• Lid sinds 28 september 2009
  • Leeftijd: 71

Olympus

IJsselstein

Leen Blok heeft nog geen foto toegevoegd

1. Leen Blok's profielfoto
    Leen Blok heeft een recensie geschreven voor Olympus

Op zaterdagavond 26 september 2009 gegeten bij deze Griek. Het is een troosteloze avond geworden in een sfeerloze omgeving met een gastheer die alleen maar nors voor zich uit kijkt, of hij praten kan is niet duidelijk. In ieder geval niet met zijn gasten. De bediening is erg jong en erg onervaren. Moeten wel alles zelf uitzoeken, de "baas" zal zeker niet meehelpen. Het begint al bij binnenkomst. Er wordt een ouzo aangeboden, leuk. Omdat mijn partner wijn bestelde kreeg zij voor het gemak maar niets. Bij het bestellen van een 2e ouzo werd deze geserveerd in het glaasje van de welkomstborrel. Uiteraard wel onder het 2e rode streepje op het glaasje. Wat restte waren 2 slokjes voor € 3,=. De opgediende kipsalade (Kotosalata van € 7,75) zag er niet alleen uit als instantsmurrie maar smaakte ook nog eens nergens naar. Bij het gerecht met ossehaas (Fileto Katerini van € 18,75) was er een overvloed aan uien en champignons maar heel weinig vlees. Het weinige vlees was voor het overgrote deel ook nog eens zo taai als wat. Hoe krijg je het voor elkaar. De ober is de kok inlichten wanneer hij terugkomt weet ik niet. De zeetong (Glossa van € 27,50) was veel kleiner dan op de menukaart stond. De garnering was hopeloos, wat hulpeloos gesneden tomaat en komkommer en een schaaltje blokjes gefrituurde aardappel. Bij het toetje, bananenijs met advocaat (Coupe Banaan van € 6,50), was het niet anders. 3 bolletjes ijs, een drupje advocaat, wat slagroom en los er tegenaan een banaan in diverse hompen gesneden. En dan de prijs : voor al dit eerder genoemde "lekkers" en ieder 3 drankjes mocht ik € 95,= neertellen. Prijs staat voor mij in geen enkele verhouding tot het gebodene. Kortom: Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hier lekker eten. Ik kom er in ieder geval niet meer.

1,6