Marc's profielfoto

Heische Hoeve

Loosbroek

1. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Fine Food Village

Mijn ervaring is o.b.v. afhalen. Aangezien wij niet zo van dat "oljoekeniet" houden kwamen we hier normaal niet. Recent hebben we echter twee keer afgehaald. Wat opvalt is dat alles schoon oogt. De smaak van de afgehaalde gerechten is prima. Reden voor ons om hier ons vaste afhaaladres van te maken.

2. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Heische Hoeve
    Internationaal Loosbroek

Gegeten i.c.m. de rondleiding door de stokerij en een overnachting. Het eten was prima. De presentatie is in lijn met de beleving. Mooi vlees geserveerd gekregen. Als bijgerecht friet met "veganistische mayonaise". Dat begreep ik niet helemaal. Want alhoewel de consistentie erg op die van mayonaise leek zat er geen smaak aan. Ik ben er wel achter dat biologische wijnen niet weggelegd zijn voor mij. Het geheel is erg sfeervol en smakelijk. Al met al klopt het geheel en hebben wij alle reden om nog eens terug te keren.

3. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Hotel Schimmel | Brasserie 1885

Marc

Inmiddels kom ik hier al een aantal jaren. Overdag verzorg ik trainingen in één van de zalen. Onze cursisten prijzen altijd de lunch. En terecht! Altijd goed verzorgd. Zo ook het diner. Een creatieve kaart met voldoende keuze. Gerechten zijn goed van kwaliteit en worden mooi opgediend. Het restaurant is sfeervol ingericht en het personeel is vriendelijk en kundig.

4. Marc's profielfoto
    Marc is sonja gaan volgen.
  5. Marc's profielfoto
    Marc vindt de recensie door Dirk voor 't Zusje leuk

Ik vond het allemaal erg op elkaar lijken, die kleine gerechtjes: een zelfde soort middle of the road smaak, niets is uitgesproken, alles is gemiddeld. Dat je maar kunt blijven bestellen vind ik een erg plat concept. Het platte image wil men tegenspreken door iedere tafel aan een vaste ober toe te bedelen die zich als een soort vaste gastheer van jou en je tafelgenoten presenteert en je door de avond loodst. Het heeft iets grappigs als het niet ook wat triest was. Het verbaast enorm dat het zo populair is.

2,4
  6. Marc's profielfoto
    Marc heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

De onderstaande gelegenheid is per morgen gesloten.

7. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Brinkmann

Als wij in Haarlem zijn gaan we steevast naar Brinkmann. Soms voor koffie en geregeld om aan het eind van de middag te borrelen. Men heeft een uitgebreide kaart. Personeel is altijd netjes maar sommigen moeten fijngeslepen worden. Mogelijk door het snelle wisselen van personeel in de horeca (in Nederland.) Mooi klassieke zaak dus sfeer is altijd prima. Toiletten mogen over het algemeen wat beter bijgehouden worden. Helaas is er niet altijd plek tijdens de spitsuren maar dat zal niet voor niets zijn.

8. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor LEF
    Internationaal Elst

Marc

Eind vorig jaar al eens een recensie geschreven waarbij ik aangaf dat de smaken van de (hoofd)ingrediënten wat meer de boventoon mochten voeren. Vandaag vonden zowel mijn vrouw als ik dat ons gerecht (we aten enkel een hoofdgerecht) aanzienlijk verwijder was dan we voorheen gewend waren. Puntje erbij wat ons betreft voor "Eten/drinken". Het viel wel op dat de gerechten behoorlijk aan de prijs zijn. Vooral als je een bijgerecht zoals friet bij moet bestellen aangezien dit niet bij het gerecht wordt geserveerd. Nogmaals, geen reden om weg te blijven. Oh ja! ook vandaag was de Roemeense Pinot Grigio weer fantastisch!

9. Marc's profielfoto
    Marc is Nathalie gaan volgen.
  10. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Snapperz

Marc

Prettige schone viswinkel. Vis is van prima kwaliteit. Zowel vers als gebakken. Personeel is kundig en vriendelijk.

11. Marc's profielfoto
    Marc heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

Onderstaande cafetaria is al een aantal maanden in handen van een andere eigenaar en opereert onder een andere naam.

12. Marc's profielfoto
    Marc heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

Het onderstaande restaurant is al een aantal jaar gesloten.

13. Marc's profielfoto
    Marc is Gerard gaan volgen.
  14. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Van der Valk | Het Buffet

Marc

Recent lunch gegeten in deze gelegenheid. Niets bijzonders. Bediening was slecht. Het duurde erg lang voordat er überhaupt iemand aan tafel kwam. De helft van de bediening spreekt geen Nederlands en men komt niet langs om drankjes op ter nemen ondanks dat er lege glazen op tafel staan en bediening er rakelings langs loopt. Ik weet niet wat ik van zo'n zaak aan de snelweg mag verwachten maar voor mij is dit niet iets om terug te keren.

