• Lid sinds 7 maart 2015

1. Mensa's profielfoto
    Mensa vindt Macedonie leuk

2. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Macedonie

Wij zijn twee keer per jaar een weekeinde in Groningen. Een van de avonden gaan we altijd hier eten. Ook vanavond weer.
    We kozen dit keer voor het weekmenu. Met als hoofdgerecht de mixed grill. Het vlees was uitzonderlijk goed bereid, mals en met smaak opgediend. De Macedonische wijn smaakte heerlijk. Ook fijn, dat je een gewoon een karaf koud water erbij kunt krijgen.
    Voor- en nagerecht waren ook uitstekend.
    De ambiance in het restaurant is een goed: leuk aangekleed, rustige muziek, adequate bediening.
    Kortom: een van de toppers. In Groningen-Stad!

3. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Macedonie

We zijn een weekeinde in Groningen. We hebben hier gisteren gegeten. Twee keer weekmenu ( á €24,50): carpaccio vooraf, mixed grill als hoofdgerecht en baklava met ijs toe. Een uitgebalanceerd geheel.

Alles pico bello in orde. Veel vlees in de mixed grill, goed bereid en mals, garnituur van (veel :-)) aardappelschijfjes, groenten en onbeperkt verse salade van de saladebar. Alles smaakte niet alleen goed maar werd ook smaakvol opgediend.

Een liter huiswijn erbij: prima wijn, schappelijk geprijsd (€18). Over kraanwater erbij werd niet moeilijk gedaan: gewoon een karaf van een liter op tafel. Top!

Vriendelijkeen attente bediening. We hadden aangegeven dat we op ons gemak wilden eten. Dit was geen probleem: we mochten zelf het tempo aangeven.

De inrichting van de zaak was - tot ons grote plezier - traditioneel: veel rood, traditionele Macedonische accenten, knus.
    Rustige passende muziek op de achtergrond. Goede akoestiek in de zaak: hoewel druk bezet, kwam het rustig over.

Achteraf las ik op internet, dat dit restaurant opgericht is en al 37 jaar met veel enthousiasme geleid wordt door Bobi Mileski. Onze complimenten aan de hele staf.

We sluiten af met de woorden: "Komt dat proeven!"

4. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Delphi

Mensa

Heel vaak eten we in een Grieks restaurant, door heel Nederland. Voor vleesliefhebbers is een Griek nu eenmaal een Walhalla.
    Dit keer bij Delphi in Hengelo. Gisteren een plaatsje bij het raam gereserveerd en zowaar, dat ging goed.
    Gelukkig vooraf een ouzo van het huis
    Ik vind dit een "must" bij een Griek. Verder zachte Griekse muziek en een traditioneel Griekse inrichting. Dat stellen wij altijd erg op prijs, want je wilt je toch een beetje "in Griekenland" voelen.
    De inrichting is ruim: waar je ook zit, je hebt genoeg privacy.
    Het vlees was bijzonder goed bereid, lekker mals, en het hoofdgerecht werd keurig verzorgd opgediend. De borden waren verwarmd, wat helaas in andere restaurants niet vaak gebeurt. De saladebar was rijkelijk voorzien.
    Ook het nagerecht smaakte heerlijk en werd keurig verzorgd opgediend: het oog wil ook wat.
    Dus, niets dan lof voor dit restaurant, en absoluut een aanrader
    Toch één verbeterpuntje. We hadden een literkaraf retsina besteld en wilden ook graag wat kraanwater erbij. Dat kon niet, dat was betaald bronwater (en ook nog flink aan de prijs). Ik betaal uit principe niet voor water in een restaurant, dat hoort service te zijn, zeker als je al veel drank hebt besteld. Dus dan maar geen water. Het komt zelden voor dat een gratis karaf kraanwater niet wordt aangeboden bij een Griek.
    Na afloop nog even nagepraat met de gastvrouw over de maaltijd (top!) en het water (jammer). Duidelijk is, dat er diverse dilemma's spelen, mensen kunnen ook oneigenlijk gebruik van gratis water maken. Ik zou zeggen: dat moet dan maar. Beter dat goede gasten iets extra's krijgen; dat anderen daar dan incidenteel oneigenlijk gebruik van maken is dan maar zo. Beter zo, dan andersom. En gratis water past ook in de ontzettend gastvrije Griekse cultuur!
    Maar hoe het ook zij: bezoek dit restaurant. Je kunt er gezellig op je gemak zitten tafelen en genieten van een uitstekende maaltijd.

5. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Santorini

Mensa

Tijdens onze weekendjes-weg gaan we altijd uit eten. Bijna altijd zit daar een bezoek aan de lokale Griek bij. Zo hebben we in het hele land al tientallen "Grieken" bezocht. En nooit valt het tegen, al zijn er natuurlijk kwalitatieve verschillen.
    Omdat het inmiddels onze ervaring is dat een Griek - waar dan ook - op zaterdag goed bezet is, vrijdag even langs gelopen om te reserveren. We werden vriendelijk te woord gestaan. We wilden graag een "nisje" en dat was geen probleem.
    Veel Griekse restaurants hebben vergelijkbare namen, maar een Santorini waren we nog nooit tegengekomen. Niet belangrijk, maar toch opvallend.
    Van buiten lijkt het niet zo'n groot restaurant, maar schijn bedriegt. Het pand is smal, maar loopt diep door.
    Verzorgde inrichting, bescheiden Griekse muziek op de achtergrond. Het voelt kleinschalig aan, wat prettig is. Voldoende privacy en goede akoestiek: ook toen de zaak vol zat was er geen lawaai. Bediening loopt gestroomlijnd en is plezierig.

Het motto van het restaurant is: "Bij ons eet je niet, bij ons tafel je". Wij vinden dat altijd belangrijk: op je gemak kunnen zitten.

En dan, last but not least, het eten..
    Gelukkig een welkomst-ouzo van het huis (dat vinden we een must bij een Griek, maar niet overal gebeurt het en dan is het toch een teleurstelling). Een lekker flesje retsina. Karaf water erbij was geen probleem. De schotels werden sfeervol opgediend. Zelf had ik mixed grill: goed bereid en zeer mals vlees: prima.
    Ook de nagerechten zagen er leuk uit (het oog wil ook wat) en smaakten uitstekend.
    Kortom: een prima Grieks restaurant dat ik van harte aanbeveel.

6. Mensa's profielfoto
    Mensa schreef:

Tijdens onze weekeindjes-weg gaan we altijd uit eten. Bijna altijd zit daar een bezoek aan de lokale Griek bij. Zo hebben we in het hele land al tientallen "Grieken" bezocht. En nooit valt het tegen, al zijn er natuurlijk kwalitatieve verschillen.
    Omdat het inmiddels onze ervaring is dat een Griek - waar dan ook - op zaterdag goed bezet is vrijdag even langs gelopen om te reserveren. We werden vriendelijk te woord gestaan. We wilden graag een "nisje", dat was geen probleem.

En dan, last but not least, het eten...
    Gelukkige een welkomst-ouzo van het huis (dat vinden we een must bij een Griek, maar niet overal gebeurt het, en dan is het toch een teleurstelling). Een lekker flesje retsina. Karaf water erbij was geen probleem. De schotels werden sfeervol opgediend. Zelf had ik mixed grill: goed bereid en zeer mals vlees: prima.
    Kortom: een prima Grieks restaurant dat ik van harte aanbeveel.

7. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Mykonos

Mensa

Tijdens onze weekeindjes-weg gaan we altijd uit eten. Bijna altijd zit daar een bezoek aan de lokale Griek bij. Zo ook dit keer. Om drie uur liepen we even binnen om voor de zekerheid te reserveren. Dat was maar goed ook, want het restaurant zit in de weekeinden nokvol. Eten was prima in orde. De literfles retsina lieten we ons goed smaken. Karaf water erbij was geen probleem. De temperatuur liep behoorlijk op in de loop van de avond, omdat het zo druk was. Voor mij iets te druk van het goede. De bediening liep evenwel gestroomlijnd. Een verbeterpuntje: aan het begin van de avond vroeg men of we wat stokbrood met kruidenboter wilden. Nou, dat vonden we zeer attent. Een mooie binnenkomer! Achteraf bleek, dat hier €3,75 voor gevraagd wordt. Als je iets aanbiedt moet uit je vraagstelling wel duidelijk zijn dat iets betaald moet worden en dient niet de indruk gewekt te worden dat het van het huis is. Het smaakte overigens prima bij de twee ouzo's die wel van het huis waren. Kortom, een Griek als vele andere, goed restaurant.

8. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Topkapi

Mensa

Toevallig hier verzeild geraakt, tijdens een van onze weekeindjes-weg. Prima restaurant, rustige ambiance, tafels netjes gedekt, ruim van opzet. We kozen voor het viergangenmenu van €19,95. Zonder overdrijving uitstekend. Een lekkere fles wijn erbij van nog geen 15 euro maakte het tot een genoeglijke ontspannen avond. Karaf water erbij was geen enkel probleem, werd later zelfs spontaan nog opnieuw gevuld. Al met al hebben we ruim drie uur in het restaurant doorgebracht. Een aanrader!

9. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Roberto

Mensa

Gisteren (vrijdag) hier gegeten. Lang getwijfeld of we hier wel naar toe zouden gaan, vanwege enkele negatieve recensies. Niet gereserveerd, want dat zou toch wel niet nodig zijn... De verwachtingenlat lag laag, "we zien wel". Des te groter echter de verrassing.

Om 7 uur zat de zaak - tegen alle verwachtingen in - vol. Gelukkig hadden we alsnog een leuke plek, omdat mensen die bij het raam zaten net klaar waren. Aanvankelijk enig gedoe met de serveerster m.b.t. de plaats. Maar dit kwam snel goed. Een liter huiswijn voor €16 is een redelijke prijs, deze dus besteld. Helaas was deze, naar men zei, alleen zeer koud beschikbaar, omdat deze vandaag pas was aangeleverd, in een koelwagen. Beetje vreemd, want als Italiaans restaurant zorg je toch dat je je wijn op orde hebt. Positief was dat men dit eerlijk meldde. Gelukkig smaakte de wijn heerlijk. Positief was ook dat een karaf kraanwater erbij geen enkel probleem was (En zo hoort dat natuurlijk ook).

Voorgerechten tomaten- en vissoep smaakten prima, al zou het iets fantasierijker kunnen worden opgediend, in plaats van de standaard witte kommen. Als hoofdgerecht kozen we beiden de Caprice Speciale, een pizza met veel vis. Een voltreffer. Als nagerecht voor mij een Dama Bianca, en voor de disgenote een koffie. Het ijs was heerlijk. De koffie ook, het was echter espresso in een gewone kop opgediend. Dat was niet zo handig, want het leek nu heel weinig.

Al met al bijna drie uur op ons gemak zitten tafelen, heerlijk gegeten in een goede ambiance voor iets meer dan €50. Wat ons betreft is dit restaurant een aanrader.

10. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft gereageerd op het topic: Wijziging

Net reactie geplaatst voor pizzeria Montana. Cijfers voor service (7) en prijs/kwaliteit (8) zijn weggevallen. Graag dit corrigeren.

Vanavond ook recensie geplaatst voor Toscana in Tubbergen. Hij stond er aanvankelijk op, maar nadat ik die voor Montana had geplaatst was hij weg.Ook als ik inlog zie ik maar een recensie staan. Graag de andere ook plaatsen

11. Mensa's profielfoto
    Mensa heeft een recensie geschreven voor Montana

Mensa

De pizzeria heet tegenwoordig Montana en noemt zich ook steakhouse. Bij een steakhouse heb ik toch andere associaties, maar pizzeria is een dekkende naam. Hoewel het primair een "afhaal- en bezorgpizzeria" is, is er een redelijk groot zitgedeelte. Ik was hier eind 2014 en alles was nog in kerstsfeer. Dat zag er leuk uit. Buiten deze periode is het denk ik vrij kaal en straalt het weinig gezelligheid uit.
    De kwaliteit van de pizza's en calzones is echter prima, en de bediening is hartelijk. Het flesje wijn erbij was lekker, en extra kraanwater was geen probleem. Voor een zeer redelijke prijs hebben we hier toch prima gegeten.