevuld mooie presentatie.

Wat jammer was, was dat ik mijn lintpasta niet kreeg zoals ik het had besteld van de kaart.
    Het gerecht dreef bijna letterlijk het bord uit, er lag een bult aan rucola/sla bovenop en de paddestoelen waren niet gebakken (gewoon opgewarmd)!
    En de oude kaas mistte.

Een vriendelijke jongeman in de bediening hierop aangesproken en hij bevestigde direct dat het gerecht niet is als hoe het geserveerd wordt.
    Ik citeer de jongeman: "dit is niet zoals het geserveerd wordt, dit gerecht is voor mij niet herkenbaar en zoveel vocht hoort niet en ik zie dat de paddestoelen ook niet oké zijn." "Ik zal voor u een nieuwe halen"
    Hij gaat naar de keuken...

Ondertussen met drankjes bestellen en brengen en het eten, 5 verschillende mensen in de bediening aan tafel gehad.

Na 20 min komt er weer een andere jongeman, met mijn lintpasta. Helaas... weer vol vocht, ik zag dezelfde paddestoelen... ditmaal wel de oude kaas... En weer een bult rucola/sla....
    Ik heb gezegd dat dit nog steeds niet het gerecht is wat ik van de kaart besteld heb.

Dame van de bedoening kwam erbij en zij luisterde naar mijn verhaal.
    Ze lostte het keurig op! Door het gerecht niet te hoeven betalen.
    Ik doe nog een poging om een aantal happen te nemen...
    Maar het vocht drupte van de vork, de paddestoelen waren vies, zacht. Zeer zeker niet gebakken! Oude kaas proefde ik niet door al het vocht.
    Erg jammer! Heb dan ook het gerecht laten staan.

Nog benoemd dat ze niet serveren wat er op de kaart staat.
    Serveer wat er staat, of maak de kaart naar wat je serveert.
    Ze hadden ook de salade apart kunnen serveren in een schaaltje (idee voor de volgende keer).

En het vocht, alsof ze de pasta niet hebben afgegoten... maar er zo in t bord gegooid hebben... allemaal kookvocht...
    En paddestoelen opwarmen, is niet lekker, als er staat "gebakken" wil je ook gebakken (en ja ik weet het verschil, heb vaak genoeg gebakken paddestoelen mogen eten her en der).

Sfeer en service waren perfect.
    Dame van de bediening heeft het keurig opgelost en stond open voor feedback... :-)

Ik ben dan ook zeer benieuwd, of dit de volgende keer anders gaat..
    Ik ben namelijk gek op pasta's en vind jullie restaurant echt wel de moeite waard om weer eens te komen eten.

4,7
  13. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Antonio voor De Yserman leuk

Antonio

Bruinachtig achtergrond, mooie sfeer muziek, prettige mensen die jou bedienen, een keuken die je gerecht met passie bereidt. Lekkere wijn erbij. Prijs/kwaliteit verhouding die heel strak staat en zeer zeker beursvriendelijk.Veel voor weinig. Mooier kunnen ze het niet maken, echt niet. Bedankt mensen.

14. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Yserman

Ons eerste bezoek aan de Yserman...

Op 2e kerstdag, 's avonds heerlijk mogen eten in gezelschap van mijn dochter en haar vriend.

Vriendelijk ontvangst door een jongeman achter de bar.
    Gezellige, knusse sfeer viel ons direct op.
    Twee maal het 3-gangen keuzemenu van de kaart. En ik nam het kerstmenu.
    We kregen brood en kruidenboter van het huis.
    Helaas geen verse jus 'd orange, dus gekozen voor een wijntje ;-)

Het voorgerecht werd vlot geserveerd.
    Keuzemenu: de Gamba's in knoflookboter gebakken en de YFC yserman fried chicken als voorgerecht. Gamba's waren goed warm en goed van smaak.De fried chicken was ook heerlijk en niet droog en vooral het sausje was er heerlijk bij (vertelt mijn dochter).
    En voor mij de eendenborst als voorgerecht. Mooie presentatie en het smaakte ook erg lekker.

Als hoofdgerecht: keuze menu; liwarder varkenshaas, varkenshaas medaillons met een saus van beerenburg, ui, spek en champignons.
    Rommelige presentatie, maar de smaak daarentegen was prima!! (Erg lekker volgens mijn schoonzoon)
    En de kip van de grill, op lavasteen gegrilde kip met kruidenboter. Zag er prima uit op het bord en mijn dochter heeft haar vingers er haast bij op gegeten. Ze vond 't heerlijk.
    Hoofdgerecht kerstmenu; herten biefstuk. Wat heb ik hier van genoten zeg! Wat een goed bereid stuk vlees!
    Heerlijk!!

