• Lid sinds 6 juni 2009

Pure

Valkenburg
  3. Pure

Valkenburg

Mariska Veerman heeft nog geen foto toegevoegd

1. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Grillroom Cleopatra

Ik bestel hier vaker en ze komen het altijd snel en warm brengen. De pizza's zijn altijd hoog op smaak en dat komt vooral door de knoflook olie op de korst. Lekker, maar wel iets om rekening mee te houden ;-) vriendelijke man die het altijd brengt.

2. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft Eten bij de Buurman toegevoegd als favoriet restaurant

Eten bij de Buurman eetgelegenheid gesloten

• Nederlands
    Dam 36 Zaandam
  3. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman is R van der Linden gaan volgen.
  4. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor 't Hoedje van de Koningin

Gezeten op het terras op de marktdag (dinsdag).
    De markt was inmiddels weg en het terras was maar voor de helft gevuld. Echter bleek dit te druk voor het bedienend personeel en we zagen de mensen om ons heen al vertrekken.
    Hoewel we vakantie hadden, en dus geen haast, werd ons geduld ook behoorlijk op de proef gesteld.
    Pas na geruime tijd eindelijk een broodje kunnen bestellen (pas nadat we zelf een personeelslid riepen). Deze kwam ook pas na lange tijd bij ons op tafel.
    Het broodje zelf getuigde niet van de tijd die ervoor was genomen. Er was nog niet eens de moeite genomen het geheel te besmeren met boter.

Toen maar meteen de rekening gevraagd en het terras afgelopen.

Ik beveel de Markies van de Koningin echter van harte aan. Deze winkel hoort bij dit eetcafé en biedt een keur aan heerlijke hapjes. Snelle, vriendelijke bediening en mooie prijsjes.

2,5
  5. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Eten bij de Buurman

Heb hier ter gelegenheid van mijn verjaardag afgelopen dinsdag met mijn partner gedineerd. Hij was hier al eens geweest en zeer enthousiast, en nu was het aan mij om dat enthousiasme te delen. Heerlijk op het terras gezeten aangezien het mooi weer was. De bediening hield ons goed in de gaten en kwam geregeld vragen of alles naar wens was. Er werd ons een aperitief ingeschonken en die beviel ons (als niet-wijndrinkers)uitstekend. Het brood dat geserveerd werd was uit de kunst, bijna een cake-achtige structuur, maar nog altijd lekker luchtig. De kruidenboter met een beetje bieslook was lekker fris voor het warme weer.

Als voorgerecht hebben we beide de carpaccio genoten en die was uit de kunst. Het hoofdgerecht was een heerlijk stuk rundvlees met een hemelse sjalottenboter. Alles was even lekker op smaak en werd prachtig gepresenteerd.

Het dessert (citroen creme brulee) was iets aan de zurige kant, maar was erg goed in combinatie met het bolletje kardemom ijs. Toch had ik de creme brulee liever in een gezelliger bakje gezien dan het witte vierkante model waar het nu in werd geserveerd. Wederom een wijntje genomen, een donkerrode dessertwijn. Wat een genot! Zoals gezegd zijn we geen wijndrinkers, maar we speuren nu al naar een fles voor thuis.

De koffie was ook goed. Alleen jammer dat er een schoteltje met minder goede kwaliteit chocolaatjes in papiertjes worden geserveerd.

6. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Ice Cream Service Arberti

Ook hier een uitgebreide keus uit smaakjes ijs, maar meer de nadruk op de klassieke smaken. Er zitten zeker goede soorten ijs tussen, maar het sorbet ijs is vaak te waterig en verliest daarmee veel smaak. Het is een moderne zaak met dito interieur. Ook wordt er veel reclame gemaakt voor hun broodjes, maar ik heb het bij het ijs gehouden.

7. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Häagen-Dazs

Het blijft me verbazen dat in Nederland/Amsterdam Haagen-Dazs zo weinig populariteit geniet. Wanneer je in Londen Leicester Square wilt zitten in het Haagen-Dazs café dien je keurig te wachten in een lange rij totdat je een tafel krijgt (in Parijs hetzelfde) maar in Amsterdam ben je vaak de enige klant. Toch is volgens mij zeer zeker de moeite waard om ook eens in het café te gaan zitten. Probeer bijvoorbeeld eens de Luxury Hot Chocolate voor een ware scene uit 'When Harry met Sally'. Of een flensje met zelfgekozen ijs en een saus naar keus. Ja, de prijzen zijn aan de hoge kant maar je krijgt er ook echt een gevoel van luxe voor terug. De banken zitten heerlijk en de sfeer is gezellig, luxe, decadent te noemen. Ga dus niet alleen met een ijsje de deur uit, geef het personeel de kans je te bedienen.

