• Lid sinds 5 juni 2009
  • Leeftijd: 40

ik hou van eten in het algemeen. heb bourgondische aanleg, maar kwaliteit wordt steeds belangrijker. ook een vlotte hap mag aan wat eisen mag voldoen!

omdat ik ondernemer ben, beoordeel ik vaak ook de onderneming of ondernemer. vindt het ook altijd erg leerzaam, om te zien hoe het (niet) moet.

De Haagsche Beek

De Waterreus

De Waterreus

1. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Michiel gaan volgen.
  2. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Koos Groenewoud gaan volgen.
  3. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Tamara Stilma-Piersma gaan volgen.
  4. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Jur Walraven gaan volgen.
  5. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Marjolein gaan volgen.
  6. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is W. Monden gaan volgen.
  7. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Bas gaan volgen.
  8. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is M Wiersema gaan volgen.
  9. Mauzer's profielfoto
    Mauzer vindt de recensie door adriaan voor Bretelli leuk
    Italiaans Weert

Met druilerig weer naar weert voor een bezoek aan onze favoriet. Na een fijn ontvangst door Anouk Stals, die Bretelli helaas gaat verlaten volgende maand, werden we begeleid naar “ons” tafeltje aan t raam. De aperitiefkaart werd uitgereikt, ditmaal eens een champagne gekozen, de Brut Silver Royal van Pommery die erg goed beviel. Het menu werd door Patricia Marrees toegelicht, het zag er allemaal veelbelovend uit.
    De eerste hapjes verschenen. In een glaasje een hartige basilicum crème met ertussen blokjes rode biet en erop croutons, een verrassende smaken combinatie die prima weg lepelde. De tweede was een lolly van witte chocolade gevuld met een crème van mais in een dip van gepofte rijst, verrassend hartig met mooie bite. Als laatste een tuille gevuld met een crème van bloemkool afgedekt met gemalen hazelnoot, erg lekker.

De amuse kwam in een schaaltje. Verschillende structuren van groene groenten, bonbon van komkommer, borage cresse, kletskopje van komkommer, sorbet van avocado, gepofte wilde rijst en beetje olijfolie. Erg mooi van smaak met prima textuur.

De eerste begeleider werd keurig door Anouk gepresenteerd. Een Oostenrijkse Grüner Veltliner van Johann Müllner, aroma was een beetje rond met tonen van bloemen, in de afdronk een klein pepertje. Op het bord een rolletje delicate albacore tonijn ernaast een marshmallow van soja in een jasje van gepofte amaranth als contrast stukjes rode grapefruit, wat extra textuur door rolletjes komkommer, pitjes van passievrucht en stukjes radijs, afgewerkt met een vinaigrette van passievrucht. Veel smaakbeleving waarnaast de wijn positief reageerde op de grapefruit. (9,4)

Uit Italië een Roero Arneis 2016 van Prunotto, in het aroma een toets van venkel in de mond fris met mooie mineraliteit. Uit de keuken een mooi stuk op de huid gebakken dorade op een bedje van Hollandse garnalen eromheen verschillende tomaten structuren en een sausje van tuinkers. Om de gang af te sluiten nog een soepje van waterkers met garnaaltjes, crème van garnalen en croutons. De dorade was net gaar en sappig, de ziltige toets van de garnalen combineerde hierbij verrassend goed. Veel afwisseling met de tomaat structuren waarvan ik de zoet zuur gemarineerde het meest uitgesproken vond (smaakbommetjes). Als afsluiter nog een relatief bitter soepje met aangename ziltigheid. De wijn was keurig in balans, genieten. (9,7)

Uit Italië de Scaia 2013 gemaakt van Garganega en Chardonnay, mooi aroma met tonen grapefruit, in de mond heerlijk fris met een aangenaam bittertje. Chef Jan Marrees presenteerde het gerecht. Dikke scholfilet waarover gebakken cantharellen, ernaast een quenelle pompoencrème en een ravioli gevuld met spinazie waarover hazelnoot en een beurre blanc. Een uitgekiende smakenbalans. De schol had een prima cuisson, beetje glazig nog en lekker sappig, de wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren, prima. (9,7)