Ook de bijgerechtjes; frietjes, aardappeltjes en een heerlijke simpele salade, waren prima verzorgd.
    En was bijzonder lekker.

Nagerecht keuzemenu: de crème brulee en de brownie met ijs en slagroom. Ook weer prima!
    Kerstmenu; de brownie met ijs en slagroom...
    Zeker willen mijn dochter en ik nog kwijt, dat we ook enorm verrast waren door de brownie! Wat was dat een genot! Echt supergoed bereid.

Ik had een passende wijn bij de gang en bij de brownie werd een ander heerlijk drankje geadviseerd... nou weet ik niet meer hoe de naam was... Maar ik vond alles goed bij elkaar passen en heb werkelijk genoten bij jullie.

Vlotte bediening, adviserende (eigenaar??) Goede sfeer binnen, gezellig, knus.
    Schoon servies, gepouleerd bestek, nette gedekte tafels.
    Water in kannetje er bij geschonken :-)
    Prijs/kwaliteit is prima in orde en de porties zijn ook prima!

Ik zou hier graag terug komen om andere gerechtjes te proeven.

Dankjewel voor het heerlijke eten!

15. natascha's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  16. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Het Zaanse hoekje

Ben ik ook nog de eerste, die hier een recensie schrijft over "het Zaanse hoekje" in Zaandam.

Gisteravond onderweg naar een concert van Anneke van Giersbergen in de melkweg Amsterdam. Vooraf moest er nog wel even gegeten worden natuurlijk. Dus de navigatie alle Poi's op de route laten bepalen en deze er uit gepikt.

Het Zaanse Hoekje, is een cafetaria annex cafe met sfeervol ingericht restaurant gedeelte. Het ligt een stuk van de snelweg, waardoor men niet gauw hier terecht komt voor een diner denk ik. Het was rustig. En er was plaats genoeg ;-) Sfeervol, warm ingericht. Mooie stoelen, die ook prettig zitten. Vriendelijke, vlotte bediening.

Als voorgerecht de gebakken champignons in kruidenboter. Leuke presentatie in een pannetje. Champignons waren goed bereid, smaakten heerlijk en het was goed op temperatuur. En carpaccio; mooie opmaak goed op smaak.

Als hoofdgerecht hadden we de proeverij/ tapas van biefstuk in roquefort, haas in champignonsaus, sparerib, kipsate stokje, mini ovenschotel en salade. Daarbij werden frietjes geserveerd. Het concept om het in kleine schaaltjes te serveren ziet er mooi uit, echter is het lastig te snijden met het vlees.
    Biefstukje lag in roquefort sausje, de saus was erg overheersend en het biefstukje was iets te ver doorgebakken. Jammer. Haasje lag in champignonsausje, haasje was ook net te ver gebakken, iets tegen de droge kant...maar was verder wel op smaak. Sparerib was lekker, goed op smaak. Kipsate stokje, smakelijk, goed van structuur. Ovenschoteltje, met courgette en paprika en een hoop kaas ;-) maar ik vond 'm lekker smaken. Dan nog in een schaaltje wat bietjessalade met komkommer op rucola. Smaakte prima. Frietjes waren er bij geserveerd in een leuk mandje. Echter ontbrak de mayonaise.

Doordat we een deadline hadden voor 't concert, hebben we helaas geen nagerecht kunnen nuttigen.

Tijdens het dineren valt het op dat de telefoon vaak door het restaurant gaat...dit voor bestellingen van patat en snacks etc. Deze toon staat zo luid, dat we er een aantal keren van schrokken. Er kwamen dan ook regelmatig mensen voor afhalen van eten.

Respect voor de eigenaren, omdat we zagen dat de eigenaar zelf ook nog tussendoor op de scooter stapte om te bezorgen! Een jonge vriendelijke dame bleef achter om ons te serveren en bestellingen aan te nemen.

Qua prijzen, ligt het hier vrij hoog voor wat je krijgt geserveerd. Toiletten zijn schoon, papieren handdoekjes aanwezig, netjes.

