• Lid sinds 7 december 2016

Buena Vista

Kinderdijk

Mai heeft nog geen foto toegevoegd

1. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door anoniem voor Buena Vista leuk

De bediening was waardeloos, we kregen eerst een kop koffie, maar moesten wachten op de warme chocomel, die wel 10 min later kwam.

4,1
  2. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door jeff voor Buena Vista leuk

Voorgerechten waren redelijk. Hoofdgerecht bedroevend. Lekker waren alleen de aardappelkroketten en dat zegt naar ik aanneem meer dan genoeg.

Uiterst kind-onvriendelijke en zeer zeurderig personeel

4,1
  3. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door AV voor Buena Vista leuk

Zeer nare ervaring. Weggegooid geld!

2,3
  4. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door Niels voor Buena Vista leuk

Niels

Het idee is leuk, maar nu de uitvoering nog.

Op zich best een leuk tentje maar de naam Buena Vista schept wel verwachtingen. In de inrichting zijn er Cubaanse details maar men heeft het vooral gezocht in nostalgische zaken uit de jaren 50 en 60. De combinatie is erg vreemd. De kaart is helemaal hollands, ook dat valt dan weer tegen als je naar Buena Vista gaat. De gerechten komen best aardig de keuken uit maar het is gewoon net niet af. Carpaccio ziet een beetje grauw, de sla die erop ligt is niet vers en kurkdroog. De dressing is niet meer dan een theelepel. Hoofdgerecht is vlak en erg neutraal van smaak, wel goede biefstuk, maar de garnituur van wat roerbakgroente op bord en een klein bakje gebakken aardappelen is gewoon onvoldoende. Het hele arsenaal is echt niet nodig, maar wat frites en wat rauwkost hadden zeker op zijn plaats geweest. Echt jammer.

Bediening was uitstekend, snel, alert, en deskundig.

Het was wel erg koud in de zaak, je zat erg op de tocht. Gasten naast ons zaten met de jas aan te eten.

5. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door Bea voor Buena Vista leuk

Wie weigert een glas water voor een 1 jaar oud kind? Buena vista, dus. Wij gingen naar kinderdijk voor een wandeltje en een drankje samen met partner en kinderen. We hadden drankjes besteld (wij zouden ook blijven eten), ik was de waterfles van de kleintje vergeten dus ik vroeg om een klein glas kraanwater voor haar. Antwoord van de ober: geen kraanwater (ook niet voor medicijnen), alleen spa blauw a 2 euro per fles. Wij zijn niet gebleven en wij zullen niet meer terugkomen.

6. Mai's profielfoto
    Mai heeft gereageerd op een recensie van Buena Vista

Deze gastvrouw heeft inderdaad de gewoonte de schuld voor alles wat er mis gaat bij de gast neer te leggen. Die ervaring heb ik ook.

7. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door Alie Cramer voor Buena Vista leuk

Alie Cramer

Ondanks dat er een kindermenu is, zijn ze niet ingesteld op kinderen. We arriveerden om 19:30 na een bezoek aan de molens met een buitenlandse gast. Toen het hoofdgerecht van de kinderen er om 21:05! nog niet was en ik ging vragen waar het eten bleef, vertelde men mij dat het in de pan lag. Toen het een kwartier later er nog niet was ben ik bij de gastvrouw verhaal gaan halen. In plaats van enig soort van excuus beschuldigde zij ons dat, "wij pas om half 8 zonder reservering met de kinderen aan tafel gingen en dat onze buitenlandse gast een 4 gangen menu had besteld en hij dus eerst zijn soep gehad moest hebben voordat de kinderen hun hoofdgerecht konden krijgen". Oftewel het was allemaal onze eigen schuld dat onze kinderen honger hadden. Mijn man heeft gelijk afgerekend en we vertrokken. Van de bediening kregen we nog wel de frietjes en kipnuggets mee zodat zij in ieder geval na 2 uur nog iets te eten hadden. Ik ben bij een restaurant nog nooit zo ongastvrij behandeld.

8. Mai's profielfoto
    Mai vindt de recensie door jordy voor Buena Vista leuk

Gaat over zaterdag 11 Juli. Bediening hier was zeer slecht, niet op elkaar ingespeeld. Er werden drankjes voor ons gebracht die voor de vorige gasten waren... Er werden bij ons geen drankjes opgenomen, of de tafel afgeruimd. Sfeer was er niet vrolijk, bediening was niet gastvrij. Prijzen van de broodjes waren vrij hoog. Echter door het lange wachten zijn we onverrichter zaken weggereden. Een absolute afrader voor zo een plek, waar je juist vlot, snel en uiterst vriendelijk moet zijn.

2,5
  9. Mai's profielfoto
    Mai heeft een recensie geschreven voor Buena Vista

Heel naar. We gingen er eten om de verjaardag van mijn moeder te vieren. Zij trakteerde ons. Het was er erg donker. We kregen een zaklampje om de kaart te lezen. De kaart was erg ingewikkeld, veel kleine gerechten zogenaamd om creatief je hoofdgerecht samen te stellen, maar er zaten helemaal geen groentegerechten bij. We dachten dat er misschien een bakje sla of gestoomde groente op tafel zou komen als bijgerecht maar nee, helemaal niets anders dan wat we besteld hadden.

Het eten was matig, niet erg smakelijk. Toen we weggingen wilde mijn moeder gaan afrekenen. Ze viel echter van een afstapje af, hard op haar gezicht. Ik had dat niet meteen in de gaten, omdat.. wie verwacht dat nu! Mijn moeder bleek haar kuntgebit gebroken te hebben. Ik vroeg voorzichtig of dit de eerste valpartij was die ze er gehad hadden. Welnee zei de gastvrouw, een beetje lacherig, "Regelmatig, als ik ze niet waarschuw dan vallen er twintig op een dag." Er zit daar een afstap van ongeveer 30 centimeter midden in de donkere ruimte.

Toen ik deze recensie op Facebook zette heeft de eigenaresse van de zaak mij uitgemaakt voor van alles, en deed ongeveer alsof het mijn schuld was dat mijn moeder daar was gevallen, omdat ik dat niet meteen in de gaten had. Dit is een afschuwelijke ervaring geweest.

Ik kwam hier ongeveer elk jaar wel een keer omdat het een mooie locatie is, maar ik wil er nu gewoon echt nooit meer naartoe.