Verder met de Forum Julii van Paquette uit de Côtes de Provence, in het aroma tonen van exotisch fruit met een vleugje kruidigheid. Op het bord stukken van de kreeftenstaart, centraal fregola met daslook op smaak gebracht, erover plakjes verse venkel en paksoi afgewerkt, met een saus van basilicum en een saus van paprika. Een mooie smaakbalans met een aangename bite van de venkel. De delicate kreeft ging op in de wat voller smaken van het gerecht. Door de pasta een beetje een “eet” gerecht. De wijn was keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Rosso di Montalcino 2014 van het huis Le 7 Camicie, in het glas een robijnrode kleur, heerlijk aroma, in de mond kersensap met pruimen en een fluweel zachte afdronk. Chef en sous werkten de gerechten aan tafel af, leuk. Voor mij keurig getrancheerde reerug, erop een krokant gebakken uienring, ernaast een cilinder stoof van de nek, artisjok, crème van ui, quenelle auberginepuree, takjes broccoli, beuken cressjes en toefjes gel van zwarte knoflook. Aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde eigen jus. De cuisson van de rug was prima, de smaak was verfijnd deze kon je versteken met de jus en met het vlees van de nek. Veel afwisseling met de mooie pure smaken van het garnituur en een heerlijke wijn die naadloos aansloot, genieten. (9,6)

De dessertwijn was een Sauternes 2013 van het huis Kressmann gemaakt van Semillon, in het aroma tonen van honing en gekonfijt fruit, in de mond licht geconcentreerd met mooie zuren. Sous Pim van Kranen presenteerde het dessert. Een lange cilinder mousse van witte chocolade met prosecco in een dun jasje van witte chocolade, ernaast een quenelle kokosroomijs, gemarineerde bramen, partjes van bosperzik, toefjes gel van kaffir lime aan tafel afgewerkt met een rasp van de kaffir lime wat voor een heerlijk aroma zorgde. Een gerecht met een uitbundige zoet zuur balans, hele zure bramen naast de zoete chocolade. De kokos gaf een exotisch accent. De wijn zat er duidelijk tussenin en bleef netjes overeind, een prima keuze. (9,6)

Als afsluiter een krachtige espresso met een vijftal friandises. De parel met bastogne blijft favoriet, de witte chocolade was ditmaal zonder truffel.

Bediening was ditmaal uitstekend verzorgd met Anouk die in topvorm was, ondersteund door de chef en de sous. Anouk gaat vanaf oktober verder als lerares op de Rooi Pannen Breda en we wensen haar hierbij heel veel succes.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  11. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft een recensie geschreven voor Woody's House

Gister gereserveerd voor vandaag om onze trouwdag te vieren. Bij binnenkomst warm ontvangen, met de mededeling; zullen we jullie tafel voor even wisselen met een tafel achter, dat is makkelijker met de kleintjes (bij de speelhoek). Fijn dat ze meedenken.

Het eten was dik voor mekaar. Een broodje vooraf, Pulled pork voor mij, Angus Beef voor mijn vrouw en de kleintjes een kipnugget gerechtje. Eten allemaal dik voor mekaar. Alles heerlijk op smaak, borden warm, even aanvullen als er schaaltjes leeg waren en tussentijds de vraag of alles naar wens is.

Bediening is vriendelijk, attent en alert. En nog een paar leuke cadeautjes gekregen voor onze trouwdag. Met dit soort dingen scoor je verschrikkelijk veel punten.

Tot de volgende keer!

12. Mauzer's profielfoto
    Mauzer vindt de recensie door Jeannette van der Haar voor Sukade leuk

Jeannette van der Haar

Vanavond een zeer verrassende spijs/wijn combinatie meegemaakt. Geweldig dat gasten mee mogen denken over welke wijn het best past bij een gerecht. Leerzaam en erg lekker! Keuken en bediening verdienen een dikke pluim! Elke 2 weken een nieuwe kaart en leuk dat men dan weer zo'n avond organiseert. TOP! Kom dit zeker nog een keer doen! Aanrader!!!!

13. Mauzer's profielfoto
    Mauzer vindt de recensie door Simone voor Sukade leuk

Vanavond deel mogen nemen aan een geweldig concept! Meedenken voor het wijnarrangement van het nieuwe 2-wekelijks menu! Erg leuk om als gast mee te mogen denken, proeven en beslissen voor de bijpassende wijnen bij de verschillende gangen! Goede uitleg, heerlijk eten en professionele bediening, echte aanrader en aanwinst voor Meppel! Kom zeker terug!

14. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft Sukade toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Aziatisch
    • Internationaal
    • Frans
    Stoombootkade 10 Meppel
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  15. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft een recensie geschreven voor Sukade

Afgelopen week even aangewaaid voor een vlotte lunch. Bij aankomst dacht ik even dat ze gesloten waren ondanks er een bord en een karretje buiten stonden. De auto geparkeerd, dat kon mooi voor de deur en ik zag op de deur 'open vanaf 10.00' En het was al ongeveer half 2 dus ze moesten er wel zijn.

