1. Afhaal en bezorg Emmen

Zeldzaam slechte prijs/kwaliteit verhouding, het enige wat ze goed kunnen bakken… is gebakken lucht.

Al langere tijd had ik het idee dit eens te proberen. Bij binnenkomst een penetrante lucht en op het barretje bij het zit/wachtgedeelte stond een garage-heater, om het te verwarmen. Lekker die hete lucht in je gezicht als je aan het wachten bent en oh wat sfeervol.
    Omdat ik hier voor de eerste keer wat ging halen, moest ik mij even oriënteren op de producten en de prijzen. Ik schrok me echt wezenloos van de getoonde prijzen en gaf dit ook aan. Mij werd medegedeeld dat je dit met niets ander kon vergelijken en het uiteten thuis gebracht zou worden, exclusief eten dus. Het was niet mijn bedoeling om voor € 25, - PP eten op te gaan halen, maar goed ik was sportief en wou het wel een kans geven.
    Na 20 minuten wachten, kreeg ik eindelijk 2 soort van gebaksdozen mee met de exclusieve maaltijd.

Wat een spanning, wat zou er dan toch in deze gesloten doos zitten… Met volle verwachten reed ik naar huis met bijna €50, - aan voer in de auto. Bij aankomst thuis was mijn vrouw ook zeer verbaasd dat ik met 2 gebaksdozen kwam aanzetten. Als een surprise, verwijderen wij de deksel om tot deze exclusieve delicatessen te komen en om thuis te gaan uiteten…

Wat een deceptie toen de deksel van de doos was. Ik had een spare rib menu. Dat waren spare ribs die dropen van de saus en te donker waren. En het was van dat gaarkeuken gekookte vlees. Niet lekker van de grill dus. Hierbij zat 1 aardappel met schil en een bakje koolsalade met te zoete natte saus. Een aardappel is zeer goedkoop voedsel evenals kool met wortel. Waar is de exclusieve maaltijd en dat voor €25, - PP.
    Mijn vrouw had een soort van hamburger menu en dat was al even matig. Bij aankomst mocht je zelf het broodje ontleden om er zelf nog de hamburger in te plaatsen, want die wordt er los bijgeleverd. Ook hier zat dezelfde budget salade bij en ipv de aardappel een stuk mais. Maar in dit laatste hadden ze dan wel een houten stokje geprikt, om de exclusiviteit ervan af te laten spatten.

Ik durf met volle overtuiging te zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte prijs kwaliteit verhouding heb gehad bij het afhalen van mijn maaltijd. Daarbij was het niet lekker en ik ken meerdere cafeterias/snackbars, waar ik beter spareribs krijg dan bij de spare rib express. En ook nog voordeliger.
    Ik ga de namen niet noemen van deze locaties, want dat is in strijd met de regels van eet.nu.

Hier ga ik zeker NOOIT meer wat halen.

