• Lid sinds 27 maart 2011

De Nynke Pleats

Piaam

Linda heeft nog geen foto toegevoegd

1. Linda's profielfoto
    Linda heeft een recensie geschreven voor De Nynke Pleats

Eind vorig jaar hebben we samen met vrienden geboden op een diner bij Nynke Pleats, welke werd aangeboden door vakantieveilingen. Het zou een driegangendiner naar keuze betreffen. Echter, werd halverwege de maand februari de kaart aangepast en stond er op de website dat er voor de gasten met een waardebon een speciaal keuzemenu werd gehanteerd. Klein beetje flauw, omdat dit niet in de veiling vermeld werd.

Na aankomst, zo rond 19.00 uur, duurde het nog wel even voordat we een tafeltje toegewezen kregen. Daarna hebben we een half uur moeten wachten op de kaart en het bestellen van wat drinken. De kaart vonden wij een tegenvaller. Het vakantieveilingenmenu was zeer beperkt. Keuze uit vier soepen, twee hoofdgerechten en slechts een nagerecht. Andere gerechten waren mogelijk, tegen bijbetaling van 7,50. Beetje jammer, doe dan niet mee aan zo'n veilingsite. Uiteindelijk wel de keuze gemaakt om bij te betalen voor andere gerechten, omdat de kaart zo beperkt was.

Ook het bestellen van de gerechten ging niet erg snel. Uiteindelijk hebben we bijna een uur moeten wachten op het voorgerecht. Dit was overigens wel lekker en qua presentatie erg leuk gedaan. Vervolgens duurde het 50 minuten voordat het hoofdgerecht arriveerde. Van de vier gerechten waren er twee niet warm, waarbij de bestelde entrecôte ook nog eens kurkdroog was. Bij een ander was de vis niet gaar. Intussen viel ons op dat diverse borden, van andere gasten, retour keuken werden gestuurd. Wij hebben er voor gekozen dat niet te doen, omdat het zo verschrikkelijk lang duurde voordat het eten er eindelijk was. Overigens was mijn runderbiefstuk met rode portsaus wel lekker, alleen niet warm.

Voor vier personen kregen we bij het hoofdgerecht alleen 1 bakje sla, 1 bakje aardappels en 1 bakje groentje. Deze bakjes waren ter grootte van een kleine soepkom. Bij het arriveren van deze bijgerechten hebben we dan ook meteen bijbesteld. Normaliter wordt er dan ook even gevraagd hoe het smaakt en of er wat bij moet komen. Niets van dat alles.

Bij het afruimen heb ik gemeld dat het vlees lauw was. Ook werd aangegeven dat de entrecôte erg droog was. Hierop werd nauwelijks gereageerd. Hierop heb ik gezegd dat ik het normaal gezien had teruggestuurd, maar me dat gezien de lange doorlooptijd niet verstandig leek.

Het toetje, fantasie van de kok, arriveerde binnen 10 minuten. Er zat echter weinig smaak aan het ijs.

Tot slot arriveerde het klapstuk, de rekening. Ondanks onze waardebonnen, zouden we meer dan 90 euro moeten bijbetalen. Uiteraard is deze rekening weer teruggestuurd, waarna geconcludeerd werd dat iemand de verkeerde codes had aangeslagen. Een foutje kan gebeuren, maar gezien het verloop van de gehele avond kon dit er ook nog wel bij.

Kortom, wij vonden dit een bijzonder slechte ervaring. Dat je het menu aanpast omdat het anders te duur wordt, is een beetje jammer. Je had dit ook kunnen zien als een kans om mensen kennis te laten maken met je restaurant en dit als promotie te gebruiken. Voor een goede ervaring komen mensen wel terug.
    Maar bij de Nynke Pleats zien ze ons nooit meer en ik kan dit niemand aanbevelen!