Michel's profielfoto

Emmen
  3. 6,7

Proeflokaal Bregje

Emmen

Michel heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Michel

Ben hier nu 4 maal geweest en voorlopig maar ook de laatste keer, gezien mijn laatste ervaring hier.
    Als ik na mijn eerste bezoek een recensie geschreven zou hebben, zou deze hoger scoren dan nu. Zo kan je zien dat continuïteit van service en kwaliteit niet altijd haalbaar is voor hetzelfde restaurant en je ervaring ook wisselend kan zijn.
    Wat mij bij het eerste bezoek op was gevallen, was de zeer goede gastvrouw aan de tafel. Ze hield contact met de tafel op een leuke manier en was er op uit om ons een aangename avond te bezorgen.
    Mijn laatste bezoek was werkelijk het tegenover gestelde. Ze kwam wel aan het begin van de avond zich voorstellen, met de triomfantelijke woorden, "ik ben uw gastvrouw voor de avond". Nou dat heeft ze niet waar kunnen maken. Het duurde allemaal verschrikkelijk lang voor we eindelijk eens besteld hadden en ook duurde het erg lang voor we het voorgerecht kregen en opvolgend het hoofdgerecht. Ze deed ook erg haar best om oogcontact te vermijden, zodat we met bijbestellen van eten en drinken steeds te lang moesten wachten. Toen ik haar daar uiteindelijk op aansprak, zat ze 5 minuten later haar ongenoegen duidelijk te maken over onze opmerking bij haar collega, het viel wel erg op. Ook frietjes bijbestellen tijdens de maaltijd bleek erg lastig, toen we uiteindelijk friet besteld hadden, duurde dit ook zo lang, dat we ons eten al genuttigd hadden en heb de bestelling geannuleerd. Deze vonden wij later wel gewoon terug op de rekening en toen we daar de leidinggevende op aanspraken uit principe, kwam ze erg gepikeerd over.

Dan het eten:
    Hier ook wisselende ervaringen. Voor het geld wat je betaald is het zeer redelijk. Alles wat je bijbesteld, wordt in rekening gebracht. Heb eens een eendenbout gehad en die was gewoon goed en lekker. Presentatie is ook goed en hier wordt wel aandacht aan besteed. Friet lauw. Nagerecht met warm appelgebak en ijs, was matig. IJs was was zeer zacht en gesmolten, appelgebakje lekker.

Samenvattend ik heb hier wisselende ervaringen. Van matig tot zeer goed. Prijs kwaliteit prima, mooie pand en geeft authentiek gevoel. Iets lawaaierig. Hier kan je gerust eens gaan eten en zelf ervaren.

2. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Puur

Aangenaam verrast door deze grote vreetschuur.
    Ja want groot is het en keus is er genoeg. Toch ondank de massale opzet van het geheel is het eten verrassend goed te noemen. Geen grote gaarkeuken smaken, maar zelf wat verfijnde smaken zo hier en daar. Het Portugese vlees gerecht was een uitspringer. Erg smaakvol en goed bereid.
    Zelf de sushi was van goede kwaliteit en zelfs beter dan bij de collega concurreren Suwa in Emmen. (zie mijn andere recensies)
    Veel keus, goed eten en drinken. Afruimen gebruikte borden wat traag en daarom soms wat volle tafel.
    Boven verwachting van wat je kan en mag verwachten van een grote eetgelegenheid zoals deze. Zoek je intieme romantische sferen, dan ben je hier verkeerd.

3. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Milano

Toen ik hier binnen kwam om wat te gaan eten, dacht ik direct... volgens mij kan ik nu beter weggaan. Wat is dit een armoedige zaak om te zien en wat een belabberde afwerking in het geheel. Afplaktape bij schilderen is ook niet echt bekend bij deze pizzabakker. Het is geen geheel en ziet er alles behalve uitnodigend uit om te gaan eten.

Toch het voordeel van de twijfel gegeven en wat besteld. Lams shoarma en iets met pasta. De saus bij de shoarma was zo pittig dat ik bijna de bloemenvaas wou leegdrinken. Het vlees was gebakken in een pannetje met heel veel vet en was niet gegrild. Erg weinig eten ook en niet smaakvol. Pasta was iets beter maar ook matig en basic.