Al met al , leuk om eens hier gegeten te hebben. Mocht ik weer eens in de buurt zijn, kom ik graag nog eens buurten ;-)

17. natascha's profielfoto
    natascha is rudi reppert gaan volgen.
  18. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Bagels & Beans

Ik kwam hier voor het eerst en was aangenaam verrast. Prettige bediening en het zit er lekker knus. Lekker relaxen met mijn kinderen (17 & 15), prima te doen! Mijn dochter was hier al vaker geweest en vond dat ik ook eens mee moest gaan. Heerlijk rijk belegde bagels en de zoete verleiding was ook heerlijk! ( wel erg veel) Ook mijn zoon vond de bagels heerlijk. De drankjes en koffie waren ook prima in orde.
    Prijzen liggen relatief hoog, maar ach... waar tegenwoordig niet?! Binnenkort maar weer eens binnenlopen voor zo'n heerlijke bagel :-)

19. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Spijswijs
    Internationaal Leeuwarden

Op mijn geboortedag hier wezen dineren met mijn zoon. Goede sfeer in het restaurant; gezellig, warm en knus.
    We hebben van de kaart besteld. Voorgerecht; tapas van warm en koud, voor 2 personen. Mooie kleine smaken, die uitstekend bij elkaar passen. Mooie presentatie, een lust voor ons oog ;-).
    Hoofdgerecht: Mijn zoon had de kip curry, grote portie in het warm geserveerde bord. Maar mijn zoon vond het heerlijk. Ik had de eendenborst; goed op smaak, wederom een mooie presentatie. Bijgerechtjes; zelfgemaakte friet, een heerlijke frisse salade, rijst en saus.
    Nagerecht; Mijn zoon had het chocolade taartje met kersen en room...hij heeft zijn vingers er haast bij afgelikt ;-) erg lekker!! En zag er ook weer super goed uit (en dit is gemaakt door de vriendin van de kok) een pluim, ook voor haar! Ik had de flensjes besteld. Heerlijk met warme appel en room en wat ijs. Wederom genoten van alle smaken!!
    Complimenten aan de kok, vader van Jochem. Ik kom graag weer terug bij jullie! Bediening was correct en vlot. Weer genoten die avond van 3 dec🍷!! Dankjewel.

20. natascha's profielfoto
    natascha heeft Spijswijs toegevoegd als favoriet restaurant

Spijswijs eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    Grote Hoogstraat 8 Leeuwarden
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  21. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Bosporus leuk

Gisteravond heerlijk wezen eten, in een fijn gezelschap bij Bosporus. We werden vriendelijk ontvangen door het personeel.

Na een verse jus (die verrukkelijk was!!) en 3 rode wijn, hebben we ons voor-en hoofdgerecht besteld. Ik had Kalamar (gebakken inktvisringen met knoflooksaus). En het hoofdgerecht Karisik Sis (mix spies van gemarineerd kipfilet, kalfsbiefstuk, lamsbiefstuk, lams en kalfsgehakt met paprika en uien). Als nagerecht: Sutluaç (Huisgemaakte licht zoet rijstpudding met kaneelijs en slagroom)

Beoordeling:

Voorgerecht; kalamar, waren perfect bereid. Lagen te lonken op een bedje van ijsbergsla met een apart schaaltje knoflooksaus.

Hoofdgerecht; karisik sis, twee spiezen met goed vlees! Mals, goed op smaak! Keurige presentatie op het bord. (het oog wil ook wat ;-))

Bijgerechten; Turkse rijst, salade, aardappeltjes... Keurig gepresenteerd, en voldoende aanwezig voor 4 personen.

Dessert; Sutluaç, kaneelijs smaakte heerlijk, was een vleugje kaneel, niet overheersend... met heerlijke slagroom ernaast. De rijstpudding had zoetig moeten smaken, echter was deze vlak en flauw van smaak, dat was jammer, want hij was goed van structuur.

Het eten en drinken was van goede kwaliteit. Het was voldoende en werd keurig gepresenteerd.

De sfeer in Bosporus; mooie warme ambiance, knus... met de mooie lampjes aan de muren en de verschillende togen tussen de zitjes (we zaten tussen twee in een knus hoekje).

De service was goed. Personeel was keurig gekleed en zag er zeer verzorgd uit. Oog voor detail aanwezig, bestek was gepouleerd en borden waren ook mooi om te zien en schoon. Keurige bediening aan tafel.

Prijs / kwaliteit was erg goed. Je krijgt voldoende, de porties waren in balans en de smaken kwamen goed samen.

