• Lid sinds 30 september 2012

Bandoeng

Oost-Souburg

marijke heeft nog geen foto toegevoegd

1. marijke's profielfoto
    marijke heeft een recensie geschreven voor Bandoeng

365 km

U denkt vast, 365 km, wat heeft dat met een recensie te maken. Nu, alles ! Ik zal het even verduidelijken. Driehonderdvijfenzestig kilometer (zo lijkt het nog langer) is de afstand tussen Indisch restaurant Bandoeng in Oost-Souburg en mijn huis in Son en Breugel, heen en terug uiteraard. Dat is dus ook de afstand die wij moeten afleggen om te kunnen genieten van de gastvrijheid ter plaatse, de heerlijke geuren en pure smaakvolle gerechten.
    Voor u dus een goede maatstaf om te beoordelen of dit restaurant ook voor u een goede keuze is. Is een restaurant het werkelijk waard om er een dergelijke afstand voor af te leggen. Ja, dus!
    Neem nu gisteren. Als ouders van een zoon van 9 hadden we eens een dag het rijk alleen. Samen uit eten, dat wilden we graag. Als liefhebbers van een Indische maaltijd liepen we in gedachten de alternatieven in de omgeving af. Eigenlijk is geen enkel restaurant naar ons zin. Geen sfeer, de smaak niet kruidig genoeg of te Hollands, ongezellige bediening en vooral duur! Alles wat je NIET aantreft bij Bandoeng. Het eten is goddelijk, puur van smaak, het lijkt wel bereid door een oude Indische oma die haar cultuur naar Nederland heeft meegenomen. De sfeer, gezellig, gemoedelijk, huiselijk van aard met een Indisch tintje. De service geweldig, enorm vriendelijke bediening. De prijs-kwaliteit helemaal in verhouding. Wat wenst een mens nog meer ! Dus na even twijfelen, vooral of het niet een beetje raar was, toch maar in de auto gesprongen naar Bandoeng. Wat hebben we weer heerlijk gegeten. Het was dubbel en dwars het ritje waard!
    En 365 km, het valt eigenlijk best wel mee ! Het is maar 1 km per dag, een jaar lang!