Overigens moet daar wel bij gezegd dat de ervaring in Londen nog veel completer is, juist omdat het daar hip&happening is en het personeel werkelijk voor je vliegt.

8. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Multi-ijs

Ik vind het vooral apart dat multi-ijs zo ontiegelijk veel smaken ijs weet te bedenken en maken. Red bull, drop, salmiak, mojito, popcorn: you name it!

Ik moet zeggen dat veel van die smaken meer een noviteitswaarde dan echt een enorme aantrekkingskracht door hun smaak hebben. Het ijs van multi-ijs is zeker wel goed, maar ik ken beter ijs dat er minder kunstmatig uitziet. Door al die aparte smaken ga je twijfelen aan de natuurlijkheid ervan is mijn beleving. Het is zeker een lekker ijsje voor tijdens het shoppen, maar niet een ijssalon waarvan ik denk 'laat ik een coupe nemen'.

9. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor De Bakkerswinkel

De Bakkerswinkel zit vlakbij de faculteit der Letteren van de Universiteit Utrecht en ik ga dan ook nog wel eens tussen colleges door hierheen voor een lunch. De sterspelers van de Bakkerswinkel zijn wel het geweldige brood en de prachtige creaties die ze daar mee weten te maken. Hoewel ik af en toe vind dat de keus in het beleg wat te wensen over laat is de kwaliteit van alles wat ik daar geproefd heb werkelijk uitmuntend. Daarbij komt dat in De Bakkerswinkel in Utrecht de sfeer hangt van een gezellige Franse bistro met heerlijke nissen in de kelder om te zitten. Het is vooral huiskamergezelligheid dat wordt uitgedragen en ook wordt benadrukt door het gebruik van verschillende soorten servies. Ik zit regelmatig bij de keuken in de kelder (aan het water) en zie dat de grote tafel dan ook voor meerdere gasten gereserveerd wordt. Het lijkt me een ware belevenis om zo aan een tafel te zitten en high tea te genieten.

In Utrecht zeker een aanrader, in Amsterdam komt de Bakkerswinkel op de Warmoes allemaal wat klinischer over.

10. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Boer Geert

All Hail to Boer Geert!

Wat zijn de broodjes van Boer Geert toch een genot. Heerlijke verse baguettes met warm vlees en vooral de pastrami is ontzettend heerlijk met de ijsbergsla erbij. Altijd even schoon in de zaak en altijd een even goede service met vriendelijk personeel. Het kan er nog wel eens druk worden en dat is volledig terecht. Ongetwijfeld één van de beste broodjeszaken die ik ken en een ontzettend goede prijs/kwaliteit verhouding. Het enige waar dat een beetje spaak loopt is bij de verse jus, die is echt te duur vind ik.

11. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Le Petit Francais

Toen ik nog in Huizen woonde kwam ik hier regelmatig. Van kleins af aan (Toen een croissant met jam ;-)) tot aan het moment dat ik naar Purmerend vertrok kwam ik er meerdere keren per jaar. Een gezellige plek om een heerlijk broodje te eten. Vooral de panini's waren daar heerlijk, net als het Texels schuitje. Er wordt gebruik gemaakt van zeer goed vlees (biologisch als ik het goed heb) en het personeel is altijd even vriendelijk. Het is dan ook al die jaren al dezelfde brigade. Gezellige uitstraling in de zaak, leuk decor met de croissantjes op de muur en altijd wisselende schilderijen van lokale kunstenaars. In de zomer ook een heerlijk terras bij de Oude Kerk.

12. Mariska Veerman's profielfoto

Cauberg 25-27 Valkenburg
  14. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Pure
    Nederlands Valkenburg

Uiteraard heeft dit restaurant voor ons vaak de ideale ligging: in Thermae 2000. Dit blijft toch wel onze grote favoriet als het gaat om ontstressen en genieten. Zo ook vorig jaar, toen ik een verjaardagsarrangement geboekt heb, met daarbij een verrassingsmenu in hun restaurant. Zelden heb ik zo genoten van een verjaardagsmenu. Er werd keurig rekening gehouden met onze wensen, dat wil zeggen: geen dieren uit de zee. Tot mijn grote spijt kunnen vis, schaal- en schelpdieren me nog altijd niet bekoren en daar werd door de chef keurig gehoor aan gegeven.