Ik kom hier graag weer terug :-)

Helaas vergeten bij deze recensie foto's te nemen... :-(

22. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Bosporus

Beoordeling:

Ik kom hier graag weer terug :-)

Helaas vergeten bij deze recensie foto's te nemen... :-(

23. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Hunzebergen

Met mijn dochter hier gegeten incl een beautyarrangement genoten.

Na ons eerste drankje hebben we een half uur moeten wachten op de kaart.

Het voorgerecht kwam na het bestellen erg vlot. De kerriesoep en de gepekelde zalm. Kerriesoep was pittig van smaak, maar niet overmatig. Werd aan tafel opgediend, wat mijn dochter nog steeds erg bijzonder vindt. De gepekelde zalm was prachtig gepresenteerd op leisteen. Mooie kleine smaken, heerlijk!

Hoofdgerecht; de varkensmedaillon. Goed bereid. Smakelijk. We kregen er 1 schaaltje aardappeltjes bij voor ons tweeen. Er was geen sxhaaltje groente bij...helaas...

Nadat wij het hoofdgerecht hadden genuttigd, hebben we 40min moeten wachten tot er iemand kwam om het af te ruimen... Wij hadden in de gaten dat er onderbezetting was onder het bedieningspersoneel. Meerdere malen, oogcontact, zwaaien, even de aandacht zoeken...
    Helaaaasss... Toen onze "buurtjes" hun hoofdgerecht kregen, wees de man het personeel er op dat wij al erg lang zaten te wachten... Toen werden we direct geholpen met het afruimen.

We zagen dat er "hulptroepen" werden ingezet van het grandcafe... dat zei voldoende...;-)

Nagerecht was binnen 15min op tafel.
    Als nagerecht hadden we een mousse en roomijs, ook mooi gepresenteerd op leisteen.
    Smaakte erg lekker!

Het 3gangendiner was prima. Sfeer was wat oubollig. Personeel zou iets meer "oog" kunnen hebben voor de gasten.

Wij komen niet snel terug hier.

24. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Humphrey's leuk
    Internationaal Leeuwarden

Gisteravond heerlijk gegeten in goed gezelschap op terras bij Humphrey's Leeuwarden. Van het huis kregen we eigengemaakt brood met kruidenboter en olijfolie.

Vooraf de rundercarpaccio met rucola, croutons, basilicumpesto, grana padano en zongedroogde tomaatjes. En de tartaar van tomaat en buffelmozzarella met basilicum en aceto balsamicosiroop. Mooie smaak, alles goed in balans. Goede portie.

Het hoofdgerecht kwam vrij vlot na, we hadden amper ons voorgerecht genuttigd. Als hoofdgerecht de mixed grill, spies van biefstuk, black angus beef, varkenshaas, spek, scharrelkippendijfilet en champignons, paprika en ui en aioli. Stevig vlees, goed op smaak, mooie portie.
    En de zacht gegaarde parelhoen met waterkers en witlof, mousseline van bospeen en zwarte peperjus. De smaken kwamen erg mooi overeen. De parelhoen was heerlijk op smaak en de mousseline maakte het gerecht een genot op de tong. Heerlijk bereid!

Echter hebben we drie kwartier gewacht tot ze onze borden kwamen halen. We probeerden oogcontact te krijgen met de bediening die naast en achter ons andere mensen bedienden. Tevergeefs... Nagerecht, chocoladefondant met witte mousse en vanille ijs. En het kaasplankje. Heerlijke stukjes kaas met walnoten en stroop. Hier houd ik echt van.

Bediening was correct en vriendelijk, doch zouden zij iets meer "oog" kunnen hebben voor hun (uitgegeten gasten). Sfeer was goed, buiten op terras in het zonnetje, prachtig plekje! Eten en drinken was zeer zeker goed. Prijs/kwaliteit, prima!!

Enige minpuntje: De hoeveelheid mieren bij onze tafel. Regelmatig mieren op tafel...

Genoten en zeker voor herhaling vatbaar!

25. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Humphrey's
    Internationaal Leeuwarden

Genoten en zeker voor herhaling vatbaar!

26. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

Vrijdagavond gegeten bij de postwagen met collega's.

3 gangen diner voor 30,- ex drankjes.

Opzich een relatief ruime keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten van de kaart. Echter was er maar 1 nagerecht.

