• Lid sinds 13 juli 2009

Amsterdam

1. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Poppe Restaurant

Leo

Even lunchen bij De Poppe, tussen Markelo en Holten. Een tamelijk donkere eetzaal, met zware pluchen gordijnen. Het is er niet druk. Toch duurt het vrij lang voor ons eten op tafel staat. Partner bestelde het broodje gezond (à 7,25) en is daar wel content mee: een bruin triangelbroodje met de gebruikelijke ingrediënten van kaas, ham, sla en ei. Niks mis mee. De Beukenhorst koffie smaakt ook zoals je van Beukenhorst mag verwachten: uitstekend.

Mijn "Broodje de Poppe" [à 9.50] is belegd met een gekruide varkenssteak, uien en kruidenboter. Het oogt zoals het smaakt en smaakt zoals het oogt: vooral vet, érg vet. "Broodje hartinfarct" zou wellicht een betere benaming zijn. Liefhebbers van een extreem vette hap zullen het misschien wel kunnen waarderen, maar - hoewel ik op dat gebied echt wel wat gewend ben: dit was vér over de top. Ik heb nog úren last gehad van al dat vet in m'n maag. Ach, wie weet lunchen we nog wel eens weer bij De Poppe. Maar dan wordt het wel een ander lunchgerecht dan vandaag!

2. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Lichtmis

Dat de Lichtmis vanouds een chauffeurscafé was, is nog steeds wel merkbaar: de porties zijn groot en de bediening is vlot. Voor haute cuisine en verfijnde bediening moet je elders zijn, maar ben je onderweg en wil je gewoon vlot een goede maaltijd hebben, dan ben je hier aan het goede adres. We lunchten er en namen de boerenomelet en de jumbomelet. Die laatste is een variant op de boerenomelet, met als extraatje de gehaktbal waar de Lichtmis om bekend staat. Nou, dat smaakte goed en het stond vlot op tafel. Sommige gerechten op de menukaart zien er wel vermakelijk uit, zoals de Pannenkoek Wienerwald: een pannenkoek met een schnitzel erin. Ook hun beroemde gehaktbal wordt in allerlei gerechten toegepast.
    De koffie werd geserveerd met een voetbad, voor ons beiden, je zou bijna denken dat het erbij hoort... Het was er druk, deze vrijdagmiddag, maar het liep allemaal vlot. De bediening is hartelijk, zoals de chauffeurs dat graag hadden en hebben. Het interieur, de bediening, het eten, 't is allemaal niet verfijnd of hoogstaand, maar 't was precies wat we deze middag zochten. Aanrader dus!

3. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Nielz

Aan het marktplein in Almelo ligt Nielz. Je zult er maar zitten, in een stad waar volgens Herman Finkers "altijd wat te doen" is, maar waar de leegstand in de winkelstraat schrikbarend is en waar het centrum uitblinkt door ongezelligheid. Nee, een trekpleister is Almelo niet. Maar áls je er dan toch moet zijn, is Nielz geen slecht adres. De jeugdige bediening doet erg haar best, het eten is niet spectaculair maar heel aardig, de koffie is goed. Bij mooi weer zit je lekker buiten op het terras. Voor Almelose begrippen helemaal niet verkeerd!

6,5
  4. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Hooischuur
    Pannenkoekenhuis Nijverdal

Voor de tweede keer bij De Hooischuur gegeten. Het was mooi weer, we zaten lekker buiten. Helaas was het nogal druk en was de keuken wat onderbezet, dus het ging allemaal niet erg vlot en ook niet feilloos. Terwijl bijvoorbeeld bitter lemon in een flesje wordt geserveerd, komt de cola gewoon in een glas - dus uit de literfles. Er zat totaal geen prik meer in, dus die cola hebben we teruggestuurd.
    De pannenkoeken zijn heerlijk! We hebben er deze keer lang op moeten wachten, maar ze smaakten voortreffelijk. Het is een uitdaging om ze helemaal op te krijgen, want ze zijn gróót en zéér goed gevuld. Vorige keer lukte het niet, deze keer at ik m'n bordje leeg - maar met moeite!

5. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Pannenkoekerie

Een beetje afgelegen, vóór je 't in de gaten hebt ben je er voorbij gereden: Pannenkoekerie in den Markerichter. Een nostalgisch boeren-interieur met jachttrofeeën en nostalgische afbeeldingen aan de muur. Een mooie keuze aan pannenkoeken op de kaar. Het verraste ons dat ze zo "gewoon" zijn, in de positieve zin van het woord. Niet super-exclusief en ook niet overdone qua vulling. Gewoon een lekkere pannenkoek zoals je die thuis ook zou maken. Goed van smaak, goed van massa, gewoon prima en prima gewoon. Vriendelijke bediening, geen opdringerige muziek. We hebben hier heel aangenaam gezeten en we komen vast nog wel eens terug.

6. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Passage

Leo

Bepaald niet voor 't eerst aten we bij Brasserie de Passage - en hopelijk ook niet voor 't laatst! Ook deze keer werden we aangenaam verrast door de hartelijke en correcte bediening: vriendelijk en attent, maar nooit opdringerig. Alleen toen we in de loop van de avond om extra frietjes vroegen, werd ons wel drie keer door verschillende serveersters gevraagd "u had om extra frietjes gevraagd? komt eraan hoor!" Ach ja, kan gebeuren, en liever zo dan andersom, dat je om extra frietjes vraagt en vervolgens gebeurt er niks. Het eten was zoals we inmiddels gewend zijn: royale porties, geen haute cuisine maar goed van maat en goed van smaak, prima voor gewone mensen zoals wij. Nee, dit is geen zaak voor een Michelin-ster, maar een prima adres voor iemand die "gewoon goed" wil eten. En daarom komen we er graag!

7. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Moeke
    Internationaal Rhenen

Leo

​Prachtig gelegen aan de Rijn, met parkeerruimte naast de deur, maar ook op loopafstand van het centrum (waar parkeren ook gratis is!): Moeke. Wat een leuk adres! Allervriendelijkste bediening, attent maar niet opdringerig. We kwamen zonder te reserveren op een zomerse zaterdagavond met vier personen​ en vonden een fijn plekje op het terras. De stoelen werden na onze komst voorzien van een aangenaam kussen, waardoor we prima zaten. En wat hebben we lekker gegeten! Ik had de vissalade, eigenlijk een voorgerecht, maar voor 5 euro extra maken ze er een maaltijdsalade van: het voorgerecht wordt dan extra groot én vegezeld van friet of brood. Het was heerlijk, én 't was véél! Ik kreeg het niet helemaal op… De tafelgenoten aten respectievelijk de bavette, een biefstuk en de salade van Moeke, en ook van hen hoorde ik zeer positieve geluiden. Ik had er een witbiertje van brouwerij het IJ bij, een IJwit zogezegd, en die smaakte me ook méér dan voortreffelijk. Al met al: een sublieme kennismaking, mede dankzij de vriendelijke tafelbrigade.

8. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Fish & Chips

Leo

Even een lekkere kibbeling eten bij Schuitemaker in Sassenheim? Het werd een eens-maar-nooit-weer ervaring. Halflauwe, slappe kibbeling, waarvoor een fikse prijs betaald moest worden. Bij het verlaten van de zaak werd gevraagd "Heeft het gesmaakt, meneer? " Nee dus, aangegeven dat de vis lauw was. "Dan had u dat moeten zeggen. Ze kwamen er echt nét uit". Jaja, dat zal wel, net uit de pan en dan al halflauw. En zolang de klant niks zegt serveren ze rustig zulke lauwe slappe kibbeling, tegen een prijs waarvoor je topkwaliteit mag verwachten. Nee, dit was de eerste én de laatste keer!

9. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Burgemeester van Dieren (DBVD)

Leo

De Burgemeester Van Dieren (DBVD) noemt zich Grand Café en is inderdaad meer eetcafé dan restaurant: op deze warme Hemelvaartsdag kwam er op het terras héél veel bier voorbij! Op het terras wordt ook gerookt, wat niet iedereen op prijs zal stellen. Binnen was het aangenaam rustig.
    We hadden gereserveerd via de Albert Heijn restaurantactie. Bij DBVD betekent dit dat je gewoon van de kaart kunt kiezen, en dat het goedkoopste voor-, hoofd- en nagerecht niet in rekening worden gebracht (brood, koffie en oesters vallen buiten de regeling).
    We kozen voor de mosterdsoep en de gevulde champignons als voorgerechten. De soep was uitstekend, bijna een maaltijd op zich. De champignons waren wel aardig, maar niet bepaald verrassend of boeiend. Ik zou het niet direct aanbevelen aan anderen, daarvoor smaakte het gewoon te oninteressant. 't Was ook wat rommelig opgemaakt. Als hoofdgerechten hadden we de hamburger van de green egg en de lamskoteletten. Die lamskoteletten waren aardig van structuur, maar hadden weinig smaak. De truffelsaus moest er nog wat smaak aan brengen. Een hamburger op basis van pulled pork vond ik niet echt een geslaagd idee: als hamburger in elk geval niet. De bijbehorende friet smaakte uitstekend, het saladegarnituur wederom saai. Er liep wat onervaren bedienend personeel rond: ze deden erg hun best, maar het liep niet echt gesmeerd, zeker niet toen het nóg drukker werd en de zaak echt helemaal vol zat.
    De bierkaart vermeldde een interessante Leffe Cascade, een verfijnd smakende ipa. Ook de Burgemeesters Koffie (met Tom Dooley whiskey) smaakte voortreffelijk.
    Voor een drankje dus wel een prima adres, de keukenproducten vielen ons niet echt mee. Ons advies aan de kok is: maak het eens wat spannender, zoek de grenzen maar op!