1,5
  2. Michel

Verschrikkelijke ervaring, dat zijn de eerste woorden die bij mij opkomen. Wat een deceptie en enorme teleurstelling was dit restaurant. Het begon al met het gestuntel bij binnenkomst. Wij hadden gereserveerd en een bepaalde collega zou ons naar het desbetreffende tafeltje moeten brengen, maar de collega was spoorloos. En zo stonden wij daar enkele minuten te wachten op iemand die wij niet kennen. Uiteindelijk naar minuten doelloos in het restaurant te hebben gestaan, kregen wij uiteindelijk een tafeltje.......Helaas was deze vreugde van korte duur. Een ander collega vond dat wij beter in een lichter hoekje konden gaan zitten. En zo was er weer een verhuizing op komst. Op het reserveneringskaartje werd het oude nummer doorgekrast en konden wij ons uiteindelijk verplaatsen naar het beter verlichte tafeltje. Oh wat een vreugde.
    Het bleek ook dat na de uitleg er hier met de standaard prijs geen all-inn drinken bij zit, als je dit zou willen kost het maar liefst € 33,50. Nou en daar kan ik heel kort over zijn, dat is dit restaurant zeker niet waard. Sterker nog al mocht ik er elke week gratis eten, dan liet ik dit aan mij voorbij gaan.
    Wat al meteen opviel, was dat ik zoekende was naar een dinerbord voor mijn eten op te leggen. Nadat ik deze niet gevonden had, besloot ik een personeelslid aan te spreken en dit te vragen. Die verwees mij naar het desbetreffende servies, wat door moest gaan voor het dinerbord. De borden die hier gebruikt worden zijn van formaat groot gebakbord of heel klein lunchbord. Niet dat ik een groot bord wil om het stampvol te leggen, maar zo'n klein bordje eet al niet lekker. Alles op je bord ligt dicht op elkaar en variatie is ook lastig om zo te creëren op je bord. Echt gewoonweg een zeikerige beslissing om hiervoor te kiezen als restaurant en past ook niet bij de ethiek van een restaurant.
    Maar hoe is de kwaliteit en smaak van het eten dan?
    Helaas was dit al niet veel beter. Ik begon met een pasteitje met ragout. de pasteitjes waren koud en muf en de ragout was veel bouillon en veel bloem en heel weinig vulling. Smakeloos en niet opgegeten. Dan de term "Live Cooking" wat een misleiding. 95% van alle gerechten staan Bain-Marie te pruttelen of valt in de categorie "koude gerechten". Het enige wat Live voor je klaargemaakt wordt is een stukje vlees of vis op de bakplaat. Niets meer of minder. Niets van een culinair hoogstandje of iets speciaals, nee een stukje vis of vlees opbakken. Of je moet een pannenkoek willen.....want dit kan ook. Deze culinaire ervaring wil ook zeker delen met jullie lezers van mijn ervaringen bij Thijs een Aafke.
    Ik besloot een pannenkoek te bestellen, nadat al het andere eten mij niet goed was bevallen....wat kan hier nu misgaan. Nadat ik al 5 minuten stond te wachten bij het pannenkoekenloket, besloot ik het op te geven want er stond geen personeel. Een oplettende gastheer nam dit waar en sprak een dame hierop aan en werd gevraagd om voor mijn een pannenkoek te bakken. Chapeau! De redding was inzicht, ik zou nu zeker iets lekker gaan krijgen em dit zou alles goedmaken. De pan werd op het inductieplaatje gezet en het feest kon beginnen. Eerst de boter in de pan. Dit was vloeibaar bakvet. Er ging zoveel vet in de pan, dat je er net zo goed friet had in kunnen bakken. Toen werden er nog 3 lapjes spek in de pan gelegd in de grote hoeveelheid vet. Er gebeurde niet zo heel erg veel, want de pan was alles behalve op temperatuur. Maar toch werd er toen als een grote hoeveelheid beslag op de spek en de enorme hoeveelheid bakvet gedropt. Maar de pan was nog lang niet op temperatuur en het vet zat nu ook bovenop het beslag. Langzaam begon de pan na 5 minuten warm te worden en kon de z.g.n. pannenkoek worden omgedraaid. Uiteindelijk kreeg ik de hele dikke en grote pannenkoek aangereikt en ik moest alleen zelf nog even een bordje pakken. Maar ook hier worden dezelfde borden gebruikt als voor het buffet. Dat is raar???? De pannenkoek is 10 cm breder dan mijn bord. Dus deze hangt over mijn bord en ik verbrand door het nu wel hete vet mijn hand. Ik loop gedesillusioneerd terug naar mijn tafel en de pannenkoek hangt over mijn bord op de tafel. Zo dapper als ik ben, ga ik toch een poging wagen om wat te eten. De pannenkoek is zo vet en niet gaar, dat ik toch maar de handdoek in de ring gooi en hem niet op ga eten. Mijn vrouw maakt er wel een opmerking over aan de bediening en ze gaf aan het door te geven, helaas hebben we verder niets meer vernomen van de chef-kok.
    Ik zou nog kunnen uitweiden over de rest van de gerechten of de nagerechten waarbij de creme brulee zwart geblakerd was i.p.v. bruine gekarameliseerde suiker, maar dan zou deze recensie nog langer worden en mijn punt en ervaring is zo wel duidelijk.
    Normaal als er mij aan afloop gevraagd wordt of alles naar wens is, geef ik eerlijk mijn mening. Vandaag had ik er geen zin in en zei dat alles naar wens was. Ik had geen zin in de discussie en het waren teveel kritiekpunten. Minder energie kost het mij, betalen en wegwezen.....Nooit meer terug komen in dit verschrikkelijke restaurant. Echt geen aanrader.

