• Lid sinds 25 augustus 2010

Vijlerhof

Vijlen

Brasserie Entree

Kerkrade

Lekkerbek heeft nog geen foto toegevoegd

1. Lekkerbek's profielfoto
    Lekkerbek heeft een recensie geschreven voor Vijlerhof

Hier komen we geregeld. Altijd een mooie, gevarieerde kaart, vaak aangepast aan het seizoen. Heerlijke asperges en in het wildseizoen verrassende wildgerechten. Ook een super adres voor streekgerechten, zoals konijn op zijn Limburgs. Dit is Limburg op zijn best! De bediening is altijd super vriendelijk. Altijd wordt er gevraagd of het allemaal smaakt en of het voldoende is. Uitgebreide keur aan bijgerechten en ook qua hoofdgerechten zijn we nog nooit teleurgesteld. Heerlijke toetjes. Dit is absoluut een aanrader voor een vriendelijke prijs.

2. Lekkerbek's profielfoto
    Lekkerbek heeft een recensie geschreven voor Brasserie Entree

Ik heb hier al vaker gegeten en het is eigenlijk elke keer weer goed. Geen haute cuisine, maar gewoon een eerlijk gerecht. Altijd netjes verzorgd. Bediening is netjes en vriendelijk. Geen topper, maar desalniettemin een aanrader voor wie voor niet al te veel geld toch goed wil eten.

3. Lekkerbek's profielfoto
    Lekkerbek heeft een recensie geschreven voor Grand Café Jules

Dit is echt een aanwinst voor Kerkrade. De bediening is leuk, al is het een minpuntje dat je soms lang moet wachten.

De kleine kaart en ook de dinerkaart is de moeite waard. Wat ik fijn vind, is dat je hier een kleine of een grote salade kunt bestellen. Het is alleen jammer, dat de overheerlijke salade scampi's nu alleen nog maar als grote salade te bestellen is. Als lunch is dat vaak net iets te veel van het goede. Heel jammer! Voor de rest is dit echt een aanrader!

4. Lekkerbek's profielfoto
    Lekkerbek heeft een recensie geschreven voor Maxime Restaurant

We zijn in het verleden best vaak bij Maxime geweest en hebben daar altijd heerlijk gegeten. We zijn echter na hele lange tijd afgelopen weekend nog eens daar geweest en dat viel eigenlijk enorm tegen. We waren met vrienden uit gaan eten. Allereerst vond ik de kaart al heel anders dan ik voorheen gewend was; niet echt spannend. Mijn conclusie is, dat het restaurant inmiddels door anderen is overgenomen. De voorgerechten (carpaccio, garnalencocktail, kipcocktail en tomatensoep) waren lekker en, behalve de carpaccio, de porties royaal. Wat vooral tegenviel, waren de hoofdgerechten. Zelf had ik de mixed grill van vis en die was wel te eten; al had ik er qua smaaksensatie meer van verwacht. De vis was enigszins droog (niet vers of te lang gebakken) en de scampies waren op zich wel goed, maar de smaak was niet spannend. Ik proefde geen knoflook of zo. Er werden bij het geheel twee koude sausjes geserveerd, die uiteindelijk voor de smaak moesten zorgen. De varkenshaas met stroganoffsaus was wel lekker, maar ook weer niet bijzonder. De mixed grill van vlees viel ronduit tegen. Er werden nota bene twee worstjes bij geserveerd. Dat vind ik bij een mixed grill schotel van 22,50 euro wel een teleurstelling. Zoiets verwacht je bij een barbeque, maar niet in een restaurant van deze prijsklasse. En ook hier weer alleen twee koude sausjes erbij. De bij de hoofdgerechten geserveerde warme groenten lagen deels op het bord (boontjes met spek) en deels in een kommetje (bloemkool). De saus op de bloemkool smaakte naar niets en in het kommetje zat nog veel te veel kookvocht, waardoor het geheel waterig werd. De salade, de frietjes en ook de gebakken aardappeltjes waren echt lekker. De toetjes (voornamelijk ijs) waren ook wel lekker, maar ook weer niet bijzonder. Kortom: voor verbetering vatbaar.