15. Marc's profielfoto
    Marc heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

Restaurant de Vereniging in Elst is gesloten. https://www.eet.nu/elst/de-vereniging.

16. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Bonte Veren

Marc

Wat mooi om te zien dat Bonte Veren zo goed scoort. De ervaringen zoals hier gedeeld hebben wij ook. Of het nu om een borrel of diner gaat, binnen of op het terras, het is altijd een prima ervaring!

17. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Altena

Marc

Wij hebben een andere ervaring dan de meesten. Misschien lag het eraan dat het een druilerige middag was. Wij namen voor een lunch plaats in een lege zaak. En met leeg bedoel ik niet alleen dat er geen gasten waren maar ook dat er geen enkele aankleding te vinden was. Niet aan de muren en niet op de tafels (zie foto). Nergens ingedekt. Een saaie bedrijfskantine zeg maar. Het vriendelijke jonge meisje hielp ons prima maar dekte troosteloos in. Geen tafelkleden, geen placemats maar een wit papieren servet met daarop mes en vork. De lunchgerechten waren net zo fantasieloos als de rest van het restaurant. Mijn uitsmijter was prima van smaak maar voor wat betreft de presentatie sloot het aan bij het bedrijfskantine-concept. Koffie en thee waren prima en ook de tonic werd keurig geserveerd waarvoor de jonge serveerster haar best deed om ergens ijsblokjes en een schijfje citroen vandaan te toveren. Vandaar voor de service een 7. Voor de rest niet echt een zaak waar wij warm voor lopen.

5,9
  18. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor L'Italiano

Wij eten hier regelmatig. De zaak ziet er wat gedateerd uit maar het eten maakt veel goed. Datzelfde geldt voor de bediening. Het vaste personeel is vriendelijk en neemt de tijd. Ook voor afhalen kan je hier prima terecht. De prijzen zijn laag te noemen. Zodoende is dit een restaurant waar we regelmatig (doordeweeks|) neerstrijken voor een hoofdgerecht met een drankje. Wij komen eerdaags graag weer langs!

19. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Fook Sing
    Chinees-Indisch Elst

Marc

Een keer eerder afgehaald (tijdens Corona) maar was niet bijzonder. Vorige week toch eens plaatsgenomen in het restaurant. Op de vloerbedekking na ziet alles er schoon uit. De bediening is snel en vriendelijk. We konden op de kaart kiezen uit een diversiteit aan gerechten. We kozen Tipan. Ook dat was keurig verzorgd. Qua smaak was het lekker maar niet wat we op onze vaste Tipan-adresjes gewend zijn. Inmiddels wonen we zelf in Elst en zullen hier zeker terugkeren want we hebben gewoon lekker gegeten en het vriendelijke personeel zorgt voor een gezellige sfeer.

20. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Zocher
    Nederlands Haarlem

Wij verblijven geregeld in het Carlton Square hotel. Ditmaal een arrangement met diner in Zocher. 3-Gangen verrassingmenu. Prima! Vooraf carpaccio. Die was goed van smaak en temperatuur. Als hoofdgerecht hertenbiefstuk. Mooi klassiek geserveerd. Vervolgens een gevarieerd nagerecht. Bediening was keurig en hield rekening met onze wensen. Zo konden we even wachten tussen voor- en hoofdgerecht. Ook de aanbevolen wijn klopte. Voor de whisky-liefhebber is er een ruime keuze in whisky. Ook daarvan hebben we gebruik gemaakt.Verder is het restaurant schoon en fris. Dat wisten we echter al van onze ontbijt-ervaringen en een wijn/spijs-wandeling.

21. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Anemos
    Grieks Elst

Wij komen hier regelmatig. Een ruim maar sfeervol restaurant. Schoon ook. Hartelijke eigenaren en uiterst vriendelijke bediening. Het eten smaakt prima en de kaart biedt voldoende keuze. Recent vroegen we naar een gerecht dat niet op de kaart stond. Men gaf aan dat de keuken dat wel zou kunnen maken. Erg attent! Allemaal redenen om binnenkort weer plaats te nemen bij Anemos.

22. Marc's profielfoto
    Marc vindt de recensie door Sanne voor L'Italiano leuk

Met mijn kinderen wezen eten. Was heel leuk kinderen mochten allemaal pizza bakken koksmuts op, was een geweldige ervaring voor de kids!
    Mijn ossenhaas van de chef was top.
    Dankjewel staff L’italiano.