Het begon al heerlijk met de amuse: een spinazie/rucolasoepje geserveerd in een prachtig ovaalvormig amuseglas.

Het voorgerecht was een heerlijke carpaccio met een stroperige balsamico waar je de vingers bij aflikte. Het hoofdgerecht, een springbok biefstuk was verrukkelijk mals en samen met de groene asperges een werkelijk feest op het bord.

Maar waar het dan vaak bij het dessert nog wel eens wil tegenvallen was dit hier echt het hoogtepunt van de avond. En wellicht ook wel van ons verblijf in Thermae van die dagen. Een zalig plateau van Illy Espresso nagerechtjes. Een tompouce, een zalige mousse maar vooral de espresso creme brulee geeft me nog kippenvel als ik er aan denk.

M'n partner en ik hebben het nog wel eens over dit prachtige verrassingsmenu en ik hoop vooral dat ik over enige tijd weer een dergelijke aanbieding krijg van Thermae2000....

15. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Nerone

Ik heb hier niet gezeten maar op de pizzadag halen we nog wel eens een pizza bij dit restaurant, dat je ook vindt onder de naam 'pizza-express'. De pizza's van hier zijn lekker, echt de italiaanse smaak met niet excessieve mate van beleg. Wanneer je echt een homp beleg wilt eten moet je naar Italie gaan, maar wanneer je ook wilt genieten van de bodem en alles meer in verhouding wilt hebben moet je je pizza hier halen. Op de pizza-avond ben je er ook maar zes euro voor kwijt. Hoewel ik er dus niet gezeten heb moet ik de service en sfeer beoordelen, dit geef ik beide een zes omdat ik ze altijd vriendelijk vind bij het afhalen en het decor eigenlijk typisch Italiaans-restaurant is. Niet bijzonder, maar ook niet teleurstellend.

Mooi detail: bij de pizza bolognese (favoriet van partner) krijg je de saus netjes apart.

16. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Lan Tin
    Aziatisch Huizen

Eén keer per jaar kwam ik met de hele familie naar dit restaurant om de verjaardag van m'n oma te vieren. Na enkele jaren naar andere plekken geweest te zijn gingen we afgelopen verjaardag weer naar Lan Tin. Wat meteen opviel was dat het decor was vernieuwd. Het oogde frisser en er stond nu ook iemand de gerechten te bereiden in het zicht van de klanten. Dit leek in eerste instantie dan ook een hoop goeds op te leveren. Helaas kon dat niet gezegd worden van het eten. We hadden, zoals altijd, de uitgebreide rijsttafel, maar het is nooit zo smaakloos geweest als dit keer. Het vlees in de babi pangang was droog, hard gebakken en daarna in een veel te zoete (duidelijk instant) saus gegooid. De tjap tjoy was snotterig en toen er gevraagd werd om een gerecht zonder vet sin voor één van m'n nichtjes kwam er een smakeloze kipfilet met patat op tafel.

Het is jammer dat al het geld en inspiratie in het decor is gegaan en de aandacht voor het eten zo erg is verslapt. Het dessert was ook ver beneden de maat en leek in de verste verte niet meer op wat er vroeger nog wel eens geserveerd werd. Ik mis de goddelijke aardbeienflensjes geflambeerd in drambuie!

3,5
  17. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Dit 'restaurant' ziet er van buiten uit zoals je het van binnen zult aantreffen: vervallen, grauw en inspiratieloos. Ik herken veel van mijn ervaring in de recensies van de anderen. Vieze stoelen, altijd leeg. Je gaat je bij dit restaurant echt afvragen hoe het in vredesnaam al die jaren nog draait.

2,9
  18. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft La Fleur toegevoegd als favoriet restaurant

La Fleur eetgelegenheid gesloten

Plenkertstraat 16 Valkenburg
  19. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Herberg de Bongerd

Ik ben afgelopen vrijdag met mijn partner bij Herberg de Bongerd en het gelijknamige restaurant te gast geweest. In tegenstelling tot de grauw-bruinige website is de ambiance in herberg en restaurant heerlijk licht en zeer knus. We hebben gegeten op het overdekte terras in het midden van de herberg en dit was ideaal met de lekkere temperatuur van de dag. Omdat we korte tijd hadden om te eten hebben we alleen het hoofdgerecht genoten en ik zeg terecht 'genoten'. Omdat het het seizoen is heb ik gekozen voor een asperge gerecht met lamsrack en mijn partner voor een ribeyesteak. De asperges waren heerlijk bereid en ook het lamsvlees was lekker jong en goed rosé. Ook werd er een heerlijk jong krieltjesgerecht met bieslook bij mijn gerecht geserveerd en die maakte het tot een compleet lentemenu. Bij mijn partner was er een rucola salade en wat meer doorbakken aardappelpartjes in schil, waarmee het qua smaak allemaal wat robuuster was.

