• Lid sinds 17 januari 2014

De Bonte Bengel

Alkmaar

Lisa heeft nog geen foto toegevoegd

1. Lisa's profielfoto
    Lisa heeft een recensie geschreven voor De Bonte Bengel

Een tijd geleden heb ik samen met een gezelschap gegeten bij de Bonte Bengel. Het was op 8 oktober, wat in Alkmaar een feestdag is. Het was dan ook erg druk, maar de sfeer was goed. Nadat we iets hadden gedronken bestelde we allemaal onze hoofdgerechten. Toen deze werden gebracht, werd het duidelijk dat mijn hoofdgerecht niet doorgekomen was. Uiteindelijk bestelde ik iets anders, wat redelijk snel klaar zou zijn, maar alsnog kreeg ik mijn eten pas toen de rest het al bijna op had (erg vervelend!). Toen wij wilden gaan afrekenen, heb ik heel vriendelijk aan de serveerster gevraagd of we een compensatie konden krijgen voor het verlate en uiteindelijk andere hoofdgerecht (bijvoorbeeld een gratis drankje of wat dan ook, niet zo gek toch?). Even later kwam ze terug met de mededeling dat dit helaas niet kon. Ik heb toen gevraagd of ik de manager even mocht spreken. Dit had ik beter niet kunnen doen, want nog voordat ik kon beginnen met het uitleggen van de situatie, viel deze manager ontzettend tegen mij uit. Of ik wel niet zag hoe druk het was en dat mensen nou eenmaal fouten maken, en dat ik absoluut geen compensatie zou krijgen. Ik heb nog geprobeerd iets terug te zeggen, maar ze ratelde maar door (en dat allemaal tussen alle andere gasten op het terras). Uiteindelijk lukt het haar het woord ‘sorry’ te zeggen, waarop iemand van het gezelschap vroeg: ‘meent u dat?’, waarop de manager vervolgens bij iedereen omstebeurt heel intimiderend dichtbij kwam en recht in het gezicht zei: ‘SORRY, SORRY, SORRY’. Oftewel deze manager was naar mijn inziens erg gefrustreerd en het leek alsof ze ons als uitlaatklep gebruikte. Uiteindelijk ging ze weg en kwam ze al vrij snel terug met een pinautomaat, waarop ze zei: ‘Ja, ik heb binnen even gecheckt, en zag dat jullie nog niet betaald hebben, dus ik kom geld halen’. Het kwam bij ons over alsof ze ons ervan verdachte zonder te betalen weg te gaan. Al met al wat dit een hele nare ervaring voor mij en de rest van het gezelschap en ik heb zoiets werkelijk nog nooit meegemaakt.