Chagrijnige bediening en kwam teleurgesteld van tafel

4. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Suwa
    Japans Emmen

Ik heb veel gegeten bij diverse sushi gelegenheden in Nederland. Suwa is degene waar ik het dichts bij woon en helaas moet in concluderen dat deze ook gelijk de minste is.
    Als je binnenkomt en al op de opgeplakte menukaart op de raam kijkt, vraag je jezelf af .....waarom? De kaart is zo verkleurd dat hij niet ineens meer leesbaar is. De kaarten op tafel zelf zijn ook zo vies en plakkerig, dat je al weet dat dit niet veel goeds kan beloven. De stoelen, met name de fauteuils zijn zo krakkemikkig dat het een risico is om hier op plaats te nemen. De wc is werkelijk te goor om naar toe te gaan, deze is zo vies dat ik aanraad hier geen gebruik van te maken.
    Dit alles zegt nog niet over het eten, maar de eerste indruk is slecht en hoe hygiënisch zijn ze dan in de keuken?
    De bediening is wel goed, ruimen snel af en nemen snel bestellingen op.
    Dan het eten.
    De sushi is niet door een meesterkok gemaakt. De sushi valt vaak uit elkaar en is niet constant van kwaliteit. Smaak is redelijk, maar niet goed. Als je kip van de bakplaat vraagt, krijg je kip gebakken in olie. Sommige gerechten erg vet en overgoten met steeds dezelfde sausjes.
    Dit restaurant zou er goed aan doen de hygiëne en de uitstraling wat op te poetsen en een goede chef-kok in dienst te nemen die de zaken op de rails krijgt. Jammer want locatie is super. Geen aanrader als je van sushi houd.

5. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor De Rooie Kater

Ben hier voor de eerste keer gaan eten en is een goede ervaring geweest. Op aanraden van kennissen zijn we met zijn 4en hier gaan dineren.

Begrijp alleen de term eetcafé niet zo goed, want dit is toch een volwaardig restaurant. Zeer sfeervol ingericht en is echt eens wat anders dan anders.

De bediening is zeer gastvrij en attent.

De hoofdgerechten waren goed klaargemaakt en de porties zijn ruim voldoende.

Het nagerecht, vond ik persoonlijk wat minder, met name de kwarktaart met shake. Ik kon deze taart niet definiëren als kwarktaart, het leek meer op een instant aardbeienpudding op een bodem van gemalen thee biscuits met boter en suiker. Ook de shake was niet goed, leek erg op melk met aardbeienjam. Geen luchtige shake gemaakt van aardbei en ijs en verse melk dus.

Ook de slagroom is echt van betreurenswaardige kwaliteit, die je ook vind bij de goedkopere supermarkt in de spuitbus. Deze nepslagroom kwam later ook weer terug op de irish coffee die in een theeglas geserveerd wordt. Dat is dan weer jammer.

Desalniettemin, een goede avond gehad, waar met name het hoofdgerecht er goed uit komt en de sfeer in het restaurant zeer goed is te noemen en het dus toch voor herhaling vatbaar is. Hoop alleen dan een beter nagerecht te krijgen.

Wel een aanrader dus.

6. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor @Nieuwkuijk
    Internationaal Nieuwkuijk

Genoeg keus, mooie kwaliteit produkten. Je kan hier goed gaan wokken. Vond de bediening wat afstandelijk en had het gevoel dat ik een nummer was en geen klant. Dat was jammer, maar wel lekker gegeten.

7. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Visrestaurant Landman

Ga hier met regelmaat wat eten. Pak vaak de seafoodbasket. Een mandje met diverse vis en friet. Erg lekker en niet te duur.

Wel bemerk ik dat de mandjes en dus ook de hoeveelheid vaak verschilt. Soms is het royaal en soms ook wat mager, dat is wel jammer. Toch tevreden over het eten en de service.

8. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Ying Ping
    Chinees-Indisch Winschoten

Gebruik gemaakt van buffet en werd aangenaam verrast door de prijs/kwaliteit. Genoeg keuze en mooie produkten. Hier kan je voor relatief weinig geld lekker Chinees eten. Vriendelijke bediening en gratis koffie of thee na.

Wil je lekker Chinees eten met genoeg keus en niet teveel betalen, is dit het adres.

9. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Indrapoera
    Chinees-Indisch Winschoten

Dit restaurant is zeker het geld wat je betaald niet waard. Ben hier gaan wokken. Nou het begrip wokken ligt hier anders dan alle andere wokrestaurants. Je kan niets zelf opscheppen van de produkten en het wordt voor je bereid met een overdosis ve-tsin. Niet goed voor je, zeker niet met de hoeveelheden die de kok er vrolijk op jou maaltijd aan toevoegd. Of het dan wel lekker gaat worden....nee dus.

Geen aanrader.

10. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Oldambt

Michel

Heb hier op aanraden van een kennis eens een tafel geboekt.