23. Marc's profielfoto
    Marc vindt de recensie door David voor Da Giulio niet leuk

David

Weinig keus voor vegetariërs. Bestelde vooraf aubergine met burrata. Burrata was prima maar aubergine was niet gaar, was leer. Eigenaar lichtte toe: dat is wat wij lekker vinden. Daarna hoofdgerecht: welgeteld 2 ravioli kussentjes voor 20 euro. Vulling smaakte prima, maar veel te weinig voedsel, terwijl mijn vleesetende vriendin een propvol bord met tagliatelle kreeg, teveel om helemaal op te eten. Hoe de honger te stillen? Nou dan maar een toetje- kaasplankje. vier stukjes kaas, 3 soorten (kennelijk vonden ze de peccorino bijzonder, want daar kreeg ik 2 stukjes van). Bij elkaar ongeveer 40 gram kaas voor 15 euro. Lekker snel verdienen.

2,3
  24. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor LEF
    Internationaal Elst

Marc

Tja. Op zich prima. Bediening vriendelijk en de zaak is erg schoon. De inrichting is in mijn ogen iets te steriel. Daarbij is het mij al meerdere malen opgevallen dat de smaken/kruiden van de hoofdgerechten niet "mijn ding" zijn. De cuisson is echter prima bij zowel vis als vlees. Vandaag viel me op dat de temperatuur van mijn voorgerecht, de steak tartaar, echt prima was. Dat kan men niet overal zeggen. Dus al met al een prima restaurant maar wat mij betreft mag men wat meer de smaken van de (hoofd)ingrediënten de boventoon laten voeren. Geen reden om weg te blijven overigens. Dus graag tot een volgende keer. Oh ja! De Roemeense Pinot Grigio is echt fantastisch!

25. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Horst World Kitchen

Marc

Recent op deze locatie geweest. Waarschijnlijk prima voor volk dat zich voor weinig geld vol wil stoppen. Dan moet je wel bereid zijn smakeloos over juist bremzout voer te eten. Om bij dat eten te komen moest ik over een spekvette tegelvloer klunen. Het zal allemaal wel bij het 'concept' horen maar de biertap stopt automatisch. Omdat je je eigen bier moet tappen denk ik. Het lukt alleen niet om een fatsoenlijk biertje te tappen. En al helemaal niet in hete glazen die net uit de vaatwasser komen. Maar goed. Als 'veel voor weinig' de drijfveer is zullen velen dit voor lief nemen. Waarschijnlijk niet beter of slechter dan een ander 'wok-restaurant.

5,5
  26. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Brasserie 1910

Marc

Echt een prima brasserie! Eigenaren met hart voor de zaak. Een diversiteit aan gerechten en regelmatig een wisselende kaart. Het restaurant is schoon en sfeervol ingericht. Dat geldt ook voor de gezellige tuin. Vriendelijke bediening en een aantal vaste gezichten die hun vak verstaan. Wij komen hier graag en regelmatig.

27. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor De Pan
    Nederlands Arnhem

Marc

Deze zaak is al enige tijd gesloten.

28. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor 't Zusje

Marc

Door vrienden uitgenodigd. Sfeervolle eetzaal en in eerste instantie vriendelijk (jong) personeel. Eten is aardig van smaak en de ingrediënten creatief bedacht. Wel erg zout! We hadden een fles wijn besteld. Deze wordt aan tafel niet geopend en in de wijnkoeler achtergelaten voor wat het is. Ook de fles water komt op tafel zonder dat er iets ingeschonken wordt. Nadat ons gezelschap had gegeten begon de verdieping waar wij zaten leeg te raken op een tweetje na. Mijn gastheer ging op zoek naar bediening en de vraag of we koffie en thee konden krijgen. Vervolgens kwam er iemand met de rekening. Geen koffie en thee dus. Koffie-apparaat al schoon? Op uitnodiging zou ik terugkomen maar uit mezelf eerlijk gezegd niet.

29. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor De Nieuwe Winkel

Marc

Wij hebben hier afgelopen april met vrienden een 6-gangendiner gegeten. Knap wat hier gebeurt met plantaardige ingrediënten. De bijpassende wijnen waren op één na prima. Hier werd adequaat op gereageerd door de kundige bediening. Het ruim opgezette restaurant en de toiletten ogen fris en zijn sfeervol ingericht. Reden om in een najaar/winter nog eens terug te keren om te kijken waartoe men dan in staat is met seizoensgebonden producten.

30. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor Azië
    Chinees-Indisch Elst

Marc

Dit restaurant is inmiddels gesloten.

Meer updates