De porties van de voorgerechten waren veel te veel. Vele van ons hebben laten staan. Zelf had ik de kippensoep; de kip was er over heen gevlogen... en er zat meer vermicelli in dan soep... helft laten staan. Hoofgerechten; ook (te) grote porties, grote lappen vlees/schnitzels... Ik had de polderhoen filet, deze vond ik van weinig smaak... en te droog. Als dessert, maar 1 keuze; witte chocolade parfait. Keihard en ontzettend machtig. Erg jammer. Smaken kwamen niet mooi samen. De barista was het hoogstandje! Mooi en lekkere cappuccino:-)

Postwagen heeft een gezellige sfeer, mooi/warm ingericht. Personeel was vriendelijk en correct. Goede tijdsduur tussen de gangen.

Mijn kippensoep 4,50

Prijs/ kwaliteit -

6,3
  27. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Wokpaleis Fryslân

Hier gegeten met de familie. Het eten was op zich goed, maar bij het wokken en grillen merkten we toch dat bepaald vlees en vis niet helemaal oké was...

Personeel was niet vriendelijk aanwezig. Sfeer was rumoerig, veel lawaai, kippenhok idee...

Prijs-kwaliteit is min punt... veel te duur, voor wat je krijgt.

28. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door Albert de Bock voor Taverne leuk
    Internationaal Urk

De menukaart horend bij de AH-actie was teleurstellend. Zeer weinig keus, geen enkele inspiratie. We hebben dan ook direct besloten à la carte te bestellen. De bediening was bedroevend. De staf is zéér onervaren en heeft eigenlijk geen idee hoe het werkt. De service-manager nog minder. Daar over later meer...

Bestellen drie voorgerechten en drie hoofdgerechten. Voorgerechten waren goed. Hoofdgerecht "combinatie verschillende vissoorten" was uitstekend (7 sterren), het vlees (300 gram ossenhaas spies) was bedroevend (1 ster). Door en door gegaard en geen saus of niets. Alleen droog vlees. Als een saus (zoals ik later begreep) apart besteld moet worden, moet de bediening dat aangeven tijdens het bestellen, niet achteraf. Het was werkelijk niet te eten.
    De bijlagen (friet en spinazie) werden op tafel gezet, de vlees- & vis gerechten volgden 7 to 8 minuten later. Spinazie koud, de friet slap, koud en zondermeer onaangenaam. Terugsturen heeft geen zin, want tegen de tijd dat nieuwe komen is de vis, respectievelijk het vlees koud. Belachelijk!!
    Heb tijdens de maaltijd nog mayo besteld (zat er ook niet bij). Kwam niet, dus weer gevraagd. Komt een meisje (dat duidelijk meer ervaring heeft dan de anderen) langs met de mededeling dat haar collega het niet heeft doorgegeven... Kan zijn, maar neem dan toch de verantwoordelijkheid en verschuil je niet achter een ander. Kortom, de jongste staf wordt niet geholpen/opgeleid en al helemaal niet gedekt/beschermd.

Na afloop heb ik de serveerster over een en ander geïnformeerd. Zij kwam na enige tijd terug met de rekening en excuses. Ok, maar waarom komt de chef dat niet zelf zeggen? De service-manager zou zijn staf niet zulke dingen moeten laten oplossen. Daarvoor is hij de chef! Hij liep voortdurend rond, maar gaf absoluut geen sjoege. Deed net of hij ons niet zag. Wat een misselijke houding om je (veel te jonge) meiden er op af te sturen. Later nog kopje koffie aangeboden gekregen, maar dat kon het niet echt meer goed maken.

Samengevat: lekkere vis, beroerd vlees, slecht management, onvoldoende opgeleid (veel te jonge) staf. Eén meiske was een duidelijke uitzondering en begrijpt het begrip "service" volkomen. We hebben haar dat persoonlijk laten weten.

29. natascha's profielfoto
    natascha vindt de recensie door natascha voor Croissanterie Paris leuk

Heerlijk goed en ruim belegde croissants en petit pain gegeten. Lekkere vers geperste jus.

Jammer dat je de broodjes op een kartonnetje krijgt, met het snijden van je broodje/ croissant snijd je ook in het karton/papier en plakt het aan je warme hap.

Vriendelijk personeel en de sfeer in de croissanterie is ietwat ouder... Misschien eens een beetje oppimpen? Met leuke karikaturen aan de wanden ofzo ;-)

De prijzen zijn wel wat hoog, maar het zijn dan ook wel erg lekkere broodjes hoor ! ;-)

30. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor Croissanterie Paris