Hier is de keuken erg Hollands te noemen en je hoeft hier geen culinaire hoogstandjes te verwachten, maar desondanks kun je hier prima eten. Want wat je krijgt voorgeschoteld is gewoon goed te noemen. We hadden een stoofpotje besteld en een karbonade. Beide waren goed bereid en smaakvol. De garnituur was ruim voldoende en erg goed. Verse bloemkool, spinazie, witlof, komkommer, rabarber en gebakken aardappelen. Alles goed bereid en lekker.

Heb ook nog een nagerecht besteld, wou graag de dame Blanche, maar toen ik vroeg of er ook echte chocolade saus op zou zitten en warm (zoals het hoort) kreeg ik teleurstellend te horen dat het gewone saus was, kant en klaar. Kijk dat is dat weer jammer.

Hebben toen het toetje besteld, dit is zelfgemaakte vanillepudding, maar ook helaas hier afgerond met kant en klare aardbeiensaus of als je wil karamelsaus.

Bediening is vriendelijk en gastvrij.

11. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor IJs- en Frituurzaak Gerringa

Van de lokatie verwacht je het niet, maar hier eet je misschien wel het beste ijs wat je ooit zal proeven. Heb zelfs in Italie bij ijssalons, niet zo'n goed ijs gehad als hier in deze zaak.

Heb er ook wel eens friet gehaald en dat was ook erg goed en grote porties voor de prijs.

12. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Restaurant Hermans Dijkstra

Dit is zonder twijfel een van de beste restaurants in Groningen.

Hier weet de kok en de bediening waar ze mee bezig zijn en dat is liefde voor het vak. Bij Hermans Dijkstra heb je het gevoel nog als gast aanwezig te zijn en wordt je verwend met goede gerechten die zeer creatief en smaakvol zijn. Daarbij is de lokatie uniek te noemen.

Voor mij een absolute aanrader voor iedereen die lekker en sfeervol wil dineren.

13. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Satéhuis
    Indonesisch Groningen

Hier kon je een jaar of 5 geleden goed eten voor een goede prijs. Iedere keer als we weer eens gingen eten waren er weer tegenvallers op het gebied van ons eten. Gisteren heb ik helaas voor de laatste keer definitief gegeten bij het Sate Huis.

We begonnen met een glaasje Tjendel, nou die was zeer slecht te noemen, lauw en veels te zoet door teveel siroop. En hoe ze er bijkomen om tropische vruchten en ijs er door te doen is mij nog steeds een raadsel. Vervolgens babi Guling besteld, dit is mager buikspek, geroosterd. Vroeger likte je hier bij het Sate Huis je vingers bij af en was het mager, droog, niet te vet geroosterd spek. Heden krijg je "Spek" moddervet en heeeeeel zout.

Ik heb het niet gegeten, het was gewoon niet goed. Heb vervolgens van het huis, nadat ik dit kenbaar had gemaakt nog 3 stokjes sate gekregen, maar dat was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Long tong, was te nat en smaakloos.

Erg jammer, want dit was altijd een zeer goed prijs/kwaliteit restaurant.

Bediening blijft wel altijd netjes en korrekt.

14. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Rozenpaviljoen

Hier kun je redelijk eten en met name het maandmenu zorgt voor een goede prijs/kwaliteit. Persoonlijk vind ik het restaurant wat koud een sfeerloos aandoen. Bediening is korrekt en zijn vriendelijk. Eten is smaakvol en wat ik altijd als prettig ervaar in een restaurant, is als de kleine bijgerechten ook met aandacht gemaakt zijn, zoals ik hier al eens heerlijke appelmoes of rabarber gegeten heb. Zo kan een zelfgemaakt bijgerecht ook nog een feestje zijn en dat zijn nu net de dingen die het kunnen maken of breken.

Hier kun je rustig een gaan eten.

15. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor 't Stadshuys

Zelden zo slecht gegeten. Dit is gewoon een veredelde friettent.

Maar zelfs de gemiddelde friettent zorgt dat je smaakvoller eet dan hier. Bediening is zeer slecht te noemen en zijn onfatsoenlijk.

Zou hier zeker niet gaan eten, of iets drinken.

16. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor De Piekenier

Heb hier gegeten met smaak. Sfeervolle lokatie en restaurant. Kok gebruikt krachtige, maar uitgebalanceerde smaken.

Net even anders en de prijs kwaliteit is goed.

Een prima restaurant, waar je in Oost Groningen een tekort aan hebt, want daar zij ze al snel blij met een snitzel, friet en mayo. En dan hebben ze heerlijk gegegeten.
    Hoop dat de Piekenier hiermee het goede voorbeeld geeft aan de culinaire opvoeding in Groningen.