• Lid sinds 20 februari 2012

Yukimi

Nijmegen

Mike heeft nog geen foto toegevoegd

1. Mike's profielfoto
    Mike heeft een recensie geschreven voor Yukimi

“Zullen we vanavond sushi eten bij Yukimi” vroeg mijn vrouw. Lekker. Ik bel even om te reserveren. Toen er gemeld werd dat we een Groupon-bon hadden, was er geen plaats en moesten we via de website reserveren. Over 3 weken was de eerste gelegenheid voor ons.

Een dag voordat we bij Yukima gingen eten, hebben we een bevriend stel mee gevraagd. Opnieuw gebeld. Geen probleem. Zondag 19 februari melden we ons bij een vriendelijk dame in het Sushi restaurant Yukimi. Deze vriendelijkheid werd minder toen we vermelden op welke naam was besproken. "Groupon!" werd opgemerkt en weg was de vriendelijke lach. Toen ik meldde dat het om 2 Groupon en 2 zonder Groupon ging, werden we naar een plaats gebracht. Na enige tijd kwam een dame vragen wie gebruik maakte van Groupon. Er werd gewezen op de huisregels die voor Groupon gasten gelden waarna je een menukaart kreeg met bij ongeveer 40% van de menu’s een ster. Dit duidde erop dat je als Groupon-gast moet bijbetalen wanneer je van deze “ster” menu’s gebruik maakt. De NIET Groupon-gast krijgt een menukaart zonder sterrenen verdere uitleg. Na deze confronterende introductie liep er symbolisch een afscheiding over de tafel tussen de Groupon klant en de NIET Groupon klant.

Het All You Can Eat (AYCE) concept blijkt bij het bestuderen van de menukaart geen AYCE te zijn. De -niet- Groupon gast moet bij ongeveer 40% van de menu’s bijbetalen en voor beiden geldt dat de Sashimi apart in rekening wordt gebracht.

In de California, Sake Advocado, Spicy Tuna en Grispy Maki wordt vis uit blik gebruikt. Duidelijk te proeven!! Ook de Warm Dishes viel tegen. Was flauw van smaak.
    Wanneer je het bestellijstje heb ingevuld is het raadzaam het omhoog te houden wanneer de bediening langskomt anders moet je onnodig lang wachten totdat ze het uit zichzelf oppakken. Wanneer je glas leeg is, is men er wel vlot bij om te vragen af je nog iets wenst te drinken.

Conclusie:
    Het eten is minder dan we gewend zijn. De vriendelijkheid laat bij Groupon gasten erg te wensen over. Beslist geen aanrader wanneer je gebruik maakt van groupon.

6,3