1,4
  3. Vandaag met mijn moeder een dagje Groningen. Even een lunch nuttigen bij de Sushimall was een van de ideeën van de dag. De lunch houd in dat je gewoon 5 maal een bestelling mag plaatsen van per keer 5 keuzes van de kaart. Enige verschil is dat er van de kaart een aantal gerechtjes niet te bestellen zijn die wel bij het diner te bestellen zijn. Nog steeds voldoende keus en de prijs is ook aangepast. (Lunch € 20,0 PP)

het was er erg rustig qua klanten, er zaten slechts 3 andere personen. Maar het was er erg onrustig met verslepen van kratten drank, telefoneren wat erg luidruchtig was, voorbereidingen voor de avondgasten waarschijnlijk en vele andere duidelijk merkbare activiteiten die je als gast kunnen storen.

De gerechten kwamen verdeeld per bestelling en niet ineens. Dit was soms vervelend, dat de ene zijn eten had en de ander nog niet. Ook zijn er gerechten die warm hadden moeten zijn, afgekoeld gebracht. Hier hebben we ook wat van gezegd en het gerecht is weer ingenomen.

Van de 5 gangen hebben wij er slechts 3 genuttigd en er is niet een keer gevraagd om extra drinken en of alles naar wens was.
    Wel werd er gevraagd of wij nog wat ijs na zouden willen nuttigen, Mijn moeder vroeg of ze ipv ijs een kopje thee mocht. Ja dat mocht wel, maar niet ipv ijs… dus wel gewoon betalen.
    Nou laat maar zitten dan gastheer, we zijn gegaan.

Klantonvriendelijk, sfeerloos, en niet een gastvrije omgeving ervaren. Dat is samengevat mijn ervaring bij Sushimall deze dag.

4. Michel

Ben hier nu 4 maal geweest en voorlopig maar ook de laatste keer, gezien mijn laatste ervaring hier.
    Als ik na mijn eerste bezoek een recensie geschreven zou hebben, zou deze hoger scoren dan nu. Zo kan je zien dat continuïteit van service en kwaliteit niet altijd haalbaar is voor hetzelfde restaurant en je ervaring ook wisselend kan zijn.
    Wat mij bij het eerste bezoek op was gevallen, was de zeer goede gastvrouw aan de tafel. Ze hield contact met de tafel op een leuke manier en was er op uit om ons een aangename avond te bezorgen.
    Mijn laatste bezoek was werkelijk het tegenover gestelde. Ze kwam wel aan het begin van de avond zich voorstellen, met de triomfantelijke woorden, "ik ben uw gastvrouw voor de avond". Nou dat heeft ze niet waar kunnen maken. Het duurde allemaal verschrikkelijk lang voor we eindelijk eens besteld hadden en ook duurde het erg lang voor we het voorgerecht kregen en opvolgend het hoofdgerecht. Ze deed ook erg haar best om oogcontact te vermijden, zodat we met bijbestellen van eten en drinken steeds te lang moesten wachten. Toen ik haar daar uiteindelijk op aansprak, zat ze 5 minuten later haar ongenoegen duidelijk te maken over onze opmerking bij haar collega, het viel wel erg op. Ook frietjes bijbestellen tijdens de maaltijd bleek erg lastig, toen we uiteindelijk friet besteld hadden, duurde dit ook zo lang, dat we ons eten al genuttigd hadden en heb de bestelling geannuleerd. Deze vonden wij later wel gewoon terug op de rekening en toen we daar de leidinggevende op aanspraken uit principe, kwam ze erg gepikeerd over.

