• Lid sinds 23 april 2017

Rotterdam

1. MenI's profielfoto
    MenI heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Rosmolen

MenI

Op uitnodiging van vrienden zijn wij in dit gezellige stadje en in dit sfeervolle restaurant in een prachtig oud pand terecht gekomen. Een vriendelijke ontvangst. Een tafeltje bij het raam met uitzicht op de Voorstraat.
    Wij kiezen het jubileum menu. 3 gangen voor €25 met bij het voorgerecht en hoofdgerecht keuze uit vis of vlees. Dat klonk aantrekkelijk. De dames kiezen de rosé en witte huiswijn en zijn daar tevreden over. De mannen gaan voor een fles stoere Santa Digna Carmenère Reserva van Miguel Torres. Prima keuze zo blijkt.
    En zoals te verwachten bij 4 personen, komen alle gerechten uit het menu op tafel. Dat geeft een goede indruk van de manier waarop de keuken omgaat met smaak, opmaak.
    Mijn favoriet was de Kalfsfilet. Super zacht vlees. Mooi garnituur. Maar ook de andere gerechten kregen alle lof van mijn tafelgenoten.
    Alle ingrediënten waren van goede kwaliteit. Er was aandacht besteed aan presentatie.
    De bediening was vriendelijk en informeel en zeker ook met gevoel voor humor. De sfeer aan tafel werd goed aangevoeld. Na de koffie volgde een vriendelijke rekening.
    Kortom: een adres om te onthouden. Wij gaan zeker terug.

2. MenI's profielfoto
    MenI heeft een recensie geschreven voor Rebelz aan de Rotte

Nav een recensie in de NRC zijn wij hier aan de Rotte komen proeven van de Levantijnse accenten.
    Een vriendelijke ontvangst, een tafeltje bij het raam. Schitterende plek met uitzicht op de Rotte en de vele roeiboten in alle maten en soorten.
    De inrichting modern maar erg kaal. Geen absorberende materialen Daardoor klinken alle geluiden hard door.
    Als voorgerecht het Plateau Levant. Een mooie verzameling kleine hapjes op een “schilders pallet”. Veel mediterrane smaken en als bekroning een glaasje Hollandse erwtensoep. Heerlijk. Mijn tafelgenote koos de Kibbeh. Lamsgehakt in een deegjasje. Smaakvol ook door de kruidensaus..
    Als hoofdgerecht hadden wij beiden de gegrilde Zeebaars. Viel mee en tegen. De zeebaars was heerlijk. Goed gegrild. De garnalen werden geserveerd in hun jasje en waren droog. Zonde. Als die schoongemaakt zouden zijn en gebakken in een beetje knoflookboter was het zoveel beter geweest. Ook de gegrilde groenten waren wisselend van kwaliteit. Sommige goed, sommige uitgedroogd. Misschien teveel op voorraad gehad.
    Dit gerecht moet, met deze ingrediënten, echt beter op tafel kunnen komen.
    De wijnkeuze was deze keer de Wild Rock Elevation, Sauvignon Blanc uit New Zealand. Perfecte wijn bij zowel voorgerecht als bij de vis.
    Als dessert kwamen de Citroenpudding en A Woman’s Sin op tafel. Dat was genieten in optima forma. Beiden een dikke 8. Vooral het huisbakken kletskop/koekje scoorde hoog.
    De bediening was vlot en vriendelijk. De tijd tussen de gerechten was OK. Prijsstelling is goed als de kwaliteit verbeterd wordt.
    Koffie ter afsluiting en wij gingen toch tevreden naar huis.

6,1