• Lid sinds 16 mei 2016

Resy's

Ede

Loef

Stellendam

Michiel heeft nog geen foto toegevoegd

1. Michiel's profielfoto
    Michiel heeft een recensie geschreven voor De Woage

Voor ons een complete verrassing. We hoorden het restaurant, op vakantie in Hardenberg, aanbevelen bij café de Mommeriete (bekend van de heerlijke huisgebrouwen biertjes) dat ook in Gramsbergen zit. De door corona weinige tafeltjes waren aardig bezet, zeker op de donderdagavond waarop wij naar de Waoge gingen.
    Maar wow, de aandacht voor details, het enthousiasme waarmee het restaurant wordt gedreven. Het zuurdesembrood waarover met trots gemeld wordt dat de basis van het brood, de zuurdesem dus, al acht jaar geleden gestart werd. De miniflesjes met kruidenboter, afgedopt met een capsule waarin de naam 'de Woage' zichtbaar is in relief. De frisdrankflesjes die nu als bloemenvaasjes worden gebruikt stammen nog uit de tijd dat er in het pand waar nu het restaurant zit het café zat waar de boeren kwamen drinken nadat zij hun varkens hadden laten wegen.
    Maar nu, nu kan er heerlijk worden gegeten, met gerechten die waar mogelijk uit de regio vandaan komen (asperges uit Radewijk bv). Het tussengerecht (wij kozen ervoor om de kok te laten bepalen wat we voorgeschoteld krijgen) was echt overheerlijk en met heel veel aandacht bereid. En dan moest het hoofdgerecht nog komen: gestoofde 'regionale' ree (met een vrij 'zware' wildsmaak, iets waar je van moet houden). Afgesloten met een dessert om echt je vingers bij af te likken (ontzettend lekker aardbeienijs met radijs, je gelooft gewoon niet hoe lekker dat is).
    Dat alles geserveerd door in ons geval de sprankelend enthousiaste uitbaatster, die gráág vertelde over hoe zij en haar partner het restaurant sinds een jaar met hun ruime ervaring zoals ze die elders opdeden nu draaien.
    Nu we door corona gedwongen met eigenlijk maar weinig mensen tegelijk kunnen eten bij de Waoge zul je echt een plekje moeten reserveren, maar rrreken maar dat je verrast zult worden. De Waoge, echt een aanrader. We zijn nu een paar dagen verder maar denken met genoegen terug aan het eten daar.

2. Michiel's profielfoto
    Michiel heeft een recensie geschreven voor Resy's
    Nederlands Ede

Afhalen, dat was het vanavond. Maar het smaakte verrukkelijk, zowel de varkenshaas, met overheerlijke pepersaus, als de zalm met pest en brie. Wat erbij zat was ook prima. Alleen, we missen natuurlijk wel de sfeer en de omgeving van uit eten gaan.
    Maar, aanrader dus, zonder meer.

3. Michiel's profielfoto
    Michiel heeft een recensie geschreven voor Loef
    Internationaal Stellendam

Mijn vrouw en ik aten vanavond in Restaurant Loef, aan de haven in Stellendam. Vlakbij, aanrader, het in de vorm van een ei gebouwde 'Tij', mooi voor een uitstapje. Het adres is Deltahaven 69. En ja, zeker, het is een aanrader. Prima uitgebreide driegangenkeuzemenukaart, prettige bediening, mooie ligging, mooi uitzicht en bij mooi weer (was nu wat minder) alle ruimte ook om buiten te eten. Wat ons betreft een 8,5 overall.

4. Michiel's profielfoto
    Michiel heeft een recensie geschreven voor De Heksenketel

Voor het eerst weer hier sinds de brand. Door de véél grotere ruimte een heel andere eetervaring, maar, zeker niet minder. De ruimte is veel groter dan voorheen, terwijl er maar weinig meer stoelen staan, dat geeft letterlijk ruimte. De open keuken is nu vanuit het gehele restaurant mooi zichtbaar. Prettige bediening die graag verteld over de hectische periode van na de brand, maar dat niet alleen, gewoon prettig is in hoe je benaderd wordt. Ik had nog nooit blackened rib-eye gehad, en halverwege werd me even gevraagd of het was zoals het me beschreven was. En dat wás het, overheerlijk. Mijn vrouw had een biefstuk tagliata, daar spatte de overheerlijke rozemarijngeur vanaf, verrukkelijk. De voor- en nagerechten waren ook prima trouwens. En jawel, van La Trappe waren er de onovertroffen heerlijke trappistenbieren. De meer pittige gerechten nu niet genomen, maar die komen een volgende keer, alshet recept onveranderd is zullen die onveranderd lekker pittig zijn.