• Lid sinds 14 november 2010
  • Leeftijd: 53

Ik ben een liefhebber van eten dat met vakmanschap en passie is klaargemaakt.

Lijsten

Heerenveen
  3. 8

Brass

Utrecht

Lilianne van den Broek heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Het Ambacht

Een restaurant met veel potentie. Niet alles is nog goed op smaak. Soms te zout, soms niet gaar genoeg maar er wordt hier met veel toewijding gekookt en het zal zeker nog beter worden. Ook schenkt men heerlijke wijnen. De inrichting mag wel iets kleurrijker en warmer.

2. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor De Florijn

We aten met een groep van zes personen. Men was erg flexibel toen een deel een wijziging op het maandmenu wilde maken en men liet zich ook niet uit het veld slaan toen één gast pas na de eerste gang arriveerde. Goed gedaan. Het eten is goed zonder uitspringers. Behalve het hoofdgerecht, drie bereidingen van lam. Dat viel tegen. Het borstlapje was taai, de ragout miste smaak en van het stukje zwezerik is alleen de smaak van de paneer bijgebleven. Ook waren de porties aan de kleine kant, ik had nog trek na afloop. Er zijn betere adressen in de buurt.

3. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Kaagjesland
    Nederlands Reeuwijk

Vooraf een drankje met de amuses in de speciale louncheruimte. Dat is een gezellige binnenkomer. In die ruimte hebben we achteraf ook de koffie genuttigd en heerlijk uitgebuikt. Dat zouden meer restaurants moeten doen. Het eten is goed maar mist krachtige en uitgesproken smaken. Het is allemaal een beetje vlak. Hetzelfde geldt voor de bediening. Correct en deskundig maar erg serieus en ernstig. Een goed adres maar geen topper.

4. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Jean Marie

Via de website gereserveerd. Bij aankomst bleek het 'kliekjesavond' te zijn als afsluiting van het seizoen. Dat was ons niet verteld, we vroegen ons al af wanneer we de kaart kregen, het aperitief was al op. Ook later op de avond bleek een deel van de bediening niet te weten van de kliekjes en wilde ons de dessertkaart geven. Dit was dan ook het enige minpuntje van de avond want het eten was verrukkelijk. Zulke kliekjes heb ik thuis niet. Zeer uitgesproken intense smaken. Verrukkelijk. En door de speciale avond nog erg voordelig ook. Uitgebreide wijnkeuze onder de 30 euro de fles. Leuk detail; de porseleinen kippen op tafel. Op elke tafel een andere.

5. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Restaurant W

Het Grand Cafe is een prima plek om te lunchen. De kaart is apart, heel anders dan elders met spannende salades die je nergens aan treft. Goede adequate bediening. Een aanrader. Het restaurant is een ander verhaal. Zeer middelmatige kwaliteit van de gerechten voor een te hoge prijs. Dan zijn er veel betere restaurants in Zwolle waar je voor hetzelfde geld top eet of voor minder geld gelijkwaardig. Een groot verschil dus dit adres.

6. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor La Meridiana
    Italiaans Zwolle

Dit is een Italiaans restaurant en geen pizzatent. Inmiddels een vast lunchadres als ik in Zwolle ben. Spannende kaart met heerlijke gerechten. De bediening is niet erg alert, je moet lang wachten voor je kunt bestellen en voor de rekening kun je beter zelf naar de kassa lopen. Elke keer weer valt me dat op. Ook moet men alles navragen in de keuken. Als ze wat meer investeren in het personeel kan het een toptent worden.

Als je op zoek bent naar intense smaken en bijzondere smaakcombinaties dan is dit het juiste adres. We hebben genoten van het achtgangen keukentafelmenu. Ik vraag me wel af of de porties bij een driegangenmenu groter zijn. Nu was het voldoende, maar niet met minder gangen. Zeer deskundig personeel dat elke vraag kon beantwoorden en zelfs voor ons spontaan een takje van een kruid kwam brengen toen we wilde weten wat het was. Prijzig maar het geld meer dan waard.

Knusse inrichting die gezellig aan doet. De jonge bediening is erg enthousiast en vriendelijk zonder te amikaal te worden. Er wordt aardig gekookt maar het is geen topper. De gerechten missen verfijning en elegance. Wel prima ingredienten. Dit alles maakt het een aangename plek waar lekker gegeten kan worden maar het is beslist geen toptent.

9. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Happy Family
    Chinees-Indisch Wommels

Deze afhaalchinees is prima voor de snelle hap maar de gerechten zijn maar middelmatig. Wat vooral tegenvalt is dat de gerechten erg weinig groenten bevatten en dat zelfs de als 'gekruid' aangeduide gerechten weinig kruiden bevatten. Alles ontbeert die typische chinees-indische smaak.

10. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Griftpark 1
    Nederlands Utrecht

Heerlijk gegeten, de kalfwangetjes waren om weg te zuigen en de frieten waren perfect. Wel wat weinig groenten. Bijzondere kazen onder andere uit Zweden en Ierland. Deskundige bediening. Een echte aanrader.

11. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Oudaen Restaurant
    Internationaal Utrecht

Zeer correcte en attente bediening, ook als je als gast iets afwijkends wil. Wij namen het maandmenu van maart en wilden daar iets aan veranderen. Geen probleem. Het eten was goed zonder dat het echt piekt. Smakelijk. De entrecôte was niet zo heel mals. Sfeervolle ambiance.

12. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor 't Plein
    Nederlands Joure

De eigenaar en zijn team geven iedereen het gevoel vaste klant te zijn. Zijn enthousiasme voor het eten werkt aanstekelijk. Prachtige smaakcombinaties en lekkere hapjes tussendoor. Voor groepen is het ook mogelijk in de keuken te eten maar dit is nogal lawaaierig en de krukjes zitten niet lekker. Wel leuk voor een drankje vooraf of tussen de gangen door. Een restaurant om voor om te rijden.

13. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Brass
    Frans Utrecht

Zeer mooie smaakcombinaties. Het verrassingsmenu bestaat uit gerechten die niet op de kaart staan. Het personeel is vlot en deskundig. Minpuntje; de muziek stond erg hard waardoor iedereen met stemverheffing gaat praten en het erg lawaaiig is.

14. Lilianne van den Broek's profielfoto
    Lilianne van den Broek heeft een recensie geschreven voor Lokaal Op Hatsum

Kom hier al jaren meerdere keren per jaar en laat me elke keer weer aangenaam verrassen door de spannende gerechten. Ook de klassiekers op de kaart zijn top. Gezellig en royaal met schaaltjes groenten en aardappelgratinee op tafel. Bediening met veel aandacht voor de gasten. Het enige nadeel; als je ook vlees wilt eten moet je hier niet zijn, er staat uitsluitend vis op de kaart. Voor mij geen probleem.