Inderdaad, de deur was open en een lunch was mogelijk. Het restaurant was zo goed als leeg, er zaten wat mensen te werken met laptops aan een hoge tafel, waarvan ik dacht dat ze bij de inboedel hoorde. In het uiterste hoekje was iemand aan het bellen over inkoopgerelateerde zaken. Een mooi plekje uitgezocht, de stoelen hebben helaas niet het comfort van mijn wens, de inrichting is strak, een tikkeltje kil.

Een cappuccino besteld en een blik op de kaart geworpen, en dat is echt even zoeken want alles ziet er anders uit als in de restaurants die ik gewend ben. Hoopvol, want als je niets kopieert moet je zelf nadenken. En mensen die zelf nadenken doen vaak de beste dingen. De prijzen op de kaart zien er voor mij in eerste instantie uit als allergieaanduidingen, het kost me even tijd om te zien dat dit de prijzen zijn, mede omdat het bijna allemaal ronde getallen zijn. Zo wordt € 8.00 Aangeduid als [8] en dat is best even wennen.

Mijn keuze valt op Eggs Royal. Gepocheerde eitjes op zalm, met hollandaise op een broodje. Het duurt niet lang voor het op tafel staat. De hollandaise is opgeschuimd (hopelijk geëmulgeerd maar mogelijk met lecithine), de eitjes zijn mooi vloeibaar van binnen en de smaak combinatie is voortreffelijk.

Fijn dat een 'vlotte lunch' zo lekker kan zijn.

Binnenkort terug, dan neem ik meer tijd om te genieten.

16. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Onlangs hebben we gegeten in Bregje Meppel, voor ons de eerste ervaring bij de inmiddels landelijke prijsvechter.

Vooraf een stokbroodje tapenade, een carpaccio & een vis-trio als eerste gang. Prima eten. De garnalen zijn beslist niets bijzonders, dat geld overigens evenzogoed voor de rest.

Voor de kids een kindermenu, vanzelfsprekend waren ze blij met patat en een frikandel.

Hoofdgerecht voor mijn vrouw een hamburger, voor mij een spies van ossehaas. Het eten was prima, maar er lijkt veel verschil te zitten in het volume van de beide gerechten. De hamburger zag er goed uit, en smaakt prima. De ossehaas-spiesjes smaken prima, maar zien eruit als een karig gerechtje (zie foto). De presentatie laat zwaar te wensen over. Een beetje chef maakt er op z'n minst iets van om trots op te zijn.

Ondertussen begin ik de stoel waar ik op zit te vervloeken, comfort is ver te zoeken.

Als dessert hebben we gekozen voor een chocoladetaartje met vanille-ijs en een sgroppino.
    Dat chocoladetaartje ziet eruit alsof het warm gemaakt is in de magnetron, de slechte presentatie bederft ook in dit geval een beetje de smaak. Ook al is de smaak niet bijzonders doch prima.

Het kinderijsje spant toch wel de kroon van de gemakzucht. Een ijsje op een stokje met het plastic er omheen op een bordje met servetje.
    Het lijkt alsof de prijs voor iedereen het belangrijkste is, helaas denk ik daar anders over.

De bediening tijdens ons bezoek was vriendelijk, maar niet attent. We hadden best wat extra drankjes kunnen consumeren. Helaas merkte niemand onze lege glazen op. Een kop thee of koffie achteraf hebben we na 10 minuten wachten maar laten varen.

Ondanks dat ik niet verschrikkelijk enthousiast ben, beoordeel ik het restaurant prima. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je voor een belachelijk lage prijs geen culinaire hoogstandjes hoeft te verwachten.

Je krijgt hier precies waarvoor je betaald, weinig bijzonders maar prima eten.

17. Mauzer's profielfoto
    Mauzer vindt de recensie door adriaan voor The White Room leuk
    Internationaal Amsterdam

Het oudste restaurant van Amsterdam (1885) gelegen in het Grand Hotel Krasnapolsky waar de originele stijlen nog altijd behouden zijn (monument). Romantisch chique met als basiskleur uiteraard wit, royaal voorzien van vergulde ornamenten verder grote spiegels boven de haarden, geïntegreerde schilderijen, gecanneleerde zuilen en grote kristallen kroonluchters, helemaal ons ding. De gerenommeerde Jacob Jan Boerma (de Leest ***) heeft er vanaf vorig jaar zijn naam aan verbonden. Chef Arturo Dalhuisen was daar drie jaar Sous Chef en eerder ook als Chef de Parti werkzaam. Hij kent de signatuur van Jacob Jan als zijn broekzak. Mijn belangstelling was gewekt.