Dan het eten:
    Hier ook wisselende ervaringen. Voor het geld wat je betaald is het zeer redelijk. Alles wat je bijbesteld, wordt in rekening gebracht. Heb eens een eendenbout gehad en die was gewoon goed en lekker. Presentatie is ook goed en hier wordt wel aandacht aan besteed. Friet lauw. Nagerecht met warm appelgebak en ijs, was matig. IJs was was zeer zacht en gesmolten, appelgebakje lekker.

Samenvattend ik heb hier wisselende ervaringen. Van matig tot zeer goed. Prijs kwaliteit prima, mooie pand en geeft authentiek gevoel. Iets lawaaierig. Hier kan je gerust eens gaan eten en zelf ervaren.

6,7
  5. Aangenaam verrast door deze grote vreetschuur.
    Ja want groot is het en keus is er genoeg. Toch ondank de massale opzet van het geheel is het eten verrassend goed te noemen. Geen grote gaarkeuken smaken, maar zelf wat verfijnde smaken zo hier en daar. Het Portugese vlees gerecht was een uitspringer. Erg smaakvol en goed bereid.
    Zelf de sushi was van goede kwaliteit en zelfs beter dan bij de collega concurreren Suwa in Emmen. (zie mijn andere recensies)
    Veel keus, goed eten en drinken. Afruimen gebruikte borden wat traag en daarom soms wat volle tafel.
    Boven verwachting van wat je kan en mag verwachten van een grote eetgelegenheid zoals deze. Zoek je intieme romantische sferen, dan ben je hier verkeerd.

6. Toen ik hier binnen kwam om wat te gaan eten, dacht ik direct... volgens mij kan ik nu beter weggaan. Wat is dit een armoedige zaak om te zien en wat een belabberde afwerking in het geheel. Afplaktape bij schilderen is ook niet echt bekend bij deze pizzabakker. Het is geen geheel en ziet er alles behalve uitnodigend uit om te gaan eten.

Toch het voordeel van de twijfel gegeven en wat besteld. Lams shoarma en iets met pasta. De saus bij de shoarma was zo pittig dat ik bijna de bloemenvaas wou leegdrinken. Het vlees was gebakken in een pannetje met heel veel vet en was niet gegrild. Erg weinig eten ook en niet smaakvol. Pasta was iets beter maar ook matig en basic.

Chagrijnige bediening en kwam teleurgesteld van tafel

7. Japans Emmen

Ik heb veel gegeten bij diverse sushi gelegenheden in Nederland. Suwa is degene waar ik het dichts bij woon en helaas moet in concluderen dat deze ook gelijk de minste is.
    Als je binnenkomt en al op de opgeplakte menukaart op de raam kijkt, vraag je jezelf af .....waarom? De kaart is zo verkleurd dat hij niet ineens meer leesbaar is. De kaarten op tafel zelf zijn ook zo vies en plakkerig, dat je al weet dat dit niet veel goeds kan beloven. De stoelen, met name de fauteuils zijn zo krakkemikkig dat het een risico is om hier op plaats te nemen. De wc is werkelijk te goor om naar toe te gaan, deze is zo vies dat ik aanraad hier geen gebruik van te maken.
    Dit alles zegt nog niet over het eten, maar de eerste indruk is slecht en hoe hygiënisch zijn ze dan in de keuken?
    De bediening is wel goed, ruimen snel af en nemen snel bestellingen op.
    Dan het eten.
    De sushi is niet door een meesterkok gemaakt. De sushi valt vaak uit elkaar en is niet constant van kwaliteit. Smaak is redelijk, maar niet goed. Als je kip van de bakplaat vraagt, krijg je kip gebakken in olie. Sommige gerechten erg vet en overgoten met steeds dezelfde sausjes.
    Dit restaurant zou er goed aan doen de hygiëne en de uitstraling wat op te poetsen en een goede chef-kok in dienst te nemen die de zaken op de rails krijgt. Jammer want locatie is super. Geen aanrader als je van sushi houd.

