• Lid sinds 18 mei 2016

Ik zit in een rolstoel/scootmobiel (kan helaas niet ver lopen) en heb een gluten-allergie. Verders geniet ik van het leven. Heb 2 ziektes: Ehlers-Danlos syndroom en Osteogenesis Imperfecta waardoor ik dus in die rolstoel zit en vaak op bed moet liggen maar ach ja.

Wokkie & Snackie

2. Wokkie & Snackie

De Waard

1. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef heeft een recensie geschreven voor Wokkie & Snackie

Goede service, lekker eten en alles was nog warm! Allergiën staan vermeld maar bel evt nog wel na als je erge allergie hebt!

2. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef vindt Wokkie & Snackie leuk

3. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef heeft een recensie geschreven voor De Waard
    Internationaal Helmond

Op 2 maart 2023 hier voor het eerst gegeten en het was erg lekker. We gaan hier zeker vaker naar toe. Het is een all you can eat restaurant. Toevallig ken ik de eigenaar van vroeger van een ander restaurant. Leuk om hem hier met zijn vrouw te zien! De service is erg goed,eten is kwalitatief ook goed op de spareribs na zei mijn man,die leken erg op die van de Sligro! (Dus niet zelfgemaakt?) Maar voor de rest er erg lekker gegeten,zelfs met mijn Gluten-allergie. Oké ik had een hapje van mijn man z'n buikspek genomen,dom dom! Maar daar kon het restaurant niets aan doen. Aanrader zo midden in Helmond Centrum.

4. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef heeft een recensie geschreven voor Chalet Couvert

Hier kan je goed eten, voor een All you can eat restaurant dan wel. Ze hebben een kaart voor Glutenvrij maar helaas stonden er velen fouten op vorig jaar 2 mei. Ik heb die fouten toen doorgegeven omdat ik namelijk wist dat iets met surimi krab ALTIJD gluten bevat. Oké sommige Surimi heeft wel iets met maismeel maar het zijn er weinig. De meeste bevat gewoon tarwemeel. Dat weten vele koks niet. Slecht eigenlijk dat je er zelf op moet letten, weet niet of dat nog steeds is?! Maar goed. Als je een dieet hebt (waar je écht allergisch voor bent, niet dieet voor af te vallen) dan let aub zelf goed op. Bij twijfel niet eten!

Ik zit in een rolstoel en ze houden altijd super goed rekening daarmee. Ik vraag altijd bij de wc in de buurt, en daar zetten ze me ook netjes neer. Ik ben er daarom ook erg blij mee dat dit restaurant in de buurt van Helmond zit. We kunnen hier op de scootmobiel heen of met de WMO-taxi. Heerlijk uit eten met z'n tweetjes.

Het is áltijd druk hier, of je nu doordeweeks gaat of in het weekend waardoor het ook wel wat rumoerig kan zijn! Daardoor geef ik de sfeer een 7. Prijs kwaliteit een 8 want het is goed maar aan het einde van de avond is bijvoorbeeld het vet echt niet meer oké en dat proef je! De service een 9 want het personeel loopt écht vaak naar je tafel om een papiertje op te pikken of om drinken te noteren en ze zijn (tot nu toe) allemaal erg netjes. Eten/drinken krijgt een 9. Oké wat ik zei aan het einde van de avond is dus af en toe (proef je vooral bij coquilles) het vet niet meer goed waar het in wordt gebakken. Maar verders een goed concept!

5. Monique de Greef's profielfoto

Mediterraans Boekel

8. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef heeft een recensie geschreven voor Montimar
    Mediterraans Mierlo

Waar kan je tegenwoordig nog eten voor 30-40,- per persoon inclusief drank/wijn? Hier!

Wij zijn nu voor de 2e keer geweest (1e keer in Boekel,dit keer in Mierlo),echt geweldige service en heerlijk eten! Oké geen ster waardig (Michelin) maar wel de moeite waard om een aantal keer per jaar hier te gaan eten. Wij waren met mijn zus en zwager met ons viertjes daar.

Ten eerste de gastvrijheid,service,klantvriendelijkheid is erg goed. Ik zit in een rolstoel/Scootmobiel en ik had doorgegeven dat ik dus óf met de scootmobiel kwam bij mooi weer en anders met rolstoel We waren vandaag met de scootmobiel en er was netjes een tafel vlakbij de ingang gereserveerd bij de bar zodat ik niet ver hoefde te lopen (vlakbij wc ook,er is zelfs een invaliden toilet die goed is). Netjes was er een stoel weggehaald bij de tafel en tja die werd dus netjes teruggeplaatst. Erg goed getraind personeel dus!

Ten tweede heb ik een dieet,helaas glutenvrij. Maar dat is hier geen probleem want ze hebben een speciale allergenen kaart. Dus daarop kan je netjes zoeken welke allergie je hebt en ik had nummer 1 toevallig en dan staat er achter het gerecht een 1 (of andere nummers) en dan weet je Oh dat mag ik niet. Helaas. Er wordt erg goed mee omgesprongen! Wederom goed getraind/geschoold personeel en ook goede kok!

Ten tweede het eten is erg variërend en elke keer (maandelijks?) is er iets anders. Voor ieder wat lekkers. Ik en mijn zus gingen allebei voor Pescador vooraf (een torentje van Krabsalade met zalm tartaar heerlijk) en mijn man had scampi's en mijn zwager had mosselen (geen foto van) Als hoofdgerecht had ik (en mijn zus) Scampi's Andaluz (heel lekker) mijn man had zuurkool met 3 soorten vlees (soort mixed grill) en zwager had de dorade filet. Er is dus vlees vis én vegetarisch te kiezen! Als toetje hadden we allemaal de tres dulces helaas mocht ik maar 1 van de 3 dingen dus kreeg ik dat 3x hahaha. Genoten! We hebben er ruim 2.5u gezeten en we werden écht niet de deur uit gekeken. Dus tja een AANRADER!

Wat ik wel niemand aanraad is om tig keer per jaar te gaan lopen boeken en dan telkens alles annuleren waardoor dus mensen gewoon géén kans krijgen om hierheen te gaan. Mensen als je boekt denk dus aub na of je écht wel kan die datum, heb je een datum geboekt en kan je niet vergeet die dan aub niet te annuleren. Dat is mijn grote tip! Ik heb inderdaad ook 4 datums over het jaar vast staan (2x met z'n vieren 2x met zijn tweetjes) maar we gaan dan ook écht,mits iemand ziek wordt...

9. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef vindt Kota Radja leuk
    Chinees-Indisch Helmond

10. Monique de Greef's profielfoto
    Monique de Greef heeft een recensie geschreven voor Osteria

Oké het is al wat langer geleden dat wij er (schaam) geweest zijn, maar het eten is er altijd voortreffelijk en aangezien Freek (en Suzanne) onze vrienden zijn raad ik het restaurant natuurlijk al helemaal aan!! Jammer alleen dat het in Sint Oedenrode ligt haha... Anders kwamen we er wel vaker namelijk, van Sint Oedenrode naar Helmond met de taxi is nl. ontzettend duur hihi... Maar toch tot gauw!!

Groetjes Willy en Monique de Greef