• Lid sinds 23 april 2019

2. -

Van der Valk

Hoorn

Lina-uit-eten heeft nog geen foto toegevoegd

1. Lina-uit-eten's profielfoto
    Lina-uit-eten heeft een recensie geschreven voor Hotel De Vriezerbrug

Leuk is altijd als je een kleine amuse krijgt van het huis en dat was dit keer een apart komkommersoepje, erg lekker. Wij houden van ouderwetse dingen en vinden een bruin café aankleding erg sfeervol, het hoeft voor ons niet dat strakke moderne te zijn. Kwestie van smaak. De bediening is vriendelijk en correct. Wij hadden als voorgerecht een carpaccio a 10,50! Euro maar die was eigenlijk te koud, en te weinig dressing (Of paar druppels olijfolie) en iets te veel kaas. Rucola goed. Maar pijnboom pitjes horen ietsje geroosterd te zijn. Een zesje daarom voor voorgerecht. Als hoofdgerecht had mijn partner een kleine gegrilde zalm met mosterdsaus a 22,50. Ik vond die zalm iets te ver doorgebakken maar mijn partner vond het prima, alleen een beetje klein van formaat; mag best een stukje groter. Ik had een rundvlees stoofpotje en dat was lekker gekruid a 24,50 euro.
    De dikke friet erbij was heerlijk gebakken. De sperziebonen waren te lang gekookt maar wel eetbaar. Bij de salade miste ik eigenlijk ook een lekkere dressing. Het peertje was een lekkere frisse afwisseling als bijgerecht.
    De droge witte wijn was lekker en het biertje La Trappe Dubbel smaakte prima.
    Het was gezellig eten daar maar culinair kan er wel iets verbeterd worden.

2. Lina-uit-eten's profielfoto
    Lina-uit-eten heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Hoorn

Ik heb hier tijdens Pasen gegeten. Normale prijs 79,- voor 2 personen en er zou een toeslag zijn van 25 euro vanwege alle extraatjes. Dus uiteindelijk 52,50 pp. Wel inclusief drank.
    Geen aanrader en de extra's waren er volgens mij (en volgens de kok ook niet behalve dan de slibtong):
    Amuses: Nergens stond een bordje bij, wat de inhoud van de amuse nu was. Hoop plastic bakjes met vaak een ietwat vage inhoud.
    Een herkende ik quinoa met ei (7) en een ander soort romige luchtige paté /likkepot achtige creme (8 vond ik lekker) en weer een andere amuse: geen idee wat het was (5).
    Vis: slechts keuze uit zalm en slibtong (geen schelvis maar slibtong vanwege Pasen)
    Vlees: keuze uit varken of rund (geen kip, geen lams). Biefstuk smaakte een beetje naar lever.
    Ik verwacht met Pasen lamskoteletjes, T-bone steak en dat soort dingen. Niet aanwezig dus.
    In de warmhoudpotten ( waar met viltstift zeer slecht leesbaar iets opgekrabbeld stond maar door de afwasmachine allang niet meer leesbaar is) was wel iets van kip. Maar ik ben van versgebakken spul en zeker bij life cooking.
    Sushi: weinig keuze, beetje standaard maar niks specials. Zeewier salade was op en werd niet meer bijgevuld.
    Saladebuffet: heb ik niet geproefd, vind ik een beetje te gewoon voor Pasen maar er lag wel haring, gerookte makreel filet en zo voor de liefhebbers. Ik heb niet geproefd
    Drank: huiswijn, 1 merk bier en een glas prosecco of ander drankje bij binnenkomst. Maar ook verse sinasappelsap. Wel besteld maar nooit gebracht. Witte wijn kon kouder, ijsblokjes gevraagd en wel gekregen. Ik kan bij andere 'all youcan eat" wel kiezen uit Belgisch bier en andere merken. ook meer wijnkeuzes.
    Toetjesbuffet: Fantastisch lekker.9
    +: de lekkerbekjes werden vers gebakken en sissend uit de pan op mijn bord. Die waren goed. een 9.
    Bediening: niet snel, vergeten dingen te brengen.
    Nee, voor het geld kan ik wel 5 andere restaurants aanwijzen waar je beter eet voor dat geld.
    Veel te weinig keuze en niet "speciaal" genoeg.