• Lid sinds 28 mei 2009

Ambrosijn

Schiermonnikoog

De West

Egmond-Binnen

Menno de Wit heeft nog geen foto toegevoegd

1. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft gereageerd op een recensie van Ambrosijn

Er is contact opgezocht naar aanleiding van de recensie. Ambrosijn heeft er alles aan gedaan om de situatie te herstellen. De betrokkenheid waardeer ik zeer en daarop heb ik besloten dat zodra we weer op Schiermonnikoog zijn Ambrosijn weer een kans te geven.

2. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Ambrosijn

Eten tijdens een weekend weg kan voor verrassingen zorgen die erg positief zijn. Nu, van het weekeinde was de verrassing erg groot en zeer positief.

Gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu + 4 gangen wijnarrangement.

Ik moet toegeven, het geheel liep niet vlekkeloos maar de misstapjes werden gauw rechtgetrokken en verholpen. Het wijnarrangement was goed maar 2x dezelfde wijn is een klein smetje op de overigens heerlijk smakende gerechten. Zeker de moeite waard om te bezoeken tijdens een weekeinde Schiermonnikoog.

3. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Restaurant Anno NU

Gegeten:

Voor : Proeverij.
    Hoofd : Tournedos jus de Veau.
    Nagerecht : Koffie.

De ligging van het restaurant spreekt zeer aan, in de landelijke omgeving van Egmond Binnen.
    Het landelijke wordt duidelijk geaccentueerd in het interieur. Zodra je binnenkomt is het duidelijk dat je in een pand komt waar voorheen het boerenbedrijf aanwezig was.
    Mooi verbouwd, de tafels iets te dichtbij op elkaar, maar echt storend was dat ook weer niet.
    Er zijn plaatsen waar je echt mooi ruim kan zitten.

Wat meteen opviel was de duidelijke menukaart met de wijnsuggesties die, naar wat later blijkt, goed gekozen zijn.

Goed..........
    Het voorgerecht was verbluffend en verassend door zijn eenvoud.
    De proeverij bestond uit een Sint Jacobsschelp (perfect). gefrituurde geitenkaas (heel lekker), gamba (heerlijk) en verder nog heerlijke liflafjes (perfect).
    De wijn was er zeer goed bij en ronde het heel mooi af.

Het hoofdgerecht was perfect gebakken in de boter en lekker mals en smolt bijna op de tong.
    De groente waren niet te rauw en niet te gaar, maar goed afgemaakt.
    De patat was goed en de zelf gemaakte mayonaise subliem.
    De wijn was ook hier goed gekozen.

Ik had een koffie verkeerd besteld voor als nagerecht maar kreeg een cappucino.
    Maar ook die fout vergeef ik hun want de opgeklopte melk was goed (de suiker bleef er mooi op liggen) en de koffie was goed.

Goed, het is zeker niet het goedkoopste restaurant maar zijn geld dubbel en dwars waard.

De bediening was alleraardigst, maar er mag best wel gelachen worden hoor.

4. Menno de Wit's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  6. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Brasserie Wildschut

Ok, eerlijk is eerlijk en ik moet zeggen dat brasserie de wildschut een grandiose verbeterslag heeft gemaakt.

Was eerst de tapas niet naar mijn zin, en ik moet zeggen daar durf ik nog steeds niet aan vanwege mijn eerdere ervaringen, was de entrecote die ik vanavond heb gegeten werkelijk heel goed. De vlees smaak is goed behouden en het geheel al dan niet simpel maar zeer doeltreffend afgewerkt met een salade en de frites erbij.

Het voorgerecht een salade met gorgonzola was goed en er was echt niets op aan te merken. De wijn, weliswaar tegen meerprijs, was goed uitgekiend. Mijn partner had een asperge menu met daarbij overheerlijke tuinboontjes.

Ik herzie hierbij mijn mening en beveel dit restaurant aan. Vraag naar de mogelijkheden en er wordt op ingespeeld.

Chapeau!

7. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Ypestein

Goede snackbar, goede spullen.

8. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor De Vrolijke Pater

Lekker eten voor een betaalbare prijs. We hebbem hier met de dinerjaarkaart gegeten en we schaamden ons een beetje omdat we zo weinig moesten betalen. De rekening klopte toch evenwel. Heerlijk speels en oprecht, voor ons een dikke voldoende

9. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Le Bon Vivant

Een top restaurant, alles klopt, het viergangen menu met wijn arrangement was heel goed uitgekiend. De sint jacobs schelpen waren verrassend en fantastisch. Dit restaurant komt op ons favorieten lijstje

10. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Strandpaviljoen De Schelp

Prachtig uitzicht op zee, en toch redelijk tot goed eten. werkelijk een vlotte bediening. De prijs is wat hoger maar je betaald ook voor het uitzicht

5,1
  11. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor De West

Hele vriendelijke bediening. Eten is medetiraans wat goed bij de entourage past.

12. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor De Eethoek

Niks mis mee voor een snackbar

13. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor Oosterzij
    Nederlands Heiloo

Erg jong personeel, kunnen de drukte nog niet echt aan. Eten was na lang wachten redelijk, de WC een drama. Je moet wel tegen het golf publiek kunnen, wij gaan hier in ieder geval niet meer naar toe.

14. Menno de Wit's profielfoto
    Menno de Wit heeft een recensie geschreven voor De Loocatie

De gerechten zijn heerlijk en de prijs is er dan ook naar maar in dit geval mag dat!!!! De wijnkeuze is werkelijk goed, de bediening vlot en open. Van buiten afschrikkend qua locatie maar binnen ben je dat weer helemaal vergeten. Echt een topper dit restaurant