Het is nog even zoeken als je het Krasnapolsky binnenloopt (links achterin). We werden begeleid naar een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een droge Gutedel 2015 van het huis Zähringer die erg goed beviel. Het eerste hapje was een gerookte makaron met plakje gemarineerde zalm, foreleitjes en een takje dille, erg lekker.

De amuse, gerookte paling bedekt met een aardappel mousseline afgewerkt met druppels vinaigrette en vadouvan. Een heerlijk lepelgerecht waarnaast de wijn keurig aansloot, mooi.

De eerste begeleider werd keurig door Isabel van Bueren gepresenteerd. Een Bacchus Kabinett 2014 Trocken uit de Franken, biodynamisch gemaakt door het huis Christ. Een fris bloemig aroma met verfijnde zuren en subtiele mineraliteit. Op het bord drie stukken tartaar van Corvina gemarineerd in limoen en olijfolie, ernaast lichte groente structuurtjes, frisse ijspastille, crème van mierikswortel, crème van aardpeer en een vinaigrette op basis van yuzu. Verfijnde pure smaken met aangename zuurtjes die mooi combineren met de wijn. (9.5)

Uit Portugal een Cabriz Reserva 2015 gemaakt van de inheemse Encruzado, mooi aroma met tonen van fris tropisch fruit en een vleugje toast. Op het bord een stuk kabeljauwfilet langzaam gegaard in de salamander gril (12 minuten op 40 graden) met twee toefjes puree van knolselderie, brunoise van knolselderie, chips van meloeskes, krokante ui en een saus op basis van ui. Cuisson was top, klein beetje glazig nog en lekker sappig. Voldoende afwisseling met het garnituur en een goede balans met de wijn. (9.5)

De dessertwijn was een klassiek gemaakte Riesling Spätlese 2007 uit de Mosel van het huis Karthäuserhof, licht en verfijnd met een prima zoetzuur balans. Op het bord een mooie presentatie. Structuren van zwarte bes en basilicum. Een mooie smakencombinatie die door de wijn werd aangevuld, een keurige afsluiter. (9.4)

Bediening was uitstekend verzorgd, heel vriendelijke en correct met kennis van zaken. Keurige presentaties van de gerechten door maître Richard Eerhardt en ook de wijnen door Sommelière Isabel van Bueren.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend (de lunch is zeer aantrekkelijk geprijsd).
    Kortom een hele aangename kennismaking. Gerechten waarbij de signature van chef Jacob Jan Boerma herkenbaar is. Prachtige ambiance en uitstekende bediening voor een hele betaalbare prijs, wat wil je nog meer?

18. Mauzer's profielfoto
    Mauzer vindt de recensie door Esperanza! voor By Döner Grillhouse leuk

Na een smakeloze teleurstelling bij een van de overige döner/grill zaken in Purmerend, heb ik afgelopen week een bestelling geplaatst bij dit zaakje en ben er ruimschoots tevreden over.
    Op de wat lange bezorgtijd na is mijn oordeel over hetgeen ik voor mijn partner en mezelf besteld heb als volgt;

Een shoarma schotel met patat voor mijn partner. a.k.a hater van al wat groente of sla is. Dit apart aangegeven middels een grappige voetnoot.

Broodje kwartet (vier doormidden gesneden dönerbroodjes met vleesvulling naar keus uit 4 soorten) voor mezelf.

Daarbij nog een stokbroodje met kruidenboter en een paar blikjes fris en extra sausjes meebesteld ivm het minimum bestelbedrag voor bezorging.

Een krap half uur nadat ik de bestelling had geplaatst ging de telefoon en een vriendelijke, opgewekte meneer vroeg me ter verificatie hoe het nu precies zat met eventuele toevoeging van groenvoer op de shoarmaschotel. Na uitleg dat het ter voorkoming van een gillende echtgenoot een absolute No go was en dit met een vergelijkbaar humorvol antwoord zou worden geregeld, moest de meneer me helaas nog de mededeling doen dat er geen köfte meer was, die als 1 vulling voor mijn 4 partybroodjes was gekozen.
    Ik heb toen de keus voor een alternatief door de meneer laten invullen en zo rond 20 minuten na het gesprek zou de bestelling uit gaan ter bezorging.
    Hier dus het stukje lange wachttijd. (18:24/19:55 vanaf bestelllen tot ontvangst) Dit was enkel een beetje vervelend omdat mijn partner nog weg moest, maar het had erger gekund.