Het enige punt wat ik de keuken zou willen meegeven is dat de portionering wellicht wat minder mag. Bij mijn gerecht had ik vier aanzienlijke stukken lamsrack en de asperges waren nabij de 500 gram als ik het inschat. Het had allemaal wat minder gemogen, zeker omdat we aangegeven hadden niet al teveel tijd te hebben. Het enige is dat er bij de asperges een zeer lichte saus was gemaakt en deze weinig extra smaak gaf.

De amuse was verder niet onze smaak (krabsalade, beide geen vis/schaaldier-eters) maar wat me opvalt is dat het in deze regio altijd keurig wordt aangeboden.

De bediening was zeer vriendelijk en vulde de glazen geregeld bij, we werden goed in de gaten gehouden.

Qua prijs/kwaliteit verhouding is het zeker uitmuntend (beide gegeten en gedronken voor 46 euro in totaal), wellicht is het voor de keuken alleen beter af en toe wat minder op de borden te doen.

20. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Marino Pizzeria

Om er te zitten hoef je het niet te doen, de ambiance van een kantine. Geprobeerd het op te fleuren met een wandschildering, maar het blijft een kille bedoeling met te fel licht en ongemakkelijke stoelen. Het advies is dan ook vooral mee te nemen.

Probeer ook zeker de warme broodjes met kaas of gehakt eens, erg lekker voor een vlugge hap. Pizza's zijn hier ook goed, net als de pasta's met gorgonzolasaus. Helaas vaak ongeïnteresseerd personeel, op de oude baas na.

21. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Gachita
    Zuid-Amerikaans Purmerend

Samen met partner geweest en beide de struisvogelbiefstuk genomen. Was goed medium rare bereid. Ook de chocoladefondue als dessert was geslaagd, al had meer fruit niet misstaan

Gezellige ambiance, geslaagde kaart.

22. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Ristorante Italia

De kok van dit restaurant doet me nog het meeste denken aan Wall-E. Na een etentje met familie kwam hij naar onze tafel om te informeren hoe het was en aan te bieden dat hij ook wel eens een volledig Italiaans maal (met vele gangen) voor ons zou willen bereiden. Het vlees hier was erg goed bereid, heb er nu een keer lamskoteletten en een keertje de ossenhaas in gorgonzolasaus gegeten: smaakte heerlijk. De sfeer is niet bijzonder, maar wel typerend voor het type zaak: denk aan de reclame van het LOI (met de pastapippo) en je hebt het plaatje wel :-)

Enige was dat de glazen niet echt in de gaten gehouden werden.

23. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Babylon

Heerlijk broodje lamsshoarma met champignons, ui en uiteraard knoflooksaus. En vergeet vooral de patat met kruiden niet! Heb er nu vaker m'n broodje vlees gehaald en elke keer heerlijk.

24. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor La Fleur

Wat een heerlijke sfeer, goed gastvrouwschap en geweldige kok! Heerlijk gegeten maar vooral ook erg gezellig gepraat met de gastvrouw. Ontzettend leuke presentatie van zowel het restaurant als alles wat op tafel kwam. Wil er zeker vaker eten, al is het voor m'n studentenportemonnee aan de prijzige kant.

25. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor Da Simone

Tijdens een weekend weg met vrienden zijn we hier met z'n viertjes uit eten geweest. Wat een gezellige ambiance, goed personeel en geweldig eten. We komen zelf uit de randstad en zijn een dergelijke goede prijs/kwaliteitverhouding niet echt meer gewend. Ook erg leuk dat er Eraclea icetea op de kaart stond wat het voor niet-wijndrinkers gewoon tot een diverse drankenkaart maakt.

We gaan echt ons best doen om redenen te verzinnen naar Limburg te gaan om er nog eens te eten!

26. Mariska Veerman's profielfoto
    Mariska Veerman heeft een recensie geschreven voor IJssalon 't Centrum

Absoluut het beste ijs van het Gooi vergeet het hoopgevende ijs uit Blaricum, maar ga naar de salon waar je niet hoeft te hopen op goed ijs maar het zeker weet. Vooral het Mango-sorbet, met mango's uit India en de specialiteit van chocolade/sinaasappel moet je echt geprobeerd hebben. Wij rijden elke zomer trouw vanuit Purmerend naar déze ijssalon.