6,1
  10. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Pannenkoek
    Pannenkoekenhuis Enschede

Leo

Via de AH-restaurantactie gegeten bij De Pannenkoek in Enschede. Het gaf ons een wat dubbel gevoel: we hebben prima gegeten, maar toch... Als je kenbaar maakt dat je via de AH-actie komt, krijg je een beperktere menukaart, waarboven staat: driegangenmenu € 25,- Maar de gewone menukaart ligt ook op tafel, en iedereen kan uitrekenen dat de duurste gerechten van het driegangenmenu samen nooit méér dan € 20,50 kosten. Hoezo dan driegangenmenu € 25,-?

Eenmaal over die irritatie heen, hebben we er een aangenaam uurtje gezeten. Nachos en tomatensoep waren onze voorgerechten. Niks mis mee. De pannenkoeken (gehakt, pizza) waren zelfs verrassend lekker! En ook het toetje - we hadden allebei het karamelijs- was prima. Hartelijke gastvrouw, huiselijke sfeer, allemaal best wel oké.

Uit mezelf zou ik in een pannenkoekenrestaurant niet zo gauw een driegangenmenu bestellen. Via de AH-actie doe je dat dan een keer wél. En dat beviel eigenlijk heel goed. Toch een beetje jammer van die misleidende prijsstelling op de menukaart, want reken maar mee: Nacho's 4,50, Gehaktpannenkoek 11,50, Karameldessert 4,50, dat is samen 20,50 en geen 25,-

11. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor In de Tonne

Leo

Op een rustige voorjaarsavond binnengelopen bij In de tonne, zonder te reserveren. Plek genoeg, vlotte bediening. Aardige entourage, achtergrondmuziek niet te opdringerig. We hielden het bij broodje kruidenboter vooraf en de oerham als hoofdgerecht. Het was allemaal wel oké, geen culinaire hoogstandjes, maar genoeg om het buikje méér dan vol te eten. Een toetje paste er ook echt niet meer achteraan.
    Het brood was redelijk, de tapenade ook, de kruidenboter lekker maar wel wat hard. Het oerhammetje heeft van zichzelf niet veel smaak, de champignons en uien geven het vlees wat karakter mee. Maar 't is wel een flinke bonk vlees. Frietjes en gebakken aardappeltjes gewoon, warme groente wel lekker. Nee, niks bijzonders, maar wel oké.
    In de tonne: niet voor fijnproevers die verrast willen worden door bijzondere gerechten, wel voor gewone mensen die gewoon willen eten, zonder poespas.

12. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Landing
    Nederlands Stroe

Leo

Min of meer bij toeval belandden we bij De Landing. Je rijdt op de A1 en 't is etenstijd - even googelen wat er in de buurt zit.... Het werd een aangename verrassing. Voor weinig geld hebben we echt smakelijk gegeten, en -precies zoals we graag wilden- het kostte ons weinig tijd!
    We zagen op tafel de driegangenmenu's aangekondigd staan, en het driegangen pannenkoekenmenu voor € 15,- leek ons wel wat: breekbrood met kruidenboter, een pannenkoek met champignons, ui en spek, en als toetje een sorbet. Nou, dat was dik voor mekaar! Echt lekkere kruidenboter bij het breekbrood. Een smakelijke pannenkoek op een verwarmd bord, met heerlijke champignons, ui en spekjes. De zwakke schakel was de sorbet: het ijs was wel erg diep gevroren en maakte dus geenszins de indruk dat je een vers product at. Nou smelt ijs redelijk snel, dus de diepste vries was er wel snel af :-)
    De bediening was vlot en attent. In de aangrenzende zaal was een feest aan de gang, iets van de plaatselijke bevolking, met unplugged muziek op accordeon en akoestische gitaar. We hadden er geen last van, en tien keer liever dit soort muziek dan de versterkte herrie die je op bruiloften en partijen (te) vaak hoort.
    Al met al: een aangename verrassing in Stroe. We hebben lekker gegeten en we waren snel weer op weg.

13. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Gauchos
    Zuid-Amerikaans Utrecht

Leo

Gauchos aan de Gracht: een karakteristieke plek om te eten. We werden gastvrij ontvangen. Het is er vrij donker, let op met de diverse op- en afstapjes! De plekken om te zitten zijn vrij krap, de tafeltjes eigenlijk te klein om alle borden, schaaltjes en glazen mooi neer te zetten. We kozen allebei voor de sprare-ribs all in, met breekbrood vooraf. Smakelijk brood, goede tapenade, de kruidenboter was nogal hard. Spare-ribs smaakten goed, de marinade is had van mij nog wat meer karakter mogen hebben - maar met deze niet té uitgesproken smaak is de marinade ongetwijfeld meer een allemansvriendje. Volgens de kaart komt er in de all-in-formule een bijgerecht naar keuze bij, maar we kregen de franse frietjes zonder dat ons de mogelijkheid werd geboden iets anders te kiezen. De eerste keer waren de frietjes ook niet al te warm. Toen we later nog een schaaltje frietjes vroegen, waren die lekker warm. Het tweede schaaltje werd niet apart in rekening gebracht. Toen een van ons vroeg om een tweede rack spare-ribs (all-in betekent hier onbeperkt spare-ribs) kwamen de ribbetjes niet: kennelijk was dat niet goed begrepen. Het duurde even voor we de kans kregen om er nogmaals om te vragen, maar toen kwamen ze vlot.
    Voor zo'n keldergewelf zou je verwachten dat het geluid nogal hard is, het zijn immers harde vloeren en harde wanden. Maar dat valt erg mee, kennelijk absorberen de ongepleiserde plafonds veel klank.

14. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Bourgondiër

Leo

Via de (verlengde) AH-actie gegeten bij De Bourgondiër. Vrijdagavond, slechts twee tafeltjes bezet. Begrijpelijk dat ze de AH-actie nog een maandje verlengen: dan heb je tenminste nog klanten.
    Een ambivalente ervaring. Het eten is voortreffelijk, de bediening zeer correct. Ambiance doet wat café-achtig aan, het eten is beter dan je in zo'n setting zou verwachten. Als het op afrekenen aankomt, blijkt het driegangenmenu echter wel even 37,50 te kosten. Dat is een flinke prijs, en aangezien er geen menukaart is en het van tevoren ook niet wordt verteld, komt die verrassing achteraf wel wat onprettig over. Beetje jammer: een heldere communicatie zou die kater hebben kunnen voorkomen. Drie euro voor een gewoon biertje is ook niet goedkoop. Nogmaals, we hebben heerlijk gegeten, maar de rekening viel tegen. Zelfs met AH-bonnen waren we voor 4 personen nog bijna 100 euro kwijt. En da's best veel geld.

6,3
  15. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Woody's
    Nederlands Holten

Leo

Ons bezoek aan Woody's Holten werd vooral overschaduwd door het feit dat er op een matig drukke vrijdagavond welgeteld één dame de bediening voor het hele restaurant moest verzorgen. Dat kan natuurlijk nooit. Ze liep zich het vuur uit de sloffen, maar iedereen moest wachten, gerechten kwamen in vreemde volgordes voorbij, drankjes werden weer afbesteld omdat gasten ondertussen hun eten al op hadden terwijl het drankje nog steeds niet was uitgeserveerd. Heel sneu voor de dame in kwestie, ze voelde zich er ook zichtbaar ongemakkelijk bij.
    Onze pannenkoeken (Traditionele Hollandse boerenpannenkoek met groente, spekjes en champignons) stond wonder boven wonder razendsnel op tafel. De smaak was aardig, maar niet bijzonder. Tijd om stroop en poedersuiker voor ons klaar te zetten was er niet: die hebben we zelf maar ergens vandaan gehaald. En ook bij ons kwamen de drankjes -die bedoeld waren als voorafje- pas toen we de pannenkoek al bijna op hadden. Toen we vervolgens wilden afrekenen, moesten we knap lang aan de balie wachten voordat de dame tijd had om de rekening op te maken. En toen deed het pinapparaat het niet, en moest ze al zuchtend en verontschuldigingen mompelend een ander pinapparaatje ophalen. Het was een ongemakkelijk gebeuren...
    Voor gezinnen met jonge kinderen lijkt Woody's best een aantrekkelijke plek om te eten. De kinderen kunnen zich er prima vermaken.

16. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Caldo e Freddo

Leo

Caldo e Freddo: een klein eetcafé aan een gezellig pleintje in het knusse stadje Doesburg. Klein: gasten die te vroeg arriveren, moeten in deze wintermaanden binnen wachten tot er een tafel vrij komt en daardoor kan het knap vol worden op de vloer, zodat het bedienend personeel amper ruimte heeft om haar werk te doen. Ze doen dat overigens met veel enthousiasme en bevlogenheid, hartelijk maar niet opdringerig.
    We hebben heerlijk gegeten! De voorgerechten waren in orde: duo van zalm en aan de overkant de mosterdsoep. Het stond vlot op tafel. Het hoofdgerecht liet wat langer op zich wachten, maar het was het wachten waard: de chateaubriand was heerlijk. Super lekkere oerfrieten erbij, uitstekende bearnaisesaus en een goed stuk vlees. Koffie en cappuccino smaakten ook voortreffelijk: de dessertkaart hebben we laten voorbijgaan, we waren na het hoofdgerecht verzadigd.
    Dankzij de AH-restaurantactie waren we voor een vriendelijk prijsje klaar. Een aangenaam verblijf in Doesburg!

17. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Recreatiepark Sevink Molen

Leo

Sevinks Möll is een pannenkoekenrestaurant bij de molen in Meddo, met daarbij een overdekte speeltuin. Een ideaal uitje met jonge kinderen op een regenachtige dag: ze vermaken zich er prima. En na afloop pannenkoeken eten in het restaurant: dat gaat er wel in na een middag spelen! In het restaurant worden vaak ook groepen en gezelschappen ontvangen, maar het personeel zorgt ervoor dat ook de "losse" gasten die na de speeltuin komen eten aan hun trekken komen. De bediening is voorkomend en vriendelijk, zéér behulpzaam. Het eten staat vlot op tafel, en eerlijk is eerlijk: ik heb nog nooit zulke lekkere pannenkoeken gegeten! Een aanrader dus, daar in Meddo! Goedkoop is het niet, het restaurant oogt ook niet bijzonder gezellig (uitzicht op de speeltuin), maar het eten is prima.

18. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Loco
    Eetcafé Lievelde

Leo

Loco is een leuk ogende eetgelegenheid aan de spoorlijn in Lievelde. De menukaart is goed vormgegeven, straalt een eigen stijl uit - en vermeldt ook best aantrekkelijke gerechten. Ik was er voor de lunch en kon moeilijk kiezen: één van die mooi beschreven hamburgers, een uitsmijter of omelet, het twaalfuurtje - of? Het werd het broodje pulled pork. Achteraf betreurde ik die keuze: ik zag prachtige lunchgerechten voorbij komen richting andere tafels, en mijn broodje pulled pork viel tegen. Pulled pork hoort mijns inziens behoorlijk fijn uit elkaar te zijn getrokken. Mijn broodje bevatte nog flinke hompen veels. De hoeveelheid was dus meer dan genoeg, maar de prok zag er niet erg pulled uit. Pulled pork wordt niet van hget duurste stukje varken gemaakt, dat weten we. Het was te proeven ook, ik werd er niet echt heel blij van. Temeer omdat het broodje ontzettend taai was....
    De koffie was prima, en toen ik een witbiertje bestelde kreeg ik de correcte reactie, namelijk "We hebben alleen Weizen en dat is officieel niet hetzelfde als witbier". Keurig gedaan. Iik geloof dat ik nog maar eens terugkom voor een omelet of een hamburger, want die zagen er wél verleidelijk uit. En op het terras van Loco is het goed toeven op zo'n zomerse dag.

6,7
  19. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Brasserie Dunnik

Leo

Voor een lunch in Zwolle kies ik graag Dunnink: ik kom er al bijna veertig jaar, sinds m'n studententijd. Ook nu weer een positieve ervaring. Vlotte bediening, professioneel en efficiënt. Een goede kop koffie, een prima broodje beenham. Lekker hoor, met die barbecue-saus! Collega bestelde twee kroketten met friet: de hoeveelheid friet was wat karig. Mooi weer, gezellig op het terras: dat kon minder! Wel vraag ik me af waarom er bij Dunnink altijd zo'n soort supervisor de boel in de gaten staat te houden. Dat was veertig jaar geleden al zo, en het is nog steeds het geval. 't Komt een beetje feodaal over, eerlijk gezegd. Maar het eten smaakt er niet minder om.

20. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Popocatepetl

Leo

Van een vorig bezoek aan Haarlem herinnerde ik me nog dat we toen best wel prettig gezeten hadden bij Popocatepetl, dus nu -alleen - maar weer een plekje gezocht bij deze Mexicaan tegenover de Oude Bavokerk. Het was er niet erg druk. M'n bestelling werd vlot en vriendelijk opgenomen: ik bestelde de calamaris als voorgerecht en de hamburger als hoofdgerecht. Kopje koffie om te beginnen, en de calamaris stond al vrij snel daarna op tafel. Die waren wel oké, niet sensationeel of zo, maar - oké. En toen begon het wachten. Na een uur maar eens gevraagd of die hamburger misschien nog zou komen. "O, ik zal het vragen". Even later: "Meneer, uw hamburger komt er zo aan". Kwartier later: nog niks. Al met al duurde het bijna anderhalf uur na bestelling voor ik die hamburger eindelijk kreeg - en toen had ik geen tijd meer om ervan te genieten. Snelsnel naar binnen gewerkt om nog op tijd op m'n afspraak te komen. Duidelijk kenbaar gemaakt dat ik dit geen manier van doen vond. "Kan ik u nog een drankje aanbieden dan?" Nee, ik zit op hete kolen, ik moet weg. Een drankje was toch niet zo aantrekkelijk: het bier - Jupiler - smaakte niet bepaald naar méér.
    Jammer. Geen reclame voor Popocatepetl Haarlem. Ik kom hier niet weer, tenzij ik een halve dag de tijd heb.

5,9
  21. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Solera

Leo

Solera is een van de aan het Theaterhotel gelieerde restaurants in Almelo. Bij een vorig bezoek zaten we op een ongunstige plek, in de serre, waar het erg tochtte. Deze keer een fijn plekje bij het raam. De "all-you-can-eat" formule getest. Onbeperkt bestellen klinkt mooi, maar na 4 of 5 gerechten is de verzadigingsgrens wel bereikt. De bediening is attent en vriendelijk, het eten varieert van gewoontjes tot goed. Stokbrood met knoflookmayonaise: niks bijzonders. Nachos met gehakt en salsa: stevige starter, flinke portie en smaakt goed. Taco met gerookte zalm: lekker!! Varkenshaas: goed warm en prima. De frietjes waren wel oké en de wedges echt lekker! Entrecote: goed! Spareribs: kleine portie en weinig smaak, we hebben ze graag iets pittiger. Jus d'orange oogde en smaakte wat synthetisch en witbiertje niet erg koud en vrij flauw. We hadden het buikje goed vol, dat wel.

22. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Kartoffel
    West-Europees Utrecht

Leo

Kartoffel is een Duits georiënteerd restaurant. Tamelijk beperkte kaart, maar de porties zijn royaal en zoals je dat mag verwachten bij onze oosterburen: flink wat vlees. Op een regenachtige maandagmiddag was ik de enige klant: misschien is de maandag sowieso geen drukke dag en als het dan ook nog pijpenstelen regent... However, het eten stond dus in no time op tafel. Aankleding van het restaurant is burgerlijk, beetje truttig, gemütlich. Het bier is goed, de koffie-met-likeur is lekker. De Schweinshaxe, specialiteit van het huis, smaakte uitstekend. Garnituur (gebakken krieltjes met rozemarijn, rode bietensalada) vond ik wat nietszeggend. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Na zo'n maaltijd kun je er wel weer even tegen, ook al is het geen culinair hoogstandje. Vriendelijke bediening.

23. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Tastoe
    Nederlands Holten

Leo

Etentje met vrienden op een zonnige dag. Heerlijk een drankje op het terras, vriendelijke bediening, prima. De keuze op de menukaart is niet bijster groot. Maar nadat we onze keuze hadden doorgegeven, duurde het vijf kwartier voordat er iets op tafel stond! Veel te lang, kennelijk kwam men handen tekort nu het dankzij het mooie weer opeens zo druk was. Het eten was redelijk, maar niks bijzonders. Garnituren waren karig, we moesten herhaaldelijk om aanvulling vragen. Die kwam dan wel, maar - mogen de porties als basis alsjeblieft iets royaler zijn? Dan hoeft de klant niet zo vaak om aanvulling te vragen. En natuurlijk, we hadden honger - maar dat kan ook niet anders, wanneer je zo lang op je eten moet wachten. Nee, geen beste beurt voor Tastoe.

24. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Passage

Leo

We waren weer eens bij Brasserie de Passage, ditmaal via de AH Restaurantactie. Eerdere ervaringen werden weer bevestigd: je kunt hier prima eten voor een schappelijke prijs, en je komt verzadigd thuis. Ook voor de AH-actie is er nog een mooie keuze uit voor-, hoofd- en nagerechten. Champignonsoep was zeer gevuld, bijna pap, en vulde dus ook behoorlijk. Zalmsalade: heerlijk! Klein aandachtspuntje: de croutons waren wel érg hard. Daarna kozen we beiden de Schnitzel de Passage. Niet zo'n onbenullige Duitse schnitzel die aan alle kanten over de rand van je bord hangt, maar een mooie maat. Smakelijk gegarneerd, met lekkere frietjes erbij, wat melige aardappeltjes, prima wiltofrolletjes en een knapperige salade. Gewoon goed, en met een zeer attente bediening. Tot slot koffie met een likeurtje: de likeur niet zuinig, maar royaal van dosering zodat de boodschap van de Tia Maria en de Cointreau goed overkwam. We hebben er weer met veel genoegen gezeten, en we komen zeker terug!

25. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Sa Lolla

Leo

Zonder te reserveren met acht mensen een pizzeria binnenstappen, gewoon een plekje toegewezen krijgen, vlot bediend worden en nog lekker eten ook? Bij Sa Lolla in Wageningen blijkt dat mogelijk te zijn.
    Oké, het was geen weekend maar een gewone doordeweekse woensdagavond, en blijkbaar was 't niet druk op dat moment. Maar toch: daar komt opeens een gezelschap van acht mensen binnen, ze krijgen een tafel en in minder dan een half uur ziitten ze allemaal lekker te eten. Klasse!
    Zelf had ik de Pizza Carbonara, die 15 Euro kost. In Italië schijnt men de pizza als broodmaaltijd te zien en vindt men het blijkbaar absurd dat wij Nederlanders zoveel beleg op een pizza weten te pakken. Nou, dan was die Pizza Carbonara zeker een echte Italiaanse pizza, want daar zat echt niet teveel op. In tegendeel, naar Nederlandse maatstaven was 'ie vrij karig belegd. Hij smaakte wel prima, maar 15 Euro voor zo'n zuinig belegde pizza is wel veel geld. Dus: geen kwaad woord over de smaak en de service, maar de prijs/kwaliteitverhouding lijkt me niet echt een topprestatie.
    Het is even zoeken hoe je er komt, maar geen nood: als je eenmaal snapt dat de pizzeria niet op de begane grond ligt, pak je vanzelf de trap naar boven.

26. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Osteria Vicini

Leo

Op loopafstand van de Kralingse Plas ligt Vicini, een gezellig Italiaans restaurant dat nog veel méér doet dan alleen maar restaurant-zijn. Zonder te hebben gereserveerd, liepen we er op een zaterdagavond binnen, in de hoop dat we snel een hapje zouden kunnen eten. De ontvangst was allerhartelijkst. We waren welkom, er was zowaar een tafel beschikbaar, duidelijk werd gemeld tot hoe laat. Schaaltje brood en fles water: gratis, van het huis. Het eten stond vlot op tafel, precies zoals we graag wilden. De sfeer is casual, gemoedelijk en gezellig. De bediening is jong, maar bijzonder attent en vriendelijk. Ik zou me kunnen voorstellen dat het er wat te rumoerig is wanneer je met een gezelschap sfeervol wilt dineren en elkaar ook nog wilt kunnen verstaan. Als dát de bedoeling is, moet je misschien toch maar een wat rustiger tent zoeken. Maar het eten was prima, we vonden het een heel gezellige zaak, en we waren blij verrast door de vlotte bediening. Klasse!

27. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor De Naober

Leo

Via de AH-actie kwamen we weer eens bij de Naober. Inderdaad, als je via AH komt heb je maar beperkte keuze: twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en één nagerecht. Andere restaurants gaan daar wat ruimhartiger mee om: zo aten we eerder deze week nog in een restaurant waar je gewoon alles van de kaart kon kiezen. Maar goed, wat de Naober voorschotelt aan AH-klanten, dat mag er zijn! Voorgerecht Surf & Turf was royaal, verfijnd en verrassend. Ook over de carpaccio hoorde ik van de overzijde van de tafel goede berichten. Als hoofdgerecht koos ons hele gezelschap voor het trio van vlees: over het hoofdgerecht met vis kan ik dus niks zeggen. Het vlees was oké, al was de kippendij wat weerbarstig om te eten. Salade was wat flauw, maar de friet was heerlijk en werd zonder mankeren bijgevuld. Het toetje bestond uit ijs en crêmes, erg lekker! De bediening was vlot en attent. Wat ons betreft heeft de Naober gewoon weer een goede beurt gemaakt. De muziek stond vrij hard, maar 't was geen vervelende muziek, dus - vooruit maar. Wel hebben wij ons afgevraagd wat vegetariërs moeten eten als ze via de AH-actie bij de Naober komen. Als je geen garnalen lust, is het al lastig, maar als je vegetariër bent, heb je hier wel een probleem....

28. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Latina
    Italiaans Zandvoort

Leo

Onze eerste kennismaking met Latina. Gezellige ruimte met aangename achtergrondmuziek. Jonge bediening, kennelijk nog onervaren, waardoor er wel eens een gerecht op de verkeerde tafel terecht kwam - maar heel vriendelijk, dat zeker. Over het eten niets dan lof! We kwamen via de AH-actie. Bij Latina betekent dit dat je van de kaart mag kiezen; één van de twee menu's moet driegangen zijn, en bij het afrekenen wordt van elke gang de goedkoopste weggestreept. Addertje onder het gras: neemt één van de twee om die reden géén voorgerecht of toetje, dan doe je jezelf tekort, want ook van twee driegangenmenu's wordt bij elke gang het goedkoopste gerecht weggestreept.
    Ons voorgerecht was de Antipasto Latina, een goedgevuld bord Italiaanse voorgerechtjes, waarvan je makkelijk met z'n tweeën kunt eten. Hoofdgerecht zwaardvis: vis van stevige structuur en goede smaak, mede dankzij de pepertjes. Dungesneden kalfsvlees in champignonsaus bleek erg smakelijk te zijn. De saus is duidelijk met een alcoholisch drankje aangemaakt, maar dat smaakte voortreffelijk! Onze nagerechten (Dame Blanche en ijscoupe Latina) zouden uiteraard verschillend moeten zijn, maar ze leken verdacht veel op elkaar. Misschien per ongeluk toch twee keer hetzelfde toetje gebracht? Enfin, het smaakte goed, dus we hebben er maar niet moeilijk over gedaan. Een restaurant pal aan zee: best de moeite waard om te onthouden voor een volgende keer.

29. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor Brasserie Felicia

Felicia is een klein restaurant de goedkopere prijsklasse. Verwacht er geen chique interieur, geen bediening volgens de etiquette en geen haute cuisine: het is vooral gemoedelijk en joviaal. Voor een aardige (maar niet echt lage) prijs kun je er heel redelijk eten. De entourage is wat gewoontjes. Bij ons bezoek was het er aanvankelijk aangenaam stil, geen muziek, maar later werd er via een slechte installatie muziek opgezet die vooral bestond uit blikkerige drums. Jammer, dat had van mij niet gehoeven...

We zaten er via de Albert Heijn restaurantspaaractie: dan heb je de keuze uit drie voor-, hoofd- en nagerechten plus een amuse. Die amuse is een kaassoep: volgens één van ons te zout, de anderen hebben 'm met smaak genuttigd. De carpaccio was wel oké, maar niet speciaal. Het hoofdgerecht, zonnevis, viel me niet mee. Gekunsteld, echt een geconstrueerd gerecht waarin je de pure vis mist. Als je met 4 personen komt eten en er wordt bij het hoofdgerecht één schaaltje friet geserveerd, dan komt dat niet echt royaal over. Het nagerecht, "Echt Gouda', was ijs met stroopwafel. Bij eerste kennismaking wel lekker, maar al snel denk je: oké, nou weet ik het wel. Gelukkig zijn de porties niet heel groot. De bediening is welwillend, maar straalt niet echt professionaliteit uit. Al met al: een magere voldoende.

30. Leo's profielfoto
    Leo heeft een recensie geschreven voor In de Vergulde Lampet

Op een mooie zaterdag namen we plaats op het terras. Heel druk was het niet, dus dat zou vast niet lang duren voor we onze lunch zouden kunnen genieten. Nou, vergeet het maar... De bestelling werd redelijk snel opgenomen, maar daarna bleef het stil. Na meer dan een half uur hebben we maar eens gevraagd of het nog lang duurde, anders hoeft het voor ons niet meer. En toen kon het opeens heel snel: in minder dan vijf minuten stond onze lunch eindelijk op tafel. Een aardig broodje zalm, waarin de roomkaas qua smaak wel erg domineerde. De frietjes die we erbij bestelden, waren wel erg lekker! Maar ja, als je al zó lang hebt moeten wachten, smaakt alles geweldig... Hoewel het echt niet druk was, blééf de wachttijd ruim een half uur. Dan doe je toch echt iets niet goed, volgens mij. Jammer, want een restaurant op zo'n mooie plek verdient een efficiëntere uitbating.

5,7

Meer updates