Eenmaal bezorgd was het warme en koude etenswaar apart verpakt. Dat was al een pluspunt an sich.
    De patat zat ook apart verpakt in een zakje ipv bij het vlees, dus nog krokant en warm, wat ook bijzonder gunstig scoort in vergelijking met de keren dat bij dergelijke gerechten lauwe, slappe en met vleeshallen doordrenkte patat uit de verpakking tevoorschijn kwam.
    Het stokbroodje zat in alu folie gerold en zo te zien was dit huisgemaakt. Het brood was sowieso lekker knapperig en vers, maar enkel wat karig gevuld.
    De hoeveelheid shoarmavlees was prima, maar had eerlijk gezegd wél iets meer aandacht mogen hebben. Het was een beetje flauw van smaak en oogde wat grauw. Desondanks geen tegenvaller.
    In mijn broodjes zat eveneens een deel shoarma. De overige 3 helften waren gevuld met kipdöner en barbecue kipstukjes.
    Het dönervlees, sappig, smakelijk en geen vieze giebelstukjes in kunnen ontdekken. Voor een acuut walger bij evt ontwaren van iets dergelijks natuurlijk een enorm pluspunt.
    De barbecue kip, dat was werkelijk de absolute topper van dit maal. Mijn complimenten aan de chef, want het was nagenoeg per-fect! Een echte barbecue smaak en supermals en sappig kippenvlees. Het vierde broodje waarvan ik de keus vrij had gelaten bleek eveneens hiermee te zijn gevuld, dus ik was aangenaam verrast en heb naderhand verzadigd en voldaan de tafel afgeruimd.

19. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft een recensie geschreven voor Weekends
    Nederlands Zwolle

Vrijdagavond, een uurtje of 6 stappen we binnen met reservering, welke ook noodzakelijk lijkt te zijn. Het restaurant is nog lang niet vol, maar iedereen die op de pof binnenkomt gaat de deur onverrichter zake weer uit.

Een dame ontvangt ons vriendelijk, aan ons de keuze; een tafeltje in het restaurant of in de serre. In de serre leek ons prima. Helaas hadden we ondanks het gordijn rond de voordeur met regelmaat een koude rilling van het gure buitenweer. Daarnaast had ik een stoel waar 1 poot te lang of te kort was (of de vloer scheef), dat was ook niet fijn.

Een drankje werd direct opgenomen, en de menukaart gebracht. Drinken gebracht en een broodmandje van het huis. Altijd welkom. De kruidenboter was iets lastig te smeren, maar goed pittig.

Voor ons beiden een carpaccio vooraf. Geserveerd met sla, rucola, paarse tuinkers, radijs, plakjes kaas en een tomaatje. De tuinkers is lekker pittig en daar hou ik van. Als hoofd Salmon and Steak (medium rare) voor mijn vrouw, zalm perfect op smaak, prima gerecht! en voor mij de Merlan Steak (rood) met pepersaus. De saus was echt aan de dunne kant. Ik dacht eerst dat hele peperballetjes ontbraken maar ze lagen onderin. Daarnaast friet en sla. Daaraan niet bijster veel aandacht besteed en niets bijzonders qua smaak. Al met al prima maaltijden. Desserts Chocoladetaartje en een vruchtensorbet. IJs is perfect en de rest hebben we weinig op aan te merken.

Een cappuccino en een kop thee om even na te tafelen. De Thee staat mijn vrouw niet aan (ik begrijp wel dat je onderscheid wil maken met een afwijkend theeassortiment, maar sommige mensen willen gewoon wat ze gewend zijn).

De brigade is vriendelijk, attent en alert. Het lijkt me een goed georganiseerd restaurant en de timing tussen de gerechten is prima. We raden het restaurant iedereen aan.

20. Mauzer's profielfoto
    Mauzer heeft een recensie geschreven voor De Rand Van Havelte

afgelopen zondag een goede lunch genoten bij 'De Rand van Havelte'

Weinig bezette tafels, dat is best verbazingwekkend. gezien het eten hier prima is, de brigade is kundig, vriendelijk en ze hebben gevoel voor humor.

een gezelschap van 8 en 3 kleintjes. al het eten mooi tegelijk op tafel.
    Ik had een maaltijdsalade gekozen met Paling. dat was prima. wel was alles vrij grof gesneden. dat mag voor mij wel wat fijner. verder dik in orde.

tevreden, tot de volgende keer!

21. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Ria gaan volgen.
  22. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is mariekek gaan volgen.
  23. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Ron Donkers gaan volgen.
  24. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Gerard gaan volgen.
  25. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Rob gaan volgen.
  26. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Turkeystick gaan volgen.
  27. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Gerrit Bremer gaan volgen.
  28. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is René gaan volgen.
  29. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Ron Tuijnman gaan volgen.
  30. Mauzer's profielfoto
    Mauzer is Esperanza! gaan volgen.

Meer updates