• Lid sinds 13 mei 2015

De Bonte Koe

Garderen

Martijn Klaassen heeft nog geen foto toegevoegd

1. Martijn Klaassen's profielfoto
    Martijn Klaassen heeft een recensie geschreven voor De Bonte Koe

Ik kwam vorige week veiling tegen op vakantie veiling voor een bon voor 4 personen pannenkoeken eten bij De Bonte Koe. We waren hier al eens eerder geweest een aantal maanden geleden met zijn tweetjes, nu een keer met de kinderen gezellig uit eten omdat het mijn verjaardag was. Een goed bod gedaan op de veiling en de bon aangekocht, reservering gemaakt voor 5 personen (de bon was voor 4 personen, maar onze jongste zoon eet geen pannenkoeken), dit nog extra vermeld bij de opmerkingen.

Vandaag om half 6 liepen we het restaurant binnen en werden ontvangen door de ober. Er was netjes een tafel opgedekt voor 4 personen. Hij had de reservering niet goed gelezen (zei de ober), dan toch maar een andere tafel. Zonder met ons mee te lopen verwees hij ons naar een andere tafel in het restaurant met 4 stoelen, zelf maar een stoel bij geschoven van een andere tafel.

Na een korte uitleg over de kaart werden de kinderen verrast met een leuke place mate van De Bonte Koe. We bestellen een drankje en ik vraag om een Radler, dit maken ze zelf, meldt de ober, met bier en 7-up (wij noemen dit sneeuwwitje) maar hier noemen ze het Radler, voor 2.60 heb ik liever een echte....
    Na een korte wachttijd werden onze pannenkoeken en kindergerecht geserveerd, die waren goed van temperatuur en op smaak. Onze drankjes waren op, maar er werd niet gevaagd of we nog iets wilden drinken. Als je dan even zit te eten verwacht je eigenlijk dat er gevraagd wordt of alles smaakt, maar in tegendeel. Zelfs toen het kaarsje door een jongedame wat ook in de bediening liep werd aangestoken op onze tafel, kon er geen "Eet smakelijk" of een "Alles naar wens?" vanaf.
    Een aantal keren geprobeerd de aandacht te krijgen van de ober maar geen reactie, toen maar overduidelijk zwaaien maar toen nog geen duidelijke blijk de ober draaide duidelijk zichtbaar zijn hoofd van ons af. Maar gelukkig, hij kwam wel na het bestellen van een extra pannenkoek, dachten we en nu eens kijken of hij zelf vraagt of we nog wat wilden drinken. Maar nee hoor, ze willen geen geld verdienen. Dit was het moment dat mijn vrouw en ik besloten dat ze ook geen euro extra meer aan ons gingen verdienen.
    Na het opeten van de pannenkoek, welke overigens weer top op smaak was en goed van temperatuur, heb ik de rekening gevraagd en na het afrekenen van een veel te laag bedrag zijn we vertrokken en hebben we ons ijsje elders in het dorp gegeten. De fooi was voor de koks, want het eten was heerlijk.

Conclusie: Elke gast is koning, ook al hebben ze een dinerbon gekocht via een andere weg waar dit bedrijf heel bewust aan deelneemt om waarschijnlijk extra gasten te trekken. De kunst van het horeca vak is dat iedereen zich welkom voelt en nog eens terug komt, misschien wel voor een verjaardagsdiner of jubileum en daarnaast zoveel mogelijk verkopen, dan ben je een goede ober/ondernemer. Deze ober moet dit duidelijk nog leren (de gast betaalt je salaris, niet de directeur). Als deze medewerkers een beetje beter hun best hadden gedaan, hadden ze zeker nog 40 euro extra kunnen verdienen. Een gemiste kans.
    Als je niet kunt verkopen, doe dan ook niet mee aan dit soort veiling acties, want dan kost het meer geld dan dat het iets oplevert. Wat de bediening stuk maakt heeft de goede keuken niet kunnen redden. Ons laatste bezoek aan dit restaurant.