4,3
  8. Ben hier voor de eerste keer gaan eten en is een goede ervaring geweest. Op aanraden van kennissen zijn we met zijn 4en hier gaan dineren.

Begrijp alleen de term eetcafé niet zo goed, want dit is toch een volwaardig restaurant. Zeer sfeervol ingericht en is echt eens wat anders dan anders.

De bediening is zeer gastvrij en attent.

De hoofdgerechten waren goed klaargemaakt en de porties zijn ruim voldoende.

Het nagerecht, vond ik persoonlijk wat minder, met name de kwarktaart met shake. Ik kon deze taart niet definiëren als kwarktaart, het leek meer op een instant aardbeienpudding op een bodem van gemalen thee biscuits met boter en suiker. Ook de shake was niet goed, leek erg op melk met aardbeienjam. Geen luchtige shake gemaakt van aardbei en ijs en verse melk dus.

Ook de slagroom is echt van betreurenswaardige kwaliteit, die je ook vind bij de goedkopere supermarkt in de spuitbus. Deze nepslagroom kwam later ook weer terug op de irish coffee die in een theeglas geserveerd wordt. Dat is dan weer jammer.

Desalniettemin, een goede avond gehad, waar met name het hoofdgerecht er goed uit komt en de sfeer in het restaurant zeer goed is te noemen en het dus toch voor herhaling vatbaar is. Hoop alleen dan een beter nagerecht te krijgen.

Wel een aanrader dus.

9. Internationaal Nieuwkuijk

Genoeg keus, mooie kwaliteit produkten. Je kan hier goed gaan wokken. Vond de bediening wat afstandelijk en had het gevoel dat ik een nummer was en geen klant. Dat was jammer, maar wel lekker gegeten.

10. Ga hier met regelmaat wat eten. Pak vaak de seafoodbasket. Een mandje met diverse vis en friet. Erg lekker en niet te duur.

Wel bemerk ik dat de mandjes en dus ook de hoeveelheid vaak verschilt. Soms is het royaal en soms ook wat mager, dat is wel jammer. Toch tevreden over het eten en de service.

11. Chinees-Indisch Winschoten

Gebruik gemaakt van buffet en werd aangenaam verrast door de prijs/kwaliteit. Genoeg keuze en mooie produkten. Hier kan je voor relatief weinig geld lekker Chinees eten. Vriendelijke bediening en gratis koffie of thee na.

Wil je lekker Chinees eten met genoeg keus en niet teveel betalen, is dit het adres.

12. Chinees-Indisch Winschoten

Dit restaurant is zeker het geld wat je betaald niet waard. Ben hier gaan wokken. Nou het begrip wokken ligt hier anders dan alle andere wokrestaurants. Je kan niets zelf opscheppen van de produkten en het wordt voor je bereid met een overdosis ve-tsin. Niet goed voor je, zeker niet met de hoeveelheden die de kok er vrolijk op jou maaltijd aan toevoegd. Of het dan wel lekker gaat worden....nee dus.

Geen aanrader.

2,4
  13. Michel

Heb hier op aanraden van een kennis eens een tafel geboekt.

Hier is de keuken erg Hollands te noemen en je hoeft hier geen culinaire hoogstandjes te verwachten, maar desondanks kun je hier prima eten. Want wat je krijgt voorgeschoteld is gewoon goed te noemen. We hadden een stoofpotje besteld en een karbonade. Beide waren goed bereid en smaakvol. De garnituur was ruim voldoende en erg goed. Verse bloemkool, spinazie, witlof, komkommer, rabarber en gebakken aardappelen. Alles goed bereid en lekker.

Heb ook nog een nagerecht besteld, wou graag de dame Blanche, maar toen ik vroeg of er ook echte chocolade saus op zou zitten en warm (zoals het hoort) kreeg ik teleurstellend te horen dat het gewone saus was, kant en klaar. Kijk dat is dat weer jammer.

Hebben toen het toetje besteld, dit is zelfgemaakte vanillepudding, maar ook helaas hier afgerond met kant en klare aardbeiensaus of als je wil karamelsaus.

Bediening is vriendelijk en gastvrij.

14. Van de lokatie verwacht je het niet, maar hier eet je misschien wel het beste ijs wat je ooit zal proeven. Heb zelfs in Italie bij ijssalons, niet zo'n goed ijs gehad als hier in deze zaak.

Heb er ook wel eens friet gehaald en dat was ook erg goed en grote porties voor de prijs.

15. Dit is zonder twijfel een van de beste restaurants in Groningen.

Hier weet de kok en de bediening waar ze mee bezig zijn en dat is liefde voor het vak. Bij Hermans Dijkstra heb je het gevoel nog als gast aanwezig te zijn en wordt je verwend met goede gerechten die zeer creatief en smaakvol zijn. Daarbij is de lokatie uniek te noemen.

Voor mij een absolute aanrader voor iedereen die lekker en sfeervol wil dineren.

16. Hier kon je een jaar of 5 geleden goed eten voor een goede prijs. Iedere keer als we weer eens gingen eten waren er weer tegenvallers op het gebied van ons eten. Gisteren heb ik helaas voor de laatste keer definitief gegeten bij het Sate Huis.

We begonnen met een glaasje Tjendel, nou die was zeer slecht te noemen, lauw en veels te zoet door teveel siroop. En hoe ze er bijkomen om tropische vruchten en ijs er door te doen is mij nog steeds een raadsel. Vervolgens babi Guling besteld, dit is mager buikspek, geroosterd. Vroeger likte je hier bij het Sate Huis je vingers bij af en was het mager, droog, niet te vet geroosterd spek. Heden krijg je "Spek" moddervet en heeeeeel zout.

Ik heb het niet gegeten, het was gewoon niet goed. Heb vervolgens van het huis, nadat ik dit kenbaar had gemaakt nog 3 stokjes sate gekregen, maar dat was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Long tong, was te nat en smaakloos.

Erg jammer, want dit was altijd een zeer goed prijs/kwaliteit restaurant.

Bediening blijft wel altijd netjes en korrekt.

4,5
  17. Hier kun je redelijk eten en met name het maandmenu zorgt voor een goede prijs/kwaliteit. Persoonlijk vind ik het restaurant wat koud een sfeerloos aandoen. Bediening is korrekt en zijn vriendelijk. Eten is smaakvol en wat ik altijd als prettig ervaar in een restaurant, is als de kleine bijgerechten ook met aandacht gemaakt zijn, zoals ik hier al eens heerlijke appelmoes of rabarber gegeten heb. Zo kan een zelfgemaakt bijgerecht ook nog een feestje zijn en dat zijn nu net de dingen die het kunnen maken of breken.

Hier kun je rustig een gaan eten.

18. Zelden zo slecht gegeten. Dit is gewoon een veredelde friettent.

Maar zelfs de gemiddelde friettent zorgt dat je smaakvoller eet dan hier. Bediening is zeer slecht te noemen en zijn onfatsoenlijk.

Zou hier zeker niet gaan eten, of iets drinken.

2,9
  19. Heb hier gegeten met smaak. Sfeervolle lokatie en restaurant. Kok gebruikt krachtige, maar uitgebalanceerde smaken.

Net even anders en de prijs kwaliteit is goed.

Een prima restaurant, waar je in Oost Groningen een tekort aan hebt, want daar zij ze al snel blij met een snitzel, friet en mayo. En dan hebben ze heerlijk gegegeten.
    Hoop dat de Piekenier hiermee het goede voorbeeld geeft aan de culinaire opvoeding in Groningen.