• Lid sinds 15 maart 2015

De Baron van Ede

Ede

Meinte heeft nog geen foto toegevoegd

1. Meinte's profielfoto
    Meinte heeft een recensie geschreven voor De Baron van Ede

Als vaste gast de hoogste tijd eens iets te schrijven over dit GEWELDIGE restaurant. Als echte Bourgondiër at ik over de hele wereld in de goedkoopste en duurste restaurants die er bestaan. Ik lette en let dan altijd op 'het complete plaatje' van een avond uit eten.

Zelden ben ik echter in een restaurant geweest waar alle aspecten die bij zo'n avond horen perfect waren.... De kwaliteit van eten is buitengewoon, helemaal als je deze afzet tegen de prijs, iets wat al meerdere van mijn recensie-voorgangers meldden. Een elke dag weer andere amuse (gisteren venkel/zalm/trekdrop...trekdrop, hoe verzin je het!) en elke keer weer super origineel. De kaart is uitgebreid genoeg met heerlijke gerechten en meestal ook buiten de kaart om enkele specialiteiten. Gisteren was de dagsoep zalm-roomsoep die PER PORTIE vers wordt gemaakt. Werkelijk zalig!

Met het eten zit het dus wel goed.... daarom een dikke 10 en dus ook een 10 voor de prijs kwaliteit verhouding. Eigenlijk klopt dit laatste niet; je eet hier voor een kwaliteit die boven de prijs uit stijgt.....

En dan de service. De gastheren en gastvrouw (maar ook alle anderen) doen er alles aan om het u naar uw zin te maken. Er wordt hard gewerkt met een vriendelijk gezicht en je hebt hier nog echt het gevoel dat je welkom bent. Ga eens na, een restaurant van deze allure beginnen (2014) in een tijd van crisis en economische ellende. Dat getuigd van grote moed, inzicht en zelfverzekerdheid.

Wat best bijzonder is, is dat er vaak naar uw mening wordt gevraagd en hier ook echt naar wordt geluisterd; is iets niet of niet helemaal naar wens dan wordt er zonder probleem een oplossing gevonden. De klant is bij de Baron echt Koning!!!

Vandaar ook voor de service een 10!

Dan nog de sfeer. Altijd een wat subjectief begrip want sfeer wordt maar voor een gedeelte door de entourage maar met name door smaak, bepaald. Je bent voor sfeer natuurlijk zelf ook voor een groot aandeel verantwoordelijk. Al eerder genoemd door een ander; de toiletten zijn helemaal top! En aan de rokers onder ons is ook gedacht. Een prachtige rookruimte om even te genieten van (ook mijn) slechte gewoonte.

Een 10 dus.

Conclusie: Restaurant De Baron van Ede verdient het om een begrip in Ede en omgeving te worden. Alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig! Laat u dus eens echt verleiden tot een gezellig avondje